Šta je novo?

Servisi za dostavu: Glovo, Wolt, Donesi

Vox, ne znam da li si svestan da si upravo podržao praksu degradacije društva i države zbog tolerisanja kršenja pravila i "gledanja kroz prste"...

Glovo je samo postupio onako kako svi treba da rade.
U ovoj zemlji se najčešće osuđuje onaj koji postupi ispravno, a opravdava i nagradi bitanga.
Zato smo tu gde smo.
 
U ovom slučaju nema "dvostrukih sandarda". Imamo poslodavca, zaposlenog, klijenta, pravila poslovanja i saglasnost za način korišćenja ličnih podataka.
Niko njemu nije namestio otkaz za nešto što nije uradio, nego je on sam, svojom vojom uradio nešto što nije smeo da uradi.
I to bi trebalo da bude kraj priče.
Deo ljudi na temi priča o poslovnom prestupu dotičnog i ni o čemu drugom. Drugi deo priča o tom prestupu ali i o nekim drugim dvostrukim standardima koji se primenjuju.
Ja sam u ovoj drugoj grupi. Jer je krajnje vreme da se povede priča i o tome. Doduše ne po cenu toga da se ova tema pretvori u offtopic. Ali da, ako imam priliku da iskažem pojedine gadosti i licemerštine koje se primenjuju u zadnje vreme, iskoristiću priliku.
 
Što se zaštite podataka i privatnosti tiče, ja podržavam tu praksu jer smatram da to što o nekome podatke ima država, služba, e-uprava i SNS ne znači da iste treba na tacni da dobiju i Wolt, Glovo, DS, DSS, Mađari u Vranju, Gugl iz Palo Alta, Huawei iz Šenzena i šta ti ja znam. (Zezam se malo sa primerima, ali poenta je da ako podatke ima 4 entiteta, ne znači da mi je svejedno ako bi ih imali 104 entiteta, uz to gomila njih izvan granica i zakona Srbije).

I zato sam rekao da su @sjcam, @dzonihsv i @nensav u pravu. Jer su oni lepo formulisali i artikulisali argumente u ovom slučaju. I slažem se da je pogrešio i napravio prestup.
Ali stoji i ovo što @Noki kaže, da je upadljivo to neko radovanje što je ovaj dobio otkaz jer mu se svidela devojka i poslao joj jednu poruku.

A i sve nešto verujem da se kompanije i korporacije upinju da čuvaju podatke. Zabole njih za to. Oni samo ne žele da budu pominjani u medijima u lošem svetlu.
 
Vox, ne znam da li si svestan da si upravo podržao praksu degradacije društva i države zbog tolerisanja kršenja pravila i "gledanja kroz prste"...

Glovo je samo postupio onako kako svi treba da rade.
U ovoj zemlji se najčešće osuđuje onaj koji postupi ispravno, a opravdava i nagradi bitanga.
Zato smo tu gde smo.

Nije Glovo nego Wolt, a drugo nije podržao degradaciju društva nego upravo gleda da ga poboljša svojim viđenjem i iznijansirano posmatra stvari za razliku od tebe kome je ovde sve crno belo.
 
Ovde je poslodavac postupio po zakonu, a kristalno je jasno šta se dogodilo i šta je ko uradio.
"Dvostruki standardima" bi moglo da se nazove samo da mu je poslodavac u ovom slučaju "progledao kroz prste" a onda otpustio nekoga drugoga za istu stvar.


A poslodavac ima i obavezu da zaštiti i druge zaposlene od gubitka zarade zbog smanjenog obima posla usled gubitka poverenja klijenata zbog kršenja pravila i ugrožavanja provatnosti od strane jednog nesavesnog radnika.
 
Nije Glovo nego Wolt, a drugo nije podržao degradaciju društva nego upravo gleda da ga poboljša svojim viđenjem i iznijansirano posmatra stvari za razliku od tebe kome je ovde sve crno belo.
Izvinjavam se Woltu.
Ovde stvari jesu crno-bele. Sve van toga je izmišljanje izgovora da pravila ipak smeju da se krše.

