Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=776144#p776144:1y6gz4pw je napisao(la):
astrodule » 19 Sep 2020 10:56 am[/url]":1y6gz4pw]Da mi je videti grad koji stavlja najveći tržni centar u zemlji u centar grada ?!

Nismo nažalost jedini koji su poludeli za šoping centrima. Evo u Londonu jedan odmah pored glavne tamošnje katedrale:

shopping st pauls.jpg


EDIT: Inače je najveći britanski šoping centar (Westfield - 235.000m2) nekih 6km od centra Londona i smešten je u veoma urbanizovanoj sredini.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=776149#p776149:2qksrmvn je napisao(la):
astrodule » 19 Sep 2020 10:12 am[/url]":2qksrmvn]
"U ovom trenutku na izgradnji 'Beograda na vodi' 2.800 radnika. Završena je izgradnja 768 stanova, a trenutno se gradi 2.484 stana, 269 hotelskih soba i tržni centar površine 300 hiljada kvadrata. Zato je 'Beograd na vodi' najveće gradilište u Evropi", rekao je Vesić.

On je dodao da će šoping mol, najveći na Balkanu, biti otvoren za oko mesec dana dok će Кula Beograd kao i zgrada Magnolija sa 110 stanova a buduća najviša zgrada na Balkanu, u kojoj će biti Sent Ridžis hotel biće završena na jesen sledeće godine.

Znači, neće više Bugari da budu najveći.
https://en.wikipedia.org/wiki/Paradise_Center
Paradise Center in Sofia, Bulgaria is the largest mall in Bulgaria and the Balkans based on gross leasable area.

Otkud Bugari? Zar nisu vec Grci sa Mediterranean Cosmos pored Soluna, koliko se secam (sto se tice kvadrata) najveci trznjak na Balkanu sa sve crkvom i zabavnim parkom. Nerado inace idem tamo...

Solun
Pogledajte prilog 1

Sofija
Clip_resize.jpg


https://luxurylaunches.com/travel/10-bi ... europe.php
 
Manite se tržnih centara. Ja bih radije da primetim da je Savski trg po kvadraturi veći od "centralnog" parka, što samo pokazuje koliko je taj jadni park sramotno mali. Manjež je otprilike iste kvadrature (čak je i malo manji), ali pošto Manjež nije razvučen kao rezanac opet deluje veće. Sramota je da se hvale tim glorifikovanim pešačkim ostrvom i da ga nazivaju "centralnim" parkom kada taj prostor nije ništa drugo do savršen primer toga koliki je samo bio problem nameniti bilo koju površinu javnoj nameni u tom projektu. Jad i beda.
 
Postoje razne definicije veličine. Površina pod lokalima, ukupna površina...

Ali mi smo najveći na Balkanu i to je najvažnije.

Sve u svemu, meni je bolesno da se takvi objekti koji non stop generišu mnogo ljudi, naročito automobila, guraju u centar grada koji nema normalan gradski prevoz.
 
da se podsetimo kako su madjari u malenom segedinu isplanirali da izgleda novi blok u centru i dokle se stiglo sa izgradnjom.

IMG_0897.jpg


cedrus-23.jpg


koga dusa ne boli kad vidi ovo i uporedi sa cemerom i jadom bnv-a taj dusu nema
 
Ovakav projekat bi tako dobro "cucnuo" na parcelama ispod Kalemegdana, sadasnjem stambeno-poslovnom kompleksu K-Districtu, nazalost na istom mestu dobismo prosecne objekte, bez neke kreativnosti, originalnosti.
 
samo mala korikcija. mi nismo dobili nista sem malo dekinga uz savu. to je benefit za koji smo mi dali hektare zemljista i pratecu infrastrukturu. na zemljistu koje smo dali ce neko da izgradi desetine hiljada stanova koje ce ljudi da kupe a taj neko ce da zaradi milione evra.

mi cemo jos naknadno dobiti i saobracajni kolaps u sirem centru, to nam je bonus
 
Морам још једном да напишем да је уз овакво уско шеталиште бициклистичка стаза потпуни промашај и да је она морала да иде уз булевар Вудроа Вилсона, па после Газеле да се врати уз реку, да би се спасло што се спасити може од тог шеталишта, међутим видим да се у Београду поред јаког лобија власника паса који не поштују никаква правила и шетају питбулове, стафорде, ротвајлере без корпе и повоца по парковима и улицама пуних људи, мале деце, не чисте за својим љубимцима и слично, појављује још један веома јак лоби, а то су бициклисти, који видим овде наводе примере из Копенхагена и како треба да будемо срећни што они не газе све пред собом, ако на све то додамо и луду вожњу на тротинетима, па и бахате возаче аутомобила, бахато паркирање на тротоарима, долазимо до закључка да је у Београду у ствари најугроженији човек који иде пешке, који шета, пешак, то јест онај у најприроднијем кретању.
 
