Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=386786#p386786:2gppbd3r je napisao(la):
Delija » 18 May 2016 06:32 pm[/url]":2gppbd3r]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=386754#p386754:2gppbd3r je napisao(la):
joncage » 18 May 2016 03:15 pm[/url]":2gppbd3r]Kakvo debilsko resenje ova promenada. Zašto zadržavaju ovu ružnu obaloutvrdu ovako na koso i tek onda započinju šetalište? Zar nije bilo najbolje samo proširiti šetaliste da bude IZNAD vode sa stubovima nosiocima? Pa to je standardno svugde.

Tipa ovo:
http://www.arup.com/~/media/Images/Proj ... 00&mw=1000

ili ovo:
http://scontent-a.cdninstagram.com/hpho ... 7989_n.jpg
То је применљиво за морске не и речне обале где водостај осцилира и по 10м
A tu je i problem drveća koje Sava nosi posle svakog iole većeg peroda kiša. Kao deo sistema ublažavanje naglih promena vodostaja u gornjem toku postoje namerno ostavljeni delovi pod šumom koji se redovno plave. Kad bi postojala još i neka metalna šuma stubova u reci, bila bi potrebna posebna rečna jedinica sa mehanizacijom da to stalno seče i izvlači ispod ovih platformi. Slao sam fotogafije da bi videli šta podrazumeva i koliko košta odbrana jednog jedinog splava rečne policije. A dodatno je ovo spoljna okuka reke koju matica napada direktno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=386789#p386789:1a6h2yn4 je napisao(la):
jabbu » Maj 18th, 2016, 7:55 pm[/url]":1a6h2yn4]
@Igor Igore, hvala ti što misliš na bicikliste, ali bi mi prvenstveno da se vozimo nesmetano, a lako ćemo da stanemo i da se odmorimo i popijemo kafu, tamo gde mi to želimo.
Glavni problem je sto mislim da necete voziti nesmetano vec da ce vam pesaci smetati. Naravno niste vi krivi za to resenje ali samo sagledavam situaciju, i predlazem jasno mi je vama neprihvatljiva resenja da se primarni pravac izmesti iza prve linije zgrada a da se ostavi mogucnost prolaska na kompletno polocanoj obaloutvrdi tj njenom gornjem nivou. Idealno je bilo da staza bude na nizem nivou blize vodi ali ne deluje da je to sada uopste ostvarivo.
Slazem se da je staza u Zemunu i celo to setaliste kod Hotela Jugoslavija pa prema uscu nedovoljno bez obzira sto su okolo zelene povrsine sirine fudbalskog terena. Mozda ja precenjujem ali isto tako mislim da podcenjujes potencijalnu guzvu koju ce pesaci stvoriti a pogotovo zavrsetkom stambenih i komercijalnih objekata blize obali ili recimo sredisnjeg parka ako bnv i dodje u tu fazu izgradnje.
 
"Pešačko šetalište u donjoj zoni biće nepravilnog oblika i promenjivih kota visine. U pojedinim delovima ono izlazi do vrha tj do kote 77. Biće i terasa..."
Vranjanac sa SSC i par Pozorovih slika:
Pogledajte prilog 1
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=386803#p386803:8tcnsy01 je napisao(la):
milos.tro » 18 May 2016 08:28 pm[/url]":8tcnsy01]"Pešačko šetalište u donjoj zoni biće nepravilnog oblika i promenjivih kota visine. U pojedinim delovima ono izlazi do vrha tj do kote 77. Biće i terasa..."
Glavno je pitanje da li će ljudi po tom donjem delu moći da se kreću po pravcu paralelnom reci i tako odvuku deo saobraćaja sa gornjeg nivoa? Jer je zbog dužine obale i mnoštva dalekih odredišta upravo to sada usko grlo. Kolika će biti korisna širina TAKVIH staza (ne onih koje su pod pravim uglom na reku)? Takođe, koliko će ljudi HTETI da se duže vreme kreće po tim donjim stazama u tom pravcu (umesto da se vrate gore i nastave put, i tako opet doprinesu gužvi na gornjem nivou)? U kojoj meri će kretanje tuda biti privlačno? To spominjem zato što taj deo obale tradicionalno služi za neposredni kontakt sa rekom, a ne za intenzivno kretanje pored nje, dakle za ljude koji sede, stoje, pecaju, čitaju knjige, stoje u grupama i druže se, ili idu VEOMA polako posmatrajući reku, često zastajkujući. Šetalište u užem smislu te reči je nešto drugo. Ako čovek miruje, onda se očigledno ne kreće, a još manje šeta. Recimo ja bih "šetalištem" nazvao onaj deo obale koji obezbeđuje glavninu propusnog opsega jedne pešačke saobraćajnice za kretanje po pravcu paralelnom sa rekom, dakle prostor bez prepreka i optimizovan za velike mase i kretanje normalne brzine paralelno reci. A to je trenutno tek 3,1 metar (ako stave klupe). "Obala" je pojam koji obuhvata i sve ostale delove ove zone. Tako da sve zavisi kako će izgledati i koliko će taj donji nivo smanjiti pritisak na gornjem.
 
