Šta je novo?

Spoljna Magistralna Tangenta (SMT), Most preko Ade Huje

PEŠAČKOG NI ZA LEK!

"ČEKAM, PA PRETRČIM": Voždovčani OVDE stalno rizukuju ŽIVOTE! Iz Sekretarijata smo dobili ODGOVOR! VIDEO

Situacija nije ništa bolja ni u obližnjoj Ulici Milosava Đurovića u kojoj je frekventnost saobraćaja nešto manja
Stanovnici Ulice Voždovački kružni put i okolnih ulica na teritoriji opštine Voždovac svaki dan su primorani da hodaju i po nekoliko stotina metara kako bi propisno prešli na drugu stranu preko obeleženog pešačkog prelaza.
Neretko se odlučuju da skrate taj put tako što pretrče ulicu. Na ovaj način, zbog velike prometnosti pomenute lokacije, svakodnevno dovode u rizik i sopstvene živote.
Situacija nije ništa bolja ni u obližnjoj Ulici Milosava Đurovića u kojoj je frekventnost saobraćaja nešto manja.
Da na putezu od Trošarine do naselja Stepa Stepanović nema nijednog pešačkog prelaza, uverili smo se i na licu mesta gde smo zatekli brojne pešake koji istrčavaju između zaustavljenih vozila nasred puta.
- Veliki je problem. Pogotovo od kada je napravljeno ovo naselje Stepa Stepanović. Ne vidim kako mogu da nađu rešenje. Ova ulica em što je strma, em što svi brzo voze, ističe Voždovčanin.
Pitali smo ga na koji način on ovde prelazi ulicu:
- Kao i svi... Čekam da prođe gužva, pa pretrčim. Nemam šta drugo, to je opcija.
Jedna od prolaznica ogorčena je što Voždovački kružni put nema pešačkog prelaza:
- Glupo je da nema pešačkog prelaza gde je prometna ulica. Mislim da je jako glupo i neozbiljno, istakla je za Espreso i objasnila kako prelazi na drugu stranu ove ulice:
- Stanem pogledam levo desno... Kad ocenim da mogu da pređem, pređem ulicu.
- Nije bezbedno. Gledam, pa pretrčavam. Snalazim se, navodi naš sagovornik.
Povodom ovog problema kontaktirali smo Sekretarijat za saobraćaj i JP "Putevi Beograda".
Iz Javnog preduzeća "Putevi Beograd" dobili smo odgovor da je u njihovoj nadležnosti održavanje već postojeće signalizacije i da se obratimo Sekretarijatu za saobraćaj.
Iz pomenutog Sekretarijata smo dobili odgovor koji prenosimo u celosti:
Pešački prelazi se obeležavaju na kolovozu, na mestima gde postoje intenzivni pešački zahtevi, odnosno u blizini objekata atrakcije (škole, tržni centri, stajališta javnog prevoza). Pritom treba imati u vidu da na kolovozu koji je rezervisan za kretanje vozila, pešački prelaz ustvari predstavlja konfliktnu površinu, koju pešaci koriste tj. «pozajmljuju» da bi bezbedno stigli do svojih površina za kretanje (trotoara, pešačkih zona).
U ulicama u kojima pešački prelaz nije obeležen ili se nalazi na udaljenosti većoj od 100 metara, pešaci mogu da pređu preko kolovoza pošto se prethodno uvere da to mogu učiniti na bezbedan način.
U ulici Milisava Đurovića nije bilo potrebe za obeležavanjem pešačkog prelaza jer nema objekata koji generišu intenzivne pešačke tokove (ograđena dvorišta proizvodnih i transportnih pogona, objekti porodičnog stanovanja niske spratnosti i dr.) i izgrađeni su trotoari koji omogućavaju nesmetano kretanje pešaka ka Kumodraškoj ulici i ul. Kružni put.

Moguće je obeležavanje pešačkih prelaza na raskrsnicama sa ove dve ulice da bi se omogućilo kontinuirano kretanje pešaka izgrađenim trotoarima, što ćemo uvrstiti u plan za naredni period, navodi se u odgovoru Sekretarijata za saobraćaj portalu Espreso.

