Šta je novo?

Srbija na Putu svile - Belt and Road

Europe’s mixed views on China’s Belt and Road

In 2012 it created the '16+1' mechanism, a platform where the Chinese prime minister meets – usually once a year- with the leaders of 16 countries including EU members such as Poland, Hungary, Bulgaria, Slovenia and the Baltic states, as well as non-EU members including Serbia, Albania and Montenegro.
This framework has become a launch pad for the Belt and Road Initiative (at least half of the countries have signed BRI memorandums of understanding with China since 2015), and has helped China to build (or in some cases rebuild) close relations with Eastern European countries. After some complaints from Brussels, the European Commission was eventually admitted as an observer the 16 + 1 group.

Major BRI infrastructure projects are now starting to take shape in Europe - not without controversy. One of China’s top state-owned enterprises is building a high-speed railway line between Belgrade, the capital of Serbia and Budapest, the capital of Hungary. A member of the EU, Hungary is currently under investigation for possible violations of EU transparency requirements in public tenders in relation to the project.

Athens’s Piraeus Harbour is another major piece of infrastructure that has become representative of China’s offensive in Europe. Since 2016, the Greek harbour has been controlled by China Ocean Shipping Company (Cosco) which acquired 51% of the Port Authority and will be able to acquire a further 16% by 2021, following substantial investments.
The idea is quite simple: through the 'Maritime Silk Road' and the extension of the Suez Canal, China will be able to reach the Mediterranean Sea and will use Piraeus as a platform for Chinese companies and goods. Cosco intends to turn Piraeus into one of the largest container transit ports in Europe...
ceo text : http://beltandroad.hktdc.com/en/insight ... t-and-road
 
Razvijena Kina znači i razvijenija Srbija

Novinar dnevnog lista „Politika" Dejan Spalović, koji je na poziv Kineskog međunarodnog radija
u Pekingu pratio zasedanje 19. nacionalnog kongresa KPK, u intervjuu za KMR govori o svom
tumačenju novih ideja koje su se pojavile tokom zasedanja. ...
http://serbian.cri.cn/1401/2017/10/23/181s178749.htm

Kina ponovo uspostavlja multipolarni svet

Bojan Brkić, zamenik glavnog urednika Informativnog programa Radio-televizije Srbije, ovih dana
iz Pekinga, na poziv Kineskog međunarodnog radija (KMR) izveštava sa 19. nacionalnog kongresa
Komunističke partije Kine. Brkić u razgovoru za KMR govori o svom viđenju najvažnijih tema Kongresa.
http://serbian.cri.cn/1401/2017/10/20/181s178713.htm
 
Otvorena najkraća železnička veza Azija-Evropa

Azerbejdžan, Gruzija i Turska otvorile su danas novu železničku liniju koja ih povezuje
i smanjuje vreme prevoza robe između Kine i Evrope. Pruga duga 826 kilometara ide od
glavnog grada Azerbejdžana Bakua, preko gruzijske prestonice Tbilisija do mesta Kars u Turskoj.

Posle polaska iz Kine vozovi prelaze Kazahstan u centralnoj Aziji zatim se trajektom prebacuju
preko Kaspijskog mora ka Bakuu pre nego što stignu do zapadne Evrope preko Gruzije i Turske,
umesto da prelaze preko Rusije.

"Otvaranje ove linije je važna etapa u saobraćajnoj interkonekciji duž starog Puta svile",
saopštila je EU, navodeći staru mrežu komercijalnih trasa između Azije i Evrope.

Ova železnička veza čija izgradnja je koštala više od milijardu evra treba da obezbedi početni
prevoz od gotovo 5mil tona robe godišnje uz postepeno dostizanje kapaciteta od 17mil tona
godišnje, i milion putnika.

"Nekoliko evropskih država izrazilo je interes za ovaj projekt i Azerbejdžan je u razgovorima s njima"
rekao je Aliyev, dodajući da su Kazahstan i druge države srednje Azije zainteresovane za prijevoz
robe prugom Baku–Tbilisi–Kars.