Zapitajte se, da ste vi poslodavac, kako bi ste vi postupili?
Rizikovali i "pružili još jednu šansu" nekome ko vam je napravio ovakav problem? "....Mlad je, treba ga razumeti"...? Ma važi.
 
A i sve nešto verujem da se kompanije i korporacije upinju da čuvaju podatke. Zabole njih za to. Oni samo ne žele da budu pominjani u medijima u lošem svetlu.
Važne su im sve informacije koje prikupe obrađuju ih i mogu da ih iskoriste za poboljšanje sopstvenog biznisa ili prodaju...

Ali nisam siguran da smo im dali pristanak da ih obrađuju kako žele i nigde se nismo složili sa nekim opštim uslovima kompanije, nego samo dali br. tek tako, da bi bili kontaktirani u slučaju problema... I onda Big Pizza zove i pita me jel klopa bila dobra, kako bi ocenio vreme dostave i da li bi nešto zamerio...

Pitali su isto u suštini što i dostavljač a ja se ne sećam da sam im kao kompaniji dao dozvolu da me maltretiraju. Broj sam im dao ako bude nedoumica oko adrese dostsve ili da me eventualno provere u početku...
 
A poslodavac ima i obavezu da zaštiti i druge zaposlene od gubitka zarade zbog smanjenog obima posla usled gubitka poverenja klijenata zbog kršenja pravila i ugrožavanja provatnosti od strane jednog nesavesnog radnika.

Ma da, baš je izgubljeno poverenje... Baš je to uticalo na smanjenje prometa... Jer je 1 dostavljač od njih na hiljade upitao kakva je bila klopa...😄

Pišeš kao da je opljačkao stan ili silovao devojku pa je posledica izgubljeno poverenje... Budi bog s nama i sa ovako neodmerenim reakcijama...
Zapitajte se, da ste vi poslodavac, kako bi ste vi postupili?
Rizikovali i "pružili još jednu šansu" nekome ko vam je napravio ovakav problem? "....Mlad je, treba ga razumeti"...? Ma važi.
Pa ja sam se zapitao i napisao o tome...

Dao bih mu upozorenje, a ne otkaz jer ta gradacija inače postoji u radnom pravu, mada dostavljači nisu ni zaposleni niti im poslodavac uplaćuje doprinose, ne znam tačan pravni osnov njihovog angažovanja...
 
Važne su im sve informacije koje prikupe obrađuju ih i mogu da ih iskoriste za poboljšanje sopstvenog biznisa ili prodaju...

Ali nisam siguran da smo im dali pristanak da ih obrađuju kako žele i nigde se nismo složili sa nekim opštim uslovima kompanije, nego samo dali br. tek tako, da bi bili kontaktirani u slučaju problema... I onda Big Pizza zove i pita me jel klopa bila dobra, kako bi ocenio vreme dostave i da li bi nešto zamerio...

Pitali su isto u suštini što i dostavljač a ja se ne sećam da sam im kao kompaniji dao dozvolu da me maltretiraju. Broj sam im dao ako bude nedoumica oko adrese dostsve ili da me eventualno provere u početku...
Pravnik nisam, ali jesam informatičar i radio sam, i učio i marketing. Sve su to uvek neke sive zone. Ispravi me i sam kao pravnik, ako grešim. Uvek su to neka sitna slova, ili neke klauzule sročene tako da običan čovek ne može da razume i gde se uvek sve kroji tako da kompanija ima maksimalna prava a minimalne obaveze.

Da nije do sad bilo mnoštvo skandala sa privatnim kompanijama koje preprodaju ili zloupotrebljavaju podatke pa i da poverujem da su im privatnost i poverljivost bitni. Ali ovako, prazna priča. Njima je samo do toga da ne budu iskritikovani u javnosti odnosno ne čak ni to nego da im ne opadne promet. Jer danas više ni loš publicitet ne mora obavezno da znači i pad prometa.
 
