Šta je novo?

Semafori

"uvek pisti semafora"

Брате слатки, шта си стварно хтео да кажеш? :lol:
 
Hehe...Pa uvek ima zvuk za slepe onaj-pi pi pi.
Samo se razlikuje intonacija kada je crveno i zeleno za pesake.Dovoljno pojasnjeno? :p
 
Novi semafori – pri brzini vozila većoj od 60 km/sat automatski se pali crveno svjetlo

n_11822.jpg


VIROVITICA - Od petka Virovitica je dobila dva nova semafora i to na državnoj cesti D2 pokraj Područnih škola u Taborištu i Čemernici ponajviše zbog sigurnosti učenika navedenih škola.
Gradonačelnik Kirin tom se je prilikom zahvalio Hrvatskim cestama Bjelovar što su ih uvrstili u svoje planove i na taj način značajno pojačali sigurnost na cesti kojom dnevno prometuje i do 26.000 vozila. Najavio je i da će se u suradnji sa prometnom policijom obučiti djeca da se nauče pravilno koristiti novim semaforima.

Igor Sabolović, šef ispostave Hrvatskih cesta Bjelovar, rekao je da vrijednost investicija postavljanja ova dva semafora iznosi oko 1.000.000,00 kuna.

Za renoviranje ove prometnice i postavljanja semafora velike zasluge pripadaju saborskom zastupniku Josipu Đakiću koji je između ostalog posebno naglasio da je najveća vrijednost ovih semafora u činjenici da registriraju vozila koja idu brže od 60 km/sat, te se nakon toga pali crveno svjetlo i upozorava vozača da obavezno zaustavi vozilo. Na ovaj način nastojimo znatno usporiti promet u gradu kako bi što više pojačali sigurnost pješaka, a osobito naše djece rekao je na kraju Josip Đakić.

Semafore su službeno pustili u rad gradonačelnik Ivica Kirin i saborski zastupnik Josip Đakić.
 
Et Njile,

Samo treba da se uradi sve po originalnim projektima (to znači i pristupne petlje na most i sa mosta (iz Dunavske) i paralelne saobraćajnice - i problema nema. Tada bi ostalo verovatno 2 ili 3 semafora na celom potezu od mosta do Pančeva, sa svrhom odvajanja na uslužne saobraćajnice ili čak nijedan ako se izgrade petlje.
 
GOJE":1fac3zv6 je napisao(la):
Et Njile,

Samo treba da se uradi sve po originalnim projektima (to znači i pristupne petlje na most i sa mosta (iz Dunavske) i paralelne saobraćajnice - i problema nema. Tada bi ostalo verovatno 2 ili 3 semafora na celom potezu od mosta do Pančeva, sa svrhom odvajanja na uslužne saobraćajnice ili čak nijedan ako se izgrade petlje.
Е мој Гоје, дочекаћемо ми то... :(
 
Ako se pojavi još velikih i ozbiljnih investitora za placeve duž puta, možda i izlobiraju, u suprotnom ni ja ne gajim nade, samo eto pominjem onako usput :violina:
 
Patoloski kretenizam, preosetljivost ili zavera?Na ovo pitanje takodje ne umem da dam odgovor. Od ponudjenih, vrlo cu rado preuzeti odgovornost na sebe i reci da sam ja postao preosetljiv te stoga i pocinjem da vidim problem tamo gde ga nema. Na srecu ovde ima i drugih ljudi koji ce mozda kriticnije sagledati situaciju i, ili odbaciti moja zapazanja, ili ih potvrditi.

Elem, posle vise casovnih putesestvija od Banjice, prema bilo gde, ja zapazih jednu cudnu pojavu. Naime doslovce, na svakom semaforu me je sacekalo crveno svetlo. Osim nekih ulica na kojima bi to bilo previse uociljivo i katastrofalno bi se odrazilo na citav ( vec katastrofalan ) saobracaj u Beogradu, sve one ulice kroz koje sam do pre nekog vremena prolazio bez i jednog zaustavljanja su sad postale samo jedna velika frustracija za vozaca. Da ni tu ne bude zabune. Potpuno je ne bitno da li se radi o guzvi ili vremenu kad skoro ni nema saobracaja na ulicama, za poslednjih nedelju dana sam stao na skoro svaki semafor! Nazalost imam grozan osecaj da nam se ovaj sistem polako uvlaci u saobracaj poslednjih nekoliko godina.

Da bi malko dao na tezini problema, navescu par cinjenica.
Prilikom jedne "stop & go" voznje moze doci i do 20% vece potrosnje goriva! Samim ti se povecava i zagadjenje okoline, a i udarac na budzet vlasnika automobila. Habanje motora, kocionog sistema, pneumatika se drasticno uvecava. Nervoza vozaca se povecava, te stoga i sami vozaci prave vise gresaka u saobracaju i smanjuju bezbednost istog. I naravno vreme provedeno u voznji se uvecava, sto naknadno ima za posledicu zamor i smanjenu produktivnost. Ovo sto sam naveo su samo negativne posledice takvog sistema, ali nazalost nisam uspeo i pored dugogodisnjeg ucestvovanja u saobracaju da primetim pozitivnu stranu jednog crvenog talasa!
 
Ја имам утисак да су семафори намерно подешени да ако идеш брзином која је на ограничењу, станеш на сваки семафор! То се дешава на новом новосадском путу. Ако идеш 60, станеш на сваки семафор. Ако идеш 80-90, прођеш сваки. Наравно, онда те дочекају Д.П. и наплате казну.
 
најглупљи семафор у Београду се налази код поште у Дарвиновој. он је ту тако непотребан да то стварно нема смисла
 
Bogami ima mnogo kandidata za tu titulu. Narocto zato sto se nasi putari vode motom " gde god vidis raskrsnicu neku ti semafor posadi, a semafor je cudna sipka pa ce saobracaj da zaglavi ".
 
