Šta je novo?

Savski trg

Какви шизофрени морбидни болесници, ја немам друго логично објашњење него да намерно саботирају сваки покушај опозиције Вучићу, јер немогуће је да су толико глупи

IMG_20220204_133027.jpg
IMG_20220204_133014.jpg
IMG_20220204_133002.jpg
 
Мени је поражавајуће да је чак и нашим интелектуалцима већи проблем споменик Стефану Немањи него што Београд нема тротоаре ни кишне одводе. Сви би само да руше и мењају претходно урађено а скоро нико ни не предлаже грађење система који функционише а не дај боже неки систем одржавања урађеног.

Не могу да се сетим где сам прочитао али ме много подсећа на нечију изјаву да су САД леш који прождиру црви, где конзервативци навијају за леш а либерали за црве
 
Nas najveci problem je sto imamo mnogo mladih "intelektualaca" u poredjenju sa intelektualcima iz prethodnih decenija. Komunizam je imao mane, ali obrazovni sistem to svakako nije bio. Svako ko tumaci lik i delo nekoga ko je ziveo pre mnogo vekova i pokusava da donese vrednosni sud o njegovom zivotu u savremenom kontekstu 21.veka i trenutnih etickih i moralnih vrednosti je u najmanju ruku poluobrazovan. Nezavisno od diplome/a koje poseduje.
 
Нису га ни вратили после реконструкције, мада је тај несрећни споменик био у рангу оног Малдинијевог решења за споменик Стефану Немањи, срамота обична, кад смо већ код таквих споменика по мом мишљењу неправедно запостављен и заборављен споменик жртвама бомбардовања 1999. на Ушћу Вечна ватра, само зато што је идеја Мире Марковић

IMG_20220204_153047.jpg
25877749.jpg
VECNA-VATRA1.jpg
250px-Eternal_Flame,_Park_of_Friendship_in_New_Belgrade.jpg
 
Poslednja izmena:
Eво мало данашњих трга из новог центра града. Тротоар из правца Карађорђеве са десне стране није спојен са тргом. Пешаци су приморани да се крећу десно преко колског пута за аутобусе из БАС и остатка паркинга кроз разне ограде.


IMG_20220204_160438.jpg

Није ми јасно шта их спречава да среде ово парче од пар десетина метара. Буквално су могли да среде све до колског пута за аутобусе са БАС.
IMG_20220204_160522.jpg

IMG_20220204_160507.jpg

Пут између новог центра града и аутобуске станице главног града, путања за већину људи који желе да путују из Београда.
IMG_20220204_160542.jpg

Пролаз ка новим привременим долазним перонима.
IMG_20220204_160602.jpg
"Добро дошли у град Београд, престоницу Србије"
IMG_20220204_160711.jpg

IMG_20220204_160630.jpg

Како ће туристи доживети овакав информациони тотем у новом центру града?
IMG_20220204_160829.jpg

У згради музеја за сад ради само ресторан-кафић-пивница.





IMG_20220204_160852.jpg

IMG_20220204_161007.jpg

Провирио сам кроз кључаоницу главних врата бивше станице да видим како напредује нови музеј...
IMG_20220204_161038.jpg

Прозори су мало мусави, али ту су неки чудни каблови развучени до зграде. Електроонсталације-бољка свих уређених тргова у Београду.
IMG_20220204_161109.jpg

IMG_20220204_161102.jpg

Стара парна локомотива је скроз обесмишљена као експонат сађењем дрвећа са њене обе стране.
IMG_20220204_161137.jpg

IMG_20220204_161304.jpg

Део ка Савској, обратите пажњу на висинске разлике између тротоара и ивичњака.
IMG_20220204_161628.jpg

IMG_20220204_161600.jpg

IMG_20220204_161320.jpg

IMG_20220204_161348.jpg

IMG_20220204_161422.jpg

Накарадна линија ивичњака трамвајске баштице.
IMG_20220204_161232.jpg

Овај део је још иза ограде.
IMG_20220204_161122.jpg

Део ка Пошти је скоро завршен, али муку им задаје нови ивичњак. Видећемо како ће то решити, има разлике скоро пола метра.
IMG_20220204_161453.jpg

Поглед са друге стране.
IMG_20220204_161447.jpg

Широм града руше се лепе предратне куће, зграде и виле, али овај бисер новог центра града одолева притиску инвеститора.

