Šta je novo?

Skyline Belgrade [Stambeno poslovni kompleks | 100 000kvm]

Koliko kosta renta, vise se isplati firmi da kupi plac i sagradi sebi zgradu na visegodisnjem nivou.
 
Koliko kosta renta, vise se isplati firmi da kupi plac i sagradi sebi zgradu na visegodisnjem nivou.
Velikim firmama se više isplati da rentiraju i da outsource-uju sve vezano za zgradu, nego da sami grade i da imaju operativne troškove oko zgrade. Praktično jedino bi se isplatilo kompaniji koja želi da uđe u biznis rentiranja poslovnog prostora, tj. da im to postane jedan od matičnih biznisa.

Iz istog razloga kompanije za flote uzimaju automobile/kamione/autobuse na operativni lizing ili zakup, koliko god da su likvidne ne ulaze sa kešom ili kreditom u tu priĉu, jer sa operativnim lizingom ili zakupom će dobiti mogućnost da koriste vozilo, a da sve drugo vezano za to vozilo bude obaveza nekog drugog.
 
Velikim firmama se više isplati da rentiraju i da outsource-uju sve vezano za zgradu, nego da sami grade i da imaju operativne troškove oko zgrade. Praktično jedino bi se isplatilo kompaniji koja želi da uđe u biznis rentiranja poslovnog prostora, tj. da im to postane jedan od matičnih biznisa.

Iz istog razloga kompanije za flote uzimaju automobile/kamione/autobuse na operativni lizing ili zakup, koliko god da su likvidne ne ulaze sa kešom ili kreditom u tu priĉu, jer sa operativnim lizingom ili zakupom će dobiti mogućnost da koriste vozilo, a da sve drugo vezano za to vozilo bude obaveza nekog drugog.
Ajde?
Komentar je vise bio u fazonu koliko je skyline skuplji od ostalih. Pregovarali smo sa njima o rentiranju prostora. Odlucili smo se sa drugu, po meni bolju lokaciju, istog ranga.
 
Pukla cev, fekalna voda.

PXL_20231024_121858104.jpg
 
Jasno, samo što garaže u BNV neće biti poplavljene, kao što nisu ni bile poplavljene, a naši polupani mediji će moći da koriste ovu fotku umesto fotografija iz Zagreba ili šta su već koristili ranije umesto nedostatka pravih fotografija :)
 
Kod ovog projekta mozda I najbolja stvar je u tome sto koliko toliko uspeva da ublazi jednolicnu arhitektuturu bnv..U neposrednoj je blizini, gradi se u isto vreme pomislio bi covek da je isti projekat u pitanju ..kad se gleda iz daljine bar malo neki kontrast u odnosi na sivi zid bnv..jedina steta sto glavna kula nije malo visa
 
jedina steta sto glavna kula nije malo visa
Slazem se, glavna kula je trebalo da bude makar 200-250 m jer na idealnoj poziciji za tako jedan kolosalni objekat. Medjutim ostaje sansa (koju se nadam da ce iskoristiti za tako nesto) na placu preko puta za koji je vise puta spominjano da ce biti Skyline 2, a verovatno i na placu sa druge strane Mostarske petlje, tj. na mestu bivseg BIP-a. Nadam se da ce na oba mesta neci kule od bar 200-250 m, idealno da kompletno budu poslovne kule ili hoteli i da imamo "parce" Dubaija na mostarskoj petlji, ali pravog Dubaija, tj. da zgrade budu izgledom i visinom u nekom rangu prosecne zgrade na Sejk Bin Zajed bulevaru u Dubaiju (to je onaj glavni bulevar/autoput koji preseca grad).
 
Ako Beograd za 10 godina ne bude ličio na šeikovski sultanski Dubai, inače simbol uspešnog urbanizma i prosperitetnog održivog društva, ja ću biti duboko razočaran i ljut.

Što se tiče Skylinea, nadam se da će na suprotnoj strani Kneza Miloša biti srušena stara bezvredna zgrada MUPa i na tom prostoru biti izgrađeno minimum 6 kula. Realno, ima mesta za 6 komada.

Dole na mestu zgrade Srboleka isto bih digao jednu kulu.
 
Poslednja izmena:
Ako Beograd za 10 godina ne bude ličio na šeikovski sultanski Dubai, inače simbol uspešnog urbanizma i prosperitetnog održivog društva, ja ću biti duboko razočaran i ljut.
Nadam se da će tako biti nakon 17. decembra, ako se obistini taj sudbonosni datum. A ako ne, onda kada taj datum zaista bude obnarodovan javnosti.
 
