Velikim firmama se više isplati da rentiraju i da outsource-uju sve vezano za zgradu, nego da sami grade i da imaju operativne troškove oko zgrade. Praktično jedino bi se isplatilo kompaniji koja želi da uđe u biznis rentiranja poslovnog prostora, tj. da im to postane jedan od matičnih biznisa.Koliko kosta renta, vise se isplati firmi da kupi plac i sagradi sebi zgradu na visegodisnjem nivou.
Ajde?Velikim firmama se više isplati da rentiraju i da outsource-uju sve vezano za zgradu, nego da sami grade i da imaju operativne troškove oko zgrade. Praktično jedino bi se isplatilo kompaniji koja želi da uđe u biznis rentiranja poslovnog prostora, tj. da im to postane jedan od matičnih biznisa.
Iz istog razloga kompanije za flote uzimaju automobile/kamione/autobuse na operativni lizing ili zakup, koliko god da su likvidne ne ulaze sa kešom ili kreditom u tu priĉu, jer sa operativnim lizingom ili zakupom će dobiti mogućnost da koriste vozilo, a da sve drugo vezano za to vozilo bude obaveza nekog drugog.
Ma nemoguće, to mora da je Beograd na vodi
Slazem se, glavna kula je trebalo da bude makar 200-250 m jer na idealnoj poziciji za tako jedan kolosalni objekat. Medjutim ostaje sansa (koju se nadam da ce iskoristiti za tako nesto) na placu preko puta za koji je vise puta spominjano da ce biti Skyline 2, a verovatno i na placu sa druge strane Mostarske petlje, tj. na mestu bivseg BIP-a. Nadam se da ce na oba mesta neci kule od bar 200-250 m, idealno da kompletno budu poslovne kule ili hoteli i da imamo "parce" Dubaija na mostarskoj petlji, ali pravog Dubaija, tj. da zgrade budu izgledom i visinom u nekom rangu prosecne zgrade na Sejk Bin Zajed bulevaru u Dubaiju (to je onaj glavni bulevar/autoput koji preseca grad).jedina steta sto glavna kula nije malo visa
Nadam se da će tako biti nakon 17. decembra, ako se obistini taj sudbonosni datum. A ako ne, onda kada taj datum zaista bude obnarodovan javnosti.Ako Beograd za 10 godina ne bude ličio na šeikovski sultanski Dubai, inače simbol uspešnog urbanizma i prosperitetnog održivog društva, ja ću biti duboko razočaran i ljut.
Po meni je broj kula manje vazan koliko je vazno da na ovoj lokaciji ide u visinu maksimalno koliko je moguce. Probaj da zamislis samo prelazak sa Gazele prema autokomandi gde su sa jedne i druge strane kule od po 200-250 m. Prakticno kao da si instant teleportovan u Majami, Singapur, Dubai, Londonski ili Moskovski "city" ili tako neki grad sa izrazenim klasterom visokih zgrada.Što se tiče Skylinea, nadam se da će na suprotnoj strani Kneza Miloša biti srušena stara bezvredna zgrada MUPa i na tom prostoru biti izgrađeno minimum 6 kula. Realno, ima mesta za 6 komada.
Dole na mestu zgrade Srboleka isto bih digao jednu kulu.
Slazem se, bilo bi odlicno da se takvi objekti realizuju i na Novom Beogradu. Mislim da su lokacija na mestu IMT-a, lokacije oko nove autobuske stanice, blok 18, lokacija preko puta BNV, Bezanijska Kosa kod Emecete, deo oko hotela Jugoslavije gde su vec planirane kule za hotel Kempinski, lokacija preko puta bivse Kineske ambasade gde su takodje planirane kule, itd. idealni za takav tip gradnje. Isto tako mislim da bi neki megaprojekat tog tipa veoma dobro legao i levoj obali Dunava, obzirom da je taj deo grada reano "Banglades/Indija" (ili blizu toga) mislim da bi jedino takvi megaprojekti omogucili da i ti delovi grada izgledaju drugacije.valjda je logičnije da to realizuje i proživljava na Novom Beogradu... Al dobro...
