Šta je novo?

Semafori

Tromeđa Cetinjskle, Svetogorske i Hilandarske

20220713_151204.jpg


20220713_151126.jpg


20220713_151143.jpg
 
Staviśe i kod Fontane u P. komune semafore sa levom strelicom.

To nije dobro rešenje, jer je saobraćaj na jednom od ta dva leva skretanja znatno veći, a signal isto traje. Nastaće s jeseni kolone na pravcu u P. komune, gde ih nikad nije bilo.
 
Šta se dogadja sa semaforima u gradu poslednjih meseci? Stavili su nekun novu tehnologiju ogromne se gužve stvarju. U Krunskoj semafor drži 2 minuta i pusti 5 sekundi . U Bulevaru je isto sve poremećeno. Stvaraju se gužve kod Batutove. Zašto se bave retardizmima i ko je to smislio?
 
Na Autokomandi su isto nešto petljali i menjali, čekaš kao bolid 3 minuta na početku Ustaničke (kad se ide ka centru), a onda ponovo čekaš na sledećem skretanju, to jest na uključivanju u Bulevar Oslobođenja.

U Kralja Milana zeleni talas sahranjen još od pre nekoliko godina. Taman kad autobus/trolejbus krene i dobije malo zaleta, eto ti je nova semaforčina ispred da te ponovo zaustavi. Najgori su onaj pred Terazije i onaj kod bioskopa Zvezda, jedan od ta dva te uvek skenyaju, a nekad čak i oba. Nešto što se nekad prelazilo za 5 minuta sad traje 10. Nezvanična priča koju sam čuo od taksiste svojevremeno je da genijalci nisu znali (čitaj - mrzelo ih) da na druge načine ometaju motoriste koji se zaleću duž pravca pa onda iskasapiše zeleni talas, da se staje na svakom 2. semaforu...

A da, i semafor na uglu Kralja Milutina i Milana je po meni nepotreban, jer ranije nije ni postojao. Ali za to možda i grešim, neću da tvrdim, možda je ipak neophodan. Ali zna da smara, pogotovu kada neko pamti period i funkciosanje pre njegovog uvođenja.
 
Poslednja izmena:
Na uglu Batutove i Bulevara se napravi gužva od onih koji čekaju da skrenu u Batutovu a taj semafor za levo čak zna i da preskoči jedan krug. Mnogi koji žive u kraju uhvate da prođu na granici sa crvenim a ja ako mi preskoči jednu turu prođem kroz crveno. kad krene saobraćaj i nema tramvaja.

Juče u Krunskoj red sve do Španske ambasade od Knj Zorke jer semafor pusti 2 auta . Od kojih jedan obavezno skreće. U Njegoševoj ista priča. A narod stoji u redu niko se ne buni. Katastrofa. i od kad su uveli "pametne" semafore redovno mi je zeleno i kad dodđem pred njega ako sam sam na ulici upali mi crveno. Načekao sam se semafora po BG kad nema saobraćaja i noću u zadnjih oar meseci ko nikad. Iserem im se na tehnologiju.
 
Pešački prelaz u Omladinskih brigada kod autobuskog stajališta "Bulevar Zorana Đinđića" oduvek je bio jedan od komplikovanijih za pešake jer se i ranije malo duže čekalo zeleno svetlo,a otkako su uveli ovu "pametnu tehnologiju" i preko 5 minuta bude crveno svetlo za pešake,a onda svega 10-20 sekundi zeleno.U svakom slučaju cela ova priča o "pametnim semaforima" je lopovluk napravljen da bi se firma nekog ko je blizak gradskoj vlasti obogatila.
 
To da preskoči ciklus, je najčešće zbog toga što prvi u koloni ne stane ispravno na senzor (induktivnu petlju) i onda sistem ne detektuje postojanje vozila koja bi želela da skrenu.

A za ostalo se slažem, izuzetno su us*ali stvar sa pametnim semaforima, još sam u početku mislio da im treba vremena da veštačka inteligencija razvije algoritam, ali nakon toliko vremena izgleda da to nema veze sa tim. Takođe sam primetio da je na nekim semaforima izuzetno dugo zaštitno vreme, primer semafor ispod Pančevca, smer ka petlji za penjanje na most, taj deo puta je potpuno odvojen i semafor samo reguliše pešački prelaz, kad nastupi crveno za pešake, čeka se preko 40s da upali zeleno za vozila. A prelaz preko dve saobraćajne trake.

Takođe, na pametnim semaforima više nema instant zelene strelice za uslovno skretanje, na starim semaforima se palila relativno brzo, sad prvo pusti 30s glavnu ulicu i nakon toga uključuje strelicu za ove što skreću iz sporedne desno u glavnu.
 
