Šta je novo?

Srbija - crna strana medalje

Znaju, nego kao mladi imaju poleta da se bore ujedno sami nisu ni približno iskvareni kao dobar deo nas starijih jer zivot nije stigao da ih iskvari, pa ih je prelepo gledati i podržavati sve šta rade...
 
Председник Србије Александар Вучић позвао је данас надлежне државне органе да у наредним данима "по свим питањима" предузму различите мере заштите уставности и законитости, "да се правни поредак поново успостави" и да "јавни ред и мир буду заштићени". Замолио их да колико год могу не примењују силу, али да онда кад је неопходна – "буде најмања могућа како би се ствари решиле".

Hulja krece uskoro u napad.
Njegovi odavno ocekuju akciju policije.

 
Било је скоро цурење података анкете у МУПу где 70% радника МУПа нема поверења у председника, а 80% у своје надређене.
 
Srećan svima najtužniji dan u hrišćanskoj tradiciji.

1000032851.jpg
 
Само прети, јајаро.

Austrougarska je zapravo samo htela da proširi Evropsku civilizaciju na delove kontinenta koji su bili vekovima unazađeni usled turskog uticaja.
Од 1815. до 1913. године прошло је заиста много времена, а за то време владари нису помишљали да помогну људима да науче да читају и пишу. Српско писмо је лако јер свако слово означава један глас. Нема лукавих слова или чудних правила као у неким другим језицима, попут јапанског или кинеског, где има више слова него речи. Ово чини читање и писање на српском много једноставнијим! Чему су служили сви ти силни назови просветитељи у школама и Министарствима просвете кад ништа нису учинили за народ који је живео на југу Краљевине Србије, и Југославије?
 
Ne idem često, ali je tako.
Ako voziš sporije, zapravo praviš problem i sebi i drugima.
Lepo je neko ovde odavno napisao da Beograđani osete građansku dužnost da nagaze po gasu kad se nađu na mostu.
Danas čim sam izašao iz stana nakon pisanja ovde o Bjelogrliću, prisustvovao sam sceni gde majka vodi troje dece, novogradnja nabijena skoro do ulice, ono što će biti neki uski trotoar je trenutno prepuno šuta i ona mora kolovozom sa njima. Zgrada načičkana na ugao i automobili skreću u ulicu i ne vide da li neko ima na kolovozu. Srećom, prošla je bezbedno jer su u tri automobila koja su prošla bili normalni i pažljivi vozači. Ali ta razlika između 50 i 80 je baš ta razlika potreba da je ne vide i pokupe.

Inače, Bjela je uhvaćen na Pančevačkom putu, a ne mostu, ali ajde, nek bude da je potejto potato.

Izdvojiću dva komentara pa vi izaberite šta je primarno, hvatanje zelenog talasa ili život.

Da, država treba da radi posao i obezbedi i bolji put i da može da se uhvati zeleni talas, ali cenim kad to ne radi da je bolje da svi poštuju propise, policija najstrože kažnjava ko krši, pa nek i dolazi do smanjene protočnosti saobraćaja, kašnjenja, većeg zagađenja, potrošnje govora...


Komentar 1:

Put je prav, ali nije ravan. U startu je bio talasast i mislio sam da mi ne valjaju amortizeri jer auto stalno poskakivao. Ko tuda stalno prolazi zna da u srednjoj traci na vise mesta ima dobrih ulegnuća u koja upada desni točak i pri vecim brzinama od 60 to moue lepo da izbaci auto iz ravnoteže. Na bar 3 mesta zrela je da se radi cela širina srednje trake. To je što se tiče puta. Što se vozača tiče neki misle da je Pančevac trkačka pista. Jeste da moze da se vozi brže od 60 ali neki smatraju da je to auto-put jer ima 3 trake. Uz gas do daske i gore navedene probleme se čudim zašto nema više nesreća.


Komentar 2

Problem sa Pančevačkim putem je da je ograničenje 60, a zeleni talas je podešen na oko 68-70 km/h (uzimajući u obzir da brzinomeri najčešće pokazuju oko 7.5% veću brzinu to mu dođe oko 75 na brzinomeru). Ako se ide konstantno 68-70, može da se prođe bez stajanja na semaforima, što je pretpostavljam svima u interesu. Međutim, uvek se nađe pametnjaković koji ide preko tih 68-70 šeta trake levo-desno i onda koči i staje pred semaforom (na koji je došao prerano) i remeti skladan tok kolone od 68-70 km-h.
A ima i drugih, koji poštuju ograničenje od 60, pa takođe remete sklad kolone. Kad se ovakva dva ekstrema ukrste, onda bude belaja. Ograničenje treba uskladiti sa zelenim talasom ili obrnuto, sve jedno, samo da je usklađeno, jer bi onda bio jedan problem manje i značajno bi se podigla bezbednost saobraćaja na Pančevačkom putu, ali onda policija ne bi mogla da kažnjava one što bi da uhvate zeleni talas!



