Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 193 35,4%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 72 13,2%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 6,1%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 31,7%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 49 9,0%
  • Ne znam

    Glasovi: 25 4,6%

  • Ukupno glasača
    545
Amerikanci su zapustili mnogo toga jer samo vojna industrija se isplati za njih. Nemar veliki.
Veliki oci im napravili Ameriku a ovi je prodali privatnicima pre više od 100 god. što nije mnogo lošiji primer od ovog ispod.

Sad treba mnogo para da se to sve popravi i zameni.
Pa onaj East Span: San Franciso - Oakland je koštao ko Svetog Petra kajgana sa slaninom al Kalifornija ima para pa nema problema.

A žabari dali mafiji da upravlja i šta je čudno što im most pao.

Ne verujem da je lošiji sad Pančevac od Gazele pre one sanacije od pre 10 god kad su rekli da je Gazela pukla i gde se sve treslo kad prođe kamion.
 
Па није лошији Панчевац, Газела је најгори мост, попустио још при градњи. Грешка у дизајну (пројектован тако модеран мост без компјутера). Њено стање се будно прати.
 



Ni Đenova nije verovala. Ni Minepolis..... Rušenja se dešavaju i treba biti spreman na sve.
Na Pančevcu je ograda već sada u fazi raspada na nekim mestima, i to nije od juče, nego unazad godinama. Takođe, ne stoje svi stubovi pravo i 100% priljubljeni uz konstrukciju mosta. Da li je ovo nešto što je primećeno i na Starom savkom mostu? Da li je osim toga što Stari savski most nesnosno tandrče pod točkovima vozila i što se ne asfaltira redovno, na bilo koji drugi način ugrožen da će sutra da se uruši?

Ovo pišem generalno, a samo sam se nadovezao na citirani post, kao najadekvatniji.​
 
Gazela mora da se prati na sredini da se ne bi sklopila. Koliko ja znam on izvora koji je bio u sanducima iste dobrano je ojačana u odnosu na ono što je bilo kad je izgrađena.
gazela.png
 
Amerikanci su zapustili mnogo toga jer samo vojna industrija se isplati za njih. Nemar veliki.
Veliki oci im napravili Ameriku a ovi je prodali privatnicima pre više od 100 god. što nije mnogo lošiji primer od ovog ispod.

Sad treba mnogo para da se to sve popravi i zameni.
Pa onaj East Span: San Franciso - Oakland je koštao ko Svetog Petra kajgana sa slaninom al Kalifornija ima para pa nema problema.

A žabari dali mafiji da upravlja i šta je čudno što im most pao.

Ne verujem da je lošiji sad Pančevac od Gazele pre one sanacije od pre 10 god kad su rekli da je Gazela pukla i gde se sve treslo kad prođe kamion.
Isto ko kod nas. Mafija nam vlada a sve bi da privatizujemo :D
 
@Vračarac Pobrkao si šerpe i lončiće. Nisam dobio ni dinar ni za trolu ni za metro. Znam da je nemoguće, ali pored svog regularnog posla u privatnom sektoru se cimam da nešto bude bolje. Ne podržavam ovakav banalan protest za Stari savski most ali ni stihijsku gradnju novog mosta na pogrešnom(istom) mestu. Nikada nije napravljen metro te nije ni uklonjen Stari savski most jer je bilo planirano da novi most bude metro most u okviru plana metroa Jovina od 1970tih pa sve do poslednjeg plana kada je odlučeno da Beograd ima para kao Dubai te da će Savu preći tunelom.

