Šta je novo?

Savski trg

Pitanje je mozda za temu "fasade", ali, da li neko zna originalnu boju zgrade železnicke stanice?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=483182#p483182:16br43s7 je napisao(la):
Drakche » Суб Окт 07, 2017 9:54 am[/url]":16br43s7]Suma je bila previse divlje izrasla, sudeci po ovoj forki, ali i dalje izgleda kao prijatnije mesto nego sto je sada.

Krajnje je vreme da se razmilja o preseljenju specijalne bolnice Sveti Sava sa Savskog Trga. Mislim da bi bilo humanije za pacijente ove vrste oboljenja da su u nekom mirnijem i cistijem kraju.

Када се иселе клинике КЦС у нову зграду биће доста зграда :) Мада за ту болницу је најбитније да буде на месту где санитет може што пре да довезе пацијента са шлогом.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=483062#p483062:2m95vmj0 je napisao(la):
Дошљак » Fri Oct 06, 2017 3:57 pm[/url]":2m95vmj0]Имајмо на уму да ће након исељења ГЖС и окретнице са Савског трга свакодневна кретања пешака на њему радикално да се промене.

Bravo! Zato je pitanje kud sa pjesacima suvisno. Nece ih ni biti.

Ako hocemo pjesake na savskom trgu onda im trebamo dati razlog da tu i budu. Razlog nece biti ni muzej u zgradi zatvorene zeljeznicke stanice a ni velelepni spomenik nekom od srpskih vladara. Razlog moze biti samo - zeljeznicka stanica.

Zato je moj predlog, ukopati nekoliko kolosjeka i napraviti podzemnu zeleznicku stanicu sa presjedanjem na metro stanicu. Onda ima smisla razviti podzemne pjesacke veze izmedju perona tih stanica i tramvajskih i autobuskih stajalista na povrsini.
 
I ja mislim da muzej srednjeg veka neće motivisati veliki broj ljudi da borave i da šetaju po trgu. Zato bih u zgradu stanice smestio nešto "življe", nešto modernije, nešto za 21.vek..Ali najviše bih voleo da tu ostane stanica. I da dodam da bih ipak pre voleo da vidim rekonstruisan Trg republike i potez oko Skupštine, a tek onda Savski trg.
 
Glavna železnička stanica u Beogradu je jedna od poslednjih, a mislim da je i poslednja tzv završna železnička stanica u Evropi koja je još u funkciji i u odnosu na prolazne, kakva je stanica Beograd Centar (Prokop), donosi uvek velike probleme u organizaciji železničkog saobraćaja, tako da predlozi o podzemnim kolosecima kako bi se ona po svaku cenu održala u funkciji možda imaju neku umetničku osnovu pogodnu za igranje arhitekata, ali u saobraćajnoj struci niti u realnosti nemaju nikakvo opravdanje.
Tu stanicu je odavno trebalo ugasiti što bi i bilo učinjeno da je Prokop završen ranije i što pre bude ugašena to će biti bolje za sve.
A prostor kao prostor, život će mu naći namenu. Spomenik Knezu Mihajlu ("kod Konja") će verovatno svedočiti manjem broju prvih i/ili poslednjih ljubavnih sastanaka jer će ih jedan deo sada preuzeti Stefan Nemanja, migranti će imati širi prostor za boravak od onog kod Ekonomskog fakulteta, biće bolji pristup Savskom šetalištu itd. :lol:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=483341#p483341:3q63pvyq je napisao(la):
Vox91 » 07 Okt 2017 10:17 pm[/url]":3q63pvyq]I ja mislim da muzej srednjeg veka neće motivisati veliki broj ljudi da borave i da šetaju po trgu. Zato bih u zgradu stanice smestio nešto "življe", nešto modernije, nešto za 21.vek..Ali najviše bih voleo da tu ostane stanica. I da dodam da bih ipak pre voleo da vidim rekonstruisan Trg republike i potez oko Skupštine, a tek onda Savski trg.