Ko im je kriv sto je usko setaliste napravljeno ....
Stariji u vremenu stariji u pravu ....
Moze se setati i vlsonovim bulevarom ....
 
Jao buuu huuu. Čim se napiše da su pešaci u prirodnom stanju neprirodni na bici stazi, odmah smo lobisti. Šetaj brate mili ko te sprečava.
 
Pešaci jesu neprirodni na normalno projektovanoj bici-stazi, ali ovde (i na nekoliko drugih mesta po gradu) je konkretno problem što je prostor za pešake potpuno neprirodno zakinut da bi se napravio privid bici staze.

Rezultat je Srbiji svojstvena saobraćajna mućkalica, gde nit’ ima dovoljno prostora za pešake nit’ za bicikliste - a sve usled politikanstva i previda u planiranju. Ostavljeno je narodu da se sam “dogovara” ko ima prvenstvo. I dok medju obe strane ima normalnih ljudi, dovoljan je jedan nervozni biciklista ili nadrndani pešak da bi ispao karambol.
 
I vi biste da biciklisti ispaštaju zbog tih promašaja?

Biciklistima ne smeta gužva. Malo usporimo i to je to. Ali vožnja kroz Vilsonov bulevar je katastrofa (ponavljam po stoti put).

Vole ljudi gužvu u Srbiji, pa neka nastave da se guraju kao u Budvi u sred sezone (bez korone)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=776266#p776266:12ftuxis je napisao(la):
astrodule » 19 Sep 2020 08:58 pm[/url]":12ftuxis]I vi biste da biciklisti ispaštaju zbog tih promašaja?

Biciklistima ne smeta gužva. Malo usporimo i to je to. Ali vožnja kroz Vilsonov bulevar je katastrofa (ponavljam po stoti put).

Vole ljudi gužvu u Srbiji, pa neka nastave da se guraju kao u Budvi u sred sezone (bez korone)
Ne razumem šta podrazumevaš pod ispaštanjem biciklista, niti kako si iz mog komentara zaključio da ja to želim.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=776267#p776267:vz93ogyw je napisao(la):
Пантограф » 9 minutes ago[/url]":vz93ogyw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=776144#p776144:vz93ogyw je napisao(la):
astrodule » 19 Sep 2020 09:56 am[/url]":vz93ogyw]Da mi je videti grad koji stavlja najveći tržni centar u zemlji u centar grada ?!
Carigrad:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Grand_Bazaar,_Istanbul

I Moskva:
https://ru.wikipedia.org/wiki/ГУМ

Dakle, Drugi i Treći Rim. Beograd možda želi da bude Četvrti Rim:)

Našli smo sa kime i sa čime da se poredimo i takmičimo.

Bejah na Kapali čaršiji. Koliko se sećam, to je tržnjak iz 15-og veka :)
A bejah i na nepokrivenom sličnom mestu u Kairu (još starijem) -Khankaliliju. Ta mesta imaju dušu i u 21. veku.

I ovaj ruski vidim da je fascinantan.

No, naš će biti i lepši i veći i bolji i stariji i privlačiće turiste i dizaće na BDP, GDP...
 
Ako me sećanje dobro služi, na tom relativno kratkom potezu ima prostora da se biciklistička staza premesti na nekadašnju trasu pruge i potom posle Starog Tramvajskog mosta uključi na promenadu. Mislim da time niko ne bi ispaštao.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=776240#p776240:37uaqzor je napisao(la):
Dzigi Bau » Sub Sep 19, 2020 7:40 pm[/url]":37uaqzor]... појављује још један веома јак лоби, а то су бициклисти, који видим овде наводе примере из Копенхагена и како треба да будемо срећни што они не газе све пред собом, ако на све то додамо и луду вожњу на тротинетима, па и бахате возаче аутомобила, бахато паркирање на тротоарима, долазимо до закључка да је у Београду у ствари најугроженији човек који иде пешке, који шета, пешак, то јест онај у најприроднијем кретању.

