Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Jel misliš na onaj deo kod Stenke? Tu se jedino staza preklapa. Mada to će srediti kad budu uređivali obaloutvrdu do Ade. Ljudi ne zvone samo jer im ideš na živce već da upozore da nailaze. Koliko puta sam videla da nenadano dete istrči ili pas. Još ko je na rolerima to je pogibija u najavi. Ne znam kakav gas klinci daju ali pri voznji po ravnom teško da može preko tih dozvoljenih 35km/h.
 
Naravno da ne zvone jer im ides na zivce vec i da upozore, nisam ni spomenuo da to neko namerno radi. Npr ako se krecem bici stazom jer nema ni trotoara, ni staze ni kolovoza kao npr mali deo posle stenke do mosta na adi i ne cekam da mi neko zvoni vec stalno gledam da li idu biciklisti, zbog svacije bezbednosti. A i svestan sam kako je kad mi neko nepotrebno usporava kretanje, a ima prostora. Takodje kada se vozim sa nekim u autu svestan sam kako vozaci reaguju na bicikliste, iako spomenem da ne smetaju, sta kome smeta ako covek hoce da se krece zdravije i jeftinije ali i sami znate kakvi su vozaci. Verovatno je tako kod nekih biciklista sa pesacima. Moze se fino ubrzati po ravnom i vise od 35km/h kada neki ljude i trce tom brzinom ali je u principu nebitno ravno, uzbrdo ili nizbrdo. Takodje mi ne smetaju ni po trotoaru ni po pesackim stazama ali ako je brzina prilagodjena mestu gde se vozi. Posebno mi je drago kad vidim malu decu kako uz pratnju roditelja voze male bicikle.

Evo primer pre neki dan predvece na promenadi isto malo veca guzva, stariji par se podlaktio i seta. Posto nema mesta morao je na bici stazi, naisao biciklista i udara po zvoncetu ali stariji par ne cuje, posebno od buke ljudi i tramvaja sa mosta. Mogao je da predje malo desno van bici staze da ih zaobidje kada je video da ga ne cuju, ali je sacekao sve dok nisam prisao paru da im spomenem da se malo pomere da prodje biciklista. Bili su iznenadjeni, uopste ga nisu ni primetili ni culi, izvinili se i sklonili se, a opet biciklista je lagano mogao da ih zaobidje. A ako se vozite kod ade onda i sami znate da se vozi brze, ne znam koliko ali voze fino, posebno kod mosta, a i beton hale, projure pored mene, ne tako cesto ali bude. Takodje preko mosta je spojena staza za pesake i bicikliste, odvojena linijom, i tu cesto vidim bicikliste kako voze stazom za pesake, tu mi ne smeta jer svako ko je naisao nas je zaobisao i bez zvonceta i bez velike brzine. Sustina da je ako su spojena bici i pesacka staza da se treba dodatno obratiti paznja kako pesaci tako i biciklisti da uspore i obrate paznju. Samo sto neki ljudi, pesaci ili biciklisti, ne vole bas da se sklanjaju.
 
Nemam pojma o čemu pričaš i o kakvim brzinama, ja lično ne doživeh nikad nikavo jurcanje i divljanje. Jednostavno je, na bici stazi biciklista ima prednost i drugi treba da se sklanjanju. Ja tamo gde mi svašta neodgovara i ide na živce ne idem. Zato npr ne vozim tu i po Adi vikendima, kad mi se divlja idem offroad po Košutnjaku i slično. Naši biciklisti su med i mleko, probaj da šetaš po stazi u Kopenhagenu npr, tamo gaze bez upozorenja opušteno.
 
Kopenhagen je grad zrtva biciklizma jednom sam cekao u autu sat vremena da skrenem desno zbog mora bicikala koji su prelazili i na zeleno i na crveno. Imaju taj stav, ja ne zagadjujem i mogu sta zelim...

Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk
 
Isao na sastanak 50 km dalje. Odelo, bajs i duza voznja se ne vole

Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk
 
Има и оваквих идеја, хоће да руше БнВ, реално од тога нема ништа, видим и у коментарима на текст свашта пишу, како у Висти и Парквју после сваке кише цури вода низ струјне каблове у сваки стан, поплављен подрум, небезбедне зграде за живот, али ко зна да ли је тачно, сви медији и друштвене мреже су инфицирани ботовима разних странака и више не знаш коме да верујеш
https://www.danas.rs/ekonomija/gajic-be ... a-gradnja/
 
dzigi, ni ja ne mislim da ce iko ikad tu nesto rusiti, eventualno ce se nesto urusiti samo od sebe. ovo ne pisem na osnovu pisanija botova niti sam imao ikakav uvid u same radove ali sledim zdravu logiku da ako je nesto urbanisticki uznemiravajuce, arhitekstonski jadno, ekonomski katastrofalno, pravno kaznjivo... mene uopste ne bi cudilo da se ispostavi da je i gradjevinski nebezbedno.
 
