Jel znas ijedan slucaj rekonstrukcije i neke najmanje rasksrsnice a da pritom nije bilo posledica po ostatak saobracaja? Ja vala ne znam. A kamoli nesto tako sa mostom.
Од некога ко је студирао саобраћај, очекивао бих да да неке бар грубе, али мерљиве податке за студију оправданости. Ред цене добити од убрзања за један минут 100.000 путовања за Српску економију је око 5-10 милиона евра годишње, па ти рачунај. Три године (ако је све у року) за продужење од (нек буде средње) 5 минута за око 800.000 преко-савских путовања дневно, то му дође типа 900 милиона евра. Ово је доста грубо, може бити и само пола милијарде. Али не из к...чења већ из потребе су тамо неки Немачки или Кинески грађевинци правили чудесне инфраструктуре пројекте са роком само 2-4 дана. Решења са једне стране скупа, са друге стране штедљива.
Ali ono sto znam - a sto se na ovoj temi i ovom forumu stalno precutkuje i ignorise - je da ne bismo mi danas bili u ovoj situaciji da je pola gradskog saobracaja u riziku od guzvi kada krene zamena SSM, da je ta zamena obavljena u prethodnih 70 godina.
У монографији 100 година ГСП су напоменули да је још неких 1970-тих или тако нешто мост био у очајном стању, па су га озбиљно реконструисали када су 1983. туда пустили трамвај. Све су замишљали Јовинов метро мост, који је због цене Јовиновог метроа завршавао тапшањем по рамену истог Јовина и вечним одлагањем. Разлог одлагања решења другог прелаза у тој зони је логика приоритета. Неки пројекти јесу неправедно искључиване са листе приоритета, али мост између Бранковог и Газеле јесте оправдано искључиван са листе приоритета, а ни сада нема основу приоритета.
I SNS, koliko god ga i ja mrzeo, tu moze da bude kriv samo za odlaganje zamene od 2012. pa do danas. A za sva odlaganja od 1945. do 2012. ne moze nikako.
A sto se sudbine mosta tice, nemam nista protiv da o njemu konacan glas da narod. Jer sam siguran da ce vecina biti za zamenu. Za dovrsavanje onoga sto se odlagalo 70 godina.
Српски народ се већином детињасто односи према економији. Ако му даш неколико избора, изабраће већина најскупље решење, а у том духу се понаша и власт. Зато и маше брзим пругама док се мрежа пруга распада. Гради аутопутеве, док са на путевима 1Б категорије 7 метара коловоза је уједно и магистрални пут, и атарски пут, бициклистичка стаза, тротоар и улица. Залеће се ка метроу, а брзина и ефикасност уличног ГСП доживљавају свој миимум ван ратно/послератних беда.
Zamena ILI prosirenje tog mosta su kao kvar na zubu. Svakim odlaganjem moze da bude sve gore,sve bolnije i skuplje. Bolece i kostace ako se i sad izvadi, ali svakako ce biti manje i bolje nego da se to radi posle. E isto je i sa ovom odisejom oko SSM.
Негде си поменуо да од Бранковог до Аде нема где да се стави нови мост. Али имамо Стари железнички мост, који је за разлику од ССМ: 1) Стварно сметња за пловидбу и по висини и по ширини пловног отвора. 2) Годинама саобраћајно слабо коришћен 3) У јако лошем техничком стању, 4) Не задовољава савремене потребе ни друмског саобраћаја, ни јавног саобраћаја (регионални метро, БГ:ВОЗ, С-бан, РЕР, змијо-пацово-наркоманија, називајте како хоћете).
Излазак друма на левој обали би био Милутина Миланковића, али на десној би свакоко требао неки тунел, као и код Економског факултета, наравно са неком петљо-раскрпетљом са Вудруа Вилсона и Јурија Гагарина. Ето мост који се може градити без већих захвата експропријације, и без већих ометања осталог саобраћаја.