Šta je novo?

Savski trg

ne kao sto kazem vi ste svi strucnjaci.

pa sta ako ima manje traka? ovo je i bio plan da se smanji. jer najveci saobracaj tu je i bilo zbog bus - a, a to ce biti premesteno na novomk beogradu.
a sto se tice tih 2 metara trotoara to je samo na tom mestu tako i? u becu skoro svaka ulica jeste tako i nikome ne smeta. cak i estetika nije lose.
a to i nije bas mesto gde sednes na klupi i gledas

https://www.google.com/maps/@48.2105758 ... 312!8i6656

evo pa pogledajte kako je u drugim gradovima. bukvalno jeste tako da nema svuda idealna resenja, ali ipak nikoga ne smeta u praksi. jer na tom mestu nikad i nema puno guzve ljudi.
 
Jeli stručnjak, a šta ti kažeš za ovo? Jel tebi ovo izgleda dobro?
g6uC7Dp.jpg
 
Па имате још мање тротоара у Македонској, Дечанској..на прелазима па то функционише. Истриповали сте се.
 
Управо си дао пример лошег пројектовања које не служи за оправдање, већ за лошу праксу. Оно што служи као олакшавајућа околност у Македноској и Дечанској/Браће Југовића је што је то стари центар града, а Савски трг је изграђен као широки трг на коме би требало да буде места за све.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=735063#p735063:2q70uxqw je napisao(la):
stex_pb » Пон Мај 04, 2020 9:30 pm[/url]":2q70uxqw]Ovo je pukotina ili ?
Ево да је нагласим пошто се слабије види због камере вероватно.
Мислим да се овде види и траг од гуме неког возила услед чега је и попуцало - нагађам...
KTMBorx.jpg
 
to na slici izgleda manje nego uzivo samo na cosak mozda je 2 metra sa obe strane je siri. zato da sasvim je u redu. a ovo sa betonom gde je vec malo pukao da ovo nije u redu i treba da se sredi
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=735222#p735222:21a0rfep je napisao(la):
Bender Rodriguez » Uto Maj 05, 2020 11:43 am[/url]":21a0rfep]Jeli stručnjak, a šta ti kažeš za ovo? Jel tebi ovo izgleda dobro?
g6uC7Dp.jpg

Ja iskreno mislim da je idealno isprojektovano , imajuci u vidu uslove i ciljeve.Mislim ,nemoj me pogresno shvatiti ali onaj koji je narucio projekat je trebao da se dobro razluci sta hoce , trg ili prometni bulevar od 4 trake.Sada ce ispasti da je ni jedno ni drugo.Ili sto bi amerikanci rekli ,"Jack of all trades,master of none".Ali vec je to vidjeno ,kad smo vec kod maerikanaca, ako nekoga interesuje snimljena je u Americi i komedija na tu temu ,o projektovanju "Bradley" oklopnog transortera ,pa kad pentagon od lakog oklopnog transportera hoce da napravi tenk, amfibiju, pokretni lanser raketi , izvidnicko vozilo, avion i sta sve ne, a na kraju dobise nakazu koja nije nizasta. Koga interesuje evo link ,malo komedije nije na odmet , doduse malo prevod na nas jezik nije savrsen :D

https://www.youtube.com/watch?v=aXQ2lO3ieBA
 
Znam za taj klip, često sam ga viđao da se citira na netu. :D

Razumem ja sve to, da je moralo da se uklopi toliko mnogo stvari. Samo kažem da je sve moglo da bude 1 metar bliže GŽS. Znači umesto da između ćoška i prelaza ka GŽS ima 2 metra, da bude 3 metra. Drugim rečima, da ''luk'' koji pravi kolovoz kružeći oko GŽS bude par metara kraći, odnosno poluprečnik tog (polu)kruga da bude kraći za 1 metar. To se ne bi ni primećivalo na drugim mestima, a ovde bi mnogo značilo zbog pešačkih tokova i čekanja.

