Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Stariji u vremenu stariji u pravu bici staza tu bila daleko prije rijesenje srusiti savalovu i prepakovato taj dio setalista i podici visinu u tom djelu ....
 
Саванова може комотно да пређе у Галерију или кулу и да буде ексклузивнији локал на бољем месту.
 
Da ponovim... Savanovu svakako treba srušiti, i taj prostor iza nje iskoristiti za proširenje biciklističke staze.

@Dule, to što tebi kao savesnom biciklisti nije problem da usporiš ne znači da je taj prostor bezbedan za pešake. Na tom mestu nije moguće bezbrižno šetati sa detetom, ne razmišljajući da li će neki manje obazrivi biciklista biti manje raspoložen da uspori. Govorim dakle o ovom konkretnom mestu.

@direktor, ta teza “stariji u vremenu stariji u pravu” nije univerzalno primenjiva jer bi po toj logici pola ovih novih biciklističkih staza trebalo ukinuti. Recimo u Takovskoj, gde je biciklistička staza napravljena na trotoaru na uštrb prostora za pešake pa imamo paradoksalnu situaciju da je predizborna bici traka, koja vodi niotkuda nigde, šira od pešačkog koridora.
 
Pa ni cela Ada nije bezbedna da se deca mala puštaju iz ruke. Tu su biciklisti i motoristi koji i pored zabrane voze po pešačkom delu, tu je vozić...

Jednostavno, zna se gde se mala deca mogu puštati da slobodno hodaju, a gde ne.

Pa čak i da je staza tri puta šira, deca se ne smeju ispuštati iz ruku u blizini biciklističke staze.

Da ne pričam o roditeljima koji se uopšte ne obaziru na biciklističke staze i puštaju svoju decu da uče hodanje i vožnju bicikla na stazi.

Naravno da neću pokrenuti kampanju protiv takvih roditelja i tražiti da im se zabrani pristup trotoarima sa biciklističkim stazama.

Ima mesta za sve, nekad se malo uspori, dete se pripazi, a i nije loše da roditelj iskoristi priliku da objasni detetu da je biciklistička staza isto što i kolovoz i da tu nema šta da traži, a ne da se ljuti na bicikliste koji uspore ili zazvone jednom radi upozorenja.
 
Pitanje jeli cilj da se sto vise popularise biciklizam ili da se isti sputava maksimalno ...
Ta staza u takovskoj je mogla biti pametnije uradjena ali neko je htjeo da sačuva 9 loših parking mjesta
Cak je i predlagano ovdje na forum kako je to trebalo daleko bolje uraditi ali u sek za saobracaj sjede volovi za penziju ...
 
Dule, ja ne govorim o maloj deci koja nekontrolisano trče - već o normalnoj šetnji sa detetom. To je na tom potezu savske promenade nemoguće bez izlaska na biciklističku stazu uz opasnost da povremeno naletiš na biciklistu sa Kopenhagenskim sindromom.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=776363#p776363:gu6w0wdb je napisao(la):
astrodule » 20 Sep 2020 11:50 am[/url]":gu6w0wdb]
Pa čak i da je staza tri puta šira, deca se ne smeju ispuštati iz ruku u blizini biciklističke staze.
Razlog više da se šetalište i staza blago razdvoje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=776208#p776208:2qmk0p2z je napisao(la):
razgradjevinar » 19 Sep 2020 03:23 pm[/url]":2qmk0p2z]da se podsetimo kako su madjari u malenom segedinu isplanirali da izgleda novi blok u centru i dokle se stiglo sa izgradnjom.

IMG_0897.jpg


cedrus-23.jpg


koga dusa ne boli kad vidi ovo i uporedi sa cemerom i jadom bnv-a taj dusu nema

Da sednes i da places.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=776375#p776375:5dob848j je napisao(la):
srdjan » Today, 13:43[/url]":5dob848j]Dule, ja ne govorim o maloj deci koja nekontrolisano trče - već o normalnoj šetnji sa detetom. To je na tom potezu savske promenade nemoguće bez izlaska na biciklističku stazu uz opasnost da povremeno naletiš na biciklistu sa Kopenhagenskim sindromom.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=776363#p776363:5dob848j je napisao(la):
astrodule » 20 Sep 2020 11:50 am[/url]":5dob848j]
Pa čak i da je staza tri puta šira, deca se ne smeju ispuštati iz ruku u blizini biciklističke staze.
Razlog više da se šetalište i staza blago razdvoje.

Nemam ja problem sa razdvajanjem, ali imam sa tim da biciklisti trpe posledice zbog kriminalnog projekta gde se zaboravilo na biciklističke staze.
 
