Пре свега што се мене тиче било какав споменик ту није ни био потребан,
централни мотив трга је бивша Железничка станица у којој је, ако је већ укинута, требао бити Железнички музеј, а парна локомотива "плавог воза" је практично и експонат и споменик. Такође, станица је својевремено имала две скулптуре лево и десно од улаза које су могле бити обновљене.
Решење самог трга визуелно је релативно коректно, у савременом духу, наравно недопустиве су грешке попут улаза у колектор и издигнутог дела ка улици. Што се тиче саобраћајног решења, у то не бих улазио јер ту област не познајем. Али и постојање неадекватног споменика и те грешке су ефемерне, уколико "приметимо" урбанистичку катастрофу која се издиже иза зграде ЖСт, односно уништење простора СА који је пружао изузетне могућности, урбанистичке, архитектонске, уметничке, односно смештање културних институција на тај простор у парковском окружењу.
Сада се не могу сетити, а и немам времена да претражујем, ако се добро сећам, споменик није био део решења трга шпанског бироа, већ задатак посебног конкурса, који је имао постављене услове који су у старту били погрешни, односно одређивали су као услов реалистички приказ, чланови жирија нису били уметници или и ако их је било, били су у мањини итд.
Дакле, међународни конкурс је морао бити озбиљан, слободан, чланови жирија ауторитети у уметности итд.