Šta je novo?

Severna Tangenta, Most Zemun - Borča

Само начуо, из извора који су из гсп. Ништа конкретно.
Оно што логички имамо је да је немогуће нормалну линију успоставити, јер нема ближих приступа, а не пролази кроза насеља у бар 80% трасе. Плафон може да се добије најмање 10-15км линије у једном правцу која ће и у Земуну и у Борчи имати по 2,3 станице.

Што се јавног превоза у претходном контексту тиче... никада нисам видео план метроа који ће решити већи део проблема које је Пантограф помињао. Из највећег дела периферије никада неће бити вајде од метроа јер ће сам долазак до истог бити условљен преседањима и спорим/далеким решењима. Функција са краја на крај града, брзо и поуздано, у Београду је искључена.
 
Пантограф":22jjmesg je napisao(la):
@mekbejn
Што је богатији социјални живот, људи имају разноврсније потребе. Одлазак на посао није њихова једина активност. Али, ја понекад радим ноћу. Да нећу да чекам пола сата ноћну 75-цу? Обавезно. А може се и замислити да живим где живим а да не радим у центру, већ, рецимо у Борчи, или на Цераку. Јавни превоз? Па, ако бих имао сингапурски метро од врата до врата... Значи мора и једно и друго.

Naravno. Moja poenta je bila da je drumska infrastruktura upravno najopterećenija na pravcima i u periodima kada se ide na posao.
Posle 6 popodne možeš kolima da ideš bilo gde po gradu, uglavnom gužve nema.
 
Пантограф":38axfwwd je napisao(la):
Рецимо, седнеш у метро кад треба да одбациш полупокретну текту са краја Новог Београда до аутобуске станице, као ја недавно. А до метроа идеш фидер аутобусом. Са полупокретном тетком. Или платиш таксисти 800 динара. А данас поподне, треба ћерку од два и по месеца да возим на редован преглед у дом здравља. Наравно да ћу бусом, тамо кашљу, а понеко и стави руку на уста... Или, куповаћу у хипермаркету (јер Макси дере), али ћу да вукљам кесе кроз фреквентни аутобус на линији 612...

Маните се утопије. Пожељно је да се што је могуће више људи вози јавним превозом, али је живот без аутомобила - мучење.

Ево, шта ових дана отварају у Прагу, на њиховом УМП-у, граду са сјајним метро системом:

http://praha.idnes.cz/tunel-blanka-je-h ... zpravy_bur

Градски тунел од 6 километара...

Наравно, дете ћете одвести аутомобилом или таксијем до Дома здравља, али то је локална вожња и није упитна, (мада постоје родитељи који не поседују аутомобил, па опет децу одводе код лекара) говорио сам о онима који због посла или забаве аутомобилом иду на пример из Земуна на Вождовац, или у центар.

У хуманим друштвима постоји градска служба транспорта за непокретна и слабо покретна лица, која врши превоз специјалним возилима уз надзор стручне службе.

Од, како сте навели, Похорске до хипермаркета на ободу града, наравно ко може и коме се исплати (мени на пример не, јер мој аутомобил малтене потроши разлику у цени, па не идем у велике набавке) ићи ће аутомобилом, остали јавним превозом или градском железницом.

Не познајем саобраћајну проблематику Прага, тако да о тој теми немам намеру да полемишем, у сваком случају када је Београд у питању метро систем јесте решење, али не само саобраћајно већ и решење проблема менталитета.
 
mekbejn":2jv6fnjp je napisao(la):
Пантограф":2jv6fnjp je napisao(la):
@mekbejn
Што је богатији социјални живот, људи имају разноврсније потребе. Одлазак на посао није њихова једина активност. Али, ја понекад радим ноћу. Да нећу да чекам пола сата ноћну 75-цу? Обавезно. А може се и замислити да живим где живим а да не радим у центру, већ, рецимо у Борчи, или на Цераку. Јавни превоз? Па, ако бих имао сингапурски метро од врата до врата... Значи мора и једно и друго.