Slazem se, muzej je u klasicnom smislu jos jedan zatvoren i pregradjen prostor, a postoje mnogo drugih, uzbudljivijih resenja, koja mogu naci svoju primenu u ovom slucaju. Da ostane stanica - pa, moze iz nekih nostalgicnih razloga i sto bi prostor ucinio u toliko zivljim, mada, sta znaci stanica u 21. veku? Moze biti pod zemljnom, nad zemljom, metro, voz, da zauzima minimalan prostor.. Ne mora biti dominatna osobina prostora.
 
Astrotrain":287qz1tv je napisao(la):
Glavna železnička stanica u Beogradu je jedna od poslednjih, a mislim da je i poslednja tzv završna železnička stanica u Evropi koja je još u funkciji i u odnosu na prolazne, kakva je stanica Beograd Centar (Prokop), donosi uvek velike probleme u organizaciji železničkog saobraćaja, tako da predlozi o podzemnim kolosecima kako bi se ona po svaku cenu održala u funkciji možda imaju neku umetničku osnovu pogodnu za igranje arhitekata, ali u saobraćajnoj struci niti u realnosti nemaju nikakvo opravdanje.
Tu stanicu je odavno trebalo ugasiti što bi i bilo učinjeno da je Prokop završen ranije i što pre bude ugašena to će biti bolje za sve.
A prostor kao prostor, život će mu naći namenu. Spomenik Knezu Mihajlu ("kod Konja") će verovatno svedočiti manjem broju prvih i/ili poslednjih ljubavnih sastanaka jer će ih jedan deo sada preuzeti Stefan Nemanja, migranti će imati širi prostor za boravak od onog kod Ekonomskog fakulteta, biće bolji pristup Savskom šetalištu itd. :lol:

Ima Minhen istu kao našu https://www.google.rs/maps/@48.1404152, ... 692,15.25z

I Beč https://www.google.rs/maps/@48.1956042, ... 969,17.04z

A i Istanbul https://www.google.rs/maps/@41.0156704, ... 793,17.12z

Bio i video, za ostale gradove koje sam obišao su uglavnom prolazne (ali ne mogu sa sigurnosti da tvrdim)
 
Ne kažem da je dobro, nego te samo korigujem da nema glavnih ž stanica po Evropi koje su slepo crevo.

Glavna, prolazna, malo van užeg centra, povezana gradskim prevozom, a naročito metroom je po meni idealna kombinacija.

Plus što se oslobađa vrlo vredno zemljište u samom centru grada. No, ako Minhen i Beč i dalje imaju takve stanice, onda vrv i nije tako jednostavno to uraditi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=483337#p483337:3m6nc6ae je napisao(la):
RioBL » 07 Окт 2017 09:44 pm[/url]":3m6nc6ae]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=483062#p483062:3m6nc6ae je napisao(la):
Дошљак » Fri Oct 06, 2017 3:57 pm[/url]":3m6nc6ae]Имајмо на уму да ће након исељења ГЖС и окретнице са Савског трга свакодневна кретања пешака на њему радикално да се промене.

Bravo! Zato je pitanje kud sa pjesacima suvisno. Nece ih ni biti.

Ako hocemo pjesake na savskom trgu onda im trebamo dati razlog da tu i budu. Razlog nece biti ni muzej u zgradi zatvorene zeljeznicke stanice a ni velelepni spomenik nekom od srpskih vladara. Razlog moze biti samo - zeljeznicka stanica.

Пешачки саобраћај на Савском тргу данас највише генерише БАС а не ГЖС. ГЖС са распалом железницом и понеким вагоном не генерише ништа битно. Други генератор великог броја људи јесте терминусно аутобуско стајалиште за Миријево, Сремчицу и Умку.

Измештање БАС-а је већ у току, касни, да, али ће се десити пре реконструкције трга. Реконструкцијом трга, и терминус се помера одатле. Уколико се друмски саобраћај усмери ободом трга, где и треба да буде, а трамвајски остави где јесте, притисак пешака на пешачке прелазе ће бити радикално смањен јер ће преседачко чвориште трамвајског превоза бити на сред трга и корисници јавног превоза неће морати да прелазе по 4 семафора да преседну са трамваја на трамвај а неће морати да прелазе ни улицу.

