Šta je novo?

Stari železnički most

Na ovim renderima nije dobar odnos ili proporcija ljudi i mosta.
1000003953.jpg
 
Ovaj most je prosto nepotreban/neupotrebljiv trenutno i trebalo je njega prvo srušiti i izgraditi novi u dimenzijama kao ovaj novi Savski, ali je problem što onda sa pristupnim saobraćajnicama ne bi mogli da ubace tu gomilu zgrada koje planiraju pa su zato izabrali pešački, naravno bez bilo kakvih saobraćajnih studija, analiza, tj. još jednom BnV direktno ide protiv interesa celog grada.
 
Meni ovo liči na privremeno rešenje i nisam siguran koliko će se uopšte koristiti.
 
Šta bi sve trebalo i šta može da se uradi - to je druga stvar. Moj predlog se odnosi na trenutni plan za pešački most, tj. ugraditi tramvajski kolosek koji neće smetati pešacima. Znači više kao rezerva za neke nepovoljne situacije kad već ima toliku nosivost.

Zar tramvaj ne ide tu pored preko Mosta na Adi?
 
Zar tramvaj ne ide tu pored preko Mosta na Adi?

Dva mosta su udaljena 1,5 km, ovde je mogao tramvaj iz Milutina Milankovića da se produži pravo na Stari železnički i još da su pametni da ubace tramvaj u Vudroa Vilsona imao bi vrhunsku direktnu vezu NB ka BnV i dalje ka starom delu Bg. Ništa ne bi škodio dodatni tramvajski most, posebno ako bi kasnije širio mrežu u NB i ka Zemunu.
 
Dva mosta su udaljena 1,5 km, ovde je mogao tramvaj iz Milutina Milankovića da se produži pravo na Stari železnički i još da su pametni da ubace tramvaj u Vudroa Vilsona imao bi vrhunsku direktnu vezu NB ka BnV i dalje ka starom delu Bg. Ništa ne bi škodio dodatni tramvajski most, posebno ako bi kasnije širio mrežu u NB i ka Zemunu.

Mostovi jesu udaljeni, ali ne 1500m već 1km. To je nebitno jer im se pristupa iz istih ulica (J.Gagarina - Savska) tj. železničkom se i ne pristupa, već bi trebalo izgraditi kompletne pristupne saobraćajnice. Sada, koliko je racionalno graditi duplu infrastrukturu da bi provukao travmaj preko starog mosta - mislim da je jasno. Dobio bi skup projekat uvođenja tramvaja preko dotrajalog mosta, a koji u realnosti ne bi adekvatno rasteretio saobraćaj.
 
Tu je trebalo da se izgradi novi drumsko-tramvajski most, sa delom i za pešake. To bi dosta rasteretilo Gazelu, jer bi se direktno iz Jurija Gagarina i Milutina Milankovića izlazilo na taj most. Znači trebalo je to da urade, pa onda da ruše Zarićev i tu grade novi.
 
A ima smisla pretvarati u pešački most na jedinoj slobodnoj tački za drumski most od Ade do Brankovog, i to bez bilo kakvog učešća saobraćajnih stručnjaka u donošenju odluka.

Taj plan postoji već nekoliko godina, kako znaš da nisu konsultovani saobraćajni stručnjaci?
 
Taj plan postoji već nekoliko godina, kako znaš da nisu konsultovani saobraćajni stručnjaci?

Dovoljno je videti kako je planirana saobraćajna infrastruktura u BnV, izostanak bilo kakve smislene veze sa postojećim gradom ili primena naprednih rešenja koja bi unapredila situaciju kao upravo ovaj most ili tramvaj, denivelacija nekih raskrsnica kako za saobraćaj tako i za pešake.

Dovoljno je videti ovaj cirkus sa Starim savskim gde je mogao da se ostavi prostor da se izgradi novi most uz postojeći i tako spase ceo grad nepotrebnog rušenja i uštede ogromne pare za troškove rušenja i 3 godine bez mosta, a oni su genijalci nabili dve zgrade koje će biti na metar od novih širih saobraćajnica, tu nema bilo kakvog smislenog planiranja osim maksimizacije profita.
 
Dovoljno je videti kako je planirana saobraćajna infrastruktura u BnV, izostanak bilo kakve smislene veze sa postojećim gradom ili primena naprednih rešenja koja bi unapredila situaciju kao upravo ovaj most ili tramvaj, denivelacija nekih raskrsnica kako za saobraćaj tako i za pešake.

Dovoljno je videti ovaj cirkus sa Starim savskim gde je mogao da se ostavi prostor da se izgradi novi most uz postojeći i tako spase ceo grad nepotrebnog rušenja i uštede ogromne pare za troškove rušenja i 3 godine bez mosta, a oni su genijalci nabili dve zgrade koje će biti na metar od novih širih saobraćajnica, tu nema bilo kakvog smislenog planiranja osim maksimizacije profita.

Legitimno je izvoditi zaključke na osnovu pretpostavki, ali na osnovu toga ne možeš tvrditi nešto sa sigurnošću.
 
A ti isto tako tvrdis na osnovu pretpostavki da rade smisleno i planski
 
Боље ту да направе друмско-трамвајски мост.
И онако је то одвратни ратни нацистички мост, предратни краљевски је био лучни.
 
 
Нема битнијег моста за сређивање. Овај мост ће бити нови центар града и атракција за туристе из целог света.
 
Можда, а можда је мост толико низак, превазиђен накриво орјентисан и ружан, да свако његово кићење, поред толико приоритета је залудно, и ону мађарску дизалицу само треба спустити мало низводно ...

Стари желизнички мост.JPG
 
Sad, to je još jedan veliki projekat, samo pričam...Ne znam koliko je izvodljivo.

Sa NBG strane da ide produžetak Ulice Milutina Milankovica, preko petlje, pa iznad ,,Beogume", kuda je prolazila pruga. Naravno, Stari železnički most mora da se uklanja, jer ne može sa njim za danasnji saobracaj da se uradim ništa i da se gradi novi drumski, pa možda i drumsko-tramvajski most koji će direktno da se spoji na Bulevar Vudroa Vilsona.

Sa zatvorenim Starim savskim mostom, dok čekamo izgradnju novog, Fale nam 3 drumska mosta. Upravo taj, ovaj o kome se piše i onaj koji smo dodatno spomiljali u temi o Starom savskom mostu.

Taj ukorenjeni, a tehnički zaostali ,,levak-sistem" mora da se razgrađuje polako. Most je svakako lakše napraviti, nego promeniti metalitet prosečnog vozača u Beogradu, koji bez obzira kolika je gužva ide kuda mu je najkraće po kilometraži i kuda ga put najlakše vodi. Primer je ,,Gazela" na koju se uliva sve što može i ne može. I posle gle čuda - gužva je.
 
Ma bre, mnogo filozifije oko niokočega: osposobiti ga za biciklistički saobraćaj i gorova stvar: navariti kolovozne ploče, montirati ograde i gootovo...da ima neka korist od njega. Mnogo palamuđenja niokočega....
Odgovorniji gradovi bi ga pustili u funciju par meseci po ukidanjuželezničkog saobraćaja.

Više puta sam ponavljao da je stara (napuštena) železnička infrastruktura idealna za transformaciju u biciklističke staze- ima širinu i blag nagib (za železnicu je max dozvoljen nagib 2,5%) što stazu čini veoma bike friendly...
 
Vrh