Jelancha
Expert
- Učlanjen(a)
- 15.11.2022.
- Poruke
- 6.301
- Pohvaljen
- 31.257
Dobro je da se uopšte pojavio voz, s obzirom na broj otkazivanja u poslednje vreme.
Paraćin, kod onog prolaza ispod autoputa. Mislim da je ova pruga ukinuta pre više decenija, iako je trasa i dalje ucrtana na GM. Trebalo bi biti ovde negde:Koja je lokacija?
Pa da, neki deo pruge od prelaza kod kapele kod groblja do staklare, jer u delu kod železničke ide po nasipu.[/QUOTE]Paraćin, kod onog prolaza ispod autoputa.
Radila je dok nije prodata cementara, skroz do Popovca (do stanice "Stari Popovac" je javna pruga Infre, a dalje je industrijska). To je neka 2005.Mislim da je ova pruga ukinuta pre više decenija, iako je trasa i dalje ucrtana na GM.
A gde se tačno nalazila zgrada za vreme Kraljevine Jugoslavije?Stara stanična zgrada u Nišu iz vremena kralja Milana:
Ovu noviju zgradu nisam uspeo pronaći, koja je tačno njena lokacija? Moguće da je ona oljuštena zelena zgrada bila prva stanica iz 1884. a da je ova izgrađena između dva rata kao zamena, ima takvih primera i u drugim gradovima, Obrenovac, Mladenovac i Požarevac recimo. Sigurno nije u pitanju današnji objekat, njegova arhitektura je čist brutalizam iz SFRJ ere.A gde se tačno nalazila zgrada za vreme Kraljevine Jugoslavije?
Pogledajte prilog 255364
Ovu noviju zgradu nisam uspeo pronaći, koja je tačno njena lokacija? Moguće da je ona oljuštena zelena zgrada bila prva stanica iz 1884. a da je ova izgrađena između dva rata kao zamena, ima takvih primera i u drugim gradovima, Obrenovac, Mladenovac i Požarevac recimo. Sigurno nije u pitanju današnji objekat, njegova arhitektura je čist brutalizam iz SFRJ ere.
To su nas naši saveznici malo častili.Dakle, prethodna stanica je uništena u bombardovanju 1944.
Ne, ova koju sam ja slikao se nalazi sa suprotne strane, prema naselju Ledena Stena i petlji Niš Jug.Ako sam dobro shvatio, odmah pored, ka reci i Crvenom krstu. Nova je napravljena neposredno pored ruševine stare.
Hvala veliko na objasšnjenju, jer je i mene zanimalo. A to sa lepimi bogato ukrašenim staničnim zgradama. Šansa da vratimo predratnu stanicu u Nišu teško će se ukazati, meni je na primer jako žao što na mestu hotela Jugoslavija ne grade novi hotel koji bi izgledao kao nekadašnja stanica Zemun. Šansu koju po meni ne bismo smeli da propustimo je da koliko toliko ulepšamo staničnu zgradu u Aleksincu kada se bude rekonstruisala pruga. Postoje slike kada je stanica bombardovana u 1. sv ratu, zatim slike u predratnom periodu i one današnje. Nije ogromna razlika, potencijal postoji, ali je sve na nama. Verovatno prilikom poslednje rekonstrukcije nisu obraćali paznju na stilizovanu fasadu, ali se nadam da će se to ovoga puta ispraviti.Zainteresovalo me je ova zgrada žel stanice Niš koja je kasnije pravljna. Štešta što je nema, baš je velelepna i bogato ukrašena. Nešto kao Vršac. Kod nas nema mnogo tako lepih stanica i velikih kao npr kod Mađara, Hrvata, Rumuna....