Naravno. Moja poenta je bila da je drumska infrastruktura upravno najopterećenija na pravcima i u periodima kada se ide na posao.
Posle 6 popodne možeš kolima da ideš bilo gde po gradu, uglavnom gužve nema.

То говори да треба градити искључиво на основу оптерећености правца. Реално је међутим да никада неће масовна линија приоритетно ићи на Карабурму или Борчу само зато што је ту најпотребнија, јужна насеља су тек не знам која на листи праваца исто Чукарички правац, периферија Земуна никада... дакле друмови остају и за кола и за какав такав јавни превоз за огромну већину.

Дом здравља није једина здравствена установа а на периферијама других и нема, такође нема посла па се иде са краја на крај, трговина, институције...за локал може и бицикла ако ћеш тако. Међутим потребан је поуздан и масован превоз или у случају овом овде потребно је било изградити алтернативу, хитно. Па ни то не решава још ни део проблема...

Тако да Вожде, масовног, брзог и поузданог превоза никада неће бити. Овакав јавни превоз ће користити из периферије само онај који нема други излаз, никада и нико драге воље!
 
Пантограф":2i80o8s0 je napisao(la):
Вожд":2i80o8s0 je napisao(la):
Ево, шта ових дана отварају у Прагу, на њиховом УМП-у, граду са сјајним метро системом:

http://praha.idnes.cz/tunel-blanka-je-h ... zpravy_bur

Градски тунел од 6 километара...

izvinjavam se ... greska prvog teksta,
malo bolja kalkulacija... 37 milijardi kruna je 1.34 mil eura tj 209 miliona po kilometru tunela ako opet nisam zabrljao :mrgreen: pa posto su dva tunela ostaje po 100 mil za kilometar ... malo sam greskom opleo bivsu ds garnituru i njihovu procenu za bg metro...
 
Cena metroa uključuje i stanice sa infastrukturom, kompozocije, depo, šine i kontakte, ali to je neka druga tema.
 
neshaoct":autvvz87 je napisao(la):
GOJE":autvvz87 je napisao(la):
Ako se dogodi nezgoda u kojoj postoje povrede, to predstavlja izvestan trošak za državu - poreske obveznike.
Ne. To se finansira iz mog novca koji inače plaćam za zdravstveno osiguranje. Trošak mog lečenja plaćam.
Princip solidarnosti kod zdravstvenog osiguranja je dominantan u Evropi...plaćaju svi, a koristi onaj kome treba.

GOJE":autvvz87 je napisao(la):
U slučaju oštećenja javne imovine, opet imamo trošak poreskih obveznika
Ne. Javna imovina se ne pravi od para sa Marsa, nego od mog poreza/taksi/akciza. Ja sam platio taj asfalt, bankinu, znak, semafor...i ako to polomim, polomio sam ono što sam ionako platio.

GOJE":autvvz87 je napisao(la):
U slučaju oštećenja sopstvene imovine, imamo i verovatan trošak osiguravajućih kuća, koja to opet direktno prenose na svoje klijente.
Ne.
Ja sam platio kasko osiguranje. Otišao u osiguravajuću kuću, pitao koliko je full kasko bez učešća u šteti...Osiguravajuća kuća rekla koliko to košta, i ja platio. Tu je kraj priče. Oni su dužni da mi isplate štetu. Meni će samo sledeće godine da bude skuplja polisa kasko osiguranja, ali to znači da će se moja povećana rizičnost prevaliti preko moje grbače, a ne tvoje ili bilo kog drugog.

GOJE":autvvz87 je napisao(la):
U slučaju eventulne smrti (naročito mladih ljudi), postoji opet izuzetan trošak države - poreskih obveznika, na školovanju i dotadašnjem lečenju osobe, koja još nije stigla da da svoj doprinos društvu.