Da li citas ono sto napises, pre nego sto kliknes na "Posalji"? Kako uspevas da razmisljas uopste na takav nacin.
Lepo si napisao "бахате возаче аутомобила", a nisi napisao svi vozaci automobila. Da li znaci da postoji i Udruzenje bahatih vozaca automobila Srbije, skraceno UBVAS, koji lobiraju za bahatu voznju i parkiranje? Hocu da kazem, samo si za vozace automobila izdvojio gupu bahatih, a za bicikliste i setace pasa se podrazumeva da su svi bahati ili sta?
Bicikli su popularni u svim vecim gradovima razvijenijih zemalja, kao ekoloski prihvatljiv vid kretanja, kretanje koje poboljsava zdravlje i smanjuje trosak drzave za lecenje gojaznosti i bolesti nastale usled neaktivnosti. To je dokazano, a da li ih neko voli ili ne, to je drugo.
Biciklisti nisu samo dr****** koji divljaju i zvone i maltretiraju pesake. Nisu ni svi vlasnici pasa, vlasnici pitbulova, staforda i rotvajlera koje setaju bez povoca. Bahatih pojedinaca ima medju svima, pa i medju pesacima. Medju biciklistima takodje ima "...људи, мале деце..." nisu vanzemaljci.

Danas sam 2 puta prosao izmedju BW i 25. Maja i imao sam 3 incidenta. Najcesce ih dozivim jednom u 15 dana, ali danas sam bio lose srece. 2 puta su neoprezni bili biciklisti, a jednom su pesaci bili bahati (ovo je najblaza rec)
1. Kod Savanove pesaka je bilo previse da prodju uskim setalistem i nekoliko njih je islo stazom. U susret su naisle neke devojke da biciklima i prva je potpuno neoprezno, bez gledanja presla u moju traku da ih obidje. Ja sam nju video i zakocio potpuno, ali nisam stigao da pozvonim, vec sam viknuo "pazi", ali kasno i ona je zakacila mene koji sam stajao u mestu. Ona se kretala ne brze od 10 km/h i zahvaljujuci tome, uz malo kocenja, nismo se povredili. Ali bas nije gledala, video sam po njenom pogledu i to mi je bio znak za kocenje.
2. Na identicnom mestu nesto kasnije vozili su otac, majka i dete od oko 5 god. Nije vise bilo puno setaca. Na metar ispred mene, dete je odjednom skrenulo ka meni. Viknuo sam "pazi" i dete se streslo i zaokrenulo volan i malo je falilo da padne. Ja sam potpuno sisao sa staze da pobegnem od sudara i zakocio sam. Roditelji niti su mi rekli "izvini", niti su detetu rekli da pazi, nista. Prosle godine me je u takvoj situaciji dete udarilo u zadnji tocak i palo je. Njegov otac mi se izvinio i zahvalio sto sam tako dobro zakocio. Kad je video da sam se zabrinuo za dete, mislio je da se plasim krivice i rekao mi je "nista ne brinite, sve sam video, odlicno ste reagovali, hvala Vam." To je razlog zbog koga viknem "pazi", jer dok pronadjem zvonce, moze da bude kasno.
3. Kod Kule Nebojsa, na usponu ka Kolosu, 2 starije gospodje (oko 65 god.) su isle stazom i zauzele je celu. Dok sam im prilazio u susret, pozvonio sam jednom, pa kad sam bio blize, poceo sam da kocim i pozvonio jos 2 puta. Pogledale su u mene i izignorisale su me. Onda sam potpuno zakocio i sisao sa staze. Tocak je malo zasuljao po zemlji. Jedna je istog momenta pocela da vice na mene "gledas li ti nesto, vidis li ti sta ovde pise", a ja zbunjen (nisam bio uplasen, situacija je bila bezazlena), pitam je "sta pise gospodjo, da je biciklisticka staza?". Ona mi je 3 puta ponovila "Vidi sta pise, doji pogledaj". Ja stao i gledam, a ona mi cita "Pise, pazi pesaci!" Ja joj objasnjavam da je to staza za bicikliste i da bi bar trebalo da se pomere u jednu traku itd. Naravno, one su izignorisale i otisle sa svojim tumacenjem da je to staza namenjena "pazenju biciklista na pesake".

