Šta je novo?

Srbija na Putu svile - Belt and Road

Nemci se češu gde ih svrbi : "Kina prodire na Balkan – gde strateški investira u luke, puteve i šinske veze. Da li će ekonomska zavisnost od Pekinga da se pretvori i u političku?“ Lepše im zvuči da Srbija i zemlje regiona zbog ekomomske zavisnosti od Nemačke upravo zavise od nje i politički. Frankfurter algemajne cajtung: https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1303777
Kineska "niska bisera“ u Srbiji
Kineske investicije u infrastrukturu na Balkanu koriste Kini, jer ona tako lakše prodire na tržišta Severozapadne Evrope.
IZVOR: DEUTSCHE WELLE ČETVRTAK, 14.09.2017. | 18:40
Koriste i Balkanu kao dopuna za trgovinu sa EU. To analizira Frankfurter algemajne cajtung.Kina prodire na Balkan – gde strateški investira u luke, puteve i šinske veze. Da li će ekonomska zavisnost od Pekinga da se pretvori i u političku?“ – pitanje je kojim novinar Frankfurter algemajne cajtunga Mihael Martens počinje svoj tekst "Kao niska bisera“. Tu on objašnjava kako je 1. oktobra 2009. godine, tri dana pred poraz bivšeg grčkog premijera Kostasa Karamanlisa na izborima, stupio na snagu jedan važan ugovor: kineski lučki gigant Kosko pacifik je dobio koncesije na upravljanje pirejskom lukom i to na 35 godina. "Tada je rečeno da je najvažnija grčka luka trebalo da postane jedan od glavnih punktova za istovar i dalju distribuciju kineske uvozne robe u Evropu. Osam godina kasnije, može se reći: ta kineska investicija spada u mali broj uspešnih priča koje su se u grčkoj privredi odigrale poslednjih godina. Od 2009. naovamo nije bilo luke koja je brže ekspandirala od Pireja“.
Pirej je tada, pre osam godina, bio jedna od dvadeset najvećih luka u Evropi, a sada je jedna od deset najvećih, dok će sledeće godine verovatno biti jedna od 30 najvećih na svetu, a za nekoliko godina bi mogao da bude i jedna od najvećih pet u Evropi.
"A Kinezi i dalje investiraju. U avgustu 2016. je Kosko Helas, grčka firma iz sastava multikoncerna čije je sedište u Hong Kongu, za 280 miliona evra kupila većinski udeo u bivšoj državnoj luci Pireus port otoriti i obavezala se da će narednih godina investirati još 300 miliona evra. Kosko Helas je najavio da se interesuje i za druge grčke luke, pre svega za Aleksandrupoli na severoistoku Grčke, na granici sa Turskom. Uz to su Kinezi investirali i u nov terminal za putničku plovidbu da bi od Pireja napravili čvorište turizma između Kine i Jugoistočne Evrope. Uskoro bi trebalo i da direktni letovi između Pekinga i Atine dovedu prve kineske turiste kojima će Pirej biti polazna tačka za krstarenja Sredozemnim morem. Na međunarodnom sajmu u Solunu, najvećem u Grčkoj, Kina je ove godine počasni gost.“