Cekajte malo, razbuktala se rasprava gde joj mesto nije... Postoje propisi, ali postoji i zdrav razum i medjusobno postovanje.
Do skoro je bila u upotrebi pesacko biciklisticka staza ispod starog zeleznickog mosta i sirine je taman koliko je obelezena biciklisticka staza. Ja, kao dugogodisnji biciklista rekreativac, zvonce sam koristio samo kad seta vise ljudi i zauzmu obe trake. U 99% slucajeva se ljudi pomere u jednu traku i ja prodjem. Postoje i oni tvrdoglavi koji nece da se sklone, ali su oni bas retki. E sad, postoji varijanta da se svadjas sa njima, tuces i sta vec, a postoji mogucnost i da sacekas ili pokusas da se provuces lagano, ukoliko je moguce, bez mogucnosti da se bilo ko povredi. Pozvonim i kad je neko sam, pa ide po sredini, kao upozorenje da ne iskoraci pravo na mene. Slicna je sirina kod restorana Stenka, kod Mosta na Adi itd.
Kada neko ide peske desnom stranom i naidje mi neko u susret, nema razloga da zvonim, jer covek ne moze da nestane odatle, nego sacekam da se oslobodi leva traka, pa obidjem.
Sto se tice krsenja propisa i voznje bicikla po trotoaru, ili pesacenja po stazi, to se radi naveliko i nasiroko. Postoje i opravdani i neopravdani razlozi. Sa stanovista zakona, svi su neopravdani, ali ljudski gledano, nekad postoji razlog. Na primer, pored sajma 99% biciklista (ali realno mozda i vise) bicikl vozi trotoarom. Retko ko se usudi da vozi bulevarom zutom trakom pored autobusa. Prekljuce sam naisao i pozvonio sam saobracajnom policajcu koji je proveravao dokumenta i stajao je na sredini prolaza izmedju auta koji je zaustavio i drveta. Za svaki slucaj sam mu pozvonio i covek se malo pomerio i ja lepo prosao. Moja brzina tad je bila manja od 10 km/h. Kada nema bas nikoga trotoarom, prodjem brze, ali cim ima pesaka, usporim. Sad bi bezgresnici rekli da je po propisu da sidjem sa bicikla i guram ga. Zamislite da od BIP-a guram bicikl trotoarom do izlaza sa sajma i jos malo dalje do biciklisticke staze. Tu ima 2,3 km. Pa ne bih vise ni vozio bicikl. A ne bih ni po propisu da nosim glavu u torbi i vozim tako opterecenim bulevarom. Autobus koji bi me pregazio bi bio kriv, ali da li mi je to uteha?
Kao pesak se ponasam prema biciklistima isto kao i vecina pesaka prema meni. Ako vec moram da koristim bici stazu da obidjem nekoga, okrenem se i pogledam da ne uletim nekome pod tocak. Po propisu pesaci ne bi smeli da koriste bici stazu, sem gde je naznaceno da je kombinovana. Takodje ne bi smeli ni da je koriste vozaci rolera, ljudi koji trce itd. pa je mnogi ipak koriste. Roleri se tesko kotrljaju po plocama i kockama, pa ljudi koriste stazu. Isto je vrlo cesto za roditelje koji guraju decu u kolicima. Sve je ok dok se ljudi ponasaju kulturno.
Pre mesec dana sam 2puta u 2 dana imao situaciju da se klinci, tinejdzeri, zezaju tako sto idu po stazi i jedan drugog gurnu pred biciklistu i povuku nazad. Medjutim, ja ne znam da li ce da ga povuce nazad i sleteo sam u travu, a oni se ismejali. Tako sam isto mogao da sletim u Savu i opet bi verovatno bilo smesno. Toga ima, ali ne mogu zbog toga da mrzim pesake, ili klince itd.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=774814#p774814:2ov55qju je napisao(la):
Mr.Awesome » 14 Sep 2020 21:10[/url]":2ov55qju]Nezvanična informacija, da će uskoro krenuti postavljanje polukružne panoramske terase na Savi.

