Šta je novo?

Savski trg

Delija i njegov tim pokazali kako izgleda kada neko kome je stalo do struke i do grada obave posao.Svaka čast i Homeru,mislim da je scenario bio baš takav.

Послато са SM-J530F уз помоћ Тапатока
 
Предлажем да инсистирамо од ДАБа (ако још увек постоји) да испоштује остале учеснике и транспарентност конкурса у јавном интересу, тако што ће:

1 Објави извештај о раду жирија са коментарима за све радове (бар толико је жири дужан људима који уложили огроман рад, време и новац)
2 Одмах објавити електронски каталог свих радова (нема препрека с обзиром на то да су сви предали дискове)
3 У најкраћем року организује јавну изложбу свих радова (сви су предати каширани на пени, а бар толико су дужни људима који уложили огроман рад, време и новац)
4 У најкраћем року организује јавну расправу у простору изложбе, јер се ради о јавном интересу, а не приватном поседу.
[/quote]

Браво за предлог. Потпуно сагласан.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=600356#p600356:1nz6qjy6 je napisao(la):
Delija » 05 Feb 2019 10:41 pm[/url]":1nz6qjy6]
30xeb04.jpg

Skladan i iskren rad.

Vidi se da su ovaj projekat sastavili stručnjaci koji cene Beograd, njegovo nasleđe, njegov duh.
Ljudi širokih vidika koji su spremni da zasuku rukave i ovaj trg zaista naprave.
Ljudi koji će sutra na trg povesti svoju decu i sa ponosom reći "tata je ovo podigao".

- Slike odišu blaženom atmosferom opuštenosti, Beograd kakvog ga volimo.
- Ogroman prostor trga skladno je organizovan u nekoliko zasebnih celina, svaka sa sopstvenim karakterom, koje se pretapaju jedna u drugu.
- Smelo i efikasno saobraćajno rešenje, trg bez automobila, tramvajske stanice na obodima.
- Vrednovanje istorijskog nasleđa, koliko zidanog toliko i društvenog.

Svetla strana Beograda.

Dokaz da domaća struka ima i znaje i elan, vreme je da ponovo osvojimo prostor koji nam pripada zaslugom.

- - -


Sa druge, žalosne, strane imamo šarenu lažu, jeftini marketing na nivou promo štanda u tržnom centru.

tolstojevski":1nz6qjy6 je napisao(la):

Prvonagrađeni projekat, nastavak Beograda na Vodi koji se promalja u zaleđu, sklepotina bez duha i ideje, nakaradni kolaž nevezanih elemenata.
Uzaludni pokušaj da se prostor ispuni šundom kako bi se sakrila ispraznost polazne premise.

- Slike vrište od izveštačenosti, atmosfera je spontana koliko i sendvič miting.
- Trg je nasumično isparcelisan na zeleno-sive ploče, bez ikakvog obzira na realnost, postojecu i buducu.
- Rešenje saobraćaja svedeno je na proizvoljne šemice, tramvajske stanice su prosto iščezle zajedno sa kontakt mrežom a pešaci su kao ispovraćani po celokupnom prostoru, zelenom, sivom, šinama.
- Istorijsko nasleđe prikazano je kao zanemarljiva pozadina, obične kulise ili jos bolje reklamni bilbord.

Sve u svemu projekat je ubedljiv koliko i TV reklama za deterdžent.

Sve je laž, buka, šund, nasilje.

Njie čudo sto je ekipa koja se pravi da vodi grad odabrala projekat koji je njena slika i prilika.
 
Ne zaista su razbili, Delija i negov tim. Njihov projekat ima cak malo i Barselona smeka. Saobracajno resenje je jako dobro isto, ma sve je super, osmisljeno do najsitnijeg detalja, ali sa druge strane, dobicemo Slaviju 2.
 
Delijino resenje je interesantno, ulozen je veliki trud i dat je znacajan doprinos. Nije pobedio zato sto ipak nije adekvatno odgovoreno na pitanje konkursa. Resenje kosta pedesetak Mio evra vise i u svakoj zemlji sa kulturom konkursa se leti u prvog krugu napolje kod ovakvih resenja. Jednostavno kosta X puta vise nego sto je predvidjeno budzetom.
 
Meni se kod pobedničkog rešenja ne sviđa sledeće:

- izgleda kao da je popločano zaleđenim vazelinom
- nije ceo prostor u nivou
- render je toliko pun šunda (što reče @zidar) da bih ga samo zbog toga odbio

ali inače nije loše :)

Sve pohvale za ostale učesnike. Tim sa @delijom je napravio stvarno odličan rad. Voleo bih da čujem obrazloženje prethodnog posta u kome se navodi da je 50,000,000€ skuplje izvođenje?!?
 
Misli sigurno na skupoću automobilskih tunela.
A ja mislim da nam je slična intervencija - ukopavanje određenih drumskih pravaca, uz temeljno redefinisanje prostora iz kružnog toka u pravi trg - još neophodnija bila u slučaju Slavije.
 
