Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 200 35,6%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 74 13,2%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 5,9%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 30,8%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 55 9,8%
  • Ne znam

    Glasovi: 27 4,8%

  • Ukupno glasača
    562
Зафалило пара нажалост... Мада опет је грешка што је трамвај прешао Саву преко Зарићевог моста уместо преко Бранковог.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=836421#p836421:1vp91fu7 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 29 Mar 2021 11:55 pm[/url]":1vp91fu7]Kud ne iskoristiše tu priliku da ga maknu jednom za svagda...
Kapiram da taj period nije bio najromantičniji, naftna kriza, nema se para za metro, Tito bacio kašiku, i onda krpež i populizam sa tramvajem do Rakovice. Jovin je jednom pričao o tome kako se neki predstavnik naroda iz Rakovice bunio i insistirao da se potera tramvaj kroz tadašnju general Ždanovu, to je valjda Resavska.
 
Da, znam za tu priču/anegdotu. Beše neki Rade (ne sećam se prezimena) iz nekakvog mesnog odbora Rakovice (ili KP ogranka iz Rakovice? ) koji se pobunio protiv toga i efektivno sabotirao izgradnju metroa u Beogradu tada. Mada naravno ko će ga znati koliko je to tačno. Jer Jovin jeste važio za vrlo sujetnog stručnjaka (to sam čuo i od člana porodice koji je imao kontakta sa njim preko struke) a i svaka priča ima 10 strana, a mi smo do sad čuli samo jednu jedinu.

Mada onda imamo i one situacije gde postoje pisani dokazi o ponašanju i postupanju određenih ljudi. Kao na primer onaj spisak prisutnih na sednici 1970ih kada se glasalo koja varijanta čuvenog Železničkog čvooooura će da se izgradi. Kada je prisustvovalo tek 1/3 glasača, a ti koji su prisustovali su izabrali najimbecilniju i najskuplju varijantu. E sad, možda da tada nije napravljena ta greška, možda bi 80ih bilo novca za Novi Savski most, a možda i za metro.


A ovako dobismo od svačega ponešto, a u stvari jedno veliko ništa. Ni funkcionalan most za predstojeća vremena i potrebe, ni pravi metro, ni pravu regionalnu železnicu, ni pravu železničku stanicu. Nego sve nešto polovično i felerično.
 
Zastavnik Fric pozdravlja druga Radeta.
 

Prilozi

  • stari savski 5.jpg
    stari savski 5.jpg
    84,1 KB · Pregleda: 2.397
  • stari savski 4.jpg
    stari savski 4.jpg
    70,7 KB · Pregleda: 2.403
  • stari savski 2.jpg
    stari savski 2.jpg
    72,8 KB · Pregleda: 2.415
80те су биле шамар реалности. Маштало се о метроу, а једва је реализован и овај "трамвај за 20. век" са пар кобних грешака по цео тај систем, провлачењем пруге преко овог узаног моста и кроз узану Ресавску, уместо као што је било природно направљено у краљевини, преко Бранковог моста, Теразија, дуж целог булевара и у Кнеза Милоша (Макар на делу булевар-Немањина). Стари Савски мост је ипак накарадно постављен у односу на матрицу Београда и главне токове кретања, ратна импровизација.
 
Korona je promenila dosta toga i donela nove poglede....
Gornja anketa -glasanje bi danas dala drugačije rezultate zelja
Mozda bi je trebalo ponoviti ?

Da li su zbog novo nastale situacije sa covidom 19 i procenom buduceg stanja
kafedjije izgubili interesovanje za most pa ce se moci isti upotrebiti za nešto drugo, na primer da zameni pontonski most u Zemunu do Lidla ?
:sesir:
 
Neki uporno ponavljaju kako treba da sruši "Stasri savski most", jer je raspad sistema i smeta im što tramvaj buči preko njega, iako ne žive u njegovoj okolini, i iako ne koriste redovno i svakodnevno taj most, dok drugi uporno ponavljaju da nam treba 24/7/ 365 da imamo čvrstu mostovsku vezu Zemunskog keja sa Lidom / Velikim ratnim ostrvom.
 