Rešenje za uživanje sa pogledom na reku kada je visoka ograda:
 
Da je obala dovoljno široka, moglo bi se napraviti više stepenica malih visina (ili blage kosine), koje nisu opasne čak i ako neko padne, pa onda ograda i nije potrebna. Što je upravo do sada bio slučaj po čitavom Beogradu, pa nije bila potrebna preterana inteligencija da bi se došlo do tog rešenja. Nažalost visoke vertikale obaloutvrda štede obalski prostor i nekome prave zaradu. E sad, činjenica da je to ružnije, manje korisno i daleko opasnije, naravno, više nije toliko važna u novom-starom sistemu budućeg blagostanja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=386822#p386822:1zq058z1 je napisao(la):
milos.tro » 18 May 2016 10:38 pm[/url]":1zq058z1]Rešenje za uživanje sa pogledom na reku kada je visoka ograda:

file.php

Nemoj da im dajeđ ideje, napraviće odmah hipsteraj kafić sa ovakvim stolicama i sa sve malim rezervacijama na stolicama :)
 
Nova misterija u Savamali

Neko je bio bas zatecen rusenjem u Savamali i nije uspeo na vreme da iz jednog od sada porusenih objekata iznese svoj dragoceni paket pa je onda sacekao da se rusevine rasciste i u toku jedne od prethodnih noci skupivsi nekoliko priatelja dosao je iskopao i odneo dragoceni paket.
Celoj ovoj prici poseban ton daje cinjenica da je taj paket zapravo mrtvacki sanduk !!!! :violina:
Ceo slucaj je prijavljen policiji a ostaje nepoznanica da li je u sanduku bio les , zlatne poluge ili nesto trece !!!!!

imagesmrts.jpg

kopanjjjj.jpg
 
Nije Njuz vest, to se OZBILJNO I STVARNO desilo, decko koji radi na parkingu ispred Savanove je ovo video i prijavio policiji a RUPA sa slike koju zatrpavaju je mesto odakle je iskopan sanduk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=386300#p386300:1wya5ogs je napisao(la):
PredragT » Sun May 15, 2016 11:10 pm[/url]":1wya5ogs]Ako ovaj forum prati neko ko ima mogucnost da utice na ono sto se radi na setalistu ja zelim da mu uputim jednu veliku MOLBU da se ograda ne uradi kao u delu ispred Savanove !!! Ograda sama po sebi je i kvalitetna i lepa ALI je takva da neverovatno mnogo smeta kada se sedi na klupama ispred nje. U potpunosti zatvara pogled i prosto sedenje na klupama cini jako neprijatnim ! :bash:
Imajuci u vidu da je ograda mozda i neophodna zbog sigurnosti male dece na primer zelim da predlozim nesto sto ce i investitoru ustedeti nesto materijala a samim tim ustedeti i novac, ogradu a samim tim i setaliste uciniti dosta lepsim a pri tom se ne bi umanjila sigurnost na setalistu !
Samo treba na delu ograde ispred klupa ogradu malo skratiti :grand: Na primer ovako :

image22.jpg


Kao dopunu ove moje primedbe postavljam pogled sa klupe ispred ograde koji umesto da izgleda ovako :kk:
imag2152.jpg

zahvaljujuci ovakvoj ogradi i poziciji klupa izgleda ovako :notok:
imag2150.jpg
 
dvehiljaditih je bio hit ono "srbijoooo, najlepsa bajko, srbijooo...!"
a mislio sam da me vise nista ne moze iznenaditi
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=386789#p386789:mg5q7itu je napisao(la):
jabbu » 18 Мај 2016 06:55 pm[/url]":mg5q7itu]
@STF Da li možeš da nam preciziraš na šta misliš kada kažeš biciklistička magistrala, nisam se baš sretao sa tim terminom?
Како ниси чуо, тај појам је на овој теми поменут барем 20 пута од различитих људи. Магистрала, као и свака друга магистрала је широка и "брза" саобраћајница транзитног типа дуж које нема садржаја који би успоравали саобраћај.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=386789#p386789:mg5q7itu je napisao(la):
jabbu » 18 Мај 2016 06:55 pm[/url]":mg5q7itu]U Beču, promenada je široka oko 50m, i to je u stvari jedan veliki park pored reke, gde mesta ima za sve.
Већ сам написао да је илузија мислити како не би било проблема и конфликта између бициклиста и пешака на широј променади. Било би, у једнакој мери. Зато што су са једне стране комерцијални садржају намењени пешацима који ће долазити и одлазити од њих преко бици стазе. Било шеталиште 5, 15 или 50 метара, то би се дешавало у једнакој мери.
 
