Šta je novo?

Spoljna Magistralna Tangenta (SMT), Most preko Ade Huje

Spoljna magistralna tangenta (SMT)

Izgradnja spoljne magistralne tangente (SMT) - veza koridora X preko čvora “Lasta” na autoputu sa Pančevačkim putem, uključujući novi most preko Dunava na području Ada Huje kao i kompletiranje južnog dela SMT-a na delu od čvora “Lasta” do ulice Patrijarha Pavla (Rakovičkog puta), planiran je za realizaciju do 2021.godine. Ovaj pravac značajno bi rasteretio Pančevački most, kao i uličnu mrežu centralnog područja grada od tranzitnog i teretnog saobraćaja.



Ovo je tema u kojoj cemo se baviti iskjucivo desavanjima u vezi ove saobracajne veze ciji je opis unet u post.
 
Zasto 2 teme kad se radi o istom projektu SMT-a?
Nemamo odvojenu temu za obilaznicu do Ostruznice i drugu temu za deonicu do Bubanj potoka.
(samo pitam, nemojte se ljutiti :) )
 
Šta znači forimranje građevinskih parcela? Jel to preduslov za eksproprijaciju ili? I da li bi to moglo biti vremenski povezano sa sledećim korakom u realizaciji ili može sad ovo , a za dalje ko zna kad?

Što se tiče imena teme, po meni je ok iako je to ista stvar što i tema Severna tangenta jer je ovo samo nastavak toga. Ali ok, ono je završeno, a ovo je tek u najavi, pa eto razloga za podelu teme. Takođe ima i drugih tema koje su odvojene: obilaznica do Bubanj potoka je odvojena je od teme Drumsko-železnički most Vinča-Strarčevo iako je i ona deo obilaznice (zato što sadrži i prugu, a ona je druga priča od obilaznice). Takođe i autoput Bg-Temišvar je odvojena tema od teme K11 iako taj naziv podrazumeva i taj deo trase (znam, znam K11 ne postoji al postoji tema na forumu o čemu sada pričam), Bg na vodi je iscpekan na više tema takođe radi bolje preglednosti i sl.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=415815#p415815:1zkb9evt je napisao(la):
spatiotecte » Čet Nov 10, 2016 11:35 am[/url]":1zkb9evt]Zasto 2 teme kad se radi o istom projektu SMT-a?
Nemamo odvojenu temu za obilaznicu do Ostruznice i drugu temu za deonicu do Bubanj potoka.
(samo pitam, nemojte se ljutiti :) )
GUP-om su projekti Severna tangenta i Spoljna magistralna tangenta razdvojeni tako da je planska i tehnicka dokumentacija podeljena u faze nezavisno od Severne tangente koja je izgradjena.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=405063#p405063:1z1slb2n je napisao(la):
laki72 » 10 Sep 2016 03:09 pm[/url]":1z1slb2n]Ajd ovako da pitam...
Zasto po svaku cenu u geografski centar?
Koja je poenta?
Ja bih rekao da se trebaju gledati glavni pravci kretanja stanovnistva. Mogao bih se zakleti da gradjani leve obale dunava ne gravitiraju dorcolu i starom gradu uopste sa vise od 10%, a mozda ni toliko.
Ostalo je tranzit, koji silom prilika prodje tuda, jer je npr jednostavnije sa 95 sici na zelenjaku i cekati jednu od nekoliko linija ka B.brdu, nego sici kod pancevackog mosta i cekati vec pun autobus sa linije 23, koga jos ocekuje zagusenje u Takovskoj...

Takodje, takvim mostom bi smo samo jos vise zagusili strogi centar grada automobilima, autobusima ...
Zasto bi iko pametan tako nesto radio?
Lenjir i sestar su jedno, ali kretanja u realnom zivotu su nesto drugo.


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
Можда историјски центар и "ктуг двојке" више немају онолики значај као пре, али га и даље имају. Када су у питању канцеларијска радна места, на Нови Београд су отишле само велике компаније, док је читав низ других, мањих канцеларија и даље у Кругу двојке или непосредној околини истог. Такође, већина универзитетских садржаја се налази ту, и даље не тако безначајан део трговине, највећа концетрација средњих школа, укључујући и све елитне средње школе, амбасаде, управна четврт...