Ja ne zivim pored Starog Savskog mosta ali mi smeta na dva nacina:
1) sto pravi saobracajna zacepljenja jer je odavno premali za potrebe grada
2) sto ne cujem sopstvene misli kad se vozim tramvajem dok prelazim preko njega

Najbolje je kad Katica prelazi preko njega, ceo Beograd registruje potrese 4 jedinice Rihtera
 
Стари мост је требало заобићи. Он је урбанистички промашај који су нам даривали окупатори. Може да остане као споредни мост. А главни мост треба да се изгради преко Саве у продужетку булевара Зорана Ђинђића. Пре недељу дана сам стајао на раскрсници тог булевара и Антифашистичке борбе, лепо се види да је нова кула Белгрејд у страну и да има простора за мост.
 
Došljak nema prostora zbog BNV, ostala je samo pozicija na mestu Starog savskog mosta i to je to. Inače, ponovo neke opozicione partije skupljale neke potpise oko pijaca oko čuvanja ovog mosta na šta sam rekao da treba da se sruši. Počastio me jedan aktivista komentarom da sam bot vladajuće partije na šta sam se nasmejao. Teško jednoumlje opozicije, prvi ću da dođem sa TNT-om do mosta kada se bude rušio.
 
Мени се макар оптички чини да има простора. Можда чак да се ураде две мостовске конструкције паралелне да свака иде са једне стране куле. Верујем да има места са обе стране куле макар за по две траке. Ако не, има она слепа саобраћајница са паркингом поред Буда бара која иде скроз до обале.
 
Nije Stari savski most urbanistički promašaj, kako nam to izgleda danas. Ja to vidim malo drukčije. Most nam je ostao u amanet od Nemaca, zahvaljujući Miladinu Zariću. Na stranu čin koji je on uradio i šta mi pojedinačno mislili o tome. Gotovo da i nije bilo civilizacije sa NBG strane po završetku rata. Sa starobeogradske strane smo imali želzničku stanicu, bez BAS - a i Lastine stanice. Načinom na koji smo gradili i razvijali grad, došli smo u situaciju da most postane prevaziđen, a možda to ne bi ni bio da su realizovani planovi o još nekim mostovima u okolini, i preuređenju okoline. Urađeno je šta je urađeno sa tramvajem i planovima za metro, pa i sa te strane smatramo da je promašaj cela ta ideja sa "tramvajem u 21. vek". Ali, kao i mnoge druge stvari, započeli smo nešto, pa ili digli ruke ili krenuli u jednom sasvim drugom pravcu realizacije. Imali smo i tramvaj i trolejbus ka Zemunu, ali smo i jedno i drugo proterali zarad autobusa. Imali smo i tramvaj kroz širu zonu centra, pa smo ga proterali po obodu centra, a uveli trolejbuse, kojima smo menjali trase kroz centar, da bi smo došli do toga da se borimo za opstanak trolejbusa uopšte. Da su sve te pruge po centru i Vračaru, delom i Voždovcu, sa ili bez modifikacije u trolejbuski podsistem, ostale i dan danas u funkciji, ni tramvaj ka Savskim blokovima na NBG sigurno ne bi bio početak i kraj širenja mreže, i ostavljen da ga vreme prevaziće, kao i Stari savski most, nego bi se vrlo verovatno širio ka Zemunu. Ovako, osim osećaja nečujenja sopstvenih misli dok se isti prelazi tramvajem, što zbog raspadnutosti tramvaja, što zbog raspadnutosti mosta, u oba slučaja zbog neodržavanja, ništa drugo nas ne veže za njega.
 
Prostora nema zbog BNV koja je ostavila samo trenutni koridor to jest poziciju mosta za koju se slažemo da je pogrešna.
 

