Šta je novo?

Savski trg

Расписан је конкурс за споменик Стефану Немањи. Овде су материјали, информације и детаљи. Биће веома занимљиво до марта. Жири сам делимично погодио:) Наиме, поред Кустурице, Аврамовића и сликара и вајара академика, ту си и градски архитекта Фолић и политичке фигуре Весић и Селаковић.

Ево детаља: http://www.beograd.rs/cir/gradski-oglas ... -beogradu/
 
"Вајарски предлог на основу којег ће бити овековечен оснивач династије Немањића изабраће жири на чијем челу се налази Никола Селаковић, генерални секретар председника Републике Србије. Чланови жирија су академик Светомир Басара, вајар, Емир Кустурица, редитељ, проф. Миодраг Живковић, вајар, академик Владимир Величковић, сликар, Небојша Ђурановић, сликар, проф. др Сима Аврамовић, декан Правног факултета Универзитета у Београду, Милутин Фолић, архитекта, главни урбаниста града Београда и Горан Весић, градски менаџер града Београда."

Bolje Rusima da smo dali da nam to urade kao Nikolaja i da završimo priču.
 
Спомен-обележје треба да:
- буде уникатан, изванредан и амбициозан дизајн, емоционалне снаге адекватне теми


Ha! Vidjen sam na konkursu :)
 
@zidar
Drzimo ti palčeve :)

Послато са Lenovo K53a48 уз помоћ Тапатока
 
Baš me zanima kako će trg biti uredjen, da li će i gde saditi drveće, hoće li biti nekih sadržaja na trgu..Morale bi da se srede sve okolne fasade, bez toga mi uredjenje novog trga nema smisla.
 
Evo jedan interesantan predlog za trg.

Pošto će to sad da postane muzej i trg gde bi trebalo da dolaze gomile turista, moramo da mislimo kako će oni tu da dođu.
Oni će da dođu
- ili kolima, u kom slučaju treba dosta parkinga
- ili da se spuste peške iz grada, štp znači moraju da pretčavaju tih 6 traka plus tramvajske šine.

A kad se jednog dana napravi BNV, turisti će da produže i dalje da vide i to svetsko čudo.

Zato predlažem da se ispod trga napravi parkiralište za kola i podzemni prolazi.
Jeste problem kopati, ali oni i onako moraju preurediti ceo trg. To im je u planu.
A tu nema nikakvih zgrada ili velikog drveća da prave problem sa kopanjem.

Na slici je podzemna garaža označena svetlo crvenim pravougaonikom. Ulaz i izlaz za kola bi bio na obe strane (kratka tamna crvena linija).
Parking bi bio čitavom dužinom i moglo bi se prolaziti sa jedne strane na drugu.

Zelenim su označeni podzemni prolazi. Zelene pune tačke su ulazi i izlazi.
Znači, ako neko naprimer silazi niz Nemanjinu, prođe ispod zemlje i iziđe direktno kod novog spomenika.

SavskTrg_plan-ispod.jpg
 
Piše u konkursnoj dokumentaciji da se planira garaža za 220 mesta. A turisti mogu dotle da dodju lagano tramvajem-iskrcaće se ispred spomenika, jer tramvajske trase ostaju gde su.
 
Znači tu jeste planirana podzemna garaža? A nema podzemnih prolaza za pešake?
Kad već kopaju mogli bi i to da ukomponuju. Pogotovo što oni koji parkiraju kola moraju negde peške da iziđu napolje.
 
Da, piše da je planirana garaža, ali čini mi se da ne piše tačna pozicija.
 
http://www.politika.rs/scc/clanak/389683/Spomenik-Stefanu-Nemanji-2019

Споменик Стефану Немањи – 2019.

lokacija-za-spomenik-stefanu-nemanji.jpg


За идејно решење спомен-обележја оснивача српске државности је расписан међународни конкурс, а прва награда вредна је чак 50.000 евра

Аутор: Д. Мучибабић / Д. Алексић среда, 27.09.2017. у 22:02

Позиција спомен-обележја на макети будућег комплекса „Београд на води” (Фото: Скупштина града Београда)

Како ће изгледати споменик утемељивачу српске државности Стефану Немањи на Савском тргу, између здања Железничке станице и Немањине улице, биће познато 15. марта идуће године. Тада ће бити обелодањени резултати расписаног међународног двостепеног конкурса за израду решења спомен-обележја родоначелнику лозе Немањића. Оно би могло да буде откривено у првој половини 2019. када се буде славило 800 година од аутокефалности Српске православне цркве, најавио је Горан Весић, градски менаџер и један од чланова жирија конкурса.