 
Poslednja izmena:
Ima pomaka i na trasiranju SMT kroz Mirijevo i Mml Vlm.
Odradjena skoro kompletna preparcelacija. Biće rušenja desetine objekata vidim...
Screenshot_20220423_084510_rs.geosrbija.geosrbija_edit_1371189163815772.jpg
Screenshot_20220423_084525_rs.geosrbija.geosrbija_edit_1371152394359006.jpg
Screenshot_20220423_084532_rs.geosrbija.geosrbija_edit_1371120380228282.jpg
Screenshot_20220423_084548_rs.geosrbija.geosrbija_edit_1371091524069432.jpg
Screenshot_20220423_084555_rs.geosrbija.geosrbija_edit_1371104967016826.jpg
 
Ima pomaka i na trasiranju SMT kroz Mirijevo i Mml Vlm.
Odradjena skoro kompletna preparcelacija. Biće rušenja desetine objekata vidim...
Prema ovoj poslednjoj slici trasa će ipak ići preko gornjeg dela Mokroluškog groblja?
 
Mmm da. Samo mislim da ce odraditi ovaj deo gore ka auto putu i nekako. Ali za to dole ne znam ko će se usuditi da ekskumira groblje. Gubili su se politički poeni i za jedno malo starije drvo a kamoli za ovako nešto.
 
Ovo za pešačke....taj kružni put je tokom špica opet zagušen, pogledajte samo GMaps u vreme špica, tu je uvek zagušenje.
Dodavanje pešačkih bi dodatno zagušilo taj pravac.
Možda neka montažna pasarela bi bilo bolje, jeftinije i prelazno rešenje bez prekidanja saobraćaja.
Druga stvar je što su tu trotoari zakrčeni parkiranim automobilima
 
Mmm da. Samo mislim da ce odraditi ovaj deo gore ka auto putu i nekako. Ali za to dole ne znam ko će se usuditi da ekskumira groblje. Gubili su se politički poeni i za jedno malo starije drvo a kamoli za ovako nešto.
Као да ће један ММЛ нешто да им значи. Мада ево управо најбољег аргумента против демократије овог облика барем: активно подстиче лоша, одвратна и изнуђена компромисна (анти)решења. Нелегално су их ту сахранили и вала имаће среће ако само то не затрпају скроз па нек се снађу
 
Neto sam se raspitivao, u pitanju je oko 400 grobnih mesta. I da, sve nelegalna grobna mesta.
 
Можда би неки "мотка и шаргарепа" метод могао да ради. Нуткаш их фином инфраструктуром али пљујеш ове што су нелегално сахрањивали па се тако поделе између себе и свађају, па се смањи ударац по гласовима...
 
Evo malo uobičajenih vesti sa nekakvim rokovima, pa da i ovo pribeležimo:

 
Neto sam se raspitivao, u pitanju je oko 400 grobnih mesta. I da, sve nelegalna grobna mesta.
Наравно да су нелегална, на приватним њивама за која се том власнику парцеле плаћају веома лепе паре. Цена на по приватном гробном месту иде преко 1000 евра.

Лично не разумем зашто то чланови породице раде. Уместо да се легално преминули сахране на државним градским гробљима на којима има места. У Калуђерици су сахрањивали ближње на тротоару па сада дуж гробља нема места за тротоар, људи пешаче улицом. Не знам какав то треба да се деси преспој у мозгу и да сахраниш ближњег на тротоару.
 
Наравно да су нелегална, на приватним њивама за која се том власнику парцеле плаћају веома лепе паре. Цена на по приватном гробном месту иде преко 1000 евра.

Лично не разумем зашто то чланови породице раде. Уместо да се легално преминули сахране на државним градским гробљима на којима има места. У Калуђерици су сахрањивали ближње на тротоару па сада дуж гробља нема места за тротоар, људи пешаче улицом. Не знам какав то треба да се деси преспој у мозгу и да сахраниш ближњег на тротоару.
Mislim da je u Srbiji običaj sahranjivanja na privatnoj parceli u najvećoj meri potekao iz želje onog ko je preminuo da se tu sahrani, a kako bi sprečio da po smrti naslednici prodaju zemlju. U Zapadnoj Srbiji, posebno u okolini Loznice, postoji baš dosta grobova po privatnim parcelama. Recimo u okolini mog Čačka, toga nema, ili bar ja nisam video.

Mada, kako smo moralno posrnuli, ne bi me začudilo da se pojavi oglas: "Prodajem dedovinu sa sve dedom".

Da li je isti običaj i u Kaluđerici, ne znam...
 