Prilozi

  • plan bnv.jpg
    plan bnv.jpg
    143,5 KB · Pregleda: 2.140
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=836596#p836596:2w6j9ely je napisao(la):
solecar » 30 Мар 2021 01:11 pm[/url]":2w6j9ely]Načinom na koji smo gradili i razvijali grad, došli smo u situaciju da most postane prevaziđen, a možda to ne bi ni bio da su realizovani planovi o još nekim mostovima u okolini

Мост је у самом старту био превазиђен и недовољне саобраћајне пропусне моћи и саграђен је као хитно привремено решење јер су понтони блокирали, за окупаторе битан речни саобраћај.

Зашто превазиђен? Зато што је пре њега Београд и Земун повезивао мост Краља Александра са профилом трам+1+1+трам са обостраним пешачким стазама. Њега је заменио мост профила 1+1 + једна пешачка стаза. Пропусна моћ је била 50% мања у самом старту, а позиција моста у односу на ондашњу уличну матрицу и урбано ткиво била је неповољна. Тада је Београд изгубио и 1/3 парка Луке Ћеловића зарад приступница овом мосту.
 
Zašto je izabrana baš ova pozicija, da li je tu bilo najpovoljnije privremeno premostiti Savu ili ...?
 
Ратни услови, вероватно је тада то била једина позиција у граду са чистином до реке. Сумњам да су окупаторски инжињери уопште размишљали о урбанизму већ је требало омогућити редовно снабдевање трупа.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=836609#p836609:1ni7p41q je napisao(la):
stf » 30 Mar 2021 14:42[/url]":1ni7p41q]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=836596#p836596:1ni7p41q je napisao(la):
solecar » 30 Мар 2021 01:11 pm[/url]":1ni7p41q]Načinom na koji smo gradili i razvijali grad, došli smo u situaciju da most postane prevaziđen, a možda to ne bi ni bio da su realizovani planovi o još nekim mostovima u okolini

Мост је у самом старту био превазиђен и недовољне саобраћајне пропусне моћи и саграђен је као хитно привремено решење јер су понтони блокирали, за окупаторе битан речни саобраћај.

Зашто превазиђен? Зато што је пре њега Београд и Земун повезивао мост Краља Александра са профилом трам+1+1+трам са обостраним пешачким стазама. Њега је заменио мост профила 1+1 + једна пешачка стаза. Пропусна моћ је била 50% мања у самом старту, а позиција моста у односу на ондашњу уличну матрицу и урбано ткиво била је неповољна. Тада је Београд изгубио и 1/3 парка Луке Ћеловића зарад приступница овом мосту.
Jeste Stari savski most zamenio Most kralja Aleksandra, ali to su bila ratna vremena i bilo je "daj pšta daš, samo da može sa jedne na drugu stranu obale da se pređe". Od 1956 godine je ponovo Most kralja Aleksandra bio u funkciji. Šta je od tada pa do danas urađeno na poboljšanju situacije sa mostom? Ništa. Samo su nakalemljivane infrastrukture jedna na drugu, pa tako danas gledamo nepregledne kolone vozila na svim mostovima osim Pupinovog i Mosta na Adi (tamo polako počinje da se stvara ista slika). I sad je eto baš Stari savski most prevaziđen, a svi drugi nisu. I kampanja za njegovo rušenje i dinamitiranje je jača nego ikad, a o dinamitiranju Pančevačkog mosta kojeg drže radničke skele u jednom delu, niko ni da zucne. Čak su uspeli tom kampanjom da ubede određeni broj natvrđih protivnika aktuelne vlasti da će otprilike, parafraziram, ako se pod hitno ne ukloni most, da se sam od sebe dezintegriše. I šta god neki tvrdili da imam protiv aktuelne vlasti i predsednika, ovo nema veze sa njim, nego sa time što se pogrešne stvari poturaju kao prioritetne.
 
To sto je Pancevacki most raspad u jos gorem stanju ne resava ovaj most njegovih nedostataka. To sam vec jednom rekao ali evo ako treba ponovicu jos nekoliko puta.

