Bрви од мајстора откако су први радови почели прошлог лета, али уместо на Сретење 2020, што је била иницијална најава, комплетно реконструисан Савски трг ће, у најбољем случају, бити отворен тек око Крстовдана. Разлог за нови рок за Савски трг нису лоше временске прилике, неуцртане подземне инсталације или измена пројекта. Ако се може судити према последњим најавама надлежних, разлог за одлагање је допремање и постављање споменика Стефану Немањи који ће прилично надвисити здање старе Главне железничке станице, споменик културе од великог значаја и, све извесније, будући дом Музеја Николе Тесле.
Проблем са реконструкцијом овог трга нису мајстори. Они све време раде пуном паром. Али, нејасно је шта заиста упорно помера датум за завршетак радова. Јер, постављање самог споменика, кад год да се то деси, не може бити разлог за одлагање завршетка околних саобраћајница (на потезу Немањина – Савска) и за окончање радова на остатку плочника.
Последња, јучерашња најава Горана Весића, заменика градоначелника, да ће комплетно уређен трг бити готов тек у другој половини септембра само је један у низу бројних рокова у згуснутом календару пробијених датума за Савски трг. Првобитни рок за откривање споменика на преуређеном Савском тргу био је прва половина 2019. када се славило 800 година од аутокефалности Српске православне цркве. У рано лето 2019. почеле су тек припреме за преуређење трга, а градски оци су тврдили да ће све бити готово до Дана државности ове године. Радови се нису били поштено ни захуктали, кад је рок, без додатних појашњења, крајем минулог октобра померен за крај маја ове године. Тај циљни датум је најдуже био на снази, да би почетком 2020. кренула серија померања рокова која и даље траје. У фебруару је почетак лета био виђен као циљни датум, а у марту Видовдан. Од половине априла до данас као на ролеркостеру сменила су се три рока – крај јула, август и сада друга половина септембра. Све време последњих месеци надлежни су као већи проблем истицали допремање споменика Стефану Немањи које је померено због затварања граница и вируса короне, али и „комплексност самих радова”. Ово друго као аргумент треба узети с резервом јер та сложеност је свакако морала буде позната и када су радови кретали. Посебно чуди што се циљни рок најучесталије померао у тренутку када је на градилишту све ишло наруку грађевинарима – блага зима и прилично топло пролеће и укидање саобраћаја због ванредног стања. На све то, челници града су ово градилиште готово свакодневно у претходна два-три месеца наводили као огледни пример како треба да изгледа једна реконструкција. И многи грађани који свакодневно пролазе овим делом града сагласни су да је Савски трг једно од најбоље организованих престоничких инфраструктурних градилишта, што додатно отвара питање: шта сем допремања споменика успорава радове на овом месту, ако радници све време мајсторишу како треба?
Преуређени Савски трг са саобраћајницама по ободу и централним делом само за пешаке биће свакако освежење у овом делу града. Али на путу до тога, већ сада је јасно, више обећања надлежних на ову тему пало је у воду − пробијени су бројни рокови, а осим тога у току реконструкције саобраћај је доста трпео иако су најаве биле да ће саобраћајне измене бити минималне.
До даљег, док цео трг не буде готов, возачи могу да користе недавно отворене саобраћајнице на потезу Немањина – Карађорђева.