Šta je novo?

Spoljna Magistralna Tangenta (SMT), Most preko Ade Huje

"TAJNOM" PREČICOM IDU DO VOJVODE STEPE: Žitelji voždovačkog naselja znaju kako kolima brže doći do centra
A. V. V.

26. 08. 2021. u 07:52
131672_precica-stepa-240821-4871_f.jpg


ŽITELJI voždovačkog naselja Stepa Stepanović "kolateralna su šteta" zbog radova na obnovi saobraćajnica u njihovom komšiluku.
ТАЈНОМ ПРЕЧИЦОМ ИДУ ДО ВОЈВОДЕ СТЕПЕ: Житељи вождовачког насеља знају како колима брже доћи до центраFoto I. Marinković
Iz i u stambeni blok ne može se mesecima iz pravca Ulice vojvode Stepe jer je ugao sa Kružnim putem raskopan. Čak ni sada kada je završen posao u Save Maškovića i Crnotravskoj. Snalažljivi stanovnici ovog dela grada zato su pronašli privremen, ali poprilično nebezbednan prolaz vozilima do Vojvode Stepe. "Tajnu" prečicu. Ne brine ih ni to što je pojedinim ulicama jasnim saobraćajnim znakom zabranjen prolaz.

Da bi svojim automobilima došli do glavne saobraćajnice na Voždovcu i dalje ka centru grada, voze uskim ulicama gde jedva ima mesta za prolazak jednog četvorotočkaša, a u jednoj od njih stoji i saobraćajni znak za zabranu kretanja u oba smera!

Žitelji Voždovca koji stanuju u ulicima Đure Mađerčića, Florine, Milunke Savić, Omiške, LJube Vukovića tako svakodnevno muku muče sa gužvom koja se lako stvori na novoj prečici. Vozači iz Stepe Stepanovića, se snalaze, prolaze u oba smera uskih ulica.

Neretko dolazi do "bliskih" susreta, pa tako da bi jedan automobil mogao da prođe, drugi mora da se kreće unazad kako bi mu oslobodio put. A konačno, na ulici koja izlazi na Vojvode Stepe jasno stoji saobraćajni znak za zabranu kretanja vozila u obe trake.

- Mnogo je brže ići uzanim voždovačkim uličicama nego kružiti okolo naokolo - iskren je vozač iz naselja Stepa Stepanović.

- Znam da se krše i saobraćajni propisi ali smo prinuđeni nao ovakav korak. Malo je bolja situacija od kada su Save Maškovića i Crnotravska prohodne ali ništa ne može u ovom trenutku da zameni prečicu.

Ako nema gužve, od kružnog toka u naselju pa do Saobraćajnog fakulteta stiže se za svega par minuta.

- Znamo mi da i nije baš najpametnije da prolazimo ovuda, ali dok ne završe Kružni put ka rakrsnici sa Vojvode Stepe nije kao da imamo kuda. Ne razumemo zašto je ovaj deo i dalje raskopan. Najgore od svega je što ne znamo ni kada će početi radovi, a kamoli kada je planiran završetak poslova - kažu revoltirani građani.
131671_precica-stepa-240821-4859_f.jpg

Foto I. Marinković
Sa druge strane, saobraćajni kolaps koji je prisutan ujutru u Omiškoj ili i Ulici LJube Vukovića smeta stanovnicima tog dela Voždovca.

- Da su beogradski vozači toleranti i manje nervozni bilo bi lakše. Ulicama se teško mimioiđu dva automobila, još kad nalete neki trvdoglavi koji neće da se vrate u rikver nastaje drama. "Legnu" na sirene pa ne može ni da se spava na miru. Jedva čekamo da se završi ta raskrsnica Vojvode Stepe i Kružnog puta da da malo odahnemo od automobila u našim učicama - kaže sugrađanka Milka V.
131670_precica-stepa-240821-4892_iff.jpg

IZLAZ Automobili i pored zabrane koriste pojedine saobraćajnice, Foto I. Marinković
KRAJ OBNOVE KASNIO DEVET MESECI
PROŠIRENJE ulica Save Maškovića i Crnotravske, kao i izgradnja kružnog toka na Banjici završeni su u ponedeljak posle devet meseci radova. Čitav ovaj potez pušten je u saobraćaj istog dana. Posao proširenja dodeljen je preduzeću "Ras inženjering" iz Beograda, a radovi su počeli krajem decembra 2020. godine. Investitor je bila Direkcija za gradsko građevinsko zemljište.,

https://www.novosti.rs/beograd/vesti/10 ... oci-centra
 
Počeli su jutros da rade. Premerili teren, postavili ankere, došao bager, počeli su da čupaju drveće.
Stigla i oprema za novu trafo stanicu, tako da se očekuje da za vikend prebace sve sa stare na novu.

bb_parking.JPG
 
Прво што ураде увек је да почупају дрвеће, а шта би са машином што је стигла?
 