И на том изузетно смисленом и оправданом мосту ближе ушћу, аутомобилски, камионски и аутобуски саобраћај су најмање битни. Рецимо, из Котежа до Трга републике би се могло стићи бициклом за 15-ак минута, што је данас научна фантастика било којим превозом.

Ако ћемо о неком озбиљнијем ситему градског превоза, рецимо, хајде да не правимо мост, хајде да пустимо трам-трејн преко Панчевачког моста на линији Борча - Зрењанински пут - Панчевачки мост - Дорћол - Келемегдан - Савски амфитеатар - Ада Циганлија.
- За такав систем би само због Панчевачког моста морали да купујемо вишесистемска возила, само због Панчевачког моста. Она су тренутно у свету изузетно скупа, могуће да ће појефтинити временом.
- Морали би озбиљна средства уложити у прилазне рампе са обе стране моста.
- И са свим најбољим, интервал нам се ограничава на 10 минута, због Панчевачког моста. То нам уједно лимитира капацитет целог система. Са било којим другим издвојеним системом, трамвај или метро, без проблема можемо имати превоз и на 2 минута.
- Док трам-трејн преко Панчевца везујемо за приобалну пругу, јер само тамо можемо пружити мало дужу превозну јединицу, са којом извлачимо капацитет, овде можемо превести људе тамо где они желе.

Са новим мостом, рецимо, могуће је формирати трамвајску линију Кумодраж-Борча трасом Кумодраж - Трошарина - Аутокоманда - Славија - Трг републике - Француска - Крњача - Борча са композицијама од 40 метара. Друга линија да буде 11, Борча - Нови Београд (не нужно за Блок 45), трећа, да се 5 продужи за Борчу. И са тим линијама имамо сјајну покривеност Трећег Београда, довољно да ретко ко још аутобусом прелази преко Дунава. Источни део Трећег Београда, наравно, да покрива БГ:ВОЗ. Један патрљак трамвајске пруге да се одвоји до Железничке станице Крњача, где ће саобраћати локална трамвајска линија Железничка станица Крњача - Борча, и где би био главни терминал Трећег Београда, са којег полазе сви аутобуси потеза 100, и још евентуално стајали аутобуси из Баната.

Овакав концепт повезивања би остварио много значајније ефекте од моста на Ади Хуји, уз много мања улагања. Друга разлика је што би Трећи Београд коначно постао место у које се радо долази. Лаганом шетњом после Калемегдана, ево те на другој обали Дунава (додатни аргумент).
 
Citajuci komentare na forumu, sticem utisak da90% ljudi ovde na Beobuildu bi se protivilo izgradnji mosta koji bi povezao centar beograda i levu obalu dunava.
Ja i dalje ne razumem tako nesto imajuci u obzir da u svim gradovima evrope su prvo poceli da se grade mostovi u centru pa su se tek mnogo kasnije gradili oni periferni kako se grad sirio.

U Beogradu imamo obrnutu situaciju, bar kad je Dunav u pitanju, prvo gradimo ili planiramo periferne mostove, one za SMT, UMP i Obilaznicu, a o onim koji treba da spoje centar i na taj nacin stvore radijalne zile kucavice od centra do periferije ni ne razmiljamo niti ih imamo u planu.
Po tom pitanju smo stvarno jedinstveni u evropi i to je nesto sto moram priznati, me jako cudi. :?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=415946#p415946:3socmff2 je napisao(la):
spatiotecte » Fri Nov 11, 2016 12:24 am[/url]":3socmff2]Citajuci komentare na forumu, sticem utisak da90% ljudi ovde na Beobuildu bi se protivilo izgradnji mosta koji bi povezao centar beograda i levu obalu dunava.
Ja i dalje ne razumem tako nesto imajuci u obzir da u svim gradovima evrope su prvo poceli da se grade mostovi u centru pa su se tek mnogo kasnije gradili oni periferni kako se grad sirio.

Nadam se Spatio da nisi u pravu sto se tice pomenutog procenta ali dobro si primjetio. Grade se obilazne saobracajnice i mostovi a izbjegava se povezivanje u centru. Upravo ovaj saobracajni potez koji opisuje Karlo bi trebao biti prioritet na podrucju Beograda. Centar - Krnjaca.