Ovakvi problemi se ne bi dešavali da Wolt (i drugi) zaista i zaštite lične podatke tako što će onemogućiti da vozač vidi broj telefona korisnika. Ako je neophodno da vozač direktno zove korisnika to može da se reši kroz aplikaciju ili još bolje - vozač treba da se obrati call centru, a onda call centar treba da zove kupca.

Zanimljivo je da je to tako zapravo i rešeno, ali ako ste na strani restorana. Restoran nema broj telefona onoga ko je poručio, već eventualne izmene porudžbine i sl. mora da komunicira preko call centra, pa call centar zove korisnika. U ovom drugom slučaju je jasno zašto je to tako rešeno, a nije mi jasno zašto nije i u prvom slučaju kada je u pitanju njihov vozač. Svkakao da su ti vozači skupljeni sa "koca i konopca" i nisu prošli nikakve obuke, pa zato i treba biti oprezan, a krajnji korisnik mora biti maksimalno zaštićen.

Neka srede aplikaciju i preduprede ovavke stvari u budućnosti. Preventiva je važna, kao i poštovanje propisa.
 
OK, ako treba da nacrtam:

ceo taj biznis dostave na kućnu adresu se zasniva na konceptu da platiš firmi da nešto donesu - i da zaposleni koji to rade NE SMEJU koriste tvoje lične podatke u svoje privatne svrhe.

Ne razumem šta ovde nije jasno.
 
Ma da, baš je izgubljeno poverenje... Baš je to uticalo na smanjenje prometa... Jer je 1 dostavljač od njih na hiljade upitao kakva je bila klopa...😄

Pišeš kao da je opljačkao stan ili silovao devojku pa je posledica izgubljeno poverenje... Budi bog s nama i sa ovako neodmerenim reakcijama...

Pa ja sam se zapitao i napisao o tome...

Dao bih mu upozorenje, a ne otkaz jer ta gradacija inače postoji u radnom pravu, mada dostavljači nisu ni zaposleni niti im poslodavac uplaćuje doprinose, ne znam tačan pravni osnov njihovog angažovanja...
OK.
Kada budeš imao svoju firmu i kada budeš zavisio od ponašanja i rada zaposlenih, drugačije ćeš da razmišljaš.
 
@sjcam To je recimo dobar predlog...


Pravnik nisam, ali jesam informatičar i radio sam, i učio i marketing. Sve su to uvek neke sive zone. Ispravi me i sam kao pravnik, ako grešim. Uvek su to neka sitna slova, ili neke klauzule sročene tako da običan čovek ne može da razume i gde se uvek sve kroji tako da kompanija ima maksimalna prava a minimalne obaveze.
Tako je, uvek je to siva zona i nedovoljno razumljivo a kola će da se slome na jadničku sa dna hijerarhijske lestvice, dok će rukovodstvo kompanije sve da uradi da zaštiti ugled kompanije pa i da prikrije ako je za nešto odgovoran neko odozgo...

I tu ništa nije crno belo, ali na jadnička gledati ovako kao Relja, koji je nesmotreno i pomalo simpatično upitao - kakva je bila klopa... Gledati tako brz emocija, sve je jasno, kompanija je u pravu...

E takvih ljudi se treba čuvati kad su na pozicijama... Znaju oni kad će da pogledaju kroz prste, nisu tako dosledni kao što zvuče ovde 😉
 
OK.
Kada budeš imao svoju firmu i kada budeš zavisio od ponašanja i rada zaposlenih, drugačije ćeš da razmišljaš.
Nisam još bio ni pročitao post a eto pretpostavio sam očigledno ispravno, da si poslodavac...

Tužno... Protiv takvih se godinama borim... 😕
 
Nisam još bio ni pročitao post a eto pretpostavio sam očigledno ispravno, da si poslodavac...