Nova pruga skratiće vrijeme transporta putnika i robe između Kine i Evrope na samo 12 do 15 dana
što je više nego dvostruko brže od pomorske rute i nešto manje od polovine jeftinije od aviotransporta.
 
Ovom prugom je i Srbija bolje povezana sa Kinom preko Sofije, Istambula i Ankare.
 
Kontejnerski voz iz Turske ide preko Srbije .... RTV

Turska kompanija Turkrail iz Istanbula je odlučila da otpremi prvi kontejnerski voz kroz Srbiju, umesto dosadašnjeg
konkurentnog pravca koji vodi preko Rumunije, saopštila je danas kompanija za železnički prevoz robe "Srbija Kargo".

Ovaj test voz saobraća iz turskog terminala Halkali do austrijskog terminala Wiencont u Beču, a za sada, prema
predviđenoj dinamici, nedeljno će saobraćati dva voza kroz Srbiju, sa tendencijom povećanja frekvencije saobraćaja.

Na opredeljenje klijenta da svoje prevoze preusmeri preko naše zemlje uticala je i činjenica da je "Srbija Kargo"
angažovao i specijalnu službu obezbeđenja, koja će pratiti svaki voz, čime će se dodatno potvrditi sigurnost prevoza
robe preko Srbije i dokazati konkurentnost srpskog železničkog koridora, kada su u pitanju prevozi iz Turske za
zemlje zapadne Evrope i obrnuto, navodi se u saopštenju.

Bezbednost, kvalitet, ekonomičnost i "kraći" put preko kraka železničkog Koridora 10, koji vodi kroz Srbiju,
predstavljaće pozitivan signal za sve potencijalne komitente, koji imaju potrebu transporta robe iz pravca
istoka ka zapadu, poručuju iz kompanije "Srbija Kargo".
 
Predsednik Aleksandar Vučić primio je pismo predsednika Narodne Republike Kine Si Đinpinga
Pismo Si Đinpinga

"Prijateljstvo između Kine i Srbije ima dugu tradiciju, dve države su važni i pouzdani strateški partneri.
Poslednjih godina, intenziviraju se posete na visokom nivou, neprekidno se ojačava međusobno političko
poverenje i aktivno se sprovode kulturne razmene i saradnja.

Srbija posebno aktivno učestvuje i ima vodeću ulogu u izgradnji 'Pojas i put' kao i u 'Saradnji 16+1'
postigla je bogate rezultate u uzajamno korisnoj saradnji, a praktična saradnja između dve strane donosi
konkretnu dobrobit našim narodima." - navodi se u pismu Si Đinpinga. ....
https://www.b92.net/info/vesti/index.ph ... id=1322315
 
INVESTICIJA u B3 vredna 613 mil USD

TE Kostolac Kineska kompanija CMEC (China Machinery Engineering Corporation) počela je izgradnju novog
ećeg bloka u Termoelektrani Kostolac, snage 350 megavata.
Očekivana godišnja prozvodnja električne energije je oko 2,5 milijardi kilovat časova.
Vrednost radova je 613 mil USD, a projekat počinje izgradnjom dimnjaka i sistema za hemijsku pripremu vode.

Obeležavanju početka radova prisustvovali su predsednica Vlade Ana Brnabić, ministar rudarstva i energetike
Aleksandar Antić, ambasador Kine u Beogradu Li Mančang, kao i v. d. generalnog direktora EPS-a Milorad Grčić.
Premijerka Ana Brnabić rekla je da u ovom trenutku Srbija i Kina imaju zajedničke projekte u vrednosti od 6 mlrd USD.

Navela je da će se u Budimpešti sastati sa premijerom Kine i da će potpisati dva nova ugovora – jedan o izgradnji
Toplovoda Obrenovac-Beograd i drugi o izgradnji Koridora 11, deonici Preljine-Požega.