Ja sam prilicno slobodnog uma i otvoren za drugacija misljenja, tako da ako zelis i ako ti se pise, pokusaj da mi objasnis.Ali kapiram da bi to bilo kao kada bih Tamari Đurić pokušavao da objasnim zašto ne može da ugura najnoviju RTX 4090 u matičnu i kućište iz 2005... Tako da neću ni da pokušavam.
Ma u redu je, čim si ti napisao ovo:Ja sam prilicno slobodnog uma i otvoren za drugacija misljenja, tako da ako zelis i ako ti se pise, pokusaj da mi objasnis.
odmah mi je bilo jasno koliko je sati i potvrđeno mi je ono što su drugi komentarisali za tvoje postove i na drugim temama. Gde si isto tako štancovao iste natpise kako je samo bitno da se što više gradi po svaku cenu, da se sve što više menja i da se beskonačno juri rast.Mene situacija da nekim ljudima kod nas smetaju novi, moderni, visoki objekti strasno podescaju na hipoteticku situaciju neke porodice gde su muz i zena ziveli 10 godina u braku, bez da se bilo sta menja, oni su prolazili kroz zivot u ustaljenom ritmu, poluofucani i to je to. I onda zena odjednom odluci da krene da vodi racuna o sebi, pa krene da se sredjuje, pa krene da vezba, pa krene da nosi lepu garderobu, pa onda dodju na red i neke estetske korekcije (grudi, usne)
Cisto da odbranim svoju poziciju: diplomirao sam i odbranio master na drzavnom ETF u Beogradu na smeru softversko inzenjerstvo, sto znaci da ako smatras da je neko ovog obrazovanja pun zaostalih rupa, sta onda reci za ljude koji nemaju visoko obrazovanje ili koji su ne daj Boze zavrsali privatne fakultete? Ne zelim da ovo shvatim licni napad sa tvoje strane, ali sam ipak morao nesto da napisem kako bi ipak bilo jasno da je sa druge strane sagovornik koga ipak ne treba da spustas na taj nacin, jer ja tebe nisam. Eto samo toliko.Mnogo je plitkih ljudi koji su obrazovno i intelektualno toliko puni zaostalih rupa i nesavladanih lekcija
Ako mene pitas ja ovako zamisljam deo autoputa od Mostarske petlje do Plavog mosta, pa sto da ne i dalje do Laste (ovo na slikama je u pitanju grad koji takodje nema metro kao i BG, cisto da se neko ne "uhvati" za to "oni imaju metro" jer ovaj grad nema metro, a bas me zanima da li ce neko pogoditi koji je grad jer njega nisam naveo u onom spisku gradova u prethodnom postu):Evo omogućiće se sad i gradnja novih zgrada uz nekdašanji autoput, odnosno konverzija malih starih kuća u nove zgrade, u pojasu do 10 metara od kolovoza.
Obavezno predložite izgradnju nekih kulčina i na tom potezu. Sve, sve, samo da ne budemo isti učmali, propali, ružni zaostali Beograd kao onaj pre 20 godina. Pu, pu, daleko bilo...
Samo bih te 2 stvari pitao:A kad se popuni i taj prostor oko autoputa i pretvori u kanjončinu, obavezno da šaljemo fotke buržujima Dubaija i Moskve, da im se pohvalimo. Jer nisam živ dokle god ne znam šta oni misle o mom gradu i dok me javno ne pohvale na društvenim mrežama, istim onim gde javno promovišu plitkoumnost, materijalizam, automobilizam, foliranje, dvostruke standarde, klasnu segregaciju i neodrživi razvoj.
Slazem se, ovo je potpuno razmisljanje kako i ja razmisljam.Na stranu ovaj projekat, ali ja bih voleo da mi se objasni kako to 'gradska infrastruktura ne moze da izdrzi' to da se uz poslovne visoke zgrade, grade i stambene visoke zgrade, u kojima mahom zive ljudi koji i rade u tim poslovnim zgradama? Zar to nije zapravo sklanjanje tih ljudi i automobila iz spica?