Ovo je lepa vest, bice sigurno interesantno setati "iznad reke" tom terasom.
Jel se zna koji je rok gradnje?
 
Malo slika Vilsonovog bulevara i ookolnih saobracajnica i malo informacija.
Od radnika sam saznao da se sve sprema za otvaranje krajem Oktobra. To podrazumeva Galeriju, Bulevar Vudroa Vilsona i ulicu od bulevara do Save sa obe strane Gazele. Juce je asfaltiran prvi sloj leve ulice gledano ka Savi (smer kretanja od Save ka bulevaru)
Asvaltirano je i malo parce od bulevara prema Mostarskoj petlji, da bi mogli da zavrse staze za pesake i bicikliste. Dakle, plan je da sve to bude gotovo do kraja Oktobra (ranije se pominjao 8. Oktobar, ali je izgleda to bilo rano da zavrse dotad).
Jos jedna informacija je, da ce zapocete ulice ispod Gazele ka Mostarskoj petlji spajaju sa Bulevarom Vojvode Misica, odnosno Savskom ispod Mostarske petlje. To je odlicna opcija, jer tu vec postoji semafor i dovoljna sirina. To bi znacilo da se sa Novog Beograda ka BW moze direktno sa Gazele, pa kroz petlju. Iz pravca Autokomande jos lakse, bukvalno samo pravo. Ono sto ne znaju je, kad ce to biti gotovo. Kazu da ce se potred graditi puno zgrada, pa da je neophodno i to ukljucenje.





 
Naši biciklisti su med i mleko, probaj da šetaš po stazi u Kopenhagenu npr, tamo gaze bez upozorenja opušteno.
[/quote]
Obožavam Kopenhagen i često idem tamo. I baš sam to primetio da su biciklisti ubitačni u gradu. Jedinstven slučaj u svetu, tamo nema straha od automobila, nego od biciklista koji jurcaju i nemilosrdni su prema pešacima. Par puta sam uživo video slučajeve kad je biciklista naleteo na pešake, jednom čak na decu.
Biciklista je pun grad, jer je grad u ravnici, a posedovati automobil u danskoj je luksuz zbog visokog poreza na motorna vozila.
 
Pa naravno da jurcaju toliko kad su se svi smrzli. Moraju da okreću pedale kako bi se zagrejali :lol:
 
Не може то без фушераја.

1.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=775604#p775604:2j96ha36 je napisao(la):
futureast » Čet Sep 17, 2020 10:28 am[/url]":2j96ha36]Naši biciklisti su med i mleko, probaj da šetaš po stazi u Kopenhagenu npr, tamo gaze bez upozorenja opušteno.
Obožavam Kopenhagen i često idem tamo. I baš sam to primetio da su biciklisti ubitačni u gradu. Jedinstven slučaj u svetu, tamo nema straha od automobila, nego od biciklista koji jurcaju i nemilosrdni su prema pešacima. Par puta sam uživo video slučajeve kad je biciklista naleteo na pešake, jednom čak na decu.
Biciklista je pun grad, jer je grad u ravnici, a posedovati automobil u danskoj je luksuz zbog visokog poreza na motorna vozila.
[/quote]

Isto u Amsterdamu. Kada sam radio tamo, vise sam se plasio biciklista nego automobila. Kroz pesacke ulice, biciklisti bukvalno jure, zvone da im se pesaci sklone, ponasaju se bahato. Dva puta sam video sudare biciklista sa pesacima, gde su ljudi lezali na ulici nakon pada (verovatno turisti koji nisu navikli da beze od biciklista).
 
kad danska podstice koriscenje bicikala da bi bila naj eko frendli zemlja, majn iz biger den jors, a da pritom zbog toga ne sme da sankcionise bahate bicikliste u gradu 4 puta manjem od beograda. Ukini kolovoze, napravi bici staze, primeni zakone za bicikliste i eto i eco i korisno. Sve bi to nasi ljudi iskorenili i vise ne bi bilo bahatih biciklista tamo :D

@nikolino

bravo, sve lepo receno. Bas prekjuce kada sam setao promenadom par biciklista je vozilo van bici staze jer su isli uporedo, ali nije bila ni velika guzva. Sustina je da sa ovakvom infrastrukturom ne mozemo da se skroz razdvojimo na pesake, bicikliste i vozace automobila. Svakih staza je nedovoljno, ko ima bebce i ko koristi kolica zna o cemu pricam. Sustina je da se ne moze trenirati promenadom i delom ade, kao i da pesaci moraju da koriste delove bici staze sa opreznoscu, dokle god su ljudi tolerantni nece biti nekih problema. Ali ako nekome smeta jedno ili drugo onda jbg.