Mislim da je u Srbiji običaj sahranjivanja na privatnoj parceli u najvećoj meri potekao iz želje onog ko je preminuo da se tu sahrani, a kako bi sprečio da po smrti naslednici prodaju zemlju. U Zapadnoj Srbiji, posebno u okolini Loznice, postoji baš dosta grobova po privatnim parcelama. Recimo u okolini mog Čačka, toga nema, ili bar ja nisam video.

Mada, kako smo moralno posrnuli, ne bi me začudilo da se pojavi oglas: "Prodajem dedovinu sa sve dedom".

Da li je isti običaj i u Kaluđerici, ne znam...
Нема то везе са тим старим народним обичајем из западних делова Србије који је наслеђен још од прастарих времена када су Словени сахрањивали преминуле испред кућног прага да би их чували од демона и злих сила. Мислим да је тај обичај касније митолошки деградиран у "разлог" да "се не прода дедовина" а заправо је само фрагмент из паганских времена са мало дубљим духовним разлозима.

Елем, случајеви из Великог Мокрог Луга и Калуђерице немају везе са тиме већ је то комбинација профитерства власника околних плацева који бих ја изједначио са ратним профитерством, у комбинацији са тоталним одуством минимума поштовања покојника од стране породице. Па ни непријатеља не бих сахранио на тротоару јбт!

Имамо барем на општини Гроцка идентичне случајеве и у другим местима, од Гроцке, Умчара па тако редом, стим што су то већ блажи облици будући да су централна градска гробља заиста далеко, породице у тим местима живе деценијама и вековима, у месним гробљима су сахрањиване генерације тих породица. Месна гробља су попуњена, то је случај у свим местима јужно од Болеча. Како је држава трома и незаинтересована, није на време извршен откуп околних парцела и планско проширење гробља већ власници околних парцела сами настављају гробне стазе и продају гробна места. Међутим, месна гробља су далеко од било каквих инфраструктурних коридора и грађевинског подручја и те парцеле су свакако планиране за прширења месних гробаља те нема грубих кршења планова као у случајевима ВМЛ или Калуђерице и Лештана....
 
Save Maškovića, strana od poreske uprave do kružnog toka slivnici skoro svi ulegli već. Nisam se vraćao tuda da vidim u kakvom su stanju sa druge strane.
 

Obustavljen tender za gradnju saobraćajnice od naselja Stepa Stepanović do Braće Jerković koja je deo SMT - Ide se u konkurentni postupak​


 
Šta je "konkurentaki postupak"? Ako je to licitacija ko nudi jeftinije, a da su pre toga ponuđači overeni da im ponuda zadovoljava tehničke uslove, onda je to bolje od tendera, tj kupac može proći jeftinije. A ovo što kažu da su obe ponude bile iznad procenjene vrednost 1,6 mlrd din, pa dobro jutro Kolumbo da je sve u svetu i kod nas poskupelo, samo nek nastave da odlažu pa će i za 2 mlrd biti srećni.
 
Тачно тако. Платићемо цену деценијског одлагања неопходних великих радова у Београду милијардама, али евра.
Слепци. Слепчине.
 
Grad je izgubio bar 5-6 godina svetske finansijske relativne stabilnosti da bi se izgradio Bg na Vodi za 0,001% likova, umesto infrastruktura za 99% Beograđana. Sad cene resursa idu gore izazvane rastom cene baze, tj energenata i nestašicama zbog blokade međunarodne trgovine iz političjih razloga. Tako da ne bi bilo čudo ni da ono što je pre 3 godine koštalo 10 miliona evra, za koju godinu košta 20. Dobra stvar je da je za razliku od infrastrukture u Bgu, bar infrastruktura Srbije bolje prošla, izgrađeni su i ugovoreni neki autoputevi, pa sad u rastućoj inflaciji evra i dolara taj dug gubi vrednost.
 
Nije dugo potrajalo bez kopanja 😂



Faza 8: zauzet i raskopan kolovoz u Bulevaru oslobođenja, u zoni raskrsnice (sa kružnim tokom saobraćaja) sa ul. Crnotravska i ul. Save Maškovića;

Faza 9: zauzet i raskopan kolovoz u Bulevaru oslobođenja, u zoni raskrsnice (sa kružnim tokom saobraćaja) sa ul. Crnotravska i ul. Save Maškovića.
 
Vrh