Super, sada sa prozora možeš često slikati i davati nam nove informacije kako napreduju radovi
 
Postavljena nova tabla sa unetim izmenama vezano za spajanje stajališta, koje sam spominjao pre neki dan. Nisam uspeo da fotografišem i kako izgleda završeno, jer mi je naišao trolejbus.



 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873152#p873152:32h39ndy je napisao(la):
boocky » Pet Avg 20, 2021 4:26 pm[/url]":32h39ndy]Iskreno, ovi trotoari su ostrih ivica (iako nisu previsoki), ako se neko nadje pametan da ovde parkira, rizikuje da mu stradaju i gume, felne, o trapu i da ne pricam...
No, ne razmisljaju svi na isti nacin 8)

шта мислиш, зашто такви клипани возе џипове? да лакше дођу до неке бакице у селу да јој донесу ствари из продавнице? или можда да лакше непрописно паркирају на оштре ивичњаке?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875318#p875318:2h971y2i je napisao(la):
kozha_klima » Pet Avg 27, 2021 7:52 pm[/url]":2h971y2i]Evo i priloga:

Uklapanje-u-Sektor-3.png

Mozda nam ostane ovaj slepi rukavac kruznog puta za parking dok ne nikne zgradica :D
 
Ne razumem ovo?
Jel ovo sužavanje dve trake u jednu ili šta?
Po oznakama na kolovozu vidim da jeste ali šta će time postići?
Napraviće zagušenje opet

Sa druge strane konačno će moći sa kružnog puta levo u Vojvode Stepe po ovim oznakama na kolovozu

Uklapanje-u-Sekt.png
 
То ми делује као да ће привремено ново стање да накалеме на постојећи пут (цртеж у боји где се и види сужење), а после ће урадити пун профил (транспарентни цртеж).
 
Ovo je najbolje moguće rešenje. Katastrofa bi bila kada bi se na samoj raskrsnici sa Vojvode Stepe dve trake iz Save Maškovića dijagonalno ulivale u jednu, staru traku kružnog puta. Ovako je čep makar izmešten sa raskrsnice, pedesetak metara niže, koliko da kružni put primi vozila koja prođu kroz jedan zeleni talas semafora, a dobija se još 50 metara punog profila SMT-a, tako da će raskrsnica biti propusnija za saobraćaj koji se vuče uzbrdo iz Jerkovića.

Dakle ne vidim bolje rešenje od ovoga, niti bi nešto bolje bilo moguće pre nego što se ugovori sledeći sektor SMT-a.
Stramno je jedino što su mesecima sve zatvorili i radili ovo kako su radili, a tek sada je definisano rešenje ovog patrljka od pedesetak metara, umesto da je sve to već bilo gotovo u sklopu do sada izvedenih radova.

Čuveno "uklapanje" novog stanja u staro kod nas obično podrazumeva da se stara i nova trasa nadovezuju na istom koridoru. Ali eto šta se desilo kada se ugovara sektor na čijoj se granici novi i stari put UOPŠTE ne gađaju i NIKO iz gradskih službi apsolutno ništa po tom pitanju ne preduzima sve dok nisu svečano otvorili ovako prekinuti kružni put. Neodgovornost i slepilo - blage su reči za to.
 
Mora biti suženje jer se dve trake plus one dve sa raskrsnice ulivaju u jednu. Pitanje je što nastavak SMT-a nisu već završili, jel gradu nedostaju pare ili šta, zato je radi kilometar po kilometar?
 
Očigledno su pogrešno postavljeni prioriteti, kroz ono što se zove Beograd na vodi prosecaju se saobraćajnice sa 6 traka pre zgrada, a SMT se decenijama ni preko livada ne probija. Najneverovatniji mi je sektor 6 od Medaka do Laste, dovoljno je pogledati aerofotosnimak, na trasi nema NIČEGA osim jedne (1) jedine kućerine za rušennje, koja je podignuta na uglu sa Miloševim kladencom.
Ako to godinama ne može da se privede nameni, šta očekivati tamo gdeima više objekata za rušenje...
 
@Whiplash, tako je, suzava se iz 2 trake u jednu, a ka VS se iz jedne siri u 3. Pisao sam ovde o razlozima 24. i postavio isecak iz projekta. Ukratko,
projekat iz 2007. god je zastareo jer je 2012. izgradjeno naselje Stepa, pa zahteva izmene, pa onda tender, bla, bla. Ovo je privremeno brzo resenje, samo da bismo dobili izlaz u Vojvode Stepe, a da ne cekamo celu proceduru.

Ono sto je pitanje je, kako ce se finansirati ovaj deo od 60ak metara. Mozda sad to mnogima deluje nebitno, ali je finansiranje ponekad razlog komplikacija, da ne kazem kasnjenja. Ovi radovi se izvode bez tendera, jasno utvrdjenog stanja, nacina finansiranja itd. Verovatno se to finansira kao neka hitna intervencija. Takodje, bez ovoga pobrojanog, nema ni jasnog roka, a ni penala za kasnjenje, tako da je nemoguce znati tacan datum zavrsetka. Ono sto raduje je, da su poceli dobrano da kopaju, pa se nadam da moze za mesec dana da se zavrsi. Pocetak daljih radova nece biti pre Nove godine u najboljem slucaju, jer ce tender oko 1. Oktobra, izbor izvodjaca oko Nove godine, da se izvodjac "uvede u posao" itd.