Зграда Железничке станице биће преуређена у Музеј средњовековне Србије чим буде измештен железнички саобраћај из Савског амфитеатра због изградње „Београда на води”.

Савски трг трећа је локација на коју се од децембра 2015. до данас шета будућа скулптура оснивача српске средњовековне државе. Она је најпре, на предлог тадашњег премијера Александра Вучића, требало да буде у парку Мањеж, потом је у априлу ове године померена стотинак метара ниже на угао Немањине и Кнеза Милоша – испред здања А комплекса архитекте Николе Добровића оштећеног у НАТО агресији. Када је пре пет месеци обнародована нова позиција за споменик и музеј средњовековне Србије одлучено је да се распише међународни конкурс и одређен је, за наше прилике, изузетно вредан наградни фонд. Он је остао малтене исти, али су на седници Скупштине града, одборници поново померили споменик неколико метара ниже на Савски трг и поново отворили још једну болну тему не само београдског урбанизма него и културне баштине – каква је судбина оштећеног Добровићевог комплекса који је споменик културе.

У образложењу последње одлуке о подизању споменика наводи се: „...имајући у виду чињеницу да је реч о Стефану Немањи – творцу државе који заслужује и треба да заузме репрезентативно-централно споменичко место у граду. У том смислу, Савски трг код Железничке станице је репрезентативнија локација за подизање споменика, поготово ако се узме у обзир чињеница да је зграда садашње Железничке станице предвиђена за Музеј средњовековне Србије”...

Следеће недеље заседаће деветочлани жири са Николом Селаковићем, генералним секретаром председника Србије, на челу и одлучити које ће уметнике светског гласа позвати да учествују на конкурсу.

– Позваћемо пет, шест иностраних уметника међународне репутације и они ће добити обештећење од 5.000 евра у динарској противвредности, која ће бити одузета од награде уколико је буду освојили – истиче Весић.
Осим „ексклузивних учесника”, конкурс је отворен за све домаће и стране ауторе који радове у првом степену предају до 7. децембра, а резултати ће бити објављени 21. децембра. У другом степену конкурса радови се предају до 2. марта 2018, а жири би 13 дана касније требало да саопшти коме је доделио прву награду вредну 6.000.000 динара, другу од 3.000.000 и трећу од 1.000.000. Првонаграђено решење биће изабрано за реализацију.


На преуређеном тргу неће бити окретнице

– Град ће до краја 2018. уредити Савски трг на коме ће се налазити споменик тако што ће саобраћај ићи по ободу трга, а не као сада кроз средину. Тако ћемо добити један од највећих тргова у Београду на чијој средини ће се, у оси са Немањином и Савском улицом, налазити монументални споменик Стефану Немањи – рекао је Горан Весић додајући да ће израда споменика трајати до годину дана.
То у преводу значи да ће бити укинута и окретница аутобуса на Савском тргу. Ово није изненађење, ако се зна да су још у лето 2015. градски челници обзнанили да је у дугорочним плановима за окретнице у граду планирано укидање терминуса на Савском тргу. Тада се као ново почетно и крајње стајалиште за аутобусе који се сада окрећу код Главне железничке станице као локација за нови терминус помињао простор код Мостарске петље. Како сазнајемо, то ипак није коначна локација јер се најповољније решење и даље тражи. Једино је јасно да тај посао мора да буде окончан до краја наредне године до када би Савски трг требало да добије нове обрисе.


Чланови жирија

Никола Селаковић, генерални секретар председника Србије

Светомир Басара, вајар и академик

Владимир Величковић, сликар и академик

Сима Аврамовић, декан Правног факултета

Миодраг Живковић, професор и вајар

Небојша Ђурановић, сликар

Емир Кустурица, редитељ

Милутин Фолић, главни урбаниста

Горан Весић, градски менаџер
 
@zecal
Koliko sam upoznat Vesic je veliki protivnik podzemnih prolaza... I svega sto je normalno.
 