Bec u svojoj istoriji nije nikad bio na reci, dok je Beograd od kako postoji bio na reci/rekama, kao i np. Budimpesta. Ono sto sva tri grada imaju zajednicko (sem Dunava) je to sto su pored reke gradili prugu, pa onda i prometne ceste, zbog cega je sada gotovo nemoguce zamisliti potpuno spustanje na obalu sem preko nadvozdjaka i mostova.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=386792#p386792:3oiojjdn je napisao(la):
Zuma » Čet Maj 19, 2016 2:13 am[/url]":3oiojjdn]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=386786#p386786:3oiojjdn je napisao(la):
Delija » 18 May 2016 06:32 pm[/url]":3oiojjdn]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=386754#p386754:3oiojjdn je napisao(la):
joncage » 18 May 2016 03:15 pm[/url]":3oiojjdn]Kakvo debilsko resenje ova promenada. Zašto zadržavaju ovu ružnu obaloutvrdu ovako na koso i tek onda započinju šetalište? Zar nije bilo najbolje samo proširiti šetaliste da bude IZNAD vode sa stubovima nosiocima? Pa to je standardno svugde.

Tipa ovo:
http://www.arup.com/~/media/Images/Proj ... 00&mw=1000

ili ovo:
http://scontent-a.cdninstagram.com/hpho ... 7989_n.jpg
То је применљиво за морске не и речне обале где водостај осцилира и по 10м
A tu je i problem drveća koje Sava nosi posle svakog iole većeg peroda kiša. Kao deo sistema ublažavanje naglih promena vodostaja u gornjem toku postoje namerno ostavljeni delovi pod šumom koji se redovno plave. Kad bi postojala još i neka metalna šuma stubova u reci, bila bi potrebna posebna rečna jedinica sa mehanizacijom da to stalno seče i izvlači ispod ovih platformi. Slao sam fotogafije da bi videli šta podrazumeva i koliko košta odbrana jednog jedinog splava rečne policije. A dodatno je ovo spoljna okuka reke koju matica napada direktno.


Pa Šangaj je na reci a pazi njihove promenade:
http://www.planetware.com/photos-large/ ... i-bund.jpg

Zar nisu ovo mogli u BGu?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=386859#p386859:2baxl6gm je napisao(la):
Drakche » 19 May 2016 09:11 am[/url]":2baxl6gm]Bec u svojoj istoriji nije nikad bio na reci, dok je Beograd od kako postoji bio na reci/rekama, kao i np. Budimpesta. Ono sto sva tri grada imaju zajednicko (sem Dunava) je to sto su pored reke gradili prugu, pa onda i prometne ceste, zbog cega je sada gotovo nemoguce zamisliti potpuno spustanje na obalu sem preko nadvozdjaka i mostova.
Година 2016. Шинофобија хара Србијом.

За то време, Беч, Будимпешта и Париз имају огроман број туриста, одлично искоришћено приобаље, а са обала река се пруге нису помериле ни за милиметар.

Симптом шинофобије је поремећај опажаја. На пример, не примећује се да је пруга управо заштитила приобаље од онога што се дешава на Новом Београду узводно од Блока 45 или појаве претварања кеја у Земуну у паркиралиште за ресторане. А робнотранспортно-индустријски садржаји, у које не спада путничка железничка станица и градска путничка железница у ма ком облику (од трамваја до "тешке" железнице), одувек су се развијали и одувек ће се развијати уз реке. У Русији и Немачкој скоро сви најважнији индустријски градови су везани за велике реке, а евентуално пресељење таквих квартова у друге зоне везане за реке нема везе са улогом саме путничке железнице.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=386869#p386869:1zq9fcdx je napisao(la):
joncage » 19 May 2016 10:09 am[/url]":1zq9fcdx]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=386792#p386792:1zq9fcdx je napisao(la):
Zuma » Čet Maj 19, 2016 2:13 am[/url]":1zq9fcdx]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=386786#p386786:1zq9fcdx je napisao(la):
Delija » 18 May 2016 06:32 pm[/url]":1zq9fcdx]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=386754#p386754:1zq9fcdx je napisao(la):
joncage » 18 May 2016 03:15 pm[/url]":1zq9fcdx]Kakvo debilsko resenje ova promenada. Zašto zadržavaju ovu ružnu obaloutvrdu ovako na koso i tek onda započinju šetalište? Zar nije bilo najbolje samo proširiti šetaliste da bude IZNAD vode sa stubovima nosiocima? Pa to je standardno svugde.