Meni sudeći po broju novih biciklističkih staza i gde im jeste i gde im nije mesto, uopšte ne deluje da biciklisti trpe bilo kakve posledice - naprotiv, pomislio bih da se gradska vlast biciklistima zapravo dodvorava.

Jedini koji na ovom suženju sava promenade i na mnogim drugim mestima u gradu trpe posledice su zapravo ljudi u svom originalnom obliku kretanja, u narodu poznatiji kao pešaci.

Apsurd je tim veći zato što je to ovde moglo da bude potpuno izbegnuto, prostora su imali (a i dalje imaju) sasvim dovoljno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=776388#p776388:1co7pq52 je napisao(la):
zexland » Ned Sep 20, 2020 3:50 pm[/url]":1co7pq52]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=776208#p776208:1co7pq52 je napisao(la):
razgradjevinar » 19 Sep 2020 03:23 pm[/url]":1co7pq52]da se podsetimo kako su madjari u malenom segedinu isplanirali da izgleda novi blok u centru i dokle se stiglo sa izgradnjom.

IMG_0897.jpg


cedrus-23.jpg


koga dusa ne boli kad vidi ovo i uporedi sa cemerom i jadom bnv-a taj dusu nema

Da sednes i da places.

Slazem se. Za plakanje. Medjutim, da bi smo imali ovako nesto, najpre treba izvrsiti lustraciju u nasoj arhitektonskoj struci i na arhitektonskom fakultetu.
 
U jednom se svi slazemo, a to je da je pesacko-biciklisticka zona uska. Za to nisu krivi biciklisti, nego projektanti BW, da se sto vise kvadrata proda. Od 2014. koristim stazu. Verujem da se mnogi secaju da je to ustvari bila zapustena biciklisticka staza i jos zapustenija ulica. Nije bilo guzve, jer nije bila popularna kao sad, tj. nije bilo sadrzaja za pesake. Ali je nekako bila slobodna i mirna. Uglavnom su prolazili biciklisti i pecarosi, dok je pesaka bilo neuporedivo manje nego sad. Ove godine je puno vise pesaka, nego prethodnih, sto znaci da je postalo popularnije. To je pozitivno, da vise ljudi pesaci. E sad, super bi bilo i da pesaci ne dodju autom do Buda bara, nego da prepesace malo vise. Ja i supruga peske dodjemo od Trosarine, preko Autokomande do decijeg parkica, pa setalistem do pasarele i Kalemegdana, kroz centar, preko Slavije nazad do Trosarine. Predjemo oko 18 km. Ali kako god, bolje da ljudi setaju, nego da sede kuci.
Veceras sam napravio pauzu u parkicu i ne bi bilo fer da kazem da nije lep. Iz parka je lep pogled ka trznom centru Galerija, koji lepo izgleda iz te perspektive. Kada bi se zaustavila dalja gradnja i umesto planiranih zgrada napravili parkovi, orpostio bih im ove zavrsene zgrade, ali, nazalost, gradice se jos puno visokih zgrada okolo. Sa dosad izgradjenim, mogla je komotno da ostane i glavna zeleznicka stanica, samo umanjena i morala bi da postoje 2 pruzna prelaza, iz Savske i kod Sajma.

Slike sa klupice iz parkica.
 
Evo slika Bulevara Vudroa Vilsona kod ulaza na Sajmu (slike od juce, a danas je nepromenjeno). Malo sam obisao oko Galerije i slikao Ulaz 1 najblizi kuli. Setaliste (promenada) izmedju Galerije i postojeceg definitivno nece biti spojeno skorije. Pobadali su sipove i nasipali, da bi obezbedili korodor masinama i kamionima do kule, jer se zatvara prolaz sa strane Galerije, da bi moglo da se poplocava i priprema za otvaranje. Od jednog novog radnika sam cuo da su mu rekli da ce morati sve da zavrse do polovine Oktobra, ali on ne zna kad ce se pustiti u saobracaj bulevar i Galerija u rad, ali pretpostavlja ubrzo posle zavrsetka radova.
Setalistem ispred Galerije ce moci da se izadje do ulice koja pravo vodi do Savske i tu je jedan od ulaza u podzemnu garazu. Odatle je vrlo blizu ulica sa biciklistickom stazom kod parkinga iza Cio restorana, ali nece se ni tuda spojiti za pesake i bicikliste, jer bi se time prekinuo koridor za masine do kule. Ipak, zavrsetkom Galerije, pesaci i biciklisti koji idu iz pravca Ade, nece morati idu u Vilsonov bulevar kod Sajma, nego se tek kod kule odvajaju od reke, pa ka Savskoj do bulevara, a onda levo i sadasnjim putem. Moze i ulicom ranije, ali nije bas dobro resenje, jer se tuda krecu kamioni i masine. Uskoro ce ta ulica biti raskaljana, kad krenu hladniji dani.
 