Znači, da se ukine skakanje padobranom?
Da se ukine bandži džamping?
Da se ukine automobilski sport, jer tu mladi ljudi mogu da poginu?
Da se ukine osvajanje planinskih vrhova po svetu od strane naših ljudi?
Da se zabrani rekreativno, a kamoli profesionalno skijanje po Kopaoniku i ostalim planinama...vidiš kako se Šumaher tako skijao u Francuskoj, pao, lupio glavom o kamen i eno ga danas živi kao biljka...ne zna ni ko je.
Da se ukine...nabrajaj ovako do sutra bilo koju rizičnu aktivnost/sport...i sve to da se ukine jer je eto rizik da se ne da doprinos društvu od strane mladih ljudi. :wink:

Karikiram malo, ali ono... :wink:

Ako se slažeš da se ne ide više u off, čini mi se da ćemo se složiti da se ne slažemo oko ovog pitanja, pa da ne gušimo temu džabe.

Gde su mladi tu je šala!

Trebalo bi ukinuti neodgovorno projektovanje, i neodgovorno ponašenje koje izaziva smrt, povrede i materijalnu štetu.

Naveo si sijaset izgovora na pitanja cena nesreća, ali si preskočio da napomeneš da je novac koji svi mi izdvajamo kao poreski obveznici pametnije potrošiti u obrazovanje i investicije, nego u lečenje i popravke. Cena kasko i obaveznih osiguranja direktno zavise od šteta koje se isplaćuju. Sve je itekako povezano. Ovde bih i ja prekinuo sa off-om :grand:
 
Danas 13-14h.

LK - spojen novi trotoar sa starim prema Ugrinovačkoj:
p1040796.jpg


p1040797.jpg

p1040798.jpg

p1040811.jpg

p1040812.jpg

... a oba kraja trotoara dobila završni sloj.

U smeru iz CD postavljeni s.znaci:
p1040801.jpg

p1040803.jpg

p1040805.jpg

p1040806.jpg

p1040807.jpg


... a pažljivi posmatrači mogli su da uoče i da su postavljeni stubovi za centralnu rasvetu (sve do mosta):
p1040804.jpg

p1040808.jpg

... društvo im prave sadnice .

Idemo dalje, staro početno mesto:
p1040816.jpg

p1040817.jpg

p1040818.jpg

p1040819.jpg

p1040820.jpg

p1040821.jpg


Jedino nerešeno mesto na celoj zemunskoj trasi:
p1040843.jpg


Oko raskrsnice sa CD postavljeni stubovi za znakove:
p1040822.jpg


Evo kako izgleda lanterna za rasvetu:
p1040838.jpg

p1040823.jpg


Obeležavanje pešačkih prelaza:
p1040824.jpg

p1040840.jpg

p1040842.jpg


Teren pored trotoara prema Banatskoj sređen:
p1040841.jpg


Iz pravca mosta finiširana horizontalna signalizacija:
p1040825.jpg

p1040827.jpg


Šaht onag rašomona od vodovodnih cevi zamandaljen:
p1040826.jpg


Sređen teren oko oba vidikovca:
p1040830.jpg

p1040833.jpg


Izvučene oznake i po mostu:
p1040829.jpg

p1040834.jpg


Na nizvodnoj strani čačani kompletno spojili ogradu:
p1040832.jpg


... a uzvodna tek treba da se odradi. Vidi se lepo da na mostu ima 5 spojeva:
p1040831.jpg


Kada se setim onog haosa iz Augusta i Septembra da ne poveruješ kako ovo izgleda :)
 
Pa bukobrani ne postoje ni u Brankovoj...

Verovatno će ih dobiti, nešto kasnije.

Što se tiče linije JGP - da BusPlus sistem iole vredi, znalo bi se koliko putnika putuje celom trasom linija kao što je 95, pa ne bi bilo teško odrediti novu liniju...
 