Milorad Grčić rekao je danas u Kostolcu da je poslednji veliki termoenergetski kapacitet u Srbiji izgrađen pre 26 godina.
'Ovo je veliki dan za Elektroprivredu i za privredu Srbije uopšte, ovaj ceo region sada postaje veliko i aktivno gradilište, a
novi Blok označiće proširenje kapaciteta EPS-a za 5% '- kaže Grčić.
Dodao je da je ukupna vrednost investicije 715 mil USD, kao i da su oba bloka termoelektrane Kostolac modernizovana
i da je uspešno završen proces odsumporavanja.

Potpredsednik kineske kompanije CMEC Tong Zigang rekao je da će ova kompanija na srpskom tržištu poštovati ugovor
i srpske zakone, kao i lokalne običaje...,.https://www.ekapija.com/news/1946206/po ... vredna-613
 
Šesti SAMIT

Od 6. samita Inicijative '16+1' očekuje se proširenje ekonomske saradnje i trgovinske razmjene
koja je već dostigla gotovo 60 milijardi dolara.
Kineski premijer Li Kećang izjavio je povodom predstojećeg samita Inicijative "16+1" u Budimpešti
da pridaje veliki značaj kineskoj saradnji sa zemljama srednje i istočne Evrope.

Li će, kako je saopšteno na sajtu Inicijative, učestvovati na šestom samitu šefova vlada zemalja srednje i
istočne Evrope i Kine u Budimpešti tokom zvanične posete Mađarskoj od 26. do 29. novembra.. . .
http://balkans.aljazeera.net/vijesti/no ... budimpesti
 
Sta dobismo kakve kredite sta ce da se radi
 
Srbija dominantna

"Srbija je i ove godine izdominirala na samitu Kine 16 plus 1.
Pored odličnog nastupa premijerke Ane Brnabić i ove godine smo potpisali najveći broj dokumenata.
To je posledica činjenice da je Srbija posvećena svom razvoju i da imamo dobre projekte i sposobne ljude", rekao je Antić.

"Potpisali smo četiri dokumenta, dva komercijalna ugovora, ugovor o izradnji deonice autoputa Preljina -Požega,
ugovor o izgradnji toplodalekovoda između Obrenovca i Novog Beograda, potpisali sporazum o izgradnji i
završetku interceptora cictave mreže kanalizacionih priključaka i za fabriku za preradu otpadnih voda", naveo je Antić.

On je dodao da je Srbija potpisala i veoma važan protokol kojim su definisani svi uslovi za izvoz goveđeg mesa u Kinu.

http://www.rtv.rs/sr_lat/ekonomija/aktu ... 73484.html
http://www.rts.rs/page/stories/sr/story ... olaca.html
 
Jos kad bi imali govedjeg mesa to bi bilo super
 
Ah, pa zar da i o tome mislimo?

Nema veze, izvozice nemci , kao sto je todoric prepakivo robu u srbiji ;)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=496345#p496345:51edhlq6 je napisao(la):
direktor » 27 Nov 2017 10:49 pm[/url]":51edhlq6]Jos kad bi imali govedjeg mesa to bi bilo super
Svaka Vlada, pa i ova, mora da obezbedi što bolje uslove za poslovanje i tom smislu
treba razumeti i ovaj Protokol koji omogućuje dugoročno poslovanje našim stočarima.

Kako se nekad trgovalo uopšte nije bitno za ovu temu, već kako saradjivati sa Kinom :
https://m.youtube.com/watch?v=3HY7K7sLtHg
 
Još 3Mlrd USD za zemlje CEE

Kina će obezbediti još 3mlrd USD za razvoj zemalja Centralne i Istočne Evrope,
najavio je danas premijer Kine Li Kećijang na samitu "16+1" u Budimpešti.
On je rekao da će Kineska banka za razvoj obezbediti 2 mlrd USD i da će u okviru
Fonda za finasiranje u okviru mehnizma "16+1" biti obezbeđena još milijardu dolara.

Li je naglasio da će tako biti dodatno podstaknut razvoj saradnje Kine i 16 evropskih
zemalja te omogućen dodatni razvoj zemaljama CEE.
Kinski premijer je na skupu rekao da je "ovo dobar period da planiramo budućnost".
 