Jedino je izgradnja novog mosta 70m nizvodno smislena sa izgradnjom metroa preko mosta jer sigurno neće biti građeni tuneli ispod Save u okviru metroa. Potrebno je da se počne ulagati u javni prevoz a ne samo dalju automobilizaciju. Detaljnije ću obrazložiti i potkrepiti slikama kada nađem vremena. Što se tiče tunela nemam ništa protiv posle izgradnje prve dve linije metroa i metro mosta na Savi.
Poyy

metro 2.jpg
 
Poslednja izmena:
Paralelno sa kopanjem tunela kod ekonomskog fakulteta jer bez njega nema efekta zbog uskog grla a to na zalost nece skoro jer se tek radi projekat za tunel, gledacemo ovaj raspad od mosta jos...
Most ne treba rusiti dok ne krene tunel da se kopa, ako se ne budu gradili istovremeno tek onda treba napraviti totalnu blokadu grada .
Ovi protesti sada su sitno politikanstvo ali i mozda interes pojedinih iz grada i sns da obesmisle sve akcije koje bi izrazile nezadovoljstvo sto se most rusi a nema tunela .
Most nije bitan jer ga je Zaric spasio nego jer je crvena armija preterala tenkove i oslobodila Zemun , on nema nikakvu istorijsku vrednost
saobracajno je lose resenje i treba ga demonitrati i postaviti negde drugo on je i saobracajno i istorijski kao i onaj most privremeni posle bombardovanja u NS pa je ostao 20 godina
Sama izgradnja mosta većeg kapaciteta bez istovremene izgradnje onog tunela i nema neki smisao jer sa postojećom infrastrukturom nemaš gde da primiš dodatna vozila kad pređeš u stari deo grada, tako da se slažem da je tome trebalo pristupiti kao celini, tj. da bude deo jednog projekta i da se obezbedi finansiranje za oba. Ovde je problem što njih ni najmanje ne zanima rešavanje saobraćajnih problema i što se novi most forsira iz skroz drugih razloga, tj. buke od mosta u BnV i propagandnih razloga, a znajući kako vladaju ne bi ni izgradili tunel posle i praktično bi bacili sve ove milione evra a ništa ne bi rešio.

Trenutno je po svakom kriterijumu most Ada Huja morao da bude prioritet (uz završetak SMT od Trošarine ka Lasti i Mirijevu), leva strana Dunava je očajno povezana, a i najbitnije što bi mogao da Pančevac rekonstruišeš kada bi imao gde da prebaciš saobraćaj.
Predviđeni tunel ima približno 3 puta veći kapacitet od Despota Stefana. U pitanju je razlika kapaciteta bulevarskih saobraćajnih traka od traka.

Uz to, most se po tom projektu završava kružnim tokovima, nepogodnim rešenjem za pravce sa potencijalom zagušenja.

Još, tunel oduzima koridor za efikasne i kapacitivni prevoz za milionske gradove, a koji ima stanicu u centru.

Konkretan koncepcijski predlog rešenja

Belgrad-C.jpg
 
Тако је, а иста прича је и са новим мостом, који једва да ће имати мало већи капацитет од постојећег, пошто ће му на оба прилаза поставити површинске раскрснице (кружни ток). Чак ће, по изградњи попречне везе од Владимира Поповића преко Старог сајмишта до Бранковог моста, раскрсница са новобеоградске стране имати мањи капацитет од садашње.

Веома неуки људи пројектују овде. Тунел је морао имати два улаза са палилулске стране, а веза моста и тунела је, императивно, морала бити денивелисана.
 
На Новом Београду и на десној обали Саве имамо два неподударна типа уличне мреже. Док су на Новом Београду "раскошни" услови за разне комбинације свих транспортних средстава, чак и могућност надземне метро градње по умереној цени, на десној обали имамо иоле развијену једино инфраструктуру јавног превоза. Тај тунел од Економског факултета до Ботаничке баште је скупа неефекисна шарена пилула, зато што излази у исту за лаке приватне аутомобиле тешко проходну зону, са мишн импосибл тражењем паркинг места.

Тек код Панчевачког моста почиње део града где се са такође скупим решењима, ипак некако може ширити друмска мрежа. И у целу ту причу улазимо без милиметра метроа, чак и без милиметра подземног трамваја.