A argument o mini-zemljotresima i kakofoniji svaki put kada preko njega prolazi tramvaj mozda nekome deluje smesno, ali po toj logici je smesan i argument/ideja da do Surcina treba da se sprovede tramvajska ili pruga BG Voza. Ako cemo da gledamo samo cistu funkcionalnost, samo da sve sluzi svrsi i da nas nista drugo ne zanima, onda po toj logici SSM nista ne fali, niti je Aerodromu NT potrebna bilo koja druga veza sa gradom osim autobuske linije 72 i banditskih taksija...

Dakle, ako gledamo cistu funkcionalnost, postojecem stanju saobracajnica i urbanizma u Beogradu ne fali nista. Grad i dalje radi i zivi, tako da sve je ok. Ali ako gledamo bilo sta vise od toga, vidi se koliko sklepotina i skalamerija stoji i koci grad da razvija neke druge stvari i unapredjuje kvalitet zivota za sve u njemu.
 
Ne rešava, ali ponoviću opet, meni je milion puta logičnije da se prvo reši problem Pančevačkog mosta koji je u gorem stanju. Isto se odnosi i na Pančevački most, vezano za zemljotres.
Da su neke stvari potrebne, potrebne su, i tu nije ništa sporno. Barem što se mene tiče, mislim da se dosta stvari radi pogrešno, u smislu načina i prioritetnosti.
 
Стари мост је последњи мост који треба да се среди. Панчевац, као и мостови код Аде Хује и код Винче имају много већи приоритет.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=836552#p836552:3txtyyma je napisao(la):
solecar » 30 Mar 2021 12:34[/url]":3txtyyma]Neki uporno ponavljaju kako treba da sruši "Stasri savski most", jer je raspad sistema ...... dok drugi uporno ponavljaju da nam treba 24/7/ 365 da imamo čvrstu mostovsku vezu Zemunskog keja sa Lidom / Velikim ratnim ostrvom.

Sole , tri stvari u onom kratkom postu napisah u odnosu na uskoro ,, post kovid,, stanje
Pogledi i mnogo toga dr. se menja i bice drugacije a to se vec sada nadzire
te i jesam se zapitao
- da je gornja anketa ,,zardjala,,.
- Upitni su apetiti kafedjija
- i upitan je i novi stepen potreba da se poveže sa Lidlom.
Posle kovida samo prividno se vraca na staro stanje a zapravo mnogooo toga ce biti drugacije pa i samo razmišljanje o mostu i šta činiti.
A to što sto ja želim godinama isto ne znači da ce tako i biti , a možda i hoće
kao sto je bilo i za .... hm, hm , hm
:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=836611#p836611:3tgot91j je napisao(la):
vucko » 30 Мар 2021 01:49 pm[/url]":3tgot91j]Zašto je izabrana baš ova pozicija, da li je tu bilo najpovoljnije privremeno premostiti Savu ili ...?
Ова локација је пружала најкраћу везу између Београда и Земуна, углавили су га тачно између Сајмишта и ондашњег дивљег насеља Нови Београд (блок 18).