Drugo nisam kritikovao i samo sam još rekao da se nadam da će ograda na budućem ostrvu za stajalište biti kvalitetnija nego ono smeće na vrhu Nemanjine. Možda bude istog izgleda, ali je nedopustivo da bude onaj raspad koji ne znaš kad će da se izvali iz ležišta i pusti naslonjenog pešaka na kolovoz pod točkove.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=735218#p735218:2zhhv7bh je napisao(la):
bullwye » 05 Мај 2020 10:28 am[/url]":2zhhv7bh]ne kao sto kazem vi ste svi strucnjaci.

pa sta ako ima manje traka? ovo je i bio plan da se smanji. jer najveci saobracaj tu je i bilo zbog bus - a, a to ce biti premesteno na novomk beogradu.
a sto se tice tih 2 metara trotoara to je samo na tom mestu tako i? u becu skoro svaka ulica jeste tako i nikome ne smeta. cak i estetika nije lose.
a to i nije bas mesto gde sednes na klupi i gledas

https://www.google.com/maps/@48.2105758 ... 312!8i6656

evo pa pogledajte kako je u drugim gradovima. bukvalno jeste tako da nema svuda idealna resenja, ali ipak nikoga ne smeta u praksi. jer na tom mestu nikad i nema puno guzve ljudi.

Можда ово није најбољи пример који си навео...

Пример који наводиш је ћошак мреже улица са колико видим подједнаким обимом саобраћаја...
А ово код нас је ћошак два најоптерећенија булевара у том делу града...

И друга разлика, у твом примеру нема места за другачије решење... Овде су имали сасвим довољно простора да направе нормалан тротоар.
 

Prilozi

  • bec.jpg
    bec.jpg
    82,9 KB · Pregleda: 2.065
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=735245#p735245:3t4xdv9m je napisao(la):
Bender Rodriguez » Uto Maj 05, 2020 12:32 pm[/url]":3t4xdv9m]Znam za taj klip, često sam ga video da se citira na netu. :D

Razumem ja sve to, da je moralo da se uklopi toliko mnogo stvari.

Vala baš , ja još od postavljanja ivičnjaka, kad sam video koliko će kolovoz sa dve trake i sa tranvajskim baštama izmedju ispasti širok ,meni ona scena u galavi kad inzinjer pita nadredjenog : "A gde da stavim toliku municiju, za 25-to milimetrazni top? Da je skladištimo, tako što ćemo zavariti ležajeve za punjenja na šlemove vojnika pa da tako uguramo tih 1500 granata, kad mesta nema?" :p Haha Isto i ovde, od kakvog projekta ,šta ispade, suvišno je išta komentarisati kad je sama ideja izfilozofirana i iskomplikovana bezpotrebno.Nego ima li kakve informacije kada stiže spomenik Nemanji i kada će se montirati, sobzirom da vidim da su vec izbetonirali temelj,a on je već gotov u Rusiji i čeka transport?
 
Што волим паметњаковиће који упоређују решења из 19. и 20. века са решењима из 21. века. Речи нећу ни да трошим више, за боље и нисте.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=735256#p735256:y59f8os3 je napisao(la):
Galeks » Uto Maj 05, 2020 1:17 pm[/url]":y59f8os3]Што волим паметњаковиће који упоређују решења из 19. и 20. века са решењима из 21. века. Речи нећу ни да трошим више, за боље и нисте.


hvala bogu sto imamo tebe

da ne trosimo reci i da se bavimo drugim temamo. kao sto vidis uvek svako misli drugacije, i tako ce uvek biti.

pozz
 
Лепота овог форума, је што памти све. На крају су све незналице редом побегле од срамоте.
 
@PandaSS, ok ako ce busevi idu sinama, onda radijus skretanja nije problem, ali mi je cudno da busevi idu sinama u Nemanjinoj, posto su izdignute. A neki hibrid malo po sinama u Savskoj, malo van sina u Nemanjinoj bi mi delovao haoticno.
A da je vise traka gradjeno u proslosti zbog autobuske stanice, bilo bi dobro da se da neki dokument, dokaz za takvu tvrdnju. Zbog kakve stanice je onda pola Novog Beograda projektovano sa 6 traka? Ni zbog kakve. Tadasnja gradska vlast je sa manje vozila bila vizionarskija, gradili se siroki bulevari, pomocne ulice sa parkinzima, setalista, parkici... a ne ovo sadasnje budzenje grada brdo zgrada I more automobila bez mesta za parkiranje.
 
Није ретко да аутобуси прођу неки део Немањине на шинама када је гужва у коловозним тракама. Чак сам доживљавао да зглобна 83ка претекне целу гужву кроз трамвајску станицу на Савском тргу и скрене у Немањину. Опет је ово лоше решено. Боље да су стајалишта и за аутобусе и за трамваје ставили на тргу уместо у Немањиној.
 