Tužno... Protiv takvih se godinama borim... 😕

Kao i u svemu ostalom - nisi u pravu. :) ... ali se družim sa poslodavcima, vodio sam timove... šta da ti kažem, svašta sam video i doživeo, jedna od stvari na koju sam ponosan je što nisam učestvovao ni u jednom otkazu bilo kome, ali kad neko pretera i uradi nešto što mu je jasno rečeno da NIKAKO NE SME DA SE RADI - onda tu više saosećanja i tolerancije - nema.
 
Ne vredi, na ovom forumu jedini način da se mirno privede kraj raspravi s nekim neistomišljenikom je da osoba odbaci sve što misli i kaže ''jeste, slažem se 100% sa tobom''.

Ja čak gore pohvalio i pomenuo neke ljude da im poručim da su u osnovi u pravu za neke stvari i da moram da se složim s njima i da sam napravio kompromis, ali ne vredi, čim nisam rekao ''jeste, vi ste 100% u pravu a ja sam 100% u krivu'' džaba sve.

Bar ću da znam i za ubuduće koga nekad treba podržati a koga nikad ni u čemu.
 
@relja Nije šija nego vrat... da li si poslodavac ili si "vodio timove" i nikad nisi učestvovao u nečijem otkazu ali si bio na pozicijama da možeš... oktud znam konrketno šta si, niža, izvršilačka pozicija ocigledno nije, nego neko ko odlučuje... ali nebitno, imaš nabeđen i hladan pristup, zatim vičeš da skreneš pažnju kad tvoje ne prolazi a sad si kao i pomalo duhovit.....

Sva lica jednog poslodavca si pokazao... od mora tako pa MORA tako do "he he he"...

Radio sam sa takvim ljudima, znam tvoj tip ;) ja sam uvek gotivio one sa margine društva šta da radim...

Kad su mi tražili potvrdu o zaposlenju za nekog glavonju ili za higijeničarku ja ih radim po tvom "pravnom" principu tj. po vrememu prijema zahteva...

A oće to tako da istoleriše vrh 😄 prvo njoj, pa glavonji...? I ti bi me istolerisao kao vođa tima što hoću vremenski kako su pristigli zahtevi a ne prvo nekom od koga ti zavisi napredovanje? Aha... i bilo je tu još mnogo toga... od tada su mi ogavni svi na visokim pozicijama...
 
I ja izbegavam taj tvoj tip ljudi koji prezire one koji su im pružili priliku da rade i zarade za život, iza leđa ih ogovaraju i psuju, kada rade - ispunjavaju minimum i formu, drugi rade umesto njih a uvek su prvi koji se nešto bune, protestuju i prave se pametni, samo ne umeju da objasne zašto kad su tako prepametni nisu našli da rade nešto što vole i čime bi bili zadovoljni....
 
Ja čak gore pohvalio i pomenuo neke ljude da im poručim da su u osnovi u pravu za neke stvari i da moram da se složim s njima i da sam napravio kompromis, ali ne vredi, čim nisam rekao ''jeste, vi ste 100% u pravu a ja sam 100% u krivu'' džaba sve.
I ja sam podržao @sjcam u poslednjem predlogu i takođe sam razumeo zaštitu prava privatnosti korisnika al sam samo uneo i taj ljudski aspekt koji je ovde bio kao mačem presečen od tačno određenog tipa ljudi nije to slučajno što nemaju razumevanja za ljudski aspekt.. a puni su razumevanja za kompaniju. Otkaz mora, tako je po pravu... a na vrhu nigde prava 😄 rade sve kako im volja, ovi malo niže znaju od koga im zavisi pozicija i napredovanje i baš će tu da slepo sprovode zakon... ali nisu učestvovali u nečijem otkazu i mirna im savest...

@relja Ja sam sve govorio ka gore a ne iza leđa i to je bio problem... a plus sam i voleo svoj posao 😉

Nema te osobe koja ne bi progledala kroz prste i malo prilagodila pravo... Razni odnosi se uspostavljaju na poslu... Gledamo i kriminal u vrhu vlasti... Razlika je u tome što bih ja radio u korist i prilagođavao pravo u korist donjeg dela društvene lestvice jer sam takav, a oni drugačiji da ne bude da tebe prozivam, rade to prema gore i to je cela razlika... a ovo savršeno preseci, po pravu, toga nema nigde...
 