Da li znaci da bi ja sad trebalo da pricam kako su pesaci bahati (ja sam pesak koliko i biciklista) i da bi trebalo ukinuti trotoare i setalista u fazonu, evo ti Kaludjerica pa setaj.
Jedan lep primer sam video kod pontonskog pristanista. Otac (oko 30 i nesto god) uci sincica od 4-5 godina da predje stazu na pesackom. "Stani, jesi li pogledao ide li biciklista. Sacekaj, nailazi jedan..." 10 sekundi je trebalo biciklisti da stigne i prodje, ali je decak strpljivo cekao. Nisam mogao da ne pohvalim coveka. Rekao sam mu da je bas super sto uci dete na vreme, a on se nasmejao i kaze "pa mora da se uci." To je vise od ucenja prelaska staze. To je ucenje lepom ponasanju. A ne, sine, zauzmi busiju na stazi i ko ti zazvoni, samo ga drkni pesnicom.

Nismo mi id..ti sto motamo pedale, pa da bi nas trebalo omalovazavati i podcenjivati. Onih koji nisu nauceni lepom ponasanju ima i medju biciklistima, pesacima, vozacima kola, aviona... Voleo bih samo da se prestane sa generalizovanjem, u smislu, vi ste grupa ta i ta, vas bi trebalo ukloniti. Ne zaboravite i da su biciklista kada sidje sa bicikla i vozac auta kad izadje iz auta, ustvari pesaci!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=776240#p776240:2v7em56b je napisao(la):
Dzigi Bau » Sub Sep 19, 2020 7:40 pm[/url]":2v7em56b]Морам још једном да напишем да је уз овакво уско шеталиште бициклистичка стаза потпуни промашај и да је она морала да иде уз булевар Вудроа Вилсона, па после Газеле да се врати уз реку, да би се спасло што се спасити може од тог шеталишта
Ja moram napisati da je setaliste uz biciklisticku stazu potpuni promasaj i da je ono moralo da ide uz Bulevar Budroa Vilsona. Mogli su da naprave biciklisticku stazu od 8m sirine i da se biciklisti sire k'o ljudi, a pesaci nek setaju izmedju zgrada, kroz gradiliste narednih 30 godina ili "dok im ne nestane goriva" (podrske vlasti).
Ovo me podseca na ocevog kolegu molera, koji kaze (kroz zezanciju) "voleo bih da svi umru i da posle svima ja krecim".
A to kako ko gleda na stvari, podseca me na natpise iznad pisoara WC-a moje bivse firme:
"Molimo Vas nemojte bacati pikavce u pisoar"
a ispod neko dopisao:
"Molimo Vas nemojte pi.ati u pikslu".
 
Не знам зашто би била толика трагедија да бицикистичка стаза у делу од Старог моста до Газеле иде Вилсоновим булеваром, људи су стварно невероватни, као да су рођени на бициклу, не знам да ли некада излазиш из куће без бицикла, да ли ходаш некад, а и не знам како неко може да ужива да вози бицикл кроз гужву, кроз реку пешака који нон стоп прелазе преко бициклистичке стазе, као тамо рецимо од Хотел Југославије до Ушћа увек сам возио бицикл издвојеном бициклистичком стазом и није ми сметало што је шеталиште уз реку,а стаза није.
 
Drago mi je da nisam jedini koji je u primerima iz Kopenhagena i Beča uvideo tešku boleštinu i bezobrazluk, gde se nekadašnje bahaćenje vozača automobila zamenilo bahaćenjem biciklista.

Primetio sam da ljudi ovde vole da se klackaju iz jedne krajnosti u drugu. Ne mislim na članove koji su samo preneli iskustva i stanje iz Kopenhagena nego na ove druge koji u tome vide nešto dobro. Krene se od premise da ne treba pešaci da budu robovi automobilima, pa se završi u suprotnoj krajnosti, gde ispadne da treba budu robovi biciklistima. Isto tako, na drugoj temi, krene se od ideje kako estetski unaprediti grad, pa se dogura do predloga da se ceo grad vrati u stanje kao pre 100 godina da bi estetski zadovoljio potrebe zanesene manjine. I tako u beskraj, primera je mnogo. Mnogi ljudi na forumu imaju svoje fiks ideje i strasti koje ih toliko jako zaposednu da prestanu da vide šumu od drveta. I dođu do tačke gde su spremni da osakate jedan aspekt grada, njegovog funkcionisanja i njegovih žitelja, samo da bi unapredili drugi.