Jedan nemački stručnjak za ekonomiju koji živi u Atini je, po nalogu Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), sastavio studiju o kineskom privrednom prodoru u Jugoistočnu Evropu. Mihael Martens navodi njegove reči da "postaje sve jasnije da je ulazak u pirejsku luku značio da je tamo bačeno sidro i da je to za sobom povuklo dopunske investicije u čitavoj Evropi.“
"I zaista, ređaju se na Balkanu, od juga ka severu, strateške kineske investicije u infrastrukturu – kao niska bisera. Grčka je pri tome samo kapija mosta (…) a i kineski premijer Li Kećijang je tu zemlju prilikom posete Atini 2014. Nazvao ’Kapijom Evrope’. Investicije njegove zemlje pokazuju da se tu ne radi samo o floskulama izrečenim iz učtivosti. Ali, tu se ne radi samo o Grčkoj. Balkanski put svile je ime koridora od kineskih investicija koji počinje u Atini i vodi ka severu u pravcu Srednje Evrope. Centralnu ulogu u tome ima Kosko koji je, osim u Pireju, investirao i u lučku infrastrukturu u Albaniji i Crnoj Gori“.
"Na Balkanu je, pored Grčke, Srbija druga po značaju zemlja za kineske investicije. Kineski predsednik Si Đinping je prilikom trodnevne posete Beogradu u junu prošle godine naglasio značaj te zemlje za Kinu, a i u tom slučaju su ljubaznim rečima usledila i dela. Ove godine su ukinute vize za putovanja između Srbije i Kine. Kineske firma sada pokazuju veliko interesovanje za gradnju ili modernizaciju železničkih mreža u Srbiji i regionu. Oni koji su se jednom vozili vozom iz Beograda u Solun, dobro znaju da ima mnogo toga da se popravi u šinskoj infrastrukturi na Balkanu, jer dobri delovi pruge se prelaze brzinom malo većom od puževe“.
"Pruge su često u vrlo lošem stanju. O tome svedoči i (…) (sledeća) priča: Kada su pre nekoliko nedelja na jugu Srbije učestale pljačke vozova u koje su bande lako uskakale zbog sporog kretanja kompozicija, bilo je dovoljno malo Koskovo upozorenje da bi transport iz Pireja ubuduće mogao da se odvija i preko Bugarske i Rumunije – i u Beogradu je odjeknuo alarm: posao sa tranzitom je po svaku cenu trebalo da ostane u Srbiji. Predsednik Aleksandar Vučić je lično intervenisao i naredio srpskoj policiji da smrsi konce bandama – i to je uspelo za najkraće vreme“.
Autor članka navodi da se u studiji EBRD govori o opasnosti da se ekonomska zavisnost od Kine pretvori i u političku. No, "trgovinske statistike potvrđuju da su za sve zemlje Jugoistočne Evrope EU i njeni neposredni susedi daleko najvažniji trgovinski partneri. "Kina je za te države dopuna trgovine sa EU, ali ne i zamena za nju. No, ona je važan izvor finansija za modernizaciju infrastrukture u regionu. Sa kineskim kreditima, kineske firme grade auto-puteve, mostove i tunele, proširuju luke i modernizuju elektrane“. Sve to koristi Kini za transport njenih dobara i usluga – "Kina je otkrila Balkan kao što su to učinile i stotine hiljada migranata 2015. godine – kao najkraću vezu između Azije i bogatog evropskog Severozapada“, piše, između ostalog, Mihael Martens za "Frankfurter algemajne cajtung“.
 