OK, ti bi pustupio drugačije.
Ja ti samo kažem - treba da se nagradi onaj ko uradi nešto dobro i korisno, a ne onaj ko uradi upravo ono što mu je jasno rečeno da nikako ne sme da se radi.
I takvi nikada, ama nikada, to ne umeju da cene nego shvataju kao slabost i naravno - to urade opet. Pričam iz gorkog iskustva rada sa ljudima.
 
I ja sam podržao @sjcam u poslednjem predlogu i takođe sam razumeo zaštitu prava privatnosti korisnika al sam samo uneo i taj ljudski aspekt koji je ovde bio kao mačem presečen od tačno određenog tipa ljudi nije to slučajno što nemaju razumevanja za ljudski aspekt.. a puni su razumevanja za kompaniju. Otkaz mora, tako je po pravu... a na vrhu nigde prava 😄 rade sve kako im volja, ovi malo niže znaju od koga im zavisi pozicija i napredovanje i baš će tu da slepo sprovode zakon... alo nisu učestvovali u nečijem otkazu i mirna im savest...
Da, u pravu si, znači nevezano sad za ovu temu i ovaj događaj (zamislimo da smo na drugoj temi ili da sedimo za stolom i ćaskamo) svakako si u pravu što se tiče tog ljudskog aspekta. U mnogo sfera današnjeg života taj ljudski aspekt se potpuno izgubio.

Ranije kada bi imao problem sa nekim privrednikom, mogao bi da odeš direktno u radnju i kontaktiraš vlasnika ili šefa. Ili ako se radi o većoj kompaniji/preduzeću, okreneš broj, javi se sekretarica, obučena i zadužena da radi sa dijapazonom problema i ljudi, popričaš s njom i podneseš žalbu. Ili odeš na šalter npr i kažeš treba mi to i to. Ali uvek si lako dolazio do ljudskog kontakta. Jer postoje situacije koje glupa mašina ne može da reši, zato što nije sve uneto u njen glup algoritam i nije povezana sa svima s kojima bi trebalo da bude. E zato se sve rešavalo ljudskim kontaktom i ljudskom interakcijom.

Danas je to skroz drugačije. Da bi došao do ljudske osobe, moraš da znaš tačnu kombinaciju na govornom automatu, inače će opet da te vrati na početak ili te uputi na neko ponavljajuće audio obaveštenje. A nekada čak ni kada dođeš do živog čoveka, ne možeš da rešiš problem, jer je taj jedan čovek zadužen samo za 5 stvari i ima kontrolu i pristup samo 5 stavki i sve i da hoće, ne može da ti pomogne. Tako je npr u Yettelu, kad hoćeš da ih pitaš da li je neki tamo broj njihov ili je prevara (jer nije ''sender: Yettel'' nego sender: četvorocifreni broj) ovi paćenici u korisničkom centru nemaju pojma da ti kažu. I onda te kol-agent usmerava na korisnički centar, a korisnički centar te usmerava na kol-agenta. :LOL: A ni jedni i drugi pojma blagog nemaju ni o čemu. Jer su svi usko specijalizovani i izdresirani da rade samo 3 iste stvari i da imaju pristup samo 3 stavke.

I u ostalim sferama života se isto izgubio taj ljudski momenat odnosno ljudski element. Mušterije su samo brojevi (kahm žigosane ovčice za šišanje i klanje kahm), prijave su samo brojevi, radnici su samo potrošna roba, odgovornost i ljudskost su samo u komunikciji, ne i u postupanju i ophođenju prema mušteriji, zakoni su tu da se krše ili zaobilaze, ugovori su tu da se drugoj strani uvali što veća obaveza a što manje prava, i tako dalje...