IVIČNJACI

vlasta":36q9osq8 je napisao(la):

Ubilo bi ih, bankrotirao bi investitor da nisu ugradili ivičnjake u pešačkom ostrvu, pritom to je protivno Pravilniku o tehnički standardima pristupačnosti. Takođe, ivičnjaci na pešačkoj stazi da bi se spustio trotoar za Njegovo Veličanstvo Automobil. :violina:

STUBOVI

vlasta":36q9osq8 je napisao(la):

Zašto su ptorebne te bandere sa strane? Mogu da se kladim da su ih stavili na sredinu trotoara, ili barem na mesto gde će biti označena biciklistička staza :) Zar nisu ovi na sredini dovoljni? A ako su potrebni dodatni za pešačke staze, zašto svetiljke nisu niže?

vlasta":36q9osq8 je napisao(la):

Ubilo bi ih da su pomerili tu svetiljku jedan metar u uglu zelene površine da bude, ne, nego je morala na sred pešačke staze. Na sred :bash: Da li je barem ostavljeno 80 cm za prolaz, koliko je minimum po Pravilniku o tehničkim standardima pristupačnosti?

vlasta":36q9osq8 je napisao(la):

Ja ne mogu da verujem koliko su retardirani. Biciklistički prelaz od bandere do bandere. Strašno. :violina: :violina: :violina:
 
vlasta":3lbazs4k je napisao(la):

Ja ne mogu da verujem koliko su retardirani. Biciklistički prelaz od bandere do bandere. Strašno. :violina: :violina: :violina:[/quote]

Malo i ja da dosolim... biciklisticka i pesacka staza se ukrstaju na malom ostrvu, pa ce da se sudaraju dok prelaze ulice. koji je to genije tek smislio :bash:
 
Колико мало Београђана користи бајс, вероватно мисле да требамо бити срећни што се стазе у опште израђују. Јер какво је то бирачко тело????? А то је ипак једини фактор...
 
Браво Власто, чисти си геније, ово је тако добро и са невероватном упорношћу пропраћено до самога краја да се ми који ово опсесивно пратимо не можемо никада одужити, једино респект и велика захвалност!! :kk: :kk:
 
Hvala, hvala ...

Ja ovo pratim jedno 3 godine, ali sam tek nedavno osposobljen da kačim slike :gobb:
 
"Spušteni" Ivičnjaci i pešačka ostrva su sam špic našeg projektovanja i izvođenja saobraćajnica. Nema dalje od toga. Što bi rekao jedan istaknuti dalmatinski analitičar: "je*******o vas onaj ko van je ovo radija"
 
Kad se kafana nađe na trasi Pupinovog mosta: Nisam ja hrast pa da me spasava vrh države :kafa:
Radmila Bulatović | 04. 12. 2014. - 13:20h | Foto: Dušan Milenković | Komentara: 8
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/516422 ... vrh-drzave

Ja nisam hrast koji je državu, vas i mene koštao dva miliona, šireći ruke započinje priču Ivan Bašović (40), vlasnik kafane "Kod Badže" u Krnjači.

Kaže da jedino što mu kao čoveku preostaje jeste da u subotu pred rušenje napravi u kafani poslednji, oproštajni ručak na koji poziva i premijera Srbije Aleksandra Vučića.

Crveni karirani stolnjaci, "smederevac" u uglu, vinova loza pred ulazom, kafana sagrađena 1993. stali su na put pristupnoj saobraćajnici Pupinovog mosta, a Ivanu je stiglo rešenje o rušenju objekta.

- Pozvao sam premijera Srbije da bude moj specijalni gost. Ne znam da li će doći. Čisto sumnjam, ali on je jedini koji može da pomogne. Kao što je spasao hrast i Obrenovac, može da spase i mene - bez ustezanja kaže Bašović.

Pitamo kako Vučić može da pomogne.
Vrednost imovine

Da bi dokazao da njegova imovina vredi mnogo više nego što mu je Direkcija za građevinsko zemljište ponudila, Ivan je angažovao sudskog veštaka koji je procenio da imovina vredi oko 400.000 evra. Kaže da mu je Direkcija ponudila 30.000 evra za zemljište.
- I šta da radim? Pravim cirkus? Da me policija hapsi? Ne, ja ću razvlačiti sudski spor, a to što je Direkcija u problemu jer rokovi za završetak radova ističu, pa vrši pritisak da se objekti uklone, nije moj problem - kaže Bašović.