Самим тим, прича о подземним се обесмишљава јер ће се пешачки токови поједноставити, а број пешака у транзиту смањити.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=483388#p483388:3oarbvod je napisao(la):
Astrotrain » Sun Oct 08, 2017 9:49 am[/url]":3oarbvod]Glavna železnička stanica u Beogradu je jedna od poslednjih, a mislim da je i poslednja tzv završna železnička stanica u Evropi koja je još u funkciji i u odnosu na prolazne, kakva je stanica Beograd Centar (Prokop), donosi uvek velike probleme u organizaciji železničkog saobraćaja,...

Nit je najveca srpska zeljeznicka stanica posljednja terminalna stanica u Evropi niti kao takva (terminalna) donosi probleme u organizaciji zeljeznickog saobracaja. To je jeftina propaganda koja se neprestano ponavlja da bi narod lakse svario desavanja cije posljedice ce osjetiti.

Najvece zeljeznicke stanice u Evropi su terminalne. Mnoge od njih su zbog potreba za prosirenjem dogradile nekoliko prolaznih kolosjeke ali jos uvijek okosnicu saobracaja na njima cine terminalni kolosjeci.

Npr.
Najvece zeljeznicke stanice u Evropi , pariski Gare d Nord i Gare d Est ukupno imaju preko 60 terminalnih kolosjeka (beogradska ima 12) i nekoliko prolaznih za gradsku zeljeznicu i metro.



Problem je samo u glavama ljudi kojima zeljeznica smeta jer ne razumiju njen znacaj u velikim gradovima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=483428#p483428:uvw0z93v je napisao(la):
stf » Sun Oct 08, 2017 12:07 pm[/url]":uvw0z93v]
Пешачки саобраћај на Савском тргу данас највише генерише БАС а не ГЖС. ГЖС са распалом железницом и понеким вагоном не генерише ништа битно. Други генератор великог броја људи јесте терминусно аутобуско стајалиште за Миријево, Сремчицу и Умку.

Srpska zeljeznica generalno ne generise nista bitno a autobusi cine veliku glavninu putovanja u javnom saobracaju. Medjutim takvo stanje se ne smije u nedogled tolerisati ili jos gore poticati. Nadam se da se slazes samnom.

Самим тим, прича о подземним се обесмишљава јер ће се пешачки токови поједноставити, а број пешака у транзиту смањити.

...o tome i pricam.
 
RioBL":n0g04s1f je napisao(la):
Nit je najveca srpska zeljeznicka stanica posljednja terminalna stanica u Evropi niti kao takva (terminalna) donosi probleme u organizaciji zeljeznickog saobracaja. To je jeftina propaganda koja se neprestano ponavlja da bi narod lakse svario desavanja cije posljedice ce osjetiti.
.....
Problem je samo u glavama ljudi kojima zeljeznica smeta jer ne razumiju njen znacaj u velikim gradovima.
file.php

Moguće, možda ni moji profesori železničkih predmeta na Saobraćajnom fakultetu ne razumeju. Nas su tako učili, da su terminalne stanice u železnici relikt prošlosti i da su daleko bolje prolazne i to zbog manevra, bezbednosti, izbegavanja ukrštanja sa drumskim saobraćajnicama... E sad, što ono kažu, ako su lagali mene i ja lažem vas.
 
Vjerovatno te nisu lagali ali je moguce da nesto nisi razumio ili to nesto nisi dobro prenio ovde na forumu.

Terminalne stanice su stare koliko i prolazne. Jednostavno, kad su se formirale prve zeljeznicke linije javila se potreba da voz zastane negdje izmedju krajnjih stanica i tako se formirala i prolazna stanica. Znaci, prolazne su relikt proslosti jednako koliko i terminalne.

Istina je da prolazne stanice imaju prednosti (ali i mane) ali ta prednost skoro nikad nije tolika da bi bilo isplativije zatvoriti terminalnu liniju i otvoriti posve novu prolaznu. Pogotovo u velikim gradovima. Zamisli sad da neko odluci da zatvori ove dvije pariske stanice i pravi im zamjensku prolaznu. To se jednostavno ne radi jer bi trosak bio u ogromnoj nesrazmjeri sa dobitkom. Cak je i dodavanje pokojeg prolaznog kolosjeka skupo.