Nije samo Vesic, i ja sam protivnik smrdljivih podzemnih prolaza.
 
Podzemni prolazi nisu uvek bili smrdljivi, a ni oni u drugim gradovima u kojima sam bio nisu takvi.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Zbog cega su smrdljivi? Odlicna stvar, pesaci gaze bez brige da ce neka bu**** da ga pregazi, a u saobracaju nema zaustavljanja nego sve ide mnogo brze.
 
Cilj je da pesaci budu gore a automobili dole. Ne zelimo da se sklanjamo automobilima i necemo u zemlju, samo zato da bi oni brze mogli da voze.
 
Taj ces cilj zaboraviti, jer bar na ovoj lokaciji je to neizvodljivo

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Да ли ће трамвај ићи истом трасом или полукружно по ивици трга после преуређења ?
Требало би да се цела Карађорђева од Савског трга затвори за моторни саобраћај, а на самом тргу да се из Савске улице ивицом трга иде до Немањине и цео саобраћај ту улива у њу , а затим Балканском и Принциповом уместо Карађорђевом, а и ту са ограничењем, можда само за станаре. Гараже су наравно обавезне и могуће не само испод трга, ако онај колектор испод допушта, него и на простору између Савске ул. и Саве.

За оне који се укључили после 2011. требало би да знате да је на форуму вођена вишемесечна расправа о уређењу и решењима у Савамали, пре него што је јавно било ко поменуо тај део града. Тек следеће године јављају се рендери и приче о уређењу тог заборављеног и запуштеног ружног пачета Београда које се уместо у лабуда на жалост, на очиглед свих претвара у квочку која треба да носи златна јаја.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482869#p482869:xjd2dklb je napisao(la):
neven_k » Čet Okt 05, 2017 10:09 pm[/url]":xjd2dklb]Cilj je da pesaci budu gore a automobili dole. Ne zelimo da se sklanjamo automobilima i necemo u zemlju, samo zato da bi oni brze mogli da voze.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=i839FWF_s-A[/youtube]

od ovakvog rezonovanja.


Kao dugogodišnji pešak i putnik JGP u vreme kad sam kroz Slaviju prolazio svakodnevno, nema dana kad nisam čeznuo za podzemnim prolazom koji bi mi dao direktan, siguran i udoban tranzit od Kralja Milana do Bulevara Oslobođenja umesto da kružim okolo naokolo kroz kiše, prljavštinu, rupe, bare, tesne trotoare, prosjake i haos na pešačkim prelazima (kome ne doprinose samo kola nego i opičeni pešaci koji se ponašaju kao slepčine).

To što su podmezni prolazi kod nas štrokavi i neodržavani nije nikakvo opravdanje da se ne grade novi. I kanalizacija je štrokava pa mora da se gradi. Al ako se održava kako valja, niko ''neće ni znati'' da mu stoji ispod nogu.

A u ovu priču o automobilima neću ni da ulazim, jer znam koliko su danas postali jaki ti trendovi i ideje da je automobil uzrok svog zla ovog sveta i da treba nanu naninu svakome ko ga vozi. Tako da znam da ću samo džaba da potrošim vreme i živce. Al eto, bar da se zna, što se tiče podzemnih prolaza, te priče o ''atomobilima što nas maltretiraju i guraju dole'' ne piju vodu, i ja kao pešak i korisnik JGPa, ne vidim razlog da se oni ne grade. Naprotiv, šteta što ih nema više. A siguran sam da isto misli svako ko je bio primoran da prolazi kroz Slaviju pešaka više puta nedeljno. Pešake zanima: vreme prolaska i komfor. Dal će kroz zemlju, po kolovozu, preko pasarele, ili teleportom... za većinu je to savršeno nebitno. Takvim stvarima se uglavnom bave dokoni i karijeristi.
 
Slavija je previse prometna za shared space*. Mozda Terazije ili Trg Republike, ali imam utisak da bi pesaci bezali glavom bez obzira pred nasim vozacima.
 
U vezi sa gornjim slikama, Švajcarska je klasičan primer policijske države, samo što se kod njih to zove "poštovanje zakona i uređena država", a kod nas bi odmah i naši i stranci to nazvali diktaturom i policijskom državom.
 