Što se tiče Skylinea, nadam se da će na suprotnoj strani Kneza Miloša biti srušena stara bezvredna zgrada MUPa i na tom prostoru biti izgrađeno minimum 6 kula. Realno, ima mesta za 6 komada.

Dole na mestu zgrade Srboleka isto bih digao jednu kulu.
Po meni je broj kula manje vazan koliko je vazno da na ovoj lokaciji ide u visinu maksimalno koliko je moguce. Probaj da zamislis samo prelazak sa Gazele prema autokomandi gde su sa jedne i druge strane kule od po 200-250 m. Prakticno kao da si instant teleportovan u Majami, Singapur, Dubai, Londonski ili Moskovski "city" ili tako neki grad sa izrazenim klasterom visokih zgrada.
 
Takva razmišljanja i kompleksi su osakatili ovaj grad, i uništiće ga u potpunosti u narednim decenijama.

P.S.
Majami, Singapur, Dubai, London i Moskva - koliko je meni klošaru poznato - su svi ravni kao tepsije.
U Beogradu, desna obala Save nije ravna kao tepsija. S druge strane, Novi Beograd jeste.
Tako da ako neko pati od kompleksa da živi kao da je u nekom od navedenih gradova, valjda je logičnije da to realizuje i proživljava na Novom Beogradu... Al dobro...
 
Poslednja izmena:
valjda je logičnije da to realizuje i proživljava na Novom Beogradu... Al dobro...
Slazem se, bilo bi odlicno da se takvi objekti realizuju i na Novom Beogradu. Mislim da su lokacija na mestu IMT-a, lokacije oko nove autobuske stanice, blok 18, lokacija preko puta BNV, Bezanijska Kosa kod Emecete, deo oko hotela Jugoslavije gde su vec planirane kule za hotel Kempinski, lokacija preko puta bivse Kineske ambasade gde su takodje planirane kule, itd. idealni za takav tip gradnje. Isto tako mislim da bi neki megaprojekat tog tipa veoma dobro legao i levoj obali Dunava, obzirom da je taj deo grada reano "Banglades/Indija" (ili blizu toga) mislim da bi jedino takvi megaprojekti omogucili da i ti delovi grada izgledaju drugacije.

Zaobravio sam da spomenem i Istanbul koji nije toliko ravan kao gore spomenuti gradovi, ali koji takodje ima mnogo lokacija sa klasterima visokih zgrada. Model po kojem se grade kule po Istanbulu rekao bih da je mozda cak i najbolji za Beograd.

Probaj samo da zamislis scenu, na Kalemegdanu si kod pobednika, gledas u u Novi Beograd sa jos desetak novih kula, u daljini prema Zemunu pogled ka Kempinski kuli, sa desne strane preko puta kule na levoj obali Dunava izmedju Krnjace i Borce, a sa leve strane prema BNV i Skyline-u nove kule u okviru klastera poslovnih zgrada "Skyline 2", BIP/Srbolek, itd.

To bi potpuno promenilo sliku BG-a. BG je decenijama imao identicnu panoramu, identicne vizure. Pogledaj na primer neku fotografiju sa pobenika 1995 godine i recimo fotografiju iz 2005. Sve je isto, nema nikakve promene, sem sto je silom prilika Usce kula renovirana zbog toga sto je ostecena u Nato bombardovanju 1999. Osim toga sve je isto, nikakva promena. Tek 2011. smo dobili malu promenu u panorami, a to je novi most, i posle toga tek 2016. godine su krenule da se naziru neke promene obrisa grada. A izmedju 2016. i 2023. godine prakticno svake godine je panorama grada postajala drugacija. Ti sada da pogledas slike sa istog mesta (Kalemegdan) iz 2016. pa iz 2020. pa iz 2023 ti vidis koliko se grad menja, na modernije.

Jasno mi je da se to nekima ne dopada, postujem ja to sve. Pricao sam sa prijateljem iz Milana koji mi je spomenuo da su Milanezi isto jako negodovali kada su po Milanu posle 2006-2007. krenule da se grade nove kule. Neki ljudi su isli cak toliko daleko da im je bilo mucno da gledaju novu panoramu Milana sa vrha katedrale Duomo koliko se ona promenila kada su nikle nove kule u tom periodu od desetak godina. A sada su svi ponosni na to koliko je Milano dobio moderniji izgled sa novim kulama, a jos uvek ima kula u izgradnji, oni nisu ni planirali da stanu u promeni svog grada. Po meni je to neophodno da bi se drustvo modernizovalo.

