Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 193 35,4%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 72 13,2%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 6,1%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 31,7%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 49 9,0%
  • Ne znam

    Glasovi: 25 4,6%

  • Ukupno glasača
    545
De gustibus non est disputandum. Ne slažem se sa @Lulu_NY, ali poštujem mišljenje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=744999#p744999:1zhpc2y8 je napisao(la):
Прле » Pet Jun 05, 2020 2:52 pm[/url]":1zhpc2y8]Ништа му не фали.
Fale mu još po dve trake u oba smera (da bude tramvajska baštica + 2 trake za saobraćaj)
Fali mu to što je nizak i ima stubove koji ograničavaju plovidbu (pisano je već o tome ovde)
Fali mu to što je bučan kao rudarski glodar kad god pređe tramvaj preko njega

Most je zreo za premeštanje na drugu lokaciju, a ponoviću opet, po ko zna koji put na temi, da je pravljen kao privremeni objekat samo da Nemci ne bi morali stalno da prevoze robu i ljudstvo skelama. Inače nikad nije ni zamišljen da ostane u upotrebi na duge staze.
 
Kakvo bre pretopljavanje i sl. gluposti vas spopale. Uzmite pa rušite i pretopljavajte kako vam drago vaša kola, vaše stanove i ostalo što posedujete. Ovaj most nije za iživljavanje svakom kome se napenali.
Jeste da je most bučan i nefunkcionalan za trenutni obim saobraćaja, ali nije ni za pretopljavanje ni za dekor kafićima na Ušču. Negde da služi kao pešački most, ali tek kada se odradi jedan deo novog mosta, a ne da se uklanja pa onda nemamo ni to malo, što nam kolko - tolko znači.
 
Том мосту не фали ништа? Све што вам фали, правите други, поред.
 
Fali mozak da se ostavi tu a pravi pored njega sta hoces ,pa neka ima i 2 trake i basticu i hostesu koja te mazi po glavi i drzi za ruku dok prelazis isti. Sa svime se slazem ali rusenje mosta a da novi nije napravljen je lomljenje bagrenja
 
Tramvajska baštica je traka, prostor namenjen i uređen za kretanje tramvaja (i ponekad eventualno autobusa).
 
Svjetli zaric

zaricevmost01-2020-06-05-22-51-01.jpg
 
Da li bi bilo fizički izvodljivo luk mosta nekako došlepati do Ade Ciganlije u jednom komadu radi montaže preko jezera?
 
Тешко пошто је језеро одвојено од Саве насипима. Могло би теоретски до рукавца.
 
Дуго нисам пролазио овуда, може ли се преко моста пешке и колима?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=746782#p746782:blulq4w5 je napisao(la):
гнд » 11 Jun 2020 08:51 am[/url]":blulq4w5]Дуго нисам пролазио овуда, може ли се преко моста пешке и колима?

Za peške ne znam kakva je situacija, ali kolima, prvo se pomoli i nadaj se da su ti amortizeri dovoljno dobri jer je na pojedinim delovima mosta stanje asfalta kao posle bombardovanja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=746974#p746974:3czipa67 je napisao(la):
Ronche » 11 Jun 2020 04:01 pm[/url]":3czipa67]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=746782#p746782:3czipa67 je napisao(la):
гнд » 11 Jun 2020 08:51 am[/url]":3czipa67]Дуго нисам пролазио овуда, може ли се преко моста пешке и колима?

Za peške ne znam kakva je situacija, ali kolima, prvo se pomoli i nadaj se da su ti amortizeri dovoljno dobri jer je na pojedinim delovima mosta stanje asfalta kao posle bombardovanja.

Posle prelaska da ti poture papir da se most zameni potisao bi odmah. Taj most jeste drag ali mora da se zameni. Najbolje bi bilo da ga premeste negde gde ne bi bilo tramvaja ali pitanje je koliko je to realno i isplativo. Danas selidbe koštaju mnogo. Kad preko bare sele kuće i onda kažu: Kuću npr. platio 30.000 dolara ali selidbu mora 170.000 dolara isl. Tako je i sa ovim mostom ali možda bi mogli da nađu način ali to je vrlo teško.
 