Vardarsko- moravska dolina oduvek je bila strateški pravac prema srednjoj Evropi
i nije čudno što su i kinezi odabrali taj pravac Pirej-Solun-Niš-Beograd-Budimpešta.

A, luka Pirej je zajedno sa Venecijom označena kao njihova glavna luka južne Evrope .
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=477440#p477440:34zdwr7u je napisao(la):
Bender Rodriguez » 13 Sep 2017 02:40 pm[/url]":34zdwr7u]... Ti si rešio da će Kinezi da se otimaju oko nas. ..
Ovo je besmislena izjava, jer ne mogu ja da 'rešim' šta će da rade Kinezi.
Sami su rešilii da sa Srbijom potpišu 'Sporazum o strateškom partnerstvu'.

Predsednik Kine Si Đinping ..:"Uspostavili smo strateško partnerstvo i strateška saradnja je
najvažnija u našim bilateralnim odnosima, jer predstavlja i most u saradnji Kine sa zemljama
Centralne i Istočne Evrope." ...https://www.glasamerike.net/a/drugi-dan ... 82139.html
 
Licemerno je sada kukati kako uzimamo kineske kredite i onda i kineske firme moraju da grade našu infrastrukturu. Pa što su uništene naše banke i putarske firme? Da bi ovde stranci mogli da ucenjuju, finansiraju i grade. E sad-dok evropske banke daju kredite i njihove firme od Alpine do španskog Azvija grade sve i svašta-nije bilo problema, a sad je problem što nas Kinezi ucenjuju..Sve što možemo da iskoristimo od saradnje sa Kinom-dobro je-od aviolinija, gradnje pruga, dovodjenja turista itd. Da sredimo naše banje pa da dovodimo ljude iz celog sveta na lečenje, da se gradi i trguje itd. Pa te pruge i putevi ostaju nama. Inače strah me je da naši zapadni prijatelji ne umešaju svoje prste u sprečavanje kineskog prodora, kao što je bilo i sa Južnim tokom. Puna su im usta slobodne trgovine kada nas zatrpavaju svojim proizvodima, uz to drugorazrednog kvaliteta u odnosu na one namenjene njihovom tržištu, a kada ovde u železaru udju Kinezi- e onda je problem za njihove evropske proizvodjače pa se prave komisije za istragu. Takodje, može Severni tok 2 da se Nemačka direktno snabdeva i da slavina bude kod njih za celu Evropu, a kad treba i mi malo da uberemo neku tranzitnu taksu-e to ne može i ruši se Južni tok. Zato se ne zanosim mnogo da će svi projekti sa Kinom biti ostvareni. Uvek je tu i Makedonija koja se očas posla može destabilizovati i ode sve u vetar..Što reče pokojni profesor Bataković, dok je bio u Parizu kao ambasador-pričao sa nekim njihovim "čovekom iz senke" koji mu reče da je za nas Balkance namenjeno da budemo evropski šoferi, zidari, vodoinstalateri i da od ekonomskog prosperiteta naših prostora nema ništa.
 
Ne bih da ti prekidam propagandnu delatnost, ali moram ti postaviti jedno pitanje.
U cemu je razlika dal nam kredite pod uslovima njihovih izvodjaca daju iz EU ili iz Kine?

Pazi, meni na pamet pada jedino razlika sto ce nakon sto (jednog dana) udjemo u EU, i nasi izvodjaci imati favorizovan polozaj za radove u tada buducim clanicama, dok u Kini realno nemamo ni teoretske sanse da izvodimo bilo kakve gradjevinske radove - IKADA :D

No mozda gresim, pa bih voleo da vidim tvoje vidjenje.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478072#p478072:d3b1zwjj je napisao(la):
laki72 » 16 Sep 2017 11:09 am[/url]":d3b1zwjj]Ne bih da ti prekidam propagandnu delatnost, ali moram ti postaviti jedno pitanje.
U cemu je razlika dal nam kredite pod uslovima njihovih izvodjaca daju iz EU ili iz Kine?
Uopšte nema potrebe da se ovde vrši naka 'propagandna delatnost', mogo smo Mi mali.
Temu sam otvorio da se na forumu bar malo upoznamo šta je to 'Belt and Road Initiative'.

A, sasvim je druga stvar od koga ćemo da uzimamo kredite i pod kojim uslovima, to
isključivo zavisi od naše odluke i sposobnosti naših pregovarača, tj. od trenutne vlasti.
 
@dragan
Nisi mi dao odgovor na pitanje ;)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Ja ne znam odgovor na takvo pitanje, jer ne znam ni da li je neki kredit
u 'paketu' sa nap. kupovinom Željezare u Smederevu ili možda i RTB Bor.