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=836650#p836650:3tgot91j je napisao(la):
solecar » 30 Мар 2021 03:15 pm[/url]":3tgot91j]
Jeste Stari savski most zamenio Most kralja Aleksandra, ali to su bila ratna vremena i bilo je "daj pšta daš, samo da može sa jedne na drugu stranu obale da se pređe". Od 1956 godine je ponovo Most kralja Aleksandra bio u funkciji. Šta je od tada pa do danas urađeno na poboljšanju situacije sa mostom? Ništa. Samo su nakalemljivane infrastrukture jedna na drugu, pa tako danas gledamo nepregledne kolone vozila na svim mostovima osim Pupinovog i Mosta na Adi (tamo polako počinje da se stvara ista slika). I sad je eto baš Stari savski most prevaziđen, a svi drugi nisu.
Мислим да ни сам не знаш шта причаш. Послератни урбанистички планови су предвиђали нова 3 моста преко Саве плус замену Старог Савског новим. По том плану је изграђена Газела, проширен Бранков, почеле припреме за замену Савског новим ... и опет је дошао рат. Након последњег рата, изграђен је 4 мост (Мост на Ади) и поново покренута прича о замени Савског новим јер је просто он следећи, дошао је на ред.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=836650#p836650:3tgot91j je napisao(la):
solecar » 30 Мар 2021 03:15 pm[/url]":3tgot91j]I kampanja za njegovo rušenje i dinamitiranje je jača nego ikad, a o dinamitiranju Pančevačkog mosta kojeg drže radničke skele u jednom delu, niko ni da zucne.
И за ово не знаш шта причаш очито. Лоше стање у случају Панчевачког моста се не односи на сам мост, него на стање приступних надвожњака са староградске стране. Мост као мост је у реду са аспекта носеће конструкције. Лично сам качио фотографије моста одоздо, из чамца - конструкција је неоштећена и редовно одржавана. Да није тако, не би се пре пар година доградио још један железнички колосек. Код моста су ограде и асфалтна подлога ложи али то не утиче на стабилност моста или његову пропусну моћ.

А што се тиче прилазних конструкција, прошле године су "Путеви Србије" расписали јавну набавку за израду техничке документације за рушење и изградњу нових приступних конструкција - дакле, и на томе се активно ради, те Панчевачки можеш прецртати као неки аргумент у даљој расправи. :wink:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=836872#p836872:26hqjuhx je napisao(la):
stf » 31 Mar 2021 10:47[/url]":26hqjuhx]Послератни урбанистички планови су предвиђали нова 3 моста преко Саве плус замену Старог Савског новим. По том плану је изграђена Газела, проширен Бранков, почеле припреме за замену Савског новим ... и опет је дошао рат. Након последњег рата, изграђен је 4 мост (Мост на Ади) и поново покренута прича о замени Савског новим јер је просто он следећи, дошао је на ред.
Posleratni urbanistički planovi su predviđali brdo nekih stvari, a od toga je mizeran broj realizovan, između ostalog i onih direktno vezanih za sam most.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=836872#p836872:26hqjuhx je napisao(la):
stf » 31 Mar 2021 10:47[/url]":26hqjuhx]Лоше стање у случају Панчевачког моста се не односи на сам мост, него на стање приступних надвожњака са староградске стране. Мост као мост је у реду са аспекта носеће конструкције. Лично сам качио фотографије моста одоздо, из чамца - конструкција је неоштећена и редовно одржавана. Да није тако, не би се пре пар година доградио још један железнички колосек. Код моста су ограде и асфалтна подлога ложи али то не утиче на стабилност моста или његову пропусну моћ.
Za mene most nije samo ono što ide preko reke, nego sve od Bulevara despota Stefana pa do petlje na strani Krnjače.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=836872#p836872:26hqjuhx je napisao(la):
stf » 31 Mar 2021 10:47[/url]":26hqjuhx]А што се тиче прилазних конструкција, прошле године су "Путеви Србије" расписали јавну набавку за израду техничке документације за рушење и изградњу нових приступних конструкција - дакле, и на томе се активно ради, те Панчевачки можеш прецртати као неки аргумент у даљој расправи. :wink:
Dok ne vidim da je počelo da se nešto da se realizuje, ne verujem da će tako i biti, zato se dešavalo više puta da na kraju ne bude ništa od tih projekata.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=836609#p836609:26hqjuhx je napisao(la):
stf » 30 Mar 2021 14:42[/url]":26hqjuhx]Тада је Београд изгубио и 1/3 парка Луке Ћеловића зарад приступница овом мосту.
Sad se setih još jedne stvari. Tada je Beograd izgubio 1/3 parka Luke Ćelovića zarad pristrupnica mostu, a danas će Beograd da izgubi 1/3 parka u Mitićevoj rupi zarad nečijeg interesa da se izgradi na zemljištu na kome je decenijama unazad bilo tako nešto planirano.
 
Vrh