@Bender Rodriguez
Pored svega toga što je navedeno za motoriste, oni i dalje, kao i neki sa "besnim" kolima, se redovno zaleću kod mene, uprkos tome što postoje semafori na raskrsnicama Bulevara kneza Aleksandra Karađorđevića sa Topčiderskim vencem, Dragana Mancea, Dr Milutina Ivkovića i Čakorskom.

@dziggy @Bender Rodriguez @ftj @Zezeljko
Sa tim pametnim semaforima su samo raspametili građanstvo, kako ono što koristi kola, tako i pešake. Sve češće viđam da se sigurno nekih pola minuta čeka za pešake da se upali zeleno, nakon zelenog za pravac paralelan sa pešačkim. Druga situacija je da se upali zeleno za pravac paralelan sa pešačkim prelazom, a nakon nekih pola minuta se istovremeno upali zeleno za pešački prelaz i skretanje u poprečnu ulicu, pa onda pizde i jedni i drugi.
 
Takođe na mnogim mestima je ukinut semafor na pešačkom ostrvu, pa tako sada pešaci prelaze 6 traka u cugu. To je verovatno urađeno jer su ta pešačka ostrva uska, pa nije baš bezbedno da se na njima gomilaju pešaci (tako je u Omladinskih brigada na raskrsnicama sa BZĐ i BhsK). kao i u Bulevaru Nikole Tesle pre i posle Juge.

Ali zato sa uvođenjem posebnih smeafora za levo skretanje smo negde dobili upravo to nagomilavanje, kao što je Pantograf pomenuo, u Pariske komune X Narodnih heroja. Pešaci i dalje po navici prelaze ceo pešački kao da je zeleno na oba dela, a nije više tako.
 
Mislim da im je najgore to što su ti sezonri nekad preblizu semaforu, a i što semafor ne proračunava svakih 5-6 sekundi stanje, već usklađuje ciklus svaka 3 minuta. On jeste pametan da prepoznaje da li ima nekoga (sad koliko uspešno), ali mu nisu ostavili mogućnost da sam pravi ciklus, već radi kao i stari, samo vreme koriguje.
 
Ja sam izgleda jedini koji ne vidi problem sa novim semaforima, čak na par mesta se i popravila situacija, osim što zameram da su senzore stavili jako blizu pešačkog i zaustavne linije, a kod nas ljudi vole da stanu 2-3m pre da vide bolje semafor ili samo nemaju osećaj koliko su blizu. Siguran sam da sistem može još bolje da s eiskoristi i kalibriše, jer veća je fora da se upravlja sa pdoacima koji se dobijaju nego taj neki samostalni algoritam.
 
Ako na kućištu, taster stoji sa donje strane, onda je to za aktiviranje zvučnog signala, a ako ima i sa prednje strane taster i sličica prsta, onda se preko njega zahteva zeleno za pešake.
 
Meni se čini da je mnogo pametniji semafor koji zna sam kada treba da pusti pešaka da pređe ulicu, nego ovaj “pametan” kog moraš da pritiskaš, ili čekaš kao bu**** posle
 
Ovi semafori nisu pametni zbog tastera već zato što su spojeni sa indukcionom petljom u asfaltu, a još pametniji su ako su spojeni optičkim kablom sa ostalim semaforima u ulici.

Ono što je generalno problem je što ne rade svi "na taster" na istu foru. Već smo diskutovali o tome - jedni krenu da odbrojavaju 60 sekundi tek kada se pritisnu (veoma glup sistem), neki samo aktiviraju sledeće ciklus zelenog za pešake (inače su stalno u crvenom ciklusu), a, najbolji, su oni koji odmah puštaju zeleno za pešake (osim ako nije tek ugašeno zeleno). Mana ovih poslednjih je što nemaju brojač, pa pešak ne zna kada će da se upali zeleno, pa posle 30-ak sekundi se sa pravom pita da li taster uopšte radi.
 
Pretprošli petak uveče sam prelazio Nemanjinu ulicu na Slaviji, ka Birčaninovoj. Problem je bio sledeći, upali se crveno za automobile, oni stoje nekih 15ak sekundi, ali Siemens semafor ne upali zeleno za pešake već se ponovo upali zeleno za vozila. Čekao sam tako dva ciklusa kao i većina pešaka, na kraju smo prešli na crveno dok su vozila stajala. To je onaj prvi gore, ne onaj drugi kod Nbs, a često je bio i isključen u poslednje vreme.
 
Vrh