Dakle, ovo je bilo naporno. Uspeo sam da pronađem sve limove na bivšoj biciklističkoj stazi i prilično oštre slike za njih. Bilo ih je na čak 5 mesta. 3 su označena žuto-crnim stubovima, a 2 nisu. Idemo redom, da makar bude kao neka relativno celovita slikovnica i uspomena na ovaj neobični deo naše staze.
Prvi je bio između najdebljeg drveta, jedinog koga staza zaobilazi, i prodavnice (dole levo). Nije označen stubovima.
Pogledajte prilog 7
Drugi se račva pored samog drveta. Takođe nema stubova.
Pogledajte prilog 6
Treći je malo uzvodno. Označen je sa dva žuto-crna stuba.
Pogledajte prilog 11
Dva pogleda na isti lim sa druge strane. Ovde vidite i deo zemljišta iznad onog koji se odronio. To je nizvodno od levog drveta, a ispod velikog.
Pogledajte prilog 10
Pogledajte prilog 9
Četvrti je dalje uzvodno, neposredno pre najvećeg polukruga staze. Donji levi ugao slike.
Pogledajte prilog 8
Pogledajte prilog 1
Peti je još dalje uzvodno, posle samog velikog polukruga.
Pogledajte prilog 4
Ovde vidite sva tri lima zaštićena stubovima i drvo u daljini.
Pogledajte prilog 2
Pogled na poslednji lim sa druge starne. Više ih nema. Dole je crevo za vodu, a u daljini su zarđale šupe gde se jedini u Beogradu još neutvrđeni deo obale spuštao i završavao.
Pogledajte prilog 5
Pogledao sam šemu vodovoda i kanalizacije. Kanalizacije nema, a vodovod ide sa druge strane ulice. Međutim na ove dve slike, pored žutog stuba, vidite gumeno crevo.
Pogledajte prilog 3
To me je potsetilo da sam jednom, pri veoma niskom vodostaju video neka gumena creva koja idu u vodu. Pa je najbolje objašnjene za ove limove da su brodarska preduzeća tuda provlačila gumena creva priključena na svoj vodovod. Ona su zatim, zajedno sa strujom, preko mostića išla na ukotvljene brodove. Deo njih je služio za stanovanje, a tu je bio i veliki suvi dok za popravljanje brodova. Svi oni nisu mogli da rade bez čiste vode i struje. Dakle najverovatnije je da su tuda prolazila gumena creva za vodu, a možda su tu bili i krajnji ventili ili razvodi kad ima više brodova, pa zato nisu hteli da ih zabetoniraju. A broj ukotljenih brodova je ponekad bio i prilično upečatljiv.
Pa se na kraju može zaključiti da ovi limovi nemaju veze sa razlogom za odron.