Mene situacija da nekim ljudima kod nas smetaju novi, moderni, visoki objekti strasno podescaju na hipoteticku situaciju neke porodice gde su muz i zena ziveli 10 godina u braku, bez da se bilo sta menja, oni su prolazili kroz zivot u ustaljenom ritmu, poluofucani i to je to. I onda zena odjednom odluci da krene da vodi racuna o sebi, pa krene da se sredjuje, pa krene da vezba, pa krene da nosi lepu garderobu, pa onda dodju na red i neke estetske korekcije (grudi, usne) i onda muz koji je je 10 godina navikao na ustaljeni ritam, da budu poluofucani i sada odjednom dobije zenu koja je objektivno dobra riba, on postane nezadovoljan i negoduje.

E na to me podsecaju ljudi koji su u fazonu "Beograd je izgubio dusu".
 
Uh, koliko kompleksa, koliko želja da se bude nešto što nije, koliko opterećenosti time da se izgleda kao par odabranih gradova i da se opija duša lažnim sjajem i bogatstvom...

Još ovo poređenje sa ženom koja 10 godina živi isto u braku (ajme mene, kakva grozota, kakva dosada...) i onda odluči da se ''sređuje, da vežba, da se izoperiše'' i pretvori u ovo:
Screenshot_4-2.jpg


E to ti je današnji Beograd, a takvog su ga i napravili upravo ti koji su ceo život iskompleksirani i pogrešno nasađeni, a nelečeni, pa umesto da leče i menjaju sebe, oni srozavaju druge oko sebe, da bi se sami osetili kao normalni i prihvaćeni.

Da ne pričam o tome da nije ni normalno ni održivo da se u grad koji infrastrukturno nije mrdnuo od 19. veka a ima 700.000 vozila svakog dana, tovare kulčine i kompleksi koji će generisati još više automobilčina i gužvi, a sa njima i brdo pucanja cevi, nestanaka struje, komunalne i druge probleme koji nastaju kada dođe do naglog a haotičnog rasta.
Ali kapiram da bi to bilo kao kada bih Tamari Đurić pokušavao da objasnim zašto ne može da ugura najnoviju RTX 4090 u matičnu i kućište iz 2005... Tako da neću ni da pokušavam.
 
Ali kapiram da bi to bilo kao kada bih Tamari Đurić pokušavao da objasnim zašto ne može da ugura najnoviju RTX 4090 u matičnu i kućište iz 2005... Tako da neću ni da pokušavam.
Ja sam prilicno slobodnog uma i otvoren za drugacija misljenja, tako da ako zelis i ako ti se pise, pokusaj da mi objasnis.
 
@dejanbg88 модерније не значи аутоматски и боље.
Југоисточни део Београда никако није био место за прављење високих зграда, док западни (нови) Београд апсолутно јесте.
 
Nemislim da su to kompleksi i zbog cega bi bili ako neko jednostano voli visoke moderne kule. Uostalom ovo je opsti trend u svetu pa bi bilo glupo reci da je to sve iskompleksiran svet. Projekat skyline je promenio vizuru grada na bolje, zgrade su lepe i na nivou za razliku od one fensi socijale dole u BNV.
 
Ja sam prilicno slobodnog uma i otvoren za drugacija misljenja, tako da ako zelis i ako ti se pise, pokusaj da mi objasnis.
Ma u redu je, čim si ti napisao ovo:
Mene situacija da nekim ljudima kod nas smetaju novi, moderni, visoki objekti strasno podescaju na hipoteticku situaciju neke porodice gde su muz i zena ziveli 10 godina u braku, bez da se bilo sta menja, oni su prolazili kroz zivot u ustaljenom ritmu, poluofucani i to je to. I onda zena odjednom odluci da krene da vodi racuna o sebi, pa krene da se sredjuje, pa krene da vezba, pa krene da nosi lepu garderobu, pa onda dodju na red i neke estetske korekcije (grudi, usne)
odmah mi je bilo jasno koliko je sati i potvrđeno mi je ono što su drugi komentarisali za tvoje postove i na drugim temama. Gde si isto tako štancovao iste natpise kako je samo bitno da se što više gradi po svaku cenu, da se sve što više menja i da se beskonačno juri rast.