No dobro to je već druga tema pa neću da potežem to. Ali eto samo da kažem da mi je drago da ima još ljudi koji uviđaju kako te neki ljudski momenti koji su nekad bili prisutni svuda, sada postaju retkost, pa čak i nešto na šta novije generacije gledaju sa podozrenjem i gađenjem.
 
Poslednja izmena:
Auh, ova tema nikako da stane. Ne samo ovde, nego na svim društvenim mrežama, portalima, forumima. Stvar je jasna, dečko je zloupotrebio podatke, kriv je i to je to. Diskusija treba da stane, a ne da se stalno podgreva.
Žalim i njega i devojku, ova galama može da ih dobro povredi.
 
Ja sam baš bio pri utisku da smo mi jedini forum koji priča o tome. Jer sam juče obišao Blic u nameri da vidim ima li nešto o ovome (a Blic je buvljak, mislim smeće od novina koje ide na kvantitet, i zahvata sve što može) ali nisam mogao da nađem. V92 isto ništa. Ostale ne gledam, mrzi me da otvaram Deformer, Alo i slične gluposti.


Edit - ah, sad vidim da je Blic pre 3 sata okačio.


Posledica (novih) neće biti, svakako ne po devojku. Raja će komentarisati ovo, neki će podržati dostavljača, neki će podržati nju, i tu će sve stati. On će ostati nezaposlen (do daljnjeg) a ona će da ostane anonimna jer nijedne novine neće praviti glupost da joj obljavjuju identitet, i to je to. Psi laju, karavani prolaze, pare se vrte i toeto.
 
Auh, ova tema nikako da stane. Ne samo ovde, nego na svim društvenim mrežama, portalima, forumima. Stvar je jasna, dečko je zloupotrebio podatke, kriv je i to je to. Diskusija treba da stane, a ne da se stalno podgreva.
Žalim i njega i devojku, ova galama može da ih dobro povredi.
Gruba povreda radne discipline. Predoceno mu je sta sme, a sta ne sme. I bez obzira na nasu sklonost da pred ovakvim stvarima zazmurimo. Naravno, poslodavac pre svega stiti sebe, tuzbe, odstete, reputaciju. Ali stiti i sve nas. Taj je mogao da bude psihopata. I od toga se i polazi. Polazi se od zloupotrebe. Sa ljudima se nikad ne zna i bolje je spreciti. E sad sto je to mogao da bude covek njenog zivota…
 
Čudno kako niko ne polazi od premise ''mogao bi da bude psihopata'' ili ''ovo bi moglo da završi u rukama psihopata'' kada daje svoje podatke kompanijama u bilo koje svrhe. (Recimo u raznim Android glupostima od aplikacija i igrica) A svakih par meseci se desi neki skandal u kome podaci stotine miliona ljudi budu rasprodati po crnim tržištima.


Znači, kad neko nepoznat na ulici nakon kratkog ćaskanja pita za broj, premisa je - verovatno je psihopata. A kada se kompanijama daju podaci za sve i svašta, i što treba i što ne treba, i što je esencijalno za rad i što je apsoltno nepotrebno, premisa je - znaju oni šta rade, neće oni to zloupotrebiti. I opet se svake godine više puta dokaže suprotno i opet ljudi gaje iste stavove. Rezon čovek/devojka na ulici koja inicira komunikaciju sa mnom je potencijalni psihopata, a multinaci korporacija sa drugog kraja sveta koja mi uzima prekomerne podatke za najbanalnije operacije je odgovorna grupa ljudi koji znaju šta rade i brinu o meni i drugim korisnicima.

I da istaknem da ovim ne opovrgavam gore napisano. Jer stoji to da je on prekršio pravila. Samo primećujem to koliko su ljudi prsli, kada se tripuju i paranoišu od normalnih ljudskih kontakata, a imaju svo poverenje i afinitet kada im korporacije žanju podatke, koje posle preprodaju krajnje malicioznim kriminalnim grupama.

Valjda došlo neko novo doba i neka nova logika.
 
Poslednja izmena:
Vrh