За крај једна лепа слика, да не буде да мрачим.
IMG_20220204_161843.jpg
 

Prilozi

  • IMG_20220204_160504.jpg
    IMG_20220204_160504.jpg
    98,7 KB · Pregleda: 127
  • IMG_20220204_161254.jpg
    IMG_20220204_161254.jpg
    284,1 KB · Pregleda: 119
  • IMG_20220204_161350.jpg
    IMG_20220204_161350.jpg
    254,4 KB · Pregleda: 122
  • IMG_20220204_161323.jpg
    IMG_20220204_161323.jpg
    260,3 KB · Pregleda: 124
Волео бих да стање није као на сликама. Изгледа на крају имамо позитивну промену само на ободу трга, до биоскопа и хотела. Капацитет саобраћајнице је смањен, јавни превоз сконцентрисан у Немањину, локомотива је заробљени уљез између старих јарбола и новог дрвореда, а нивелација целог трга крајње бизарна од пада из Немањине ка бившој станици, преко бесмисленог платоа који је обесмислио улаз у станичну зграду до овог склепаног успона ка Савској улици, погледајте увеличано слику где се види стари бехатон и нови ивичњак. Пешачки токови су сведени на обод трга који јесте пристојно урађен али обесмишљава онилики простор око споменика пошто нико више нема било какву потребу да се креће туда осим ако иде на БАС, да види споменик или у Роб Рој, мада је и до БАСа сада лакше изаћи са превозом код Економског пошто је пешачка веза трга и БАС срамна. И у целокупном плану су заборавили да направе смишљене бициклистичке стазе поред толиког простора.
 
Kad smo kod rušenja, gde je spomenik svim žrtvama rata i braniocima otadžbine 1990-1999?
 
Znam ja za tu najavu nego srušiše (ne pomerili) stari spomenik. Uostalom pomernaje spomen obeležja nije retkost u našoj istoriji.
 
ВОЖЊА ТРАМВАЈЕМ ПРЕ СРЕТЕЊА: После пробних кругова ободом Савског трга уследиће мање корекције мреже
Ш. М. 04. 02. 2022. у 07:52
ПОСЛЕ више од две године од почетка радова одржана је прва пробна вожња трамваја, обновљеним делом Савске улице! Мукама грађевинара који раде на овом пројекту и житељима престонице убрзо ће доћи крај, а од Сајма до Славије грађани ће проћи већ за неколико дана.
https://www.novosti.rs/c/beograd/ve...m-savskog-trga-usledice-manje-korekcije-mreze

савски трг.jpg

Шинско возило пролази делом реконструисаног трга
 
Овај трг су дебело забрљали у завршници.
 
ВОЖЊА ТРАМВАЈЕМ ПРЕ СРЕТЕЊА: После пробних кругова ободом Савског трга уследиће мање корекције мреже
Ш. М. 04. 02. 2022. у 07:52
ПОСЛЕ више од две године од почетка радова одржана је прва пробна вожња трамваја, обновљеним делом Савске улице! Мукама грађевинара који раде на овом пројекту и житељима престонице убрзо ће доћи крај, а од Сајма до Славије грађани ће проћи већ за неколико дана.
https://www.novosti.rs/c/beograd/ve...m-savskog-trga-usledice-manje-korekcije-mreze

Pogledajte prilog 126464
Шинско возило пролази делом реконструисаног трга
Za 8 godina ove vlasti, nijedan jedini novi tramvaj nismo dobili pa ni neciji stari.
 