@bullwye Ljudi ti ovde objašnjavaju da je ovde reč o jednoj neverovatno bitnoj raskrsnici, gde će se ukrštati najveći broj tramvajskih linija na jednom stajalištu. Uopšte nije ni približno primeru koji si okačio, jer Beč ima neverovatno razvijenu tramvajsku mrežu (tramvaju ne dele trasu u procentu u kome to rade u Beogradu) i mnogo rasterećenije ulice u poredjenju sa Bg. Ovde će svi koji god dolaze iz Nemanjine ka trgu morati da se susretnu sa onima koji idu ka stajalištu ili ka Nemanjinoj.
 
nije bitna rasksnica, jer tu nema bas ni previse pesaka. neznam dal zivis u BG a ja nikada nisam video previse naroda tamo. ali dobro videcemo kada se zavrsi dali je zaista toliko komplikovano
 
Nikad nisi video puno naroda tamo zato što je do sad bila drugačija konfiguracija raskrsnice i saobraćaja.
Sve što vidimo na ovoj slici će se ne samo ''preseliti'' i forsirati da se lomata oko ćoškića ispred Amana, nego će biti duplirano, jer ćemo umesto 4 stajališta na dva kraka, imati svega 2 stajališta tramvaja na jednom kraku.

Znači sve ovo
Tan2019-1-4_121843703_0.jpg

Sad treba ugurati ovde
st.jpg


A sve to samo zato što nisu mogli da odmaknu sve ovo od ćoška Amana i bolnice Sveti Sava tako da sve bude ''bliže'' GŽS za samo 1 metar. :bash:
Jedan metar, zvuči beznačajno, ali u svetu pešačkih tokova pravi ogromnu razliku.
 
Nema veze, pošto će automobilski saobraćaj uglavnom biti zaglavljen (jer je kapacitet prolaska kroz raskrsnicu prepolovljen), pešaci će moći fino da se rasporede među automobilima.
 
E da, vezano za to suženje... znači nisam jedini koji se pita kako to Savska po smeru do GŽS ima 3 trake na kolovozu + 1 tramvajsku, a onda se odjednom magično pretvara u 2+1 kad krene da obilazi oko budućeg trga...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=735264#p735264:3vlbto85 je napisao(la):
Earthmoving » Uto Maj 05, 2020 2:03 pm[/url]":3vlbto85]@PandaSS, ok ako ce busevi idu sinama, onda radijus skretanja nije problem, ali mi je cudno da busevi idu sinama u Nemanjinoj, posto su izdignute. A neki hibrid malo po sinama u Savskoj, malo van sina u Nemanjinoj bi mi delovao haoticno.
A da je vise traka gradjeno u proslosti zbog autobuske stanice, bilo bi dobro da se da neki dokument, dokaz za takvu tvrdnju. Zbog kakve stanice je onda pola Novog Beograda projektovano sa 6 traka? Ni zbog kakve. Tadasnja gradska vlast je sa manje vozila bila vizionarskija, gradili se siroki bulevari, pomocne ulice sa parkinzima, setalista, parkici... a ne ovo sadasnje budzenje grada brdo zgrada I more automobila bez mesta za parkiranje.
Nemoj me pogresno razumeti, nisam ja ovde nisakim da se ubedjujem i dokazujem , samo samo konstatovao ono sto vidim a to je da je stajaliste dugacko i u obliku ostrva, da je trotoar suzen te meni najlogicnije je da su planirali da na istom stajalistu staju i autobusi i tramvaji sto samo po sebi implicira da ce autobusi ici sinama.Ali ni to nije sigurno, ja se nadam da su tako planirali, jer kad bi na onaj uzak trotoar iskoristili za stanicu tipa da naprave od nove trake dobijene uklanjanjem parkinga zutu traku, onda bi tek na tom trotoaru bila guzva.Tek ce se videti sta ce biti, jer niko ne moze predvideti buducnost ,samo impliciram ako krenemo zakljuckom da ce i autobusi stajati tamo na sinama, onda nece biti problema savijanja u krivinama.A sto se tice broja traka, ja samo sam predpostavio da je tu bilo toliko traka zbog autobuske stanice, jer je znala biti velika guzva u tom delu da ih nema.Sa izmestanjem iste, nadam se da nece biti potrebna ali kao sto rekoh, po mom misljenju i ove dve duple su previse jer ili je trg ili je Prometni bulevar.Mada iskreno mislim da je dupla traka tu ne zbog "brze i spore voznje" vec zbog mnoogobrojnih iskljucenja u polu-luku.Hvala bogu pa nema kocki po kolovozu kao sto su drugde isplanirali.Mada koliko vidim po pozicijama pesackih prelaza ,kao da su namerno tako postavljeni da sto vise uspore saobracaj.Mozda to i jeste cilj da se obeshrabre vozaci da idu tuda ,mada ziv mi bio ,ako bude tu nekih politickih manifestacija i mitinga ,u 90% slucajeva ce te ulice biti zatvorene "iz sigurnosnih razloga " da bi "svi koji prisustvuju mitinzima "mogli da stanu".Tako da u svakom slucaju taj prometni pravac definitivno ce izgubiti na znacaju.
 