Znam samo da je takve poslove u vezanoj trgovini teško sklopiti sa EU.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=lZ1228UHCwI[/youtube]
 
Teško da ćemo mi ikada ući u EU, a i ko zna u kakvom će ona uopšte obliku postojati za 10 godina, a kao drugo-nema ni teoretske šanse da će naši izvodjači ikada imati nekakav favorizovan položaj u nekim budućim članicama. Pa što Slovenci ne prodaju svoje Gorenje frižidere po Evropi, pre 25 godina su se zanosili kako će tako biti i da im mi ne trebamo..No, no-ko će da istisne Boš iz te priče. Pa onda opet hajde da uvaljujemo Gorenje proizvode po Balkanu. Isto tako, Nemci i ostali će kao dati nama da mi negde nešto gradimo, a da oni sede besposleni? Pa bio je cilj uništiti sve naše firme koje su gradile po nesvrstanima-od luke u Kalkuti u Indiji do gasovoda u Kirkuku u Iraku, koji je moj deda 1990. gradio sa svojom firmom Naftagas iz Zrenjanina, upravo da bi položaj jugoslovenskih firmi širom Azije i Afrike zauzele američke i evropske kompanije. Tu nema milosti makar se radilo i o najmanjem parčetu kolača. I eto dokle smo dospeli-da u sopstvenoj zemlji nismo u stanju da napravimo ni novi Žeželjev most, nego je došao neki Hose Manuel Fabregas Kontreras iz Španije da bude šef gradilišta. Da, zvuči kao španska serija, ali to je nažalost naša realnost..Zato moramo mudrom politikom pokušati da izdejstvujemo što više i od Zapada i od Istoka-pare su pare, bilo one evropske ili kineske.
 
Gorenje decenijama prodaje proizvode po evropi i to je cinilo i u vreme SFRJ.
Slovenacki izvodjaci su takodje radili kod nas zato sto im je posao "namesten" zbog finansiranja iz EU, a isti je slucaj sa bugarskim i grckim izvodjacima.
Namerno ne spominjem Austrijske izvodjace, da ne bi argument bio oni su nesto drugo, to su "nemci".
O tome kada cemo, (i dal cemo) uci u EU mozemo diskutovati na nekom opstem topiku, kao i o tome trebe li ili ne treba biti deo te velike zajednice sa svim njenim prednostima i manama, ali vreme ulaska mnogo vise zavisi od nas nego od onih koji su odavno postavili jasne i precizne uslove koji moraju biti ispunjeni, akoje bi mi da izbegnemo, trazeci 'neke' povlastice koje iskreno receno nikako necemo dobiti.
Za tri godine otvoreno nekoliko poglavlja i niti jedno zatvoreno?
Vladavina prava? Dobrosusedski odnosi? Uskladjivanje spoljne politike sa EU? Ekologija (sve sa govnima odmah ispod promenade, rekama zatrpanim smecem...), energetika, granice, (aflatoksini, dioksini, bla, bla truc...)....
Sta smo od toga uredili pa ovekujemo prijem?
Ili na osnovu cega ocekujemo prijem u 'klub' a da ne postujemo pravila koja u njemu vaze?
No dosta je sa ofovanjem...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Pa upravo zbog toga što si napisao i kažem da ćemo mi teško ikada i ući u EU, ako uopšte bude postojala. Kome od sadašnjih vlastodržaca odgovara da ovo postane uredjena država? Pa na svakom koraku se pametna deca odavde teraju, a oni koji bi da se vrate sa diplomama stranih fakulteta se beskonačno maltretiraju sa nostrifikacijama itd, a sve zato što našu oligarhiju takvi pametni ljudi ugrožavaju. Oni žele da ovo bude baruština gde će ministri sa kupljenim diplomama da vedre i oblače. I od takve zemlje treba da očekujem ulazak u EU? Na stranu još i pitanje Kosova, uništene privrede itd..A to da će jednog lepog dana kad udjemo u EU naši gradjevinari graditi nešto u drugim zemljama kandidatina-pitam se kojim zemljama, jer će do tada sve zemlje biti u EU. Možda u Ukrajini, ali će tek oni teško ući u uniju..o balkanskom loncu ne bih ni govorio.
 