Da mislio sam na tunel zbog cene radova, a mislim i na tunel kod Terazija, koji smatram rak ranom grada. Tunelska infrastruktura za automobile u gradu nije idealno resenje, dovlaci se infrastruktura jednog autoputa u centar grada da bi u drugom delu napravio pesacku zonu. Kakva je Brankova ulica, svi znamo, uzas centra grada.
 
Nema potrebe da se sve gura pod zemlju, pricali smo o tome sto puta kako se ovde preteruje, svaku raskrsnicu bi denivelisali kad bi slusali pojedine predloge na forumu.
Btw, osim sto je Deliju i njegov tim diskvalifikovao taj tunel zbog skupoce, mozda da ga nije predlozio bi dobio neki otkup a mozda i vise.
Zanemariti finansijske parametre moze skupo da kosta, u ovom slucaju, neka to bude lekcija za ubuduce.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=600615#p600615:35m9robl je napisao(la):
neven_k » 07 Feb 2019 01:21 pm[/url]":35m9robl]Da mislio sam na tunel zbog cene radova, a mislim i na tunel kod Terazija, koji smatram rak ranom grada. Tunelska infrastruktura za automobile u gradu nije idealno resenje, dovlaci se infrastruktura jednog autoputa u centar grada da bi u drugom delu napravio pesacku zonu. Kakva je Brankova ulica, svi znamo, uzas centra grada.

E, pa, jedino rešenje da se Brankova ulica učini pristojnom, jeste da se - kao što se trenutno radi u Karlsrueu - ispod nje prokopa tunel za automobile do ulaza u Terazijski tunel, a da na površini ostane prostor za pešake, bicikliste i, bilo bi lepo, tramvaj.

Nemojte šematski razmišljati: negde investicija u automobilsku infrastrukturu ne utiče na stvaranje automobilskog grada, baš suprotno.
 
U gotovo svim razvijenim gradovima zapada postoje citave sume tunela ispod centralnih zona. Ne mora da ni da se ode da bi se to videlo, sve ima na Streetview.

Brisel, Barselona, vecina FR gradova, puno IT gradova...gotovo svuda su automobilski tuneli, citave mreze tunela...

Tacno je da je Delijino timsko resenje mnogo skuplje, ali makar nije sminka kao sto je to slucaj kod vecine "rekonstrukcija" u gradu ukljucujuci i pobednicko resenje.

Beogradu treba minimum oko 2-3 milijarde evra da resi sve svoje saobracajne probleme kvalitetno, a ne da se bakcemo i dalje sa raspadnutim plocnicima i uleglim rupama na tek asfaltiranim saobracajnicama...

Ovo je jedno kvalitetno resenje sa vrlo detaljnom studijom koje bi resilo i saobracaj i pesacke zone za naredne decenije, e ne par zimskih sezona.

Ceo sistem je odavno za tezak reset.

Inace ovaj detalj trga sa memorijalom i citavom simbolikom je fantastican, a i vodilo se racuna o crpnoj stanici koja se nalazi tu pored.

https://www.google.com/maps/@44.8074765 ... 312!8i6656
 
Druga greska u Delijinom radu je zaklanjanje glavne zgrade drvecem, bez toga i tunela po meni bi laganica bila neka nagrada.

U prvonagradjenom radu mi nije sasvim jasan prvi krug sa travnjakom do spomenika. Ne sluzi nicemu, tu niko nece da lezi ili da sedi, jerbo moze da te prepolovi tramvaj u sred uzivancije :). I tramvaj treba da ostane na trgu, vec saobracaj za automobile po obodu nisam siguran da ce funkcionisati, samo im jos fali tramvaj.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=600621#p600621:3qbmikq7 je napisao(la):
zexland » 07 Feb 2019 01:54 pm[/url]":3qbmikq7]
Beogradu treba minimum oko 2-3 milijarde evra da resi sve svoje saobracajne probleme kvalitetno, a ne da se bakcemo i dalje sa raspadnutim plocnicima i uleglim rupama na tek asfaltiranim saobracajnicama...

Ovo je jedno kvalitetno resenje sa vrlo detaljnom studijom koje bi resilo i saobracaj i pesacke zone za naredne decenije, e ne par zimskih sezona.

Ceo sistem je odavno za tezak reset.

Tačno. Minimum. Sa ulaganjima u nedostajuće javne objekte i prostore, sigurno oko 4-5 milijardi evra.

Ali, posle toga bi Beograd bio varoš na znatno višem nivou, kulturnom i ekonomskom, i sve bi se to veoma, veoma isplatilo - jer, u evropskom gradu sa ovolikom tradicijom i ipak postojećim ljudskim kvalitetom, za to ima potencijala.
 
Tamo gde ima dovoljno mesta za saobracajnicu na zemlji, ne kopa se tunel ni u jednom gradu.
 
malo radova ....prvi otkup i rad Autorska šifra/ Code number 26120 - radna šifra/ work code number 21
Autori/ Authors: Đorđe Mandrapa, Marko Biblija zasluzuju paznju....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=600625#p600625:1oe0anlq je napisao(la):
neven_k » 07 Feb 2019 02:25 pm[/url]":1oe0anlq]Tamo gde ima dovoljno mesta za saobracajnicu na zemlji, ne kopa se tunel ni u jednom gradu.