Imamo tako apsurdnu situaciju da smo napravili tramvajsku trasu na mostu koji povezuje periferiju NBG i Banovo Brdo a tzv treci Beograd koji je tako blizu centru, ostaje nepovezan.
 
Mostovi se grade sa dugačkim vekom eksploatacije. Ako danas ne ubacimo tramvajsku prugu preko mosta na ada huji, za pedeset godina će biti haos u tom delu a za šezdeset godina će razmišljati da ga sruše i izgrade veći kao što je sada sličaj sa tramvajskim mostom.
Taođe greota je što mi ne pravimo tramvajsku obilaznicu na ovoj trasi kao što postoje u Budimpešti ili Parizu.
 
Treći Beograd je vanbračno dete Beograda i neće biti priznato još dugo vremena. Za sada imaju kineski most i to je to.

Što se tiče SMT-a preko je potreban pravac od autoputa do Višnjičke jer je trenutno jedina veza preko Batutove ulice i Ruzveltove.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=415992#p415992:253yrs3l je napisao(la):
vucko » 11 Nov 2016 10:35 am[/url]":253yrs3l]

Što se tiče SMT-a preko je potreban pravac od autoputa do Višnjičke jer je trenutno jedina veza preko Batutove ulice i Ruzveltove.

Потпуно се слажем са констатацијом. Требало би најпре почети са изградњом ове деонице, а одмах затим или у току радова почети са мостом код Ада Хује. По мени је бесмислено ићи на варијанту прво мост, како су изгледа властодршци замислили, јер онда сав евентуални саобраћај преко новог моста би могао само да се Вишњичком улицом врати до Богословије и Деспота Стефана, што је апсурд.
Други бенефит ове саобраћајнице је што се великим насељима источног и северног дела града (Миријево, Карабурма, Вишњица и Вишњичка Бања, а преко новог моста и цела лева дунавска обала) коначно отвара брза веза са ауто-путем ка југу а и свим путним правцима преко обилазнице код Бубањ-потока. Мислим да је ово минимум који град дугује овом у последњих 20 година инфраструктурно најзапостављенијем и најзакинутијем делу престонице. :grand:
 
Kako će izgledati novi most na Dunavu, kod Ade Huje, odlučiće zajedno srpski i slovenački projektanti.

Naime, Idejni projekat sa studijom opravdanosti za izgradnju mosta izradiće zajedničkim snagama "DB inženjering" iz Beograda, "Ponting" iz Maribora, "Gradis" takođe iz Maribora, te "MHM-Projekt" i "AB&CO Geosistems" iz Novog Sada. Oni su na tenderu dobili posao vredan više od milion evra.

Procena je da će novi most sa pristupnim saobraćajnicama koštati oko 180 miliona evra, a da bi gradnja mogla da počne 2018. godine.

Izvor: http://www.blic.rs/vesti/beograd/i-...n-evra-za-projekat-nove-saobracajnice/nvl0zrk
 
Razmišljam naglas, ovaj most je dobio prioritet zbog tunela BDS- Ekonomski fakultet. Zato je i ideja SMT-a skrajnuta. Nadam se da grešim...
 
На помолу је мало већи проблем са гробљем Мали Мокри Луг, које је сад већим делом нелегално. Један део тог гробља је на траси будуће Спољње Магистралне Тангенте.

Сахрањују и на траси ауто-пута
Један број гробних места ушао је и у део где би требало да се изгради спољна магистрална тангента, чак је и прешао преко будућег пута, па је неминовно да ће држава имати трошкова због силних ексхумација нелегалних гробова.