-Ukrajina
-Moldavija
-Makedonija
-Albanija
A mozda nas geopolitika iznenadi i sa nekim 'velikim' koje i pored 'javne satanizacije' prikriveno odlicno saradjuju i odlicni su partneri sa vodecom zemljom EU ;)

Prekidam ofovanje :)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Ma kakvi, Laki-mi smo najgori od sve dece.. :wink:
 
Dani Pekinga u Beogradu

Manifestacija „Dani Pekinga u Beogradu“ počela je danas zvaničnim sastankom gradonačelnika Beograda
Siniše Malog i vršioca dužnosti gradaonačelnika Pekinga Čen Đininga. Sastanku u Starom dvoru prisustvovali
su i članovi delegacija dva grada, kao i ambasodr Kine u Srbiji Li Mančang.
Gradonačelnik Beograda je rekao danas je velika čast što posle 37god imamo priliku da ugostimo gradonačelnika
glavnog grada NR Kine i da prvi put u istoriji budemo domaćini manifestacije „Dani Pekinga u Beogradu“.

"Sporazum o saradnji Beograda i Pekinga potpisan je još 1980. godine i Beograd je bio prvi grad u Evropi
sa kojim je Peking imao takav sporazum. Pre 2 godine taj sporazum smo obnovili i kao konkretan rezultat
te saradnje imamo ovu manifestaciju u našem gradu. Osim toga što ćemo na ovaj način dodatno približiti
naša dva naroda, na današnjem poslovnom forumu ćemo imati više od 300 privrednika, gotovo stotinu
kompanija iz Kine i više od stotinu kompanija iz Srbije što je način da još ojačamo naše ekonomske veze".
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... i-decenije
 
Srbija izabrana za Centar za infrastrukturu ... Beta

Kina saradjuje sa raznim grupama država, kao BRIKS ili ASEAN, a u Evropi je formirala
"Grupu 16+1", tj. 11 država članica EU i 5 država sa tzv. Zapadnog Balkana + Kina.

Srbija je izabrana za Centar za infrastrukturu svih projekata koji se sprovode između Kine i
16 zemlja Centralne i Istočne Evrope u okviru globalnog projekta "Jedan pojas, jedan put".
http://beta.rs/ekonomija/ekonomija-srbi ... luke-solun
 
Koliko ja vidim,Kina je veoma zainteresovana za sve na relaciji Batajnica - Pančevo - Smederevo.
Verovatno su zato pravili most u Zemunu.
Šta oni trenutno drže u svom vlasništvu na tom delu severno od Beograda?
I na šta su još bacili oko?
 
Kina ima vrlo specifično političko-ekonomsko uredjenje, tj. jednopartijski sistem
sa kapitalističkom privredom u kojoj su i velika državna preduzeća i razne firme.

Stav partije prema nekoj državi je vrlo bitan, a preporuka i poziv Predsednika za
investiranje je smernica privredi gde da ulažu kapital u neku prijateljsku državu.
U tom smislu je bitno što i Mi imamo Ugovor o strateškom partnerstvu sa Kinom.

Na ove 3 strane je cilj i značaj 'Belt and Road Initiative' za veći deo Evroazije, a
Srbija je tu samo kamičak na novom Putu svile od Kine do Centralne Evrope.
 
Nastavak razvoja Informatičkog puta svile

Predstavnici Nacionalne komisije za reforme i razvoj NR Kine posetiće Srbiju od 26. do 28. septembra,
kada će, između ostalog, biti potpisan Plan aktivnosti na sprovođenju Memoranduma o razumevanju i
unapređenju razvoja Informatičkog puta svile za informacionu povezanost.....