Eh, pa u Madridu su ukopali deset kilometara njihovog UMP-a da bi iznad napravili parkove i javne prostore...

Sve zavisi od odnosa uloženo/dobijeno. A dobitak prvorazrednog urbanog prostora nije mali.
 
Tako je.

Sad sam pogledao sve ostale radove...vecina je izuzetno losa, dosta ih je i pomerilo sine, crpna stanica nije ni uzeta u obzir, ima i orijentalnog pristupa, ima svega. Najbolje radove smo ipak videli ovde kod nas na temi.
 
i ja sam pogledao, stvarno ima losih radova dosta.

Nije mi ni jasno to polaziste da ne ispostujes konkursni zadatak, pa jasno je da neces uci ni u sledeci krug. A svi znamo da ovakvi projekti zahtevaju bas mnogo vremena, treba osmisliti, izmodelovati, uraditi rendere ... pa sve osnove, preseke, tekst itd.
 
Delija se cesto svadja ali je jasno da voli svoj grad, a kad nesto volis onda si spreman i da izgubis da bi istrajao na onome sto mislis da je ispravno. Ne moramo da se slazemo oko resenja, ali doprinos njegovog rada konkursu je neupitan.
 
Slazem se, odlican rad i prezentacija, sve! Mogli su barem otkup da dobiju. Koliko vidim bilo je 2 otkupa
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=600616#p600616:30r5qmbf je napisao(la):
spatiotecte » 07 Feb 2019 01:23 pm[/url]":30r5qmbf]
Btw, osim sto je Deliju i njegov tim diskvalifikovao taj tunel zbog skupoce, mozda da ga nije predlozio bi dobio neki otkup a mozda i vise.
Zanemariti finansijske parametre moze skupo da kosta, u ovom slucaju, neka to bude lekcija za ubuduce.
На конкурсу није било никаквог објективног критеријум ашто се види из победничког решења. Од награђених једино су словенци урадили пристојан посао делимично трећепласирани али је очигледан сукоб интереса због председника жирија. Ми нисмо занемарили финансијске параметре него су ови расписивачи занемарили значај Савског трга. И нисмо ми овде учили лекције него смо ми дали лекцију поменутима на позицији моћи. Потпуно свесно смо урадили овакав пројекат и још у опису/образложењу искритиковали конкурс.

Хвала свима на лепим реакцијама на пројекат. :vops:
 
Malo je off, ali vidim na svim predlozenim resenjima za parkic u Travnickoj i kruzni tok ispred Geozavoda - jel taj kruzni tok stvarno ostaje tu, s obzirom da se ukida vecina saobracaja koji prolazi kroz njega...prakticno ostaje samo jedan smer Karadjordjeve i tramvaji, ako sam dobro skapirao.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=600688#p600688:7yo7vcrz je napisao(la):
Delija » 07 Feb 2019 10:27 pm[/url]":7yo7vcrz]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=600616#p600616:7yo7vcrz je napisao(la):
spatiotecte » 07 Feb 2019 01:23 pm[/url]":7yo7vcrz]
Btw, osim sto je Deliju i njegov tim diskvalifikovao taj tunel zbog skupoce, mozda da ga nije predlozio bi dobio neki otkup a mozda i vise.
Zanemariti finansijske parametre moze skupo da kosta, u ovom slucaju, neka to bude lekcija za ubuduce.
На конкурсу није било никаквог објективног критеријум ашто се види из победничког решења. Од награђених једино су словенци урадили пристојан посао делимично трећепласирани али је очигледан сукоб интереса због председника жирија. Ми нисмо занемарили финансијске параметре него су ови расписивачи занемарили значај Савског трга. И нисмо ми овде учили лекције него смо ми дали лекцију поменутима на позицији моћи. Потпуно свесно смо урадили овакав пројекат и још у опису/образложењу искритиковали конкурс.

Хвала свима на лепим реакцијама на пројекат. :vops:

Ok shvatam ideju i princip ali zašto svesno žrtvovati mogući uspeh na konkursu radi nekog inata i davanja lekcije žiriju ako je postojala realna šansa za osvajanje nagrade?
Par meseci mukotrpnog rada pada u vodu zbog ideala a sitnica vas je možda delila od nagrade.
Vreme provedeno na tom rado je dragoceno a i na kraju je rezultat bitan. Taj rezultat ste mogli da dobijete ali falilo je ono malo sto ste svesno izbegli a to je da udjete u okvire konkursa.

Kapu dole na rad ali ne mogu podrzati svesno pucanje sebi u nogu radi nekog ideala.
Šteta je sto ste potrošili toliku energiju i trud a da na kraju niste ništa osvojili. Ja bi bio frustriran da sam bio toliko blizu uspeha... jer vas rad je zaslužio neku od nagrada a lošiji su uzeli vaše mesto.
 
Vrh