Patoloski kretenizam, preosetljivost ili zavera?Na ovo pitanje takodje ne umem da dam odgovor. Od ponudjenih, vrlo cu rado preuzeti odgovornost na sebe i reci da sam ja postao preosetljiv te stoga i pocinjem da vidim problem tamo gde ga nema. Na srecu ovde ima i drugih ljudi koji ce mozda kriticnije sagledati situaciju i, ili odbaciti moja zapazanja, ili ih potvrditi.
Elem, posle vise casovnih putesestvija od Banjice, prema bilo gde, ja zapazih jednu cudnu pojavu. Naime doslovce, na svakom semaforu me je sacekalo crveno svetlo. Osim nekih ulica na kojima bi to bilo previse uociljivo i katastrofalno bi se odrazilo na citav ( vec katastrofalan ) saobracaj u Beogradu, sve one ulice kroz koje sam do pre nekog vremena prolazio bez i jednog zaustavljanja su sad postale samo jedna velika frustracija za vozaca. Da ni tu ne bude zabune. Potpuno je ne bitno da li se radi o guzvi ili vremenu kad skoro ni nema saobracaja na ulicama, za poslednjih nedelju dana sam stao na skoro svaki semafor! Nazalost imam grozan osecaj da nam se ovaj sistem polako uvlaci u saobracaj poslednjih nekoliko godina.
Da bi malko dao na tezini problema, navescu par cinjenica.
Prilikom jedne "stop & go" voznje moze doci i do 20% vece potrosnje goriva! Samim ti se povecava i zagadjenje okoline, a i udarac na budzet vlasnika automobila. Habanje motora, kocionog sistema, pneumatika se drasticno uvecava. Nervoza vozaca se povecava, te stoga i sami vozaci prave vise gresaka u saobracaju i smanjuju bezbednost istog. I naravno vreme provedeno u voznji se uvecava, sto naknadno ima za posledicu zamor i smanjenu produktivnost. Ovo sto sam naveo su samo negativne posledice takvog sistema, ali nazalost nisam uspeo i pored dugogodisnjeg ucestvovanja u saobracaju da primetim pozitivnu stranu jednog crvenog talasa!