I ja sam podržao @sjcam u poslednjem predlogu i takođe sam razumeo zaštitu prava privatnosti korisnika al sam samo uneo i taj ljudski aspekt koji je ovde bio kao mačem presečen od tačno određenog tipa ljudi nije to slučajno što nemaju razumevanja za ljudski aspekt.. a puni su razumevanja za kompaniju. Otkaz mora, tako je po pravu... a na vrhu nigde prava
rade sve kako im volja, ovi malo niže znaju od koga im zavisi pozicija i napredovanje i baš će tu da slepo sprovode zakon... alo nisu učestvovali u nečijem otkazu i mirna im savest...
Da, u pravu si, znači nevezano sad za ovu temu i ovaj događaj (zamislimo da smo na drugoj temi ili da sedimo za stolom i ćaskamo) svakako si u pravu što se tiče tog ljudskog aspekta. U mnogo sfera današnjeg života taj ljudski aspekt se potpuno izgubio.
Ranije kada bi imao problem sa nekim privrednikom, mogao bi da odeš direktno u radnju i kontaktiraš vlasnika ili šefa. Ili ako se radi o većoj kompaniji/preduzeću, okreneš broj, javi se sekretarica, obučena i zadužena da radi sa dijapazonom problema i ljudi, popričaš s njom i podneseš žalbu. Ili odeš na šalter npr i kažeš treba mi to i to. Ali uvek si lako dolazio do ljudskog kontakta. Jer postoje situacije koje glupa mašina ne može da reši, zato što nije sve uneto u njen glup algoritam i nije povezana sa svima s kojima bi trebalo da bude. E zato se sve rešavalo ljudskim kontaktom i ljudskom interakcijom.
Danas je to skroz drugačije. Da bi došao do ljudske osobe, moraš da znaš tačnu kombinaciju na govornom automatu, inače će opet da te vrati na početak ili te uputi na neko ponavljajuće audio obaveštenje. A nekada čak ni kada dođeš do živog čoveka, ne možeš da rešiš problem, jer je taj jedan čovek zadužen samo za 5 stvari i ima kontrolu i pristup samo 5 stavki i sve i da hoće, ne može da ti pomogne. Tako je npr u Yettelu, kad hoćeš da ih pitaš da li je neki tamo broj njihov ili je prevara (jer nije ''sender: Yettel'' nego sender: četvorocifreni broj) ovi paćenici u korisničkom centru nemaju pojma da ti kažu. I onda te kol-agent usmerava na korisnički centar, a korisnički centar te usmerava na kol-agenta.
A ni jedni i drugi pojma blagog nemaju ni o čemu. Jer su svi usko specijalizovani i izdresirani da rade samo 3 iste stvari i da imaju pristup samo 3 stavke.
I u ostalim sferama života se isto izgubio taj ljudski momenat odnosno ljudski element. Mušterije su samo brojevi (kahm žigosane ovčice za šišanje i klanje kahm), prijave su samo brojevi, radnici su samo potrošna roba, odgovornost i ljudskost su samo u komunikciji, ne i u postupanju i ophođenju prema mušteriji, zakoni su tu da se krše ili zaobilaze, ugovori su tu da se drugoj strani uvali što veća obaveza a što manje prava, i tako dalje...
No dobro to je već druga tema pa neću da potežem to. Ali eto samo da kažem da mi je drago da ima još ljudi koji uviđaju kako te neki ljudski momenti koji su nekad bili prisutni svuda, sada postaju retkost, pa čak i nešto na šta novije generacije gledaju sa podozrenjem i gađenjem.