Jedino u zemlji Srbiji nalaze racunicu da je bolje zatvoriti zeljeznicu i graditi i prodavati stanove na mjestu prilaznih kolosjeka. A sam Prokop, koji se prodaje kao ""zamjenska stanica, zapravo je u funkciji zeljeznickog saobracaja vec 30 godina i 30 godina koegzistira sa Glavnom. Ovde je samo rijec o smanjivanje zeljeznickih kapaciteta u Beogradu a i sire.
 
Podstaknut tvojim izlaganjem, malo sam više pročitao o tematici završne ili prolazne stanice, i moram priznati da zaista tema jeste dosta složenija od onoga kako je meni to ostalo u sećanju sa predavanja. Uzevši u obzir sve što sam pročitao, očigledno u slučaju Beograda preovladava mišljenje (svih vlasti i većinskog dela struke) da je prostor Savskog amfiteatra moguće upotrebiti mnogo korisnije nego za železnicu sa svom pratećom infrastrukturom. I iskren da budem, kad sve uzmem u obzir, ja se sa tim mišljenjem slažem.
U konkretnom slučaju Beograda, po meni, u potpunosti je opravdano gašenje Glavne železničke stanice i njena zamena Prokopom. Opet kažem, to je moje mišljenje.
 
I ja sam za potpuno izmestanje zeleznickog saobracaja iz SA. Pruga na tom mestu ipak odvaja centar od reke. Nemam nista protiv terminalnih stanica, ali na malom radiusu osposobljava se Prokop i u nekoj (nadam se) ne toliko dalekoj buducnosti stanica na NBG-u. Ali mrka kapa bez mosta kod Vince.
 
Pa i ne odvaja baš centar od reke...taman se završava gde treba...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=483644#p483644:320fbx70 je napisao(la):
marone » 09 Oct 2017 02:02 pm[/url]":320fbx70]I ja sam za potpuno izmestanje zeleznickog saobracaja iz SA. Pruga na tom mestu ipak odvaja centar od reke. Nemam nista protiv terminalnih stanica, ali na malom radiusu osposobljava se Prokop i u nekoj (nadam se) ne toliko dalekoj buducnosti stanica na NBG-u. Ali mrka kapa bez mosta kod Vince.
Odvojiće ga svakako skaradne kule.
 
Trazili su ljudi na forumu kule i skajlajn kako bi Beograd delovao onako evropski, sad kad ih dobijaju i vide da je to preglomazno za centar grada, onda im se kule vise ne svidjaju.
 
Inače, u vezi one priče o pešacima slepcima...

Gledam danas prizor, baš tokom ove frke sa ErDroganom. Četvorokraka raskrsnica, zatvorena za saobraćaj, ali još ima vozila koja čekaju da se ''evakuišu'' da ne bi ostala zarobljena dok traje frka s kolonom. Saobraćajac nasred raskrsnice signalizira vozilima koja čekaju na semaforu da krenu i požure što pre. Kreće kolona, jedan po jedan auto. U jednom momentu, nailazi grupa mladih pešaka, koji počinju da marširaju preko kolovoza, ne gledajući oko sebe i maltene izleću jednom autu pred haubu, usput kočeći celu kolonu.
Reko sad kad im se pandur prodere, biće veselo. Srećom po njih, i pandur i vozači su iskulirali i ćutke odradili, svako svoje.

To je inače bila redovna pojava i na Slaviji. O beskrajnim rekama pešaka kojima ne pada na pamet da stanu na 10 sekundi da ne pričam.

I onda posle kažu vozači krivi za sve, vozači bahati, ugnjetavaju nas...
 
To si u pravu.
Al to nije nikakvo cudo, jer i vozaci i pesaci su isti narod, sa istim nedostatkom zelje i volje za postovanjem pravila, koja su neophodna da bi prosto sa velikim gustinom stanovnika mogao da funkcionise.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=483909#p483909:o2wpb8c9 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 10 Окт 2017 05:33 pm[/url]":o2wpb8c9]
To je inače bila redovna pojava i na Slaviji. O beskrajnim rekama pešaka kojima ne pada na pamet da stanu na 10 sekundi da ne pričam.
Зато што то није 10 секунди. Будући да у нашој средини возач неће да пусти пешака ни у лудилу, пешаци морају да глуме камиказе како би уопште прешли улицу.
 
Vrh