Evo jedne da nam ostane za arhivu pre menjanja mosta
 

Prilozi

  • 06E15065-56A3-41F5-851B-02BB20F87048.jpeg
    06E15065-56A3-41F5-851B-02BB20F87048.jpeg
    831,7 KB · Pregleda: 3.306
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764511#p764511:3ckeqaqk je napisao(la):
vradovic » Sun Aug 09, 2020 8:17 pm[/url]":3ckeqaqk]Evo jedne da nam ostane za arhivu pre menjanja mosta

Ovo je stvarno za arhivu a poseban raritet je da vecina svetiljki radi. Naravno ne i sve ali to i onako niko nikad nije video :lol:
 
Skice sa nemackim bunkerima 1944
 

Prilozi

  • 254884_120921505_tild3738-3238-4139-b062-313565613735__33565-221670-3-23.jpg
    254884_120921505_tild3738-3238-4139-b062-313565613735__33565-221670-3-23.jpg
    309,7 KB · Pregleda: 1.710
'' .... Ostavi most na miru... '' :kk:

Upravo tako :D
Sa leve i desnu stane napraviti po saob. traku na posebnim stubovima ( mogu i da se udebljaju stari ) a Sredina ostaje pešacko - biciklisticko ostrvo
Zbog teških vibracija na staroj konstrukciji šine postaviti na tako novim dodatnim bocnim trakama

Najbolja rešenja uvek su
što prostija što jednostavnija
:sesir:
 
Stvarno si našao jednostavno ( i pre svega jeftino) rešenje, umesto jednog napraviti dva nova mosta sa ruinom između.

To je konstrukcija koja ima vek trajanja kao i svaka druga, imaju samo dve (normalne) opcije ili je zadržati u originalnom izgledu uz temeljnu rekonstrukciju ili napraviti novi most. Budževinom se svakoako narušava originalni izgled, a izgradnja novih delova se komplikuje i poskupljuje.

Drugo pitanje je koliko je sadašnja konstrukcija mosta primerena tramvajskom saobraćaju. Nisam mostovdžija, ali sam sudelovao u više projekata gde su se čelične konstrukcije menjale sa AB baš zbog vibracija uzrokovanih železničkim prevozom (voz i tramvaj). U pravilu su to bili mostovi samo za taj vid saobraćaja, ne kombinovani.

Ipak, pošto most ima svoj šarm, ukoliko je nije preskupo zadržao bih ga negde u gradu, Ada - blok 70 ili sl. (ne park :mrgreen: )
 
U početku bio sam ako se vec uklanja
da se postavi da spaja Zemun sa Lidom
umesto onog pontonskog mosta...

Ksnije shvatio sam da jedan projekat
sve gazi pred sobom prilagodjavajuci SVE samo sebi. :roll:
Bgd na (hlebu i) vodi iz petnih žila bi da ga skloni i doboje vecu i bržu saob.komunikaciju .
Valjda im smeta ta ,,stara gvoždjurija ,, te bi im se bolje uklapao neki dr. oblik modernistickog stila
Pogledaj samo vrh teme - anketa-
ponudjene su razne opcije u koima se insistira samo na uklanjanju :dil:
Uklapanje u novu mostovsku komunikaciju NEpostoji kao fer opcija izbora i ako je bilo i takvih predloga na ovoj temi. :oops:
Razlog kazes cena... pih :vops:
pa ako gledamo cenu zasto onda Stefan Nemanja nije izliven manji i jeftiniji ?
Zato sto znaci nesto i predstavlja simbol...
Tako i most M.Zarica svojim bitisanjem je prerastao u simbol grada
Nema panoramske razglednoce koja je otišla u svet a da na njoj nije prepoznatljiv ovaj simbol Bgda :grand:
Kako sad za novi simbol grada nije bitna cena. A za očuvanje starog simbola gleda se cena... :bash:
Mene neko da je pitao ( a nije, ni ti ce pitati) Kakvi smo, na Savskom trgu podogao bih spomenik Praziluku :lool:
a most ne bih dozvolio da iko ga dira
kao jedan poseban šarmantan
simbol - raritet Bgda
:sesir:
 
Dugo nije bilo vesti o pocetku gradnje novog Savskog mosta, plan je bio da gradnja krene ove godine, sada je jasno da od tog roka nema nista.
Jel bila skoro neka konkretnija najava?
 
Ne shvatam ljude koji žele da ovaj most ostave iz nekih sentimentalih razloga. Most je u jedom vremenu i mora se zameniti jer po kapacitetu i funkciji ne zadovoljava više. Neće isčupati srce Beogradu koji je postojao i pre ovog mosta a postojaće i posle njega sa nekim drugim modernijim i lepšim čak.

Veća je šteta napravljena sa gradnjom gondole po meni nego što će most da zamene boljim. I Žeželjev most u NS je bio remek delo vremena i bio bi i danas da nije srušen NATO bombama. Imamo još i sreće što to nisu i Beogradu uradili jer bi sad svaki most bio nov i drugačiji od starog.

Novosađani su plakali za Varadinskim mostom ali malo ko je znao da je taj most pravio problem plovilima jer je bio nizak. Na njegovim stubovima je nikla Varadinska Duga kao novi i moderan most. Zato ne treba tugovati za Zarićem jer da je kojim slučajem srušen 45te ili 99te danas bi tu bio totalno bolji most koji sada ne bi morao da se menja.
 
Зарић не смета, може да се паралелно са њим подигне још један мост.
 
Vrh