Šta je novo?

Stari Beograd (Stare fotografije Beograda)

Screenshot (3532).png
 

Evo sa AI upscaling softverom, muči se sa natpisima i ubaci neki nepostojeći detalj, ali dobar je za ove stare slike niske rezolucije.

1000225377.jpg


Koristio sam besplatni imgupscaler.com (koji je najbolji što se tiče besplatnih iz mog iskustva), a za bolji kvalitet i fina podešavanja najbolji je Topaz Labs AI Upscaler ali on košta 200 dolara.
 
Šta smatrate da ima veću arhivsku/istorijsku vrednost, fotografije ili video zapisi? Prilično sam siguran da su to fotografije i pored popularnog video formata koji se štancuje na dnevnom nivou.
 
458290638_947250700771592_3615189099017872383_n.jpg

На данашњи дан пре 87 годинa (1937), завршена је аутомобилска и мотоциклистичка трка кроз земље Мале антанте. Траса трке Праг – Будимпешта – Београд била је дуга 3.050 километара. Из Прага је кренуо 131 аутомобил и мотоцикл, а до Будимпеште, после четири дана, стигло их је 110, после пређених 2.420 километара. Остали такмичари који нису дошли у престоницу Румуније одустали су у току трке или су били дисквалификовани. Претпоследња етапа вожена је од Букурешта до Турн Северина, а последња, шестог дана, до Београда. На граници Краљевине Југославије код места Врачев Гај, представници војних власти и чланови Ауто-клуба сачекали су конвој такмичара и придружили су им се у путу ка Београду. Такмичари су прошли кроз Белу Цркву, Јасеново, Стражу, Вршац, Ритишево, Уљму, Алибунар, Владимировац и Панчево до Београда.
Кроз Београд конвој је од Панчевачког моста пролазио улицама града, до зграде Ауто-клуба у Француској улици, где је и био циљ трке. Маса света је од раних јутарњих часова била на улицама да би дочекла такмичаре. Од четири аутомобила и четири мотоцикла који су чинили југословенску војну екипу у Београд су стигла само два аутомобила и један мотоцикл. У оквиру трке, на Бањици је сутрадан, након доласка у Београд одржано такмичење у вештини и спретности. Након завршног дела такмичења на Бањици, сабирајући свеукупне бодове који су освојени током свих етапа, објављени су коначни резултати. У класи до 1.500 кубика, југословенски аутомобилски првак Радован Саватић с такмичарским бројем 128 у аутомобилу марке ,,Шкода” био је седамнаести и трку је завршио као претпоследњи. У класи до 2.000 кубика олимпијски шампион Ото Бургхарт и сувозач Виљем Лиц с такмичарским бројем 124 и марком аутомобила ,,Адлер” били су једанаести. У класи преко 2.000 кубика посада коју су чинили Мирослав Несторовић, Бранко Мирковић и Федор Месаровић с такмичарским бројем 141 у аутомобилу марке ,,Унион” била је седма, посада коју су чинили капетан Никола Ивановић и редов Будимир Селаковић с такмичарским бројем 144 у аутомобилу марке ,,Шкода” била је осма, а посада коју су чинили капетан Антон Метељак и наредник Светислав Маријановић с такмичарским бројем 143 и марком аутомобила ,,Шкода” била је девета. У категорији мотоцикла до 600 кубика једини наш представник који је завршио трку био је поднаредник Јосип Халамек с чланом посаде наредником Владом Маричећем.

 
Vrh