I ključno pitanje, da li bi tri osobe poginule da su išle 50 na sat?

Poslao sam Chat GPT-u sliku automobila, pa ako on laže mene, i ja lažem vas

1000032855.jpg


Unutrašnjost vozila je potpuno uništena, što ukazuje na to da brzina gotovo sigurno nije bila samo 50 km/h.
– Ovo više liči na udarac pri znatno većoj brzini, verovatno iznad 80 km/h, ako ne i više, naročito ako nije bilo kočenja pre udara.


Tako da, ako piše 50 po tim rupčagama - 50.
 
Šalu na stranu, mnogo je veći problem u ovoj zemlji npr ta opisana situacija sa ulicama koje liče na kanjončine od silnih zgradurina i gde ne može čovek normalno da prođe... nego malo brža vožnja na Pančevačkom putu gde noću nema žive duše.

Vozio sam tuda i znam koliko čoveka sve vuče u doživljaj kao da vozi magistralnim putem, a ne nečim što se vodi kao gradska saobraćajnica. I vrlo je lako zaneti se. Pogotovu kad nema nigde žive duše.

A za grad, a pogotovu naselja se slažem da treba biti savestan i oprezan. Mada da je do mene, porušilo bi se pola Beograda i iznova sve gradilo jer mi je pun kufer više ove pretrpane nehumane nabijene favele. I napravio bih svuda trotoare minimum 2 metra i pregledne kolovoze i ulične frontove. Sve kontra od ovog njesra koje sada imamo.

Gle'aj ti ovo njesra:
195509483.jpg


P.S.
Više bih ... mamu Parking servisu i Gradu što mi sve ulice pretvoriše u parkirališta i ogavne sajmove automobila nego Bjelogrliću što se na Pančevačkom putu zaleteo 80 na sat. I isto bih rekao i mislio i da je u pitanju neki naprednjak.
 
Poslednja izmena:
Odavno ne vozim, ali imao sam 10ak godina vozačkog staža (relativno intenzivnog, sa dužim putevima) i moj utisak je da su ograničenja često sasvim dobro odmerena, i da kad se pređu vožnja naglo postaje osetno teža.
E sad, nije to ništa što nužno vodi u udes, ili što prosečan iole iskusan vozač u ispravnom automobilu ne može bezbedno da izveze, ali nisu ta ograničenja tu bez smisla.
(osim nekih, recimo kad se uđe u CG ka Bjelom Polju, ili mislim negde oko ulaska u Čačak koja služe da se radari uštekaju)

Edit: A ono za seču jaja, da je išao 150, a tih isto ima koliko hoćeš bi se složio. Ovako samo za regularnu kaznu.
 
Kada je gužva, veća brzina kretanja ne znači i veću protočnost. Neka ograničenja jesu bezveze, ali definitivno na Pančevcu i pogotovo na Gazeli treba uvesti kontrole van špica, jer u špicu ionako mora polako.
Od kad sam video jedan sudar na Gazeli, počeo sam da je izbegavam van špica pogotovo uveče, kad još uvek ima dosta saobraćaja ali se vozi. Ali opet nekad mora, pa mi se tako neki dan, jedan mali dostavni kamion bukvalno zalepio za branik a vozimo 90km/h (po satu, ok to je nešto manje) i to u levoj traci.
A tu je i sve češća praksa da te neko iseče iz brze trake, neposredno pred neki izlaz sa autoputa. Obilaženje sa desne strane na autoputevima, čak i zaustavnom, je sve češća praksa i van Beograda.
 
Од 1815. до 1913. године прошло је заиста много времена, а за то време владари нису помишљали да помогну људима да науче да читају и пишу. Српско писмо је лако јер свако слово означава један глас. Нема лукавих слова или чудних правила као у неким другим језицима, попут јапанског или кинеског, где има више слова него речи. Ово чини читање и писање на српском много једноставнијим! Чему су служили сви ти силни назови просветитељи у школама и Министарствима просвете кад ништа нису учинили за народ који је живео на југу Краљевине Србије, и Југославије?
Lakše je manipulisati neobrazovanim narodom.
 
Novosadski poštari bili su u obustavi rada tri nedelje u periodu od sredine februara do sredine marta. Sada su krenuli i prvi otkazi zbog ovog čina. Jedan od njih je Denis Geljić koji kaže da im otkazi nisu još zvanično uručeni, ali ih je on video kada je otišao kod direktora kako bi se informisao o umanjenu plate.

 
Sad sam razgovarao sa jednim prosvetnim radnikom iz Vojvodine. I on kaze:
" Ja cu sigurno da dobijem otkaz jer necu da prekidam blokadu. A vi roditelji treba da znate, da se Hulja sprema da umesto mene i mojih kolega da zaposli cacije da predaju vasoj deci. Pa nastavite samo da zivite kao da se nista ne dogadja."
 
Vrh