СПОЉНА МАГИСТРАЛНА ТАНГЕНТА
ДЕО гробова налази се на траси будуће саобраћајнице која би требало да заштити језгро града од великог броја возила. Изградња, такозване, спољне магистралне тангенте, на чијој се траси налази и будући мост на Ади Хуји, најављена је за наредну годину. Овај део саобраћајнице, такође, повезиваће три уводна правца у град - панчевачки, смедеревски и ауто-пут. Тада ће се, највероватније, гробови који се налазе на њеном путу уклонити.

http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... 1%82%D0%B0


Са ортофото снимка где је уцртана траса, сам исекао део СМТ-а на којој се види где се траса и гробље поклапају. Целу трасу СМТ-а сам поставио раније и пар порука је изнад.
Pogledajte prilog 1

Да знам, а не знам :( , уцртао бих на овом ортофото снимку тај део СМТ-а и видело би се много боље.
 
Па ако је нелегално није проблем

Лупи им казну и копај по њиховом трошку

Мада сумњиво ми је да ће да ураде до 2021, можда само мост
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=439356#p439356:3aix4voy je napisao(la):
SRBO » Ned Mar 12, 2017 9:24 am[/url]":3aix4voy]
Мада сумњиво ми је да ће да ураде до 2021, можда само мост

Graditi most bez istovremenog spajanja sa autoputem ne bi imalo nikakve logike, jer poenta SMT-a i jeste da teretni saobraćaj zaobiđe Pančevački most i centralno gradsko jezgro.
 
Mislim, ne vidim poentu ovakvih vesti bez ičega: roka početka i završetka gradnje, izvora finansiranja i ni jedne konkretne informacije:
Most na Adi dobija brata blizanca
U okviru srednjeg magistralnog prstena u Beogradu uskoro će početi gradnja još jednog mosta na Dunavu, kod Ade Huje, kaže gradski urbanista Milutin Folić. Gradnja mosta preko Ade Huje, koji će biti dug nešto manje od tri kilometra, prema prvim procenama, trebalo bi da košta oko 180 miliona evra.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1251166
 
Kontam da ima veze i sa otvaranjem tržnog centra na Karaburmi. Eto, dobiste tržni centar, sređujemo Ada Huju, gradimo vam i most, ovo, ono.
 
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""ускоро"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
 
Takav moderan most kao sto je Most na Adi, kako nije trebao tamo, ne treba ni ovde. Potreban je klasičan most sa dve ili tri trake po smeru, bez pilona, ulepšavanja i slicno. Razlog su naravno finansije, a ne kazem da takav most ne bi ulepšao ovaj deo grada.

Mada, kad čovek pogleda, zasto bi tamo bio lep i moderan, a na drugoj strani klasičan most? Jesu li stanovnici Karaburme i Krnjače građani drugog reda? Kada se pogleda tako, onda treba i sa ove strane most poput onog na Adi.
 
Ma ovde ce i biti obicna greda, mislim da se ni ne postavlja pitanje.
Samo neka ga bude :)

Ali ja bih svakako kao prvu fazu odradio vezu Ade Huje sa petljom Lasta, za pocetak moze i bez mosta, na Visnjicku ulicu (pa ko hoce severno, na Pancevac)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=447135#p447135:24xf5fwt je napisao(la):
mekbejn » Sre Apr 19, 2017 6:36 am[/url]":24xf5fwt]Ma ovde ce i biti obicna greda, mislim da se ni ne postavlja pitanje.
Samo neka ga bude :)

Ali ja bih svakako kao prvu fazu odradio vezu Ade Huje sa petljom Lasta, za pocetak moze i bez mosta, na Visnjicku ulicu (pa ko hoce severno, na Pancevac)
To i jeste logičnije nego sagraditi most bez pristupnih puteva. Ali kao što znamo iz iskustva, političarima je milije da otvaraju mostove nego puteve, pa makar i ne vodili nigde. Pogledaj samo šta se desilo u slučaju Mosta preko Ade.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=447135#p447135:zd3ucody je napisao(la):
mekbejn » Sre Apr 19, 2017 12:36 pm[/url]":zd3ucody]Ma ovde ce i biti obicna greda, mislim da se ni ne postavlja pitanje.
Samo neka ga bude :)

Ali ja bih svakako kao prvu fazu odradio vezu Ade Huje sa petljom Lasta, za pocetak moze i bez mosta, na Visnjicku ulicu (pa ko hoce severno, na Pancevac)
Odlicna ideja! Jos kada bi se realizovala...
 
Говоре о томе доста у последње време, реално је и да се реализује - са све мостом.
 
Vrh