Оно јесте увек може боље али да је катастрофална грешка није, Да је могло боље јесте. Ево ја се сећам једног примера кад је направљена НИС пумпа код Сава Центра, одмах су кренули коментари да је то темпирана бомба јер су прилаз и излаз на аутопут "црна тачка" бла бла..међутим ево колико година је прошло на том месту није било ни чукања а не неких ланчаних судара и катастрофа..
 
Panda, druze, taj drugi deo mog posta se nije odnosio na tebe, neko drugi je to komentarisao.
Ukratko moji utisci: Svidja mi se sto je trg ovog oblika i velicine, deca, trotineti, pesaci, biciklisti i drugi nemotorizovani ce imati sirok i miran prostor bez brige dal ce kola da ih udare. Verujem da moze postati jedan od novih centara grada, kao sto je sada Trg Republike, s obzirom na adekvatnost pozicije, velicinu prostora, a cak mu je i okolna arhitektura bolja od recimo Staklenca i par budzevina na Trgu. Ostaje da se vidi kako ce biti resen masovniji parking za posetioce celog tog kraja. Minus su previsoki i ruzni soliteri iza Beograda na Vodi koji se stilski ne uklapaju u ambijent celog kraja. Ostaje da se resi deo izmedju Karadjordjeve i pijace Zeleni Venac, tj Terazija kako bi se ovaj kraj integrisao sa centrom i pesackim zonama. Kada bi se imalo snage da se prokrce neki delovi tamo, poruse neke udzerice, prosiri taj prostor delimicno i taj deo adekvatno etestski poveze, rejon centra Beograda bi postao neuporedivo bogatiji i prostraniji nego sad kad je skucen oko Knez Mihajlove. Mana je sto je i ceo grad debelo propatio prethodnih 8 godina zbog ulaganja u ovaj kraj Beograda na Vodi pa je stopirana gradnja kljucne ulicne infrastrukture poput UMP, SMT i druga prosirenja, sto je ceo grad kostalo mnogo guzvi, a zarad ulaganja u ovo malo parcence grada i uglavnom zarad privatnih objekata BnV. Ulica oko Trga jeste suzena na 4 trake, ali dobro, citava mreza saobracaja se u tom kraju menja, tako da ce neki deo bivseg saobracaja moci da prime nove ulica Beograda na Vodi. Od celog tog kvarta Beograda na Vodi, ovo mi je mozda i najbolje smisljeno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=735196#p735196:3a7kyexa je napisao(la):
Earthmoving » Уто Мај 05, 2020 10:00 am[/url]":3a7kyexa]@Gunbo, ne bi da skrecem temu ali samo da kazem da ne idu dzabe biciklisti, autobusi, trolebusi I sl u desnoj traci, kada ima 2 ili vise traka ulice.

Za bicikliste da. Autobusi i trolejbusi idu desnim trakama, ne zbog brzine nego zbog stajališta. U gradu je ograničenje brzine 50 km/h. Vozački bonton je poštovati pravila. Meni užasno ide na nerve kada na autoputu pretičem kamion, krećem se recimo 130/140 km/h u datom trenutku i nabije mi se neki random audi/mercedes/bmw i ablenduje da mu se sklonim, a u tom momentu nemam gde... Jel sam ja u toj situaciji taj gore spomenuti sporać? :) U gradu se ne sklanjam takvim glavama jer (najčešće) nemaš dve, tri ili više traka da bi neka bila za brzaće, a neka za sporaće, nego zato što je neka za pravo, neka za levo, a neka za desno. U ovoj konkretnoj situaciji na ovom trgu i toj raskrsnici, nema brze i spore trake nego trake za levo i trake za desno.
 
Jel je ovo uopšte dozvoljeno postaviti pešački prelaz na ivici trotara bukvalno na uglu se nalazi ako dobro znam postoji propis minimum udaljenost prelaza od raskrsnice itd.
st.jpg
 
Vrh