Prilozi

  • 23.jpg
    23.jpg
    967,3 KB · Pregleda: 2.462
  • 35.jpg
    35.jpg
    978,3 KB · Pregleda: 2.461
U ovom setu su fotografije Kule i okoline sa 3 pozicije i od juce su.
Zavrsni sloj asfalta u traci bulevara blizoj TC.
"Udarili" su asfalt kod rampi na ulazu sajma. U neku ruku je olaksan prolaz biciklistima tim delom, jer je ranije bilo puno rupa.
 

Prilozi

  • 4.jpg
    4.jpg
    964,9 KB · Pregleda: 2.442
  • 11.jpg
    11.jpg
    968,4 KB · Pregleda: 2.448
За освежење у врелим летњим данима
 
E sad, super bi bilo i da pesaci ne dodju autom do Buda bara, nego da prepesace malo vise.

Lepo je videti da ima jos pesaka koji se ne dele na parkiram se ispred kafica i prosetam krug od 100m :) Takodje sam napomenuo da su i meni relacije duze, ali sta pravi problem? Problem prave kolica, lako je kad samo pesacis pa mozes i da zaobidjes, mozes i stepenicama lako, mozes bilo gde. Ja npr isto cesto parkiram kod buda bara ili okolina gde ima mesta kad mi je relacija promenada - dunavski kej jer nemam kako da dodjem kolicima do promenade, isto tako parkiram na sajmu kada mi je relacija sajam - ada. Na obe relacije ili imam ukrstanje sa bici stazom ili je put toliko neravan i pun rupa da se mora bici stazom ili jednostavno trotoar ne postoji (a ako postoji zakrcen je automobilima). Zato i pricam da se filozofija bici staza je za bicikliste, pesak nema sta tu da trazi moze poistovetiti sa filozofijom vozim auto i gazim bicikliste koji mi smetaju jer tu biciklista nema sta da trazi. Da se podsetimo malo pravila o saobracaju, pesaku je zabranjeno da se krece i kolovozom osim ako ne postoji trotoar ili druga površina namenjena za kretanje pešaka, kada prelazi preko obeleženog pešačkog prelaza, kada se kreće po kolovozu na putu van naselja, ako postoji trotoar, a pešaci ga ne mogu koristiti iz nekog razloga. Dakle iako generalno nema pravo ni po kolovozu ni po bici stazi pesak je generalno glavni i tu nema diskusije. A ja cu radije da koristim bici stazu umesto kolovoza, kao sto ce biciklista radije da koristi trotoar nego nepregledan ili brz kolovoz. Eto juce setah od vase pelagice do topciderskog parka i troje biciklista voze trotoarom, od toga su mi dva zvonila da se sklonim iako ne bi trebalo da voze tu ali sam se uredno sklonio sa kolicima, a biciklisti se izvinili na smetnji. Put jeste malo nepregledan tu oko topcidera.
 
Nikolino prilicno je siguran 08.Oktobar kao datum otvaranja BW Galerije, ne znam da li moraju da zavrse celu ulicu do sajma do tada, mada svakako bi bilo bolje da bude tako.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=776588#p776588:3861saot je napisao(la):
astrodule » Mon Sep 21, 2020 11:00 am[/url]":3861saot]
tzoran1":3861saot je napisao(la):
nije cudno vec de... bi... ls... ki.. kao da stavic wc solju u sred sobe :bash:
Pa vidiš, loš ti je primer jer ako se gleda hitnost, WC šolja na sred sobe je najdostupnija u kritičnim situacijama ;)
Nisam ja rekao da ne treba hidrant (solja) vec da joj nije mesto na sred staze (sobe). Funkcijonalnost u kriticnim situacijama nije umanjena time sto ne stoji na sred staze (sobe). Mada to je izgleda novi trend da se postavljaju razne prepreke na komunikacijama (primer stubova rasvete u Karadjordjevoj takodje na sred staza pa su onda prositili stazu) :mrgreen:
 
Mene od svih noviteta najviše interesuje kako će finalno izgledati kej ispred tržnog centra i kule koji će konačno povezati dve obale jer ću taj kej realno najčešće koristiti, u tržnom samo imax ako ga bude a u kuli jednom popiti piće da vidim pogled.
 
Neko je u autocadu greškom postavio hidrant kod klupa, radnici sledili plan i eto gluposti na delu.
 
Vrh