[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=405063#p405063:1z1slb2n je napisao(la):
laki72 » 10 Sep 2016 03:09 pm[/url]":1z1slb2n]Ajd ovako da pitam...
Zasto po svaku cenu u geografski centar?
Koja je poenta?
Ja bih rekao da se trebaju gledati glavni pravci kretanja stanovnistva. Mogao bih se zakleti da gradjani leve obale dunava ne gravitiraju dorcolu i starom gradu uopste sa vise od 10%, a mozda ni toliko.
Ostalo je tranzit, koji silom prilika prodje tuda, jer je npr jednostavnije sa 95 sici na zelenjaku i cekati jednu od nekoliko linija ka B.brdu, nego sici kod pancevackog mosta i cekati vec pun autobus sa linije 23, koga jos ocekuje zagusenje u Takovskoj...
Takodje, takvim mostom bi smo samo jos vise zagusili strogi centar grada automobilima, autobusima ...
Zasto bi iko pametan tako nesto radio?
Lenjir i sestar su jedno, ali kretanja u realnom zivotu su nesto drugo.
Sent from my LG-D320 using Tapatalk
Можда историјски центар и "ктуг двојке" више немају онолики значај као пре, али га и даље имају. Када су у питању канцеларијска радна места, на Нови Београд су отишле само велике компаније, док је читав низ других, мањих канцеларија и даље у Кругу двојке или непосредној околини истог. Такође, већина универзитетских садржаја се налази ту, и даље не тако безначајан део трговине, највећа концетрација средњих школа, укључујући и све елитне средње школе, амбасаде, управна четврт...
И на том изузетно смисленом и оправданом мосту ближе ушћу, аутомобилски, камионски и аутобуски саобраћај су најмање битни. Рецимо, из Котежа до Трга републике би се могло стићи бициклом за 15-ак минута, што је данас научна фантастика било којим превозом.
Ако ћемо о неком озбиљнијем ситему градског превоза, рецимо, хајде да не правимо мост, хајде да пустимо трам-трејн преко Панчевачког моста на линији Борча - Зрењанински пут - Панчевачки мост - Дорћол - Келемегдан - Савски амфитеатар - Ада Циганлија.
- За такав систем би само због Панчевачког моста морали да купујемо вишесистемска возила, само због Панчевачког моста. Она су тренутно у свету изузетно скупа, могуће да ће појефтинити временом.
- Морали би озбиљна средства уложити у прилазне рампе са обе стране моста.
- И са свим најбољим, интервал нам се ограничава на 10 минута, због Панчевачког моста. То нам уједно лимитира капацитет целог система. Са било којим другим издвојеним системом, трамвај или метро, без проблема можемо имати превоз и на 2 минута.
- Док трам-трејн преко Панчевца везујемо за приобалну пругу, јер само тамо можемо пружити мало дужу превозну јединицу, са којом извлачимо капацитет, овде можемо превести људе тамо где они желе.
Са новим мостом, рецимо, могуће је формирати трамвајску линију Кумодраж-Борча трасом Кумодраж - Трошарина - Аутокоманда - Славија - Трг републике - Француска - Крњача - Борча са композицијама од 40 метара. Друга линија да буде 11, Борча - Нови Београд (не нужно за Блок 45), трећа, да се 5 продужи за Борчу. И са тим линијама имамо сјајну покривеност Трећег Београда, довољно да ретко ко још аутобусом прелази преко Дунава. Источни део Трећег Београда, наравно, да покрива БГ:ВОЗ. Један патрљак трамвајске пруге да се одвоји до Железничке станице Крњача, где ће саобраћати локална трамвајска линија Железничка станица Крњача - Борча, и где би био главни терминал Трећег Београда, са којег полазе сви аутобуси потеза 100, и још евентуално стајали аутобуси из Баната.
Овакав концепт повезивања би остварио много значајније ефекте од моста на Ади Хуји, уз много мања улагања. Друга разлика је што би Трећи Београд коначно постао место у које се радо долази. Лаганом шетњом после Калемегдана, ево те на другој обали Дунава (додатни аргумент).