Ko moze ovaj primer iz Svajcarske da zamisli kod nas? Nekada se ljudi ponasaju kao da se ne krecu svaki dan ovim nasim gradom, ko da ne znate kako ljudi voze, sto rece @Bender Rodriguez i pesaci su pomahnitali ludaci koji ide ko "muve bez glave".
Takodje mi nemamo mogucnosti za sirenje, prokletu oblizanicu ne mozemo da izgradimo 30 ili koliko vec godina, a saobracaja je sve vise i vise, pa pogledajte primere iz centra gde treba da ide "pesacka zona", pola ljudi se pobunilo, hoce oni kolima do svog ulaza, sto je njihovo puno pravo, dosao sad tu neki Veliki oce tu da gradi i zida, a pritom i odlazi sa funkcije (hvala bogu) i nece uscestvovati u daljem razvoju grada, nego ce nastavit da zida u Bugarskoj.
@neven_k A Vesko je bio protivnik podzemnih prolaza na Slaviji jer je to Tajfunova ideja i zato sto je mnogo "skupo", a ti bi da gradis tunele za automobile?
Navedite mi jedan kapitalan objekat koji je zavrsen u zadnjih 10 godina, da je promenio fizionomiju grada, da ga je ucinio boljim za vecinu gradjana, pritom ne misleci na one "urbane dzepove" sto su pravili ili kako su ih vec nazvali.
Da ne gresim dusu odavno nije napravljen podzemni prolaz u Bg, nije greska samo ovih koji sada vode do slobode, ali mislim da su nam preko potrebni.
 
http://www.beograd.rs/cir/beoinfo/1...izanje-spomenika-stefanu-nemanji/#prettyPhoto

Жири за подизање споменика Стефану Немањи којим председава генерални секретар Председника Републике Србије Никола Селаковић одржао је седницу на којој је донео одлуку којим вајарима ће бити упућен позив да директно учествују на конкурсу за споменик Стефану Немањи. Позиви су упућени руском вајару проф. Александру Рукавишникову, кинеском вајару и директору Националног музеја Кине Ву Веишану, италијанском вајару Роберту Барнију и словеначком вајару Мирсаду Бегићу.

Према Одлуци о расписивању конкурса за подизање споменика Стефану Немањи, конкурс је отворен и позивни, што значи да на њему могу да учествују сви вајари, али и да жири има право да позове најмање три вајара који би директно учествовала. Вајарима који добију позив обезбеђује се обештећење од пет хиљада евра у динарској противвредности, које ће бити одузето од награде уколико буду међу три најбоља решења. Првопласирани рад биће награђен са шест милиона динара, другопласирани са три милиона, а трећепласирани са милион динара. Конкурс, који је град Београд објавио 27. септембра, двостепени је, што значи да ће 7. децембра бити изабрано пет радова који ће ући у ужи избор, да би жири 15. марта 2018. године донео одлуку како треба да изгледа споменик Стефану Немањи.

Жири, који ће донети одлуку, осим председавајућег Николе Селаковића чине: академик Светомир Арсић Басара, вајар, Емир Кустурица, редитељ, проф. Миодраг Живковић, вајар, академик Владимир Величковић, сликар, Небојша Ђурановић, сликар, проф. др Сима Аврамовић, декан Правног факултета Универзитета у Београду, Милутин Фолић, архитекта, главни урбаниста града Београда и Горан Весић, градски менаџер града Београда.

Председник жирија Никола Селаковић изјавио је да очекује велико интересовање домаћих уметника за овај конкурс, који је од националног значаја за нашу земљу, као и да је задовољан избором иностраних уметника којима ће бити упућен позив.

– Приликом избора иностраних вајара руководили смо се њиховим досадашњим достигнућима у уметности. У питању су вајари који су међународно познати и чиjи су радови изложени у галеријама и градовима широм света – изјавио је Селаковић.

Жири је на седници усвојио и одређене измене конкурсне документације, које су унете у текст конкурса. Конкурсна документација преузима се на веб-порталу Управе Града Београда www.beograd.rs и интернет-страни Удружења архитеката Србије www.u-a-s.rs
 
Подземни пролази да се копају само до Метро станица и ни за шта друго. Људи нису пацови и кртице.

Они подземни на Теразијама су изграђени у време аутомобилског америчког урбанизма и треба их у 21. веку укинути а људе вратити на површину.
 
Vrh