Nakon otvaranja biće održan zvanični sastanak na kojem će državne delegacije razgovarati o inicijativi
„Pojas i put“ i implementaciji Memoranduma o razumevanju i unapređenju razvoja
Informatičkog puta svile za informacionu povezanost.
U susretima učestvovaće predstavnici 20 kineskih i 35 srpskih kompanija IKT industrije....
http://www.ekapija.com/news/1888653/kin ... a-nastavak
 
„Inicijativa Čengdua" o turističkoj saradnji u okviru „Pojasa i puta"

Juče je otvoren 22. Generalni sastanak Svetske turističke organizacije UN (UNSTO) u Čengduu
glavnom gradu kineske provincije Sičuan. Na sastanku je objavljena „Inicijativa Čengdua" o
turističkoj saradnji u okviru inicijative „Pojas i put"....

Direktor Kineske nacionalne turističke administracije Li Đinzao izneo je podatak da je zabeleženo
više od 25 miliona putovanja u Kini i zemljama koje se nalaze duž Puta svile.
U sledećih 5 godina, očekuje se da će više od 700 miliona Kineza putovati u inostranstvo.
Isto tako, Kina bi u tom periodu trebalo da privuče jednak broj stranih turista, rekao je Li.
http://serbian.cri.cn/1401/2017/09/14/190s177977.htm
 
Na putu svile - kultura.... RTS

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ImzwGTXZV8Q[/youtube]
 
Centar za studije Pojasa i puta svile
Kina pojačava investicije u Srbiju

"Institut za međunarodnu politiku i privredu je posle potipisivanja ugovora sa Institutom
za evropske studije Kineske akademije društvenih nauka u julu postao regionalni centar
Zapadnog Balkana za upravljanje naučnim projektima u formatu saradnje „16+1" , podseća
načelnica ovog centra " Ivona Lađevac, u razgovoru za Tanjug.

"Obaveza ovog Centra za studije Pojasa i puta svile, kako je nazvan, je da kineskim
privrednicima pokaže u kojim oblastima mogu da ulažu i da se povežu sa što većim brojem
naših privrednika, i to prevashodno iz sektora malih i srednjih preduzeća" kaže ona. .....
http://www.b92.net/biz/komentari.php?nav_id=1311892
 
Srbija IT Centar na Putu svile

SRBIJA bi uskoro mogla da postane regionalni centar za inovacije u okviru inicijative "Pojas i put"
odakle bi bilo "pokrivano" 16 zemalja Centralne i Istočne Evrope, sa kojima Kina ubrzano razvija saradnju.

Ova mogućnost, koja je velika razvojna šansa za Srbiju, razmatrana je na današnjem sastanku u Pekingu
ministra za inovacije i tehnološki razvoj Nenada Popovića sa Liu Liminom, predsednikom kineske državne
institucije koja koordinira saradnju u formatu "16+1".

'Kineska strana prihvatila je ideju o osnivanju Centra i uskoro će biti osnovani radni timovi koji će se baviti
realizacijom ovog važnog projekta. Srbija ima veliki potencijal u industrijskoj i tehnoškoj saradnji sa Kinom
koja je lider u inovacijama i novim tehnologijama' - poručio je Popović.
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... putu-svile
 
Arts glavni projektant Srpsko-kineskog industrijskog parka

Ministar za inovacije i tehnološki razvoj Srbije Nenad Popović sastao se u Sudžou
s generalnim direktorom projektantske kompanije Arts Feng Zengongom, koja će
biti glavni projektant Srpsko-kineskog industrijskog parka u Beogradu.....

U industrijskom parku u Sudžou posluje 25.000 kompanija, od kojih 6.000 razvija visoku tehnologiju.
Tu proizvodne i istrazivačko-razvojne centre imaju i Samsung, Bosch, Huawei, Siemens, Toyota...

"To želimo da uradimo u Beogradu - da privučemo velike kineske i svetske kompanije da u našem
industrijskom parku pokrenu svoju proizvodnju, i što je još važnije, da kod nas otvore svoje
istrazivačke i razvojne centre" - rekao je Popović.....
http://www.ekapija.com/news/1905238/kin ... u-beogradu
 
Vrh