Elem prespojili su ulaz u sajam, a i na samom sajmu rade neka prosirenja kod rampe sajma, koliko sam video verovatno ce ulaz na sajam ostati kod jugospeda, a izlaz sa bulevara gde je bio ulaz na sajam ili obrnuto.
 
Градилиште Тераса (17 спратова!) пре два дана:





















 
Zgrada Terraces izgleda odvratno, kao da je na periferiji Marseja, a ne u centru Beograda. :notok:
 
Beograd na vodi poželela bi svaka prestonica; Uskoro se otvara i najveći šoping mol na Balkanu

Beograd -- "Beograd na vodi" je najveći građevinski projekat u Evropi, kakav bi poželela svaka evropska prestonica, rekao je zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić.

"U ovom trenutku na izgradnji 'Beograda na vodi' 2.800 radnika. Završena je izgradnja 768 stanova, a trenutno se gradi 2.484 stana, 269 hotelskih soba i tržni centar površine 300 hiljada kvadrata. Zato je 'Beograd na vodi' najveće gradilište u Evropi", rekao je Vesić.

Vesić je naveo da je to projekat koji je pokrenuo razvoj Beograda, prenosi Beoinfo.

On je dodao da će šoping mol, najveći na Balkanu, biti otvoren za oko mesec dana dok će Кula Beograd kao i zgrada Magnolija sa 110 stanova a buduća najviša zgrada na Balkanu, u kojoj će biti Sent Ridžis hotel biće završena na jesen sledeće godine.

"U oktobru ove godine počinje rekonstrukcija hotela Bristol. U toku je tender za izbor izvođača za izgradnju Dabl Ju hotela koja počinje 2021. godine", izjavio je Vesić.

Na prostoru "Beograda na vodi", kako je rekao, je izgrađeno nekoliko javnih prostora.

"Investitor 'Beograda na vodi' uredio je Sava promenadu, rekonstruisao Hercegovačku ulicu, izgradio Bulevar Vudro Vilsona i Ulicu Nikolaja Кravcova kao i centralni park površine 27 hiljada metara kvadratnih na kojima se nalaze dečja igrališta, sportski tereni, piknik zone i amfiteatar. U toku je rekonstrukcija Savskog trga površine 30 hiljada metara kvadratnih od čega dve trećine čini pešačka zona ispod koje se trenutno gradi velika kanalizaciona crpna stanica. Na trgu će biti postavljen spomenik Stefanu Nemanji", rekao je Goran Vesić za tv Pink.

On je naglasio da je projekat "Beograd na vodi" posredno pokrenuo izgradnju nekoliko infrastrukturnih projekata koji su bili u planovima skoro pola veka.

"Glavna železnička stanica je preseljena na Prokop koji se konačno završava a počet je pre pola veka, izneštena je železnička pruga iz centra grada što Beograd planira od marta 1971. Godine, a u toku je izgradnja i nove autobuske stanice u bloku 42 tako da će već do kraja godine deo autobuskog saobraćaja polaziti sa nove stanice a sav saobraćaj naredne godine", poručio je Vesić.

Sajt B92 https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1735084
 
Ovakve izjave i tekstovi kod mene samo stvaraju kontraefekat i još veću kritičnost prema nečemu što bih inače dočekao i ocenjivao neutralno.
Sve što neko pokuša da mi natrlja na nos ili ''na silu'' nametne, a pogotovu ako to radi Megatrend brigada, samo me dodatno odbije od toga.
 
"U ovom trenutku na izgradnji 'Beograda na vodi' 2.800 radnika. Završena je izgradnja 768 stanova, a trenutno se gradi 2.484 stana, 269 hotelskih soba i tržni centar površine 300 hiljada kvadrata. Zato je 'Beograd na vodi' najveće gradilište u Evropi", rekao je Vesić.

On je dodao da će šoping mol, najveći na Balkanu, biti otvoren za oko mesec dana dok će Кula Beograd kao i zgrada Magnolija sa 110 stanova a buduća najviša zgrada na Balkanu, u kojoj će biti Sent Ridžis hotel biće završena na jesen sledeće godine.

Znači, neće više Bugari da budu najveći.
https://en.wikipedia.org/wiki/Paradise_Center
Paradise Center in Sofia, Bulgaria is the largest mall in Bulgaria and the Balkans based on gross leasable area.
 
Vrh