Mnogo je plitkih ljudi koji su obrazovno i intelektualno toliko puni zaostalih rupa i nesavladanih lekcija, da je prosto uzaludno i bespredmetno uopšte pokušavati da se njima objasni zašto ne idu kulčine i beskrajni, maniti rast na grad i društvo kao što su Beograd i Srbija. Kao i to da sve što je novo i šljašteće nije automatski i vredno, bolje i ispravno.

Ipak, na moje nesreću a sreću mnogih zaostalih Srba, sve je više plitkoumnosti i na vlasti a i među narodom. Tako da će Beograd najverovatnije nastaviti trendom koji ti priželjkuješ. Sve dok kolektivno ne udarimo kulčinom o ledinu i ceo grad ne kolabira ili ne postane potpuno nenastanjiv i disfunkcionalan. A onda će svi pobornici tih bolesnih ideja opet da ostanu u čudu i da se pitaju šta se desilo, potpuno nespsoobni da shvate u čemu toliko greše i kako to da krug ne može da uđe u kvadratasti otvor pa da ga j'š... I opet će konsultovati Megatrend ''stručnjake'' i ''Mlade lidere'' iz institucija i sa raznih potplaćenih katedri, koji su isti plitokumni kromanjonci kao oni, samo sa kupljenim diplomama i titulama. I ovi će opet reći ''to je, znate, zbog onih prošlih, ali biće bolje kad se napravi metro od nigde do nikuda, i kada izgradimo još 50 kula, dovedemo još 100.000 ljudi u Beograd i uvezemo još 100.000 autmobila''. I opet će svi nastaviti da žive u kolektivnoj deluziji i tešenju, sve do sledećeg udaranja kulčinom u ledinu. I tako u nedogled.

P.S.
Evo omogućiće se sad i gradnja novih zgrada uz nekdašanji autoput, odnosno konverzija malih starih kuća u nove zgrade, u pojasu do 10 metara od kolovoza.
Obavezno predložite izgradnju nekih kulčina i na tom potezu. Sve, sve, samo da ne budemo isti učmali, propali, ružni zaostali Beograd kao onaj pre 20 godina. Pu, pu, daleko bilo...
A kad se popuni i taj prostor oko autoputa i pretvori u kanjončinu, obavezno da šaljemo fotke buržujima Dubaija i Moskve, da im se pohvalimo. Jer nisam živ dokle god ne znam šta oni misle o mom gradu i dok me javno ne pohvale na društvenim mrežama, istim onim gde javno promovišu plitkoumnost, materijalizam, automobilizam, foliranje, dvostruke standarde, klasnu segregaciju i neodrživi razvoj.
 
Poslednja izmena:
Ne treba Ici iz krajnosti u krajnost ,Beograd treba da se razvija I sa te strane mislim da je skyline uspesan projakat kao sto mislim da je beogradjanka takodje jedan pozitivan simbol grada.naravno ne treba preterivati sa kulama ...prvo sto Beograd nema infrastrukturu da iznese tako nesto a ni neku potrebu za tim...kad vec pricamo o kompleksima , laznom sjaju takodje I ova dama na slici nekako mi je prva asocijacija bnv ...skyline definitivno ne
 
Pa veći deo foruma ti je za gradnju što više kulčina, na što više mesta u Beogradu. Isto kao i veći deo javnosti odgajen na 11 godina SNS politike i ''kulture'' večitog jurenja rasta po svaku cenu.

A u slučaju Skylinea, po svemu sudeći, gradiće još tri kulčine na drugoj strani Kneza Miloša. Tako da će ih ukupno biti 6.
Ne znam da li će time zaseniti Beograd na vodi, ne znam, ne bavim se tim poređenjima i suočavanjima jednog nesreta sa drugim. Za mene je nešto njesra pa je njesra, ne bavim se time koje je manje gadno i štetno. Jedino možda kad moram da izađem na izbore, ali to je sasvim druga priča i situacija.

I Skyline-u i naselju kao što je Beograd na vodi je mesto na Novom Beogradu. Ali proći će još jedno 5 godina pre nego što šira javnost to počne da shvata. Kada počne da se parališe sve od Zemuna do Konjarnika više od 3 dana zaredom u toku nedelje, počeće i prva filozofska pitanja ''a da li nam je baš trebalo ovo ovde...?''
A možda bude i pre toga, pošto se gužve i zastoji po Beogradu u zadnjih dve godine pogoršavaju rekordnim tempom. Istorijskim, što bi rekao glavni rast-meraklija i otac nacije.
 