E sad nesto sto sam zaboravio da pomenem pre neki dan, a deluje kao odlicna stvar. U Save Maskovica od okretnice cetiristotki do Vojvode Stepe predvidjene su 3 trake, ali su privremeno ucrtane 2 zute. Kada budu konacne 3 trake, moci ce da se skrece levo u Vojvode Stepe. To znaci da nece vise biti cekanja da neki pametnjakovic nepropisno skrene levo.
Na fotografiji se vidi da su leve trake puno sire od desnih. Fotografisao kolega @niki.


Ono sto mi jako ide na zivce je brzanje radova na kraju i aljkavost (kaze se, sto je brzo, to je i kuso), a posle toga ne postoje vise nikakvi rokovi i sve moze da se razvuce u beskonacnost. Primer je setaliste pored Karadjordjeve, koje je "svecano otvoreno" pre godinu dana i na godisnjicu jos uvek nije sve zavrseno, a ozbiljnim tempom je moglo da bude gotovo za jedno kisno popodne.
Konkretno oko aljkavosti: Cesto sam prolazio i gledao radove na kruznom toku i tu su zemljom zatrpali sut, smece, razni lom, pa izmedju ostalog i celu banderu, a siljci za penjanje su ostali da vire.

Pored radnika sa lopatom se vidi bandera, ali su provalili da slikam, pa su se uzjogunili



Sutradan, kada je zatrpano, ostali su siljci, vidi se kad se zumira.



Ono sto je ostalo neuradjeno, a pitanje kad ce, su trotoari. Fotografije su od juce









Radi se na postavljanju stubica protiv parkiranja na trotoar. Kod zemljanih delova, gde nema stubica, vec ima tragova tockova.
Rade na trotoaru do Bajfordove sume, ali smanjenim kapacitetom.









Posle 23. je uradjen i trotoar u Crnotravskoj kod Borske.



Otkopavali su kablove koji ulaze u trafo stanicu.

 
@kozha_klima, Zahvaljujem na postavljenim slikama. Ja probao, pa još sa telefona, nije išlo...

Ovo privremeno rešenje je, po mom skromnom mišljenu, najbolje koje je moglo da bude. Nakon puštanja ovog dela bilo je pitanja da li će moći da se uklopi KP sa postojećim stanjem. Tada mi je izgledalao da ce moći da provuku 4 trake, a oni su provukli 5. Što se tiče suženja posle raskrsnice, nije idealno, al takvih rešenja ima u Gradu, prva na pamet mi pada raskrsnica, Starine Novak I Cvijićeve, u produžetku ka Pioniru (Ulica Zdravka Čelara) postoji identično suženje (iz SN tri trake, a posle dve koje se prema Pioniru sužavaju u jednu) i funkcioniše.
Ono čime sam prijatno iznenadjen je da će u Save Mašković biti tri trake, tako da će to ozbiljno rasteretiti ovu raskresnicu. Vrlo često su tu nepoštovali propise i skretali levo u VS praveći kolaps u Save Mašković.
Jedino čega se plašim je da ovo privremeno rešenje ne bude "privremeno ko zna do kada rešenje", što je kod nas vrlo česta pojava.
 
Ne razumem kako može da bude dobro rešenje isto ono koje je ranije pravilo haos, samo će sada da bude legalizovano iscrtavanjem strelica (mislim na skretanje levo, kako iz kp u vs tako i iz sm levo u vs).
Umesto toga, ne vidim šta ih sprečava da izgrade privremeni mini kružni tok.
 
Ne bih se složio da je rešenje isto. Iz Save Maškovića biće tri trake, od kojih će leva biti isključivo za levo skretanje u Vojvode Stepe, a ostale dve za pravo ka KP, stim sto je iz desne dozvoljeno skretanje udesno u VS. Isto to i iz KP, odvojena traka za levo, i dve za pravo (krajnja desna + desno u VS).
S obzirom da su planirane tri trake nisam siguran da bi bilo mesta za odgovarajući kružni tok.
 
Ово је купус од пројекта.

Ако ико мисли да пројекат ваља, стојим му на располагању, нек ми се обрати, ићи ћу пешке и обићи сваки метар да укажем на пропусте којих има, само у функционалном смислу, двоцифрено. У естетском троцифрено.

Али, оно што ме највише нервира, а то је Николино добро приметио, разно смеће је само затрпано земљом. Од пластике, метала, бетонског отпада, дасака, до бандера, а то сам својим очима и видео и добро сте прочитали, цела бандера се налази испод земље.
 
Vrh