Brnabić u Honkongu

Predsednica Vlade Srbije, Ana Brnabić biće glavni govornik na gala večeri koju ugledni magazin Ekonomist
organizuje u okviru godišnje konferencije "Svet u 2018. godini" danas u Hong Kongu.

Na jednom od najvećih i najpoznatijih godišnjih događaja koje organizuje ovaj britanski magazin, premijerka
Brnabić govoriće o aktuelnim političkim i ekonomskim reformama u Srbiji, procesu evropskih integracija,
odnosima sa EU i Rusijom i saradnji sa Kinom, pre svega u okviru inicijative "Pojas i put", saopštila je vladina
Kancelarija za saradnju sa medijima. . . http://www.rtv.rs/sr_lat/politika/brnab ... 74160.html
 
Kineski pocasni konzul ;)
Izvini, morao sam :D

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=497210#p497210:178kxn1z je napisao(la):
laki72 » 30 Nov 2017 10:22 am[/url]":178kxn1z] . . . Izvini, morao sam :D
Pa, ako si baš morao i nisi mogao da izdržiš onda OK, ali ovde pišem radi Nas
da bolje shvatimo šta je ustvari BRI - Belt and Road Initiative i gde je tu Srbija.

Mi smo u grupi od 16 država CEE - Central and Eastern Europe koju čine 11 država EU
I 5 država kandidata za EU, tj. exJugoslavia, Albanija i bivše države Sovjetskog Saveza.
 
Da i onda glavna luka Pirej nije u toj grupi ;)
Eto koliko je bitno formalno pripadanje ili nepripadanje :)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=497300#p497300:2wtyotkx je napisao(la):
laki72 » 30 Nov 2017 03:30 pm[/url]":2wtyotkx]Da i onda glavna luka Pirej nije u toj grupi . . .
Ko zna zašto Grčka nije u grupi CEE i kakve sve planove i ugovore imaju sa Kinezima.
Možda zato što Grčka nije bila u socijalističkom bloku kao ostale države CEE, ali to nije bitno
za BRI i pored Pireja određena je i rečno-morska luka Konstanca kao 'Istočna kapija Evrope'.

Možda.Grčku smatraju za Južnu Evropu, kao nap. i Tursku, ali to za Nas nije ni toliko važno.
Države CEE + Kina je samo forma kako Kinezi sprovode svoje planove u ovom delu Evrope.
 
Pored luke Pirej u kojoj pristaju morski brodovi koji su prošli kroz Suetski kanal

značajna je i luka Ambarli (Istanbul) u koju stiže roba kopnenim putem iz Kine, a

I rečno-morska luka Konstanca, jer Kinezi planiraju veći promet na Dunavu do EU.
 
Alibaba" dolazi u Srbiju

Državni sekretar u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić, saopštila je
da je „Alibaba grupa” pokazala izuzetno interesovanje za proširenje poslova na srpskom tržištu,
nakon sastanka sa čelnicima te kompanije u sedištu grupe u Hangdžou.

„Dogovorena je saradnja između kompanije 'Alibaba' i Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija
u oblastima onlajn turizma, e-trgovine i logistike”, izjavila je Matić, preciziravši da će biti formirani
radni timovi koji će definisati aktivnosti za realizaciju zajedničkih projekata u okviru ovih oblasti.

„Sastanak je protekao u izuzetno prijateljskoj atmosferi. Zaključeno je da je srpsko tržište za 'Alibabu'
od izuzetnog značaja i da će u saradnji sa Ministarstvom trgovine, turizma i telekomunikacija dolazak
te kompanije na srpsko tržište biti pitanje nekoliko narednih meseci”, istakla je državni sekretar.

Ona je dodala da će se nakon utvrđivanja konkretnih projektnih aktivnosti pristupiti potpisivanju
Memoranduma o razumevanju između Ministarstva i „Alibaba grupe”, navodi se u saopštenju.

Na sastanku u Hangdžou, predstavnici „Alibabe” predstavili su rad svoje kompanije koja posluje u
156 zemalja svet i koja u ovom trenutku ima više od 11 miliona zaposlenih i 488 miliona korisnika.
 
Vrh