- Restoran već 20 godina hrani našu porodicu, a sada država hoće da ga sruši bez nadoknade. Rušenje je zakazano za 9. i 15. decembar. Vučić jedini može da založi svoj autoritet da dobijem pravičnu nadoknadu. Ovde sam 20 godina sticao penziju, plaćao državi porez, zapošljavao i do deset radnika. I sad država sve hoće da mi uzme, a da mi ne da ništa. Da me otera na biro. Neće moći - kaže Bašović.

Dokumente za legalizaciju objekta prvi put je predao 1997, a postupak je ponovio još nekoliko puta. Tvrdi da nikada nije dobio odgovor da li je legalizacija odobrena ili ne. I tako sve do 24. oktobra 2011, kada je doneta odluka o eksproprijaciji zemljišta.

- Na mom slučaju niko ništa nije radio od 1997, a onda su prošla samo tri meseca od odluke o eksproprijaciji i moj zahtev za legalizaciju je odbijen. Sada zbog nerada države moj objekat nije legalizovan i samim tim Direkcija ne mora da mi plati naknadu - kaže Bašović.

Radovi su došli do kafane "Kod Badže"

On je podneo tužbu Upravnom sudu zbog odbijanja legalizacije, a sud je presudio da grad nije postupio prema zakonima koji su važili kada je zahtev podnet.

Usledile su brojne tužbe i žalbe, a Bašović sa državom trenutno vodi dva spora.

- Jedan je za nadoknadu zemljišta, a drugi za legalizaciju objekata koji je došao do Ustavnog suda - kaže on.

Bašović napominje da rušenje ne odgovara ni samoj državi jer dok se ne završi spor, niko ne može da uđe na njegovo zemljište.

- Svesno ću razvlačiti ceo postupak, a to će kočiti i izgradnju saobraćajnice. Ne interesuje me da li se krši javni interes. Ovo mi je sve u životu i tražiću pravičnu nadoknadu - zaključuje Bašović.
 
Je*em ti sistem gde se neko ko nelegalno nešto sagradi predstavlja kao žrtva.

Kako bi bilo logično:
- Dobar dan.
- Dobar dan.
- Pokažite mi dozvolu za gradnju i sve papire.
- Nemam.
- Ruši!!! (ako ne možeš ti, onda ćemo mi odmah pa ćemo ti poslati račun)

A kod nas podneseš zahtev za legalizaciju, pa se čeka da te odbiju i tako prođu meseci i godine, objekat se sagradi...
 
najbolje je stootvoreno kaze da ce da razvlaci spor. I nikom nista.
 
jlaki":86o28pvu je napisao(la):
IVIČNJACI

vlasta":86o28pvu je napisao(la):
STUBOVI

vlasta":86o28pvu je napisao(la):

Zašto su ptorebne te bandere sa strane? Mogu da se kladim da su ih stavili na sredinu trotoara, ili barem na mesto gde će biti označena biciklistička staza :) Zar nisu ovi na sredini dovoljni? A ako su potrebni dodatni za pešačke staze, zašto svetiljke nisu niže?

vlasta":86o28pvu je napisao(la):

Ubilo bi ih da su pomerili tu svetiljku jedan metar u uglu zelene površine da bude, ne, nego je morala na sred pešačke staze. Na sred :bash: Da li je barem ostavljeno 80 cm za prolaz, koliko je minimum po Pravilniku o tehničkim standardima pristupačnosti?

vlasta":86o28pvu je napisao(la):

Ja ne mogu da verujem koliko su retardirani. Biciklistički prelaz od bandere do bandere. Strašno. :violina: :violina: :violina:

Gde da o tome vode računa, pa ceo centar Zemuna ima stubove za sabraćajne znake po sred trotoara, iako trotoara retko ima preko 1m širine. Umesto da znakove okače o zgrade i oslobode prostor, ovako je lakše, pa pešaci pravite slalom.
 