Gledam ovo čudno krivudanje na početku Savske ulice, pa sam gvirnuo u one nedavne promene Plana posebne namene za "Navodni Beograd", i tamo stoji da bi ispred Pošte trebalo da bude tramvajsko stajalište kojeg trenutno nema.

savska stajalište.JPG


Možda će sve to da se "ispegla" rekonstrukcijom Savske koja je već godinama u najavi, pa će i ovo čudno krivudanje nestati :/
 
Savski trg ce morati kad tad da bude rekonstruisan. Ovakav kakav je jedino privlaci ljude da vide taj gigantski spomenik, ali to nece jos dugo trajati. Za organizovanje vecih dogadjaja je opasan zbog kanala i rupa gde bi imali tesko povredjene ljude. Cak ne mogu ni baste kafica da se postave jer je zgrada stare stanice ostala ukopana, uz kanal.

Spomenik bi bilo dobro pomeriti na neku lokaciju gde bi vise odgovarao po svojim gabaritima, na primer Usce ili tako neki veliki park. Ali bolidi kao ovi gore iz Danas, N1 i Nova… su zakucali spomenik na trgu svojim besmislenim pricama o velikosrpskom nacionalizmu i ostalim baljezgarijama, umesto da pricaju o samoj neproporcionalnosti spomenika sa ostatkom trga.

A sam trg treba polupati, da se dovede u nivo zgrade Zeleznicke stanice, jer ovako ukopana deluje kao neki kucerak….
 
Споменик је као створен за средиште кружног тока на Славији уместо фонтане. Плато испред станчне зграде је функционално очајно урађен.
 
Rekonstrukcija^3
Kad dođe vreme za 20, 30...godina hajde da pričamo o tome, ali u gradu koji ima toliko raspalih delova zrelih za rekonstrukciju pričati o rekonstrukciji upravo rekonstruisanog trga je ludost. Koliko god loše projektovano i izvedeno kad se završi biće 10 puta bolji nego pre.
 
Овде је прича о лоше осмишљеном и још лошије реализованом простору. Овде су пропуштене и две ствари које су могле много да олакшају функционисање овог дела града - позиционирање трамвајске пруге уз спољни ивичњак коловоза са планом да се и у Савској трамвајска баштица пребаци у леву траку да буде у континуитету са баштицом у Војводе Мишића, и изградњу бициклистичких стаза одвојених од пешачких стаза.
 
Rekonstrukcija^3
Kad dođe vreme za 20, 30...godina hajde da pričamo o tome, ali u gradu koji ima toliko raspalih delova zrelih za rekonstrukciju pričati o rekonstrukciji upravo rekonstruisanog trga je ludost. Koliko god loše projektovano i izvedeno kad se završi biće 10 puta bolji nego pre.
Kada pogledam rekonstrukciju poteza Zoo vrt - Vukov spomenik, pa Ruzveltove, Autokomande, Slavije, Karađorđeve, poteza Trošarina - Bahtjara Vagabzade... , prosto ne mogu da se ne zapitam kako je moguće da smo stanovnici istog grada.

Spomenik bi bilo dobro pomeriti na neku lokaciju gde bi vise odgovarao po svojim gabaritima, na primer Usce ili tako neki veliki park. Ali bolidi kao ovi gore iz Danas, N1 i Nova… su zakucali spomenik na trgu svojim besmislenim pricama o velikosrpskom nacionalizmu i ostalim baljezgarijama, umesto da pricaju o samoj neproporcionalnosti spomenika sa ostatkom trga.
Sve i da nisu pisali, spomenik se ne bi mrdnuo, niti će se mrdnuti bilo gde, dok je aktuelna ova vlast. Prvo, zato što je nebitno ko piše, već to da makar samo izgovorio neki građanin "na pogrešnom je mestu". Druga stvar je što oni smatraju da sve najbolje znaju i da šta god neko drugi kaže, pa bila to i konstruktivna kritika koja za cilj ima poboljšanje nekog projekta, automatski postaje "pokušaj atentata na prvog čoveka države", parafrazirano. Odnosno, predstavlja se kao nešto što ima težinu te vrste.
 
Главни проблем пројекта овог трга јесте што је целокупно подређен споменку. Геометрија, зеленило, мобилијар, саобраћајне површине, стајалишта јавног превоза, све је подређено централној позицији споменика.
 
Vrh