Šta je novo?

Stare i napuštene železničke stanice i pruge u Srbiji i republikama bivše SFRJ

Tačno je da bi pruga tom trasom bila korisnija za prigradski prevoz, ali da li bi bila ekonomski opravdana? Da li bi kilometar nove jednokolosečne pruge generisao makar 1000 putnika? Preko Gajdobre se koristi postojeća pruga i postojeća trasa, odnosno ekonomski amortizovana imovina sa velikim ostatkom vrednosti već u državnom vlasništvu. To je 15 umesto 30 kilometara maltene bez eksproprijacije i svih faza pripreme podloge (na staroj trasi donji stroj samo na baš slabim mestima zahteva veća ulaganja. Dobijamo prugu za, recimo 7.000 putnika dnevno umesto 10.000 putnika dnevno, ali ekonomski održivu. Naravno da bi trebalo da se napravi studija opravdanosti, koja bi uključila i luku, i privredu. Ali luci i privredi ništa ne znači veza preko Čelareva. Perspektivnije je novu proizvoidnju otvoriti pored pruge (i/ili luke) nego dovlačiti prugu u svako selo.
 
Stanica Boljevci na pruzi Batajnica-Boljevci koju su sagradili Austrougari pred sam početak Prvog Svetskog Rata, nisam siguran da li su i susedna sela Dobanovci i Jakovo nekada imala svoju stanicu? "Nerentabilna" pruga je naravno ukinuta po samoupravljačkom zakonu iz 1964. kao i na desetine drugih, umesto da se modernizuje i pretvori u prigradsku železnicu.

DSCN4238.jpg
 
Stanica Sečanj slikana pre 10 godina, tada je zgrada još uvek bila posednuta i teretni saobraćaj je i dalje funkcionisao, vidi se popriličan broj vagona za tako malo mesto. Cela pruga Zrenjanin-Vršac je pre 2-3 godine definitivno ukinuta i više ne voze čak ni teretnjaci.

panoramio-124715448.jpg
panoramio-124715568.jpg
panoramio-124715734.jpg
 
Poslednja izmena:
Stanica Boljevci na pruzi Batajnica-Boljevci koju su sagradili Austrougari pred sam početak Prvog Svetskog Rata, nisam siguran da li su i susedna sela Dobanovci i Jakovo nekada imala svoju stanicu? "Nerentabilna" pruga je naravno ukinuta po samoupravljačkom zakonu iz 1964. kao i na desetine drugih, umesto da se modernizuje i pretvori u prigradsku železnicu.

Pogledajte prilog 232842
Kakv je sinski sistem bg mogao imati odavno da se razmisljalo glavom
 
Pozdrav,

Arrhiva, 2008ma god...
Pre nego što vas zatrpam fotografijama stanice za koji sam skoro 100% siguran da ovde nikada nije pomenuta, moram se malo vratiti u prošlost, nekih 20ak godina...

Početkom 2000ih bilo je JAKO, JAKO, JAKOOOOOOO teško i vrlo rizično snimati infru, vozove i sve ostalo na Železnicama Srbije, izdejstvovati samu dozvolu za tako nešto bilo je...pa---baš zaje*******ato...Tih godina okupila se ekipa vozoljubitelja /my self included/ koja je špartala srpskim prugama, što operativnim, što ukinutim...snimali smo stanične zgrade /razlog zašto smo to tada radili je tek za posebnu priču kojoj, možda, posvetim poneki redak u neko skorije vreme/, koloseke, vagone, tunele, mostove, sve...i u 95% slučajeva bili smo sačekivani maltene sa uperenim vilama, dvocevkama pa čak i sa AK...'vi ste špijuni', 'radite za NATO, bagro', 'vi hoćete da rasprodate ovo malo železnice što radi!' /!!!????/ i slično...i džaba mi pokazivali dozvole, pozivali se na tog-i-tog iz infre, jok - bilo je i privođenja, davanja izjava po policijskim stanicama...klinci mi ne veruju da 'si zbog par fotografija teretnog voza na xy stanici gulio mardelj??' 'da, deco, jesam', 'nije ni čudo, ti si od onih što su odrasli na Spectrumu'..ovo sve pišem da biste pokušali steći sliku kakve smo muke imali zbog svoje naklonosti /najblaže rečeno/ ka železnicama...danas je lako - digneš drona i sve okk, podigneš telefon i škljocneš Transmontanu 20x u sekundi....long story short - znajući sve navdeno, sledeća stanica morala je biti snimljena brzo...jakoooo brzo...

/samo ću naređati fotografije, ionako je sve bez texta, mučno i kao iz Zone sumraka.../

arh-sr-po-bo-2008-0219.jpg


arh-sr-po-bo-2008-0224.jpg


arh-sr-po-bo-2008-0232.jpg


arh-sr-po-bo-2008-0237.jpg


arh-sr-po-bo-2008-0244.jpg


arh-sr-po-bo-2008-0247.jpg


arh-sr-po-bo-2008-0248.jpg


arh-sr-po-bo-2008-0253.jpg


arh-sr-po-bo-2008-0267.jpg


arh-sr-po-bo-2008-0277.jpg


arh-sr-po-bo-2008-0280.jpg


arh-sr-po-bo-2008-0283.jpg


arh-sr-po-bo-2008-0286.jpg


arh-sr-po-bo-2008-0291.jpg



arh-sr-po-bo-2008-0294.jpg



Ovo je pogled sa nadvožnjaka, u smeru ka Požarevcu...svaki saobraćaj je zamro 2003će godine, do tada su klackali šinobusi, išao je lokal Požarevac-Kostolac-TE, a onda ništa. Sve je sada zaraslo, mada...nešto ima da i dalje kotrlja ;) ;)


pozdrav,

Petar
 
Poslednja izmena:
Pozdrav,

par km pre Kostolca put prelazi traku:

arh-sr-po-bo-2008-0330.jpg


...i ide ovamo:

arh-sr-po-bo-2008-0333.jpg


...što sa zemlje izgleda ovako...

arh-sr-po-bo-2008-0346.jpg


arh-sr-po-bo-2008-0338.jpg


arh-sr-po-bo-2008-0340.jpg


arh-sr-po-bo-2008-0342.jpg


videćete 'krokodila' kako čeka da se 15ak vagona natovari ugljem da bi krenuo ka TE Kostolac 'A'...po ovakvom koloseku...


arh-sr-po-bo-2008-0345.jpg


izlazna skretnica kod 'terminala':

arh-sr-po-bo-2008-0347.jpg


uski kolosek ide paralelno sa normalnim /iz prethodnog posta/, udaljeni su ne više od 100ak metara jedan od drugog. Kroz samu stanicu Kostolac prolazi uski kolosek /on je iza stanične zgrade iz prethodnog posta /mada se ne vidi od žbunja/ ali se vidi sa istog onog nadvožnjaka:

arh-sr-po-bo-2008-0320.jpg


arh-sr-po-bo-2008-0322.jpg


/u daljini se vidi TE Kostolac 'A'/
a sa istog nadvožnjaka vidi se i sam kraj normalnog koloseka iza same stanice Kostolac:

arh-sr-po-bo-2008-0300.jpg


Ovo sve je snimljeno 2008me, za nepunih 10min. Krokodil i dalje klizi /ograničenje je 10kmh/, promenilo se nije ama baš ništa...

pozdrav,

Petar
 
Vrh