@astrodule Slažem se sa svakom reči. Tako se razmišlja u normalnim društvima a mi to nismo. Jedan od razloga za ovakve ludosti je famozna odluka iz 1985. Drugi razlog su nesposobnost i neznanje vlasti, tužilaštva i sudstva da smisle i primene pozitivne zakone u ovoj oblasti. Mislim da kod vlasti na raznim nivoima ima još nekih motiva..

Poseban učinak u poništavanju urbanističkih standarda i normi doneo je već pomenuti institut privremene urbanističke i građevinske dozvole koja je gotovo dve decenije korišćena kao osnovno (manipulativno) sredstvo uređenja i izgradnje Beograda i drugih gradova (od 1985. do 2003. godine, kada je ukinuta). Zakonskim ukidanjem privremene dozvole nije završen njen uticaj na urušavanje urbaniteta Beograda i drugih gradova u Srbiji, budući da će praktično desetine hiljada objekata izgrađenih na osnovu (zloupotrebe) privremene dozvole biti legalizovani kad-tad. O privremenoj dozvoli biće više reči u nastavku teksta

Destrukciji građene sredine, po našem sudu, posebno su doprineli Odluka o privremenoj urbanističkoj i građevinskoj dozvoli (1985)i Zakon o nadziđivanju stambenih zgrada i pretvaranju zajedničkih prostorija u stanove (Sl. glasnik SRS br. 24/88). Inicijalni motiv za donošenje ovih propisa mogao je biti opravdan (davanje dozvola za manje adaptacije i dogradnje i saniranje ravnih krovova od prokišnjavanja), ali su oba propisa zloupotrebljavana do neslućenih razmera

Citati su iz teksta prof. Ksenije Petovar. Tekst je vrlo zanimljiv i objašnjava mnoge stvari

Grad bez građana – tako se gradi(lo) u Beogradu i Srbiji, Republika 1. - 30. 09. 2010.
 
DusanBG":142f79qv je napisao(la):
Gde da o tome vode računa, pa ceo centar Zemuna ima stubove za sabraćajne znake po sred trotoara, iako trotoara retko ima preko 1m širine. Umesto da znakove okače o zgrade i oslobode prostor, ovako je lakše, pa pešaci pravite slalom.

Ту је проблем са законом о безбедности саобраћаја који признаје само знакове који стоје на својим стубовима. Примера ради, знак за ограничење брзине који стоји закачен на бандеру, законски не постоји и полиција возачу не може да напише казну на основу њега.
 
Postubljavanje umesto pošumljavanja :)

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Tapatalk
 
tzoran1":11kmhude je napisao(la):
jlaki":11kmhude je napisao(la):
vlasta":11kmhude je napisao(la):

Ja ne mogu da verujem koliko su retardirani. Biciklistički prelaz od bandere do bandere. Strašno. :violina: :violina: :violina:

Malo i ja da dosolim... biciklisticka i pesacka staza se ukrstaju na malom ostrvu, pa ce da se sudaraju dok prelaze ulice. koji je to genije tek smislio :bash:

Kad se uzme u obzir da se ta biciklisticka staza pruza u pravcu ulice Cara Dusana, odakle dolazi trotoar ciju ukupnu sirinu vidite na slici ...

20141130_102625.jpg


... kao da njegov bocni prilaz dolazi iz druge ulice, sa trotoara ciju ukupnu sirinu takodje vidite na slici ...

p1040819.jpg


... ono ukrstanje na pesackom ostrvu bi se moglo nazvati i dosledno sprovedenim pristupom pesackom i biciklistickom saobracaju :D

NECU da spominjem jos i intimne odnose pesaka i biciklista na samom mostu, bilo bi nepristojno :lol:
 
Vrh