Poslednja izmena:
Na stranu ovaj projekat, ali ja bih voleo da mi se objasni kako to 'gradska infrastruktura ne moze da izdrzi' to da se uz poslovne visoke zgrade, grade i stambene visoke zgrade, u kojima mahom zive ljudi koji i rade u tim poslovnim zgradama? Zar to nije zapravo sklanjanje tih ljudi i automobila iz spica?
 
Mnogo je plitkih ljudi koji su obrazovno i intelektualno toliko puni zaostalih rupa i nesavladanih lekcija
Cisto da odbranim svoju poziciju: diplomirao sam i odbranio master na drzavnom ETF u Beogradu na smeru softversko inzenjerstvo, sto znaci da ako smatras da je neko ovog obrazovanja pun zaostalih rupa, sta onda reci za ljude koji nemaju visoko obrazovanje ili koji su ne daj Boze zavrsali privatne fakultete? Ne zelim da ovo shvatim licni napad sa tvoje strane, ali sam ipak morao nesto da napisem kako bi ipak bilo jasno da je sa druge strane sagovornik koga ipak ne treba da spustas na taj nacin, jer ja tebe nisam. Eto samo toliko.
Evo omogućiće se sad i gradnja novih zgrada uz nekdašanji autoput, odnosno konverzija malih starih kuća u nove zgrade, u pojasu do 10 metara od kolovoza.
Obavezno predložite izgradnju nekih kulčina i na tom potezu. Sve, sve, samo da ne budemo isti učmali, propali, ružni zaostali Beograd kao onaj pre 20 godina. Pu, pu, daleko bilo...
Ako mene pitas ja ovako zamisljam deo autoputa od Mostarske petlje do Plavog mosta, pa sto da ne i dalje do Laste (ovo na slikama je u pitanju grad koji takodje nema metro kao i BG, cisto da se neko ne "uhvati" za to "oni imaju metro" jer ovaj grad nema metro, a bas me zanima da li ce neko pogoditi koji je grad jer njega nisam naveo u onom spisku gradova u prethodnom postu):

Yehudit_Bridge_3.jpg


Begin_Road,_Tel_Aviv-Yafo.jpg



A kad se popuni i taj prostor oko autoputa i pretvori u kanjončinu, obavezno da šaljemo fotke buržujima Dubaija i Moskve, da im se pohvalimo. Jer nisam živ dokle god ne znam šta oni misle o mom gradu i dok me javno ne pohvale na društvenim mrežama, istim onim gde javno promovišu plitkoumnost, materijalizam, automobilizam, foliranje, dvostruke standarde, klasnu segregaciju i neodrživi razvoj.
Samo bih te 2 stvari pitao:

1) Ja sam kao dete uzimao svesku i crtao kako zamisljam da BG izgleda i ti crtezi su bili puni nebodera jer sam bio fasciniran istima. Isto tako moji su mi kupovali razglednice Beograda preko kojih sam ja crtao i docrtavao druge zgrade, i to su sve bili soliteri. Da li to znaci da sam ja kao kompkesas rodjen?

2) Zasto ti toliko smeta ovo sto sam boldovao, a to je automobilizam? Nije mozda vezano za ovu temu, ali iz tvojih postova provejava mrznja prema automobilima. A sasvim sam siguran kada bih te pola sata provozao mojim autom (Audi Q8) da bi bio odusevljen i da bi automobile posmatrao sasvim drugim ocima. Prosto mi je neverovatno da neko toliko mrzi automobile da ih naziva "automobilicinama" i da nipodastava ljude koji redovno voze kola i vole da voze, mogu samo da zamislim sta mislis o nama koji vozimo "fensi" SUV-ove.
Na stranu ovaj projekat, ali ja bih voleo da mi se objasni kako to 'gradska infrastruktura ne moze da izdrzi' to da se uz poslovne visoke zgrade, grade i stambene visoke zgrade, u kojima mahom zive ljudi koji i rade u tim poslovnim zgradama? Zar to nije zapravo sklanjanje tih ljudi i automobila iz spica?
Slazem se, ovo je potpuno razmisljanje kako i ja razmisljam.
 
Vrh