Ако тек од Панчевачког моста почиње зона где евентуално имамо услова да извршимо некакву исплативу надокнаду недостајућих капацитета булеварске мреже, логичнији и дугорочно оправдани друмски тунел би био Душановац - Панчевачки мост.

На другој теми сам скицирао предложени концепт петље и веза тунела Топчидер-Душановац и Душановац-Панчевачки мост.
TROLEJ — копия.jpg
Унутар УМП (Унутрашњег магистралног полупрстена Арена-врх Аде-Топчидер-Душановац-Панчевачки мост је оправдано улагати у тек неке прилазне булеваре, а подземно само у јавни превоз, уз озбиљнија улагања и у површински јавни превоз и бициклистичку инфраструктуру (читај за ножне и електричне двоточкаше).

На Новобеоградској страни је лако направити петљу, која не угрожава озбиљно урбанистичку средину, али не и на десној обали. Зато на десној обали и сугеришем везивање за правац Немањине, дистрибутивни кружни ток испод надвожњака главног друмско-трамвајског правца, и транспортни чвор укрштања регионалног метроа са трамвајем. То није ни мање ни више него приближно једнако капацитетима садашње друмско-трамвајске мреже, на десној обали, а остаје још метро мост ближе Бранковом. Пројекат је изводљив без прекида саобраћаја преко Старог савског моста, чиме се у односу на напредни предлог са минимум трогодишњим сакаћењем прелаза преко Саве штеди бар један цео велики мост (у односу на трошкове напредно плаираних загушења). Истовремено, због дистрибуције токова на две саобраћајнице уместо кружног тока на крајевима, користи се пун капацитет скупих саобраћајних трака на мосту, а трамвај због издвојености трасе добија на перформансама брзине и поузданости у најслабијој зони линије 9.

Belgrad-C.jpg

Односно,
 
Vidim da se stalno govori o "rušenju" Starog savskog mosta, ali on će biti demontiran u delove koji će verovatno biti spušteni na barže. A, videćemo da li će njegovi delovi biti preneti na neku deponiju ili će biti poslati u Smederevo.

Imam i jedan predlog : da se na budućem biciklističko-pešačkom mostu izmedju bloka 70 i Ade izgradi luk koji će biti sličan SSM. Tamo će biti na najvećem rasponu 150m i može se izgraditi skoro isti luk koji će podsećati na stari most.
 
@sole ima mesta ali da, iapod prozora će biti eliti u ovim stanovima, a zbog nivelacije nekima i iznad prozora koji su na nižim spratovima.
 
@Karlo del Ponte ti to progurao most i pristupnu saobraćajnicu po sred starog sajmišta i srušio centralnu kulu???
😨😱
Nisam nacrtao inženerski projekat već kocepcijsko rešenje. Most se može provući i 30 metara severno od kule bez narušavanja kulturno-istorijske celine. Funkcije cilja su:
- Most usklađen sa uličnom-javnoprevoznom infrastrukturom na desnoj obali Save u toj zoni.
- Povećanje brzine i pouzdanosti javnog saobraćaja.
- Neprekidnost postojanja funkcionalnog mosta, čime se štedi oko 30 miliona evra godišnje, ili oko 90 miliona evra kroz razliku troškova nefunkcionisanja i funkcionisanja Starog savskog mosta u toku gradnje novog.
- Mogućnost maksimalnog koriščenja saobraćajnih traka novog mosta, zahvaljujući distributivnim saobraćajnicama sa obe strane.

Ako bi se napravila studija opravdanosti mog i naprednog koncepta mosta, dobija se razlika u korist mog koncepta reda veličine bara par stotina miliona evra.
 
Уштеда, при чему сваке године, не може да да проценат. А што скупљи пројекат може. Прихвата се напредно решење а Карло у ћошак.
 