не знам ја за остале, мене дотиче само овај семафор, и иде ми ужасно на живце
 
Auuu tek sam danas ukapirao na koj semafor mislis! Sto jes-jes, nije da nije! Mnogo je glup taj semafor!
 
Mislite na onaj gde Kumodraska krece nizbrdo?
Jel' proradio napokon?

Ukoliko na njega mislite, ja ne smatram da je glupo postavljen. Cak sam se pitao kada ce ga postaviti, i kada su ga postavili, odselili smo se.
Koliko je samo tu cukanja, nesporazuma, pa i tuca bilo... sve zato sto ljudi ne znaju sta je ulica sa prvenstvom prolaza. Pa nastaju guzve iz onih ulicica, pa majku, oca, znas da vozis, ne znas...
I tako lepo, postavis semafor i olaksas posao onima koji ne poznaju saobracajnu signalizaciju, kao i onima koji je poznaju, ali strahuju od onih drugih...
 
на жалост јесте. не знам каква је процедура да се пише да се тај семафор укине. ја никада ту нисам видео проблеме у саобраћају. једино што се мало дуже чека када се из Љуба Вучковића иде право у Кумодрашку. проток је био одличан на тој раскрсници пре семафора, сада.... катастрофа
 
Radio sam u neposrednoj blizini raskrsnice.
Stalno, ali stalno je dolazilo do nekih gluposti. Da ne spominejm da ne prodje 15min,a da neko ne trubi, j**e majku i slicno. Jednostavno, mozda je protok saobracaja malo usporen, ali nece dolaziti do cukanja, sasecanja, svadja, tuca... Koliko sam puta video da ljude ulete iz Lj.Vuckovica, kao da je citav sve njihov. Pa oni sto ulecu "odozdo" i idu levo, pa se gase u tim pokusajima, cirkus...

Idealno bi bilo kada bi svi znali i postovali saobracajna pravila.
Ovako, taj semafor je dobro resenje. Nije on tu slucajno nikao.

Prosto covek da ne poveruje koliko problema stvara jedna obicna ulica , sa prvenstvom prolaza, koja se od ostalih razlikuje samo po toj krivini...
 
Katastrofalno glup potez! Ulica koja bi i onako vec trebala da bude bar u 4 trake je jednostavno zapusena. Plus autobuske stanice na 25 m od semafora = kolaps. Nece tp dugo...
 
Jok i neće, kao i onaj dole na raskrsnici sa Ljubičkom. Pre njega je možda bilo čukanja, ali se saobraćaj odvijao jako dobro. Da ima bar mesta da se uvuče stanica kao na tom mestu u smeru ka Kumodražu, ali nema.
Predlažem da se bar razmisli o dužini intervala zelenog svetla kod Darvinove, ovo sada je prekratko, zastoji su po 300m najmanje. Stoji kolona vozila od jedne do druge autobuske stanice.
 
и још када се дода аутобус на станици испред семафора... семафор на раскрсници са Љубичком, за разлику од Дарвинове, јесте користан, поготово што је незгодно и непрегледно скретање лево из Љубичке. ионако је он ту постављен због аутобуса што скрећу, да не би правили уско грло. семафор код БТЦ-а је савршено непотребан
 
Pre neki dan sam primetio nešto neobično dok sam čekao na semaforu u Dr. Agustina Neta, ćošak delta sitija, Belvila i Ruske škole.
Semafor za pešake, na istom prelazu, u jednom smeru je 10-tak sekundi ranije promenio signal (u crveno), dok je u suprotnom smeru i dalje pokazivao zeleno.

Još nisam video tako nešto, pa me zanima, da li semafori mogu da se ovako programiraju, da li postoji neki razlog, ili je samo u pitanju kvar?
 
Evo npr. računice za od Darvinove pošte do Vukovog spomenika, na liniji 25: 3 semafora u Kumodraškoj, 4 semafora na Dušanovcu, 4 u Maksima Gorkog, 2 u Sinđelićevoj i 3 kod Vuka. Na potezu od 4 km ima 16 semafora, a ulice su preuske i nema mesta za uvučena stajališta.
 
Moj pogled na semafore "na dugme" za pešake.

Ko ne zna, oni uvek pokazuju crveno za pešake, osim kad se pritisne dugme. Po meni, veliki je problem, što posle pritiska na dugme pešaci dobiju zeleno tek za 60 sekundi (slučaj na NBGD u Pariske Komune i u bulevaru Mihajla Pupina kod bloka 30). Nisam siguran za Studenjak, ali mislim da se i tamo dugo čeka.

Šta je tu problem? Pešaci skoro nikad ne sačekaju tih 60 sekundi jer se u međuvremenu zatvori prethodni semafor za automobile pa nema vozila. I desi se da pešaci prođu, posle par desetina sekundi se upaci crveno za vozila, a nema pešaka.

Bolje rešenje bi bilo da se zeleno za pešake pojavi za 10 sekundi, ali da potom bude obavezna pauza od 60 sekundi kad ne bi moglo da bude zeleno za pešake. To su ionako mesta gde pešaci retko prelaze, tako da bi se taj, potencijalni, drugi pritisak vrlo retko dešavao.

Programerski bi to oprilike ovako izgledalo

var prvi klik; // vreme prvog klika
var drugi_klik; // vreme drugo klika
if ((drugi_klik - prvi_klik) > 60s) zeleno_za_pesake(10s);
else zeleno_za_pesake(60 - (drugi_klik - prvi_klik));

Trenutno to izgleda ovako
if (prvi_klik) zeleno_za_pesake(60s);
 
Vrh