Elem, kao neko ko vozi bicikl već 25 godina, mogu samo da kažem da žalim one koji misle da je taj Kopenhagen model nešto čemu treba težiti. Gde se jedno bahaćenje, s auspuhom, menja drugim vidom bahaćenja s pedalama. Osim izolovanih staza i mesta poput Ade (opet - na stazama), ne mogu da se setim kad sam zadnji put koristio zvono na biciklu i terao pešake u stranu. Niti to radim, niti dozvoljavam da neko drugi meni to radi kad pešačim kroz svoj grad.
 
Glavno šetalište uz reku MORA da ima biciklističku stazu. MORA.
I shvatite da nema toliko mnogo zvonjenja, pešaci su disciplinovani i navikli su na bicikliste i obratno. Nije nikakvo cimanje za normalne bicikliste. I nikada mi neće biti lepše da vozim par stotina metara uz prometnu ulicu sa semaforima nego kroz malo gužve sa pešacima.
 
Dule, da me ne shvatiš pogrešno - za druge ne znam ali ja ovde nisam toliko komentarisao slučaj sa BnV (jer retko zalazim sad tamo i čekam da se završi, bar taj kej, pa da onda komentarišem) nego uopšteno sve teme i diskusije sa drugih podforuma vezanih za biciklističke staze i način na koji ih treba regulisati i postavljati.

Video si i sam da smo o biciklistima, bici stazama, i regulisanju bici saobraćaja, pričali nedavno i na drugim temama. Ovo je samo nadovezivanje na to, i nadovezivanje na pisanja Džigi Bau-a i drugih koji su, falim te bože, uvideli da menjanje automobila koji trube pešacima - biciklistima koji trube pešacima, nije nikakav progres već maskiranje jednog problema i besmisla u drugi oblik. Ja sam se u prethodnom postu osvrnuo na to. Jer mi je bilo drago da vidim da nisam jedini kome ideja biciklista koji jurcaju preko trotoara i teraju i obaraju pešake deluje kao degeneracija urbanizma i kulture življenja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=776319#p776319:20ipplek je napisao(la):
astrodule » 20 Sep 2020 08:07 am[/url]":20ipplek]Glavno šetalište uz reku MORA da ima biciklističku stazu. MORA.
I shvatite da nema toliko mnogo zvonjenja, pešaci su disciplinovani i navikli su na bicikliste i obratno. Nije nikakvo cimanje za normalne bicikliste. I nikada mi neće biti lepše da vozim par stotina metara uz prometnu ulicu sa semaforima nego kroz malo gužve sa pešacima.
Ispravno si rekao - šetalište uz reku. Samo bih malo preformulisao, PORED ovog konkretnog šetališta treba da postoji biciklistička staza a ne da bude ispreplitano sa njim. To nije užitak ni za bicikliste ni za pešake.
 
@Bender Jasan mi je tvoj stav i pisanje.

@srdjan Nisam dobro rekao, ali nisam hteo da koristim strani izraz Waterfront. Meni je apsolutno užitak vožnja uz reku i tih 30 sekundi gužve ne može d abude razlog za uklanjanje bici staze.

Samo hoću da skrenem pažnju na pravi problem, a to je Savanova koja je privremeni objekat čija je uloga trebalo da bude prodajni centar i info kutak za BnV i koja je odmah napravljenja i koja sada pravi najviše problema.

Ja zaista ne mogu da shvatim da se više ljudi buni zbog bici staze, nego zbog PRIVREMENOG objekta gde je sada restoran SAVANOVA.

Da njema nje i tog suženja skoro niko se ne bi bunio.

Na početku jeste bio problem, ali kao što su se i u blokovima navikli na stazu na nasipu, tako su se i ovde navikli pešaci i zaista ne prelaze na bici stazu. To se naročito lepo vidi sa bicikla kada je malo više ljudi na šetalištu i vidi se "na daleko" kako je bici staza slobodna.

Mnogo je gora situacija kod Juge.

Pa pogledajte šta je pravi problem. Travnjak i mobilijar u nivou Savanove. Setite se da je prvo napravljen taj parking iza Savanove. Pogledajte koliko ima mesta i oni su nabili restoran uz reku.

Ne, ne, i ne. Ne može da bici staza bude problem pored ovog kriminala.

Pogledajte širinu prostora ispred Savanove. Pa su još dodali i mobilijar.

Savanova je podsetnik na kriminal koji prati ovu izgradnju i to je pravi problem, a neprojektovanje biciklističke staze u startu i naknadno budženje je samo posledica tog kriminala.

outside-savanova-to-the.jpg
savanova-usko.jpg
 
Vrh