Nisam nacrtao inženerski projekat već kocepcijsko rešenje. Most se može provući i 30 metara severno od kule bez narušavanja kulturno-istorijske celine. Funkcije cilja su:
- Most usklađen sa uličnom-javnoprevoznom infrastrukturom na desnoj obali Save u toj zoni.
- Povećanje brzine i pouzdanosti javnog saobraćaja.
- Neprekidnost postojanja funkcionalnog mosta, čime se štedi oko 30 miliona evra godišnje, ili oko 90 miliona evra kroz razliku troškova nefunkcionisanja i funkcionisanja Starog savskog mosta u toku gradnje novog.
- Mogućnost maksimalnog koriščenja saobraćajnih traka novog mosta, zahvaljujući distributivnim saobraćajnicama sa obe strane.

Ako bi se napravila studija opravdanosti mog i naprednog koncepta mosta, dobija se razlika u korist mog koncepta reda veličine bara par stotina miliona evra.

Ja ne vidim gde može da se postavi novi most izmedju Brankovog i starog tramvajskog mosta a da ne naruši kulturno istorijsku celinu starog sajmišta.

Uopste nije mali nasip za novi most sa 4 saobraćajne trake, 2 koloseka i 2 bici staze.
 
Може мост узводно, да гађа ону саобраћајницу што иде до реке.
Мада ово што је Карло нацртао може да се помери мало узводно ка старом мосту, да буде преко бараке средње кожарске школе и преко терена фк Бродарац и ноћног клуба, без девастације објеката логора.
 
Mislim da mostovi ne treba da se prave toliko blizu jedan drugome.. Ovde se uglavnom raspravlja o tehnici, ali mi se čini da se estetika zanemaruje, a ovde je veoma važna. Ne pravi se ovde pešački most preko rečice, pa da pravimo ljubljansko Tromostovlje... Izgledalo bi grozno da na manje od 100 metara udaljenosti na Savi imamo 2 ogromna mosta, ogromne pristupnice, opterećenu panoramu na važan bg resurs-Savu, ogromnu buku na šetalištu u centru grada.. Budimpešta je primer kako to treba da izgleda.

Što se tiče ovih protesta oko uklanjanja (ne rušenja mosta, kako neki mediji "zvučno" potenciraju), mislim da su teška glupost. Ima ovde mnogo prečih stvari zbog kojih treba protestovati. Da je sreće da je stari most uklonjen odavno, a na njegovom mestu izgrađen novi.

Nove zgrade su napravili kako su napravili, mesta ima koliko ima i tu se novi most mora provući... Od metro prelaza na tom mestu nema ništa, od tunela još manje-u tom smislu jedno pitanje: pošto je Savski amfiteatar izbušen šipovima velike dubine, a koji drže sve ove nove zgrade, kako bi i na kojoj dubini bi tunel tu uopšte mogao da prođe, i smetaju li šipovi uopšte tako nečemu? Nisam iz te struke pa me zanima odgovor.

Ja bih metro most napravio u produžetku Pariske ulice, taman da ispod nje uđe u greben i nastavi do Trga, gde bi po logici stvari i trebalo da bude ukrštanje 2 linije, a ne u Savskom amfiteatru.

Još jedno pitanje oko novog mosta. Da li bi 2 noseća stuba novog mosta mogla da se grade dok je postojeći most u funkciji, tj. da li pozicije postojećih stubova smetaju gradnji novih stubova? Pod pretpostavkom da je to izvodljivo, skratio bi se period u kojem bi Bg morao da funkcioniše bez mosta, još da je konstrukcija novog mosta slična novom Žeželjevom mostu, pa da luk može da se sklapa na novobeogradskoj obali i onda samo navuče na stubove kad se ukloni stari most, to bi bio pun pogodak... Ipak, po rešenju luka novog mosta, deluje mi da to ne bi bilo moguće i da novosadsko rešenje otpada.
 
Vrh