Tipa ovo:
http://www.arup.com/~/media/Images/Proj ... 00&mw=1000

ili ovo:
http://scontent-a.cdninstagram.com/hpho ... 7989_n.jpg
То је применљиво за морске не и речне обале где водостај осцилира и по 10м
A tu je i problem drveća koje Sava nosi posle svakog iole većeg peroda kiša. Kao deo sistema ublažavanje naglih promena vodostaja u gornjem toku postoje namerno ostavljeni delovi pod šumom koji se redovno plave. Kad bi postojala još i neka metalna šuma stubova u reci, bila bi potrebna posebna rečna jedinica sa mehanizacijom da to stalno seče i izvlači ispod ovih platformi. Slao sam fotogafije da bi videli šta podrazumeva i koliko košta odbrana jednog jedinog splava rečne policije. A dodatno je ovo spoljna okuka reke koju matica napada direktno.


Pa Šangaj je na reci a pazi njihove promenade:
http://www.planetware.com/photos-large/ ... i-bund.jpg

Zar nisu ovo mogli u BGu?

E ovo u Šangaju je širina!
china-shanghai-bund.jpg
 
Trebalo bi sacekati donji deo pa tek onda suditi,naravno svi bi hteli da setaliste bude sto sire.
Oni koji grade promenadu sigurno to znaju ,I sigurno ce to primeniti.
 
@STF Nemoj pogrešno da me shvatiš, vozio sam bajs po Beču najmanje deset dana, obišao sam sve obale, mostove, forkao infrstrukturu. Pored vodenih tokova, dakle pored onog "malog Dunava" i pored velikog Dunava (oba, jer imaju i alternativno korito) su pešaćke i biciklističke staze, i ogromne promenade. Mesta konfliktu NEMA, i ja ne da ga nisam osetio, nego sam se vozio sa osećajem ogromnog prostora. Džogera koliko hoćeš, biciklista isto. Razlika je u tome što su zgrade udaljene od obala. Dakle to funkcioniše. Ista stvar sa Dunavskim kejom, ti kao da ne želiš da čuješ argumente, već imaš sopstvenu projekciju nečega i eliminišeš sve staveove koji se u istu ne uklapaju. Pogledaj i studiju koju sam postovao o biciklistima u pešačkim zonama. Nema razloga da mislimo da je razdvanjanje biciklista i pešaka pogrešno. Pogrešna je samo širina promenade, i ništa drugo.

Priručnici uglavnom razlikuju primarnu i sekundarnu biciklističku mrežu, ne i magistrale. To bi bili verovatno ovi "bicycle highways" što ih prave po Londonu. Ali nebitno, razumemo se, staza ka Adi jeste neka vrsta beogradskog biciklističkog autoputa.
 
STF da bi opravdao svoj argument da je mesanje ok, uzima za primer mesto kod hotela Jugoslavija koje je preusko.
Da je tu 30 metara da vidis kako ne bi bio problem da se mesaju :)
Dakle bitna je sirina, ali je jos bitnija sirina u odnosu na broj ljudi.
 
Zamislite samo da se izgradi ceo BnV i sve što je na maketi. Koji bi to krkljanac bio na ovoj širini promenade (koja se više neće moći proširivati)
 
Oni zele guzvu zbog kafica i potencijalnog TC, javni prostor, obala, istorija, Beograd, biciklist. Koga jos briga.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=386870#p386870:hn631hl5 je napisao(la):
Karlo del Ponte » Thu May 19, 2016 10:13 am[/url]":hn631hl5]
Година 2016. Шинофобија хара Србијом.

Симптом шинофобије је поремећај опажаја. На пример, не примећује се да је пруга управо заштитила приобаље од онога што се дешава на Новом Београду узводно од Блока 45 или појаве претварања кеја у Земуну у паркиралиште за ресторане.
Tu nas ni Mazino,Zigfridova linija i atlaski bedem ne bi spasili. Kad se zbog nekog "investitora" izmesta zeleznicka stanica sa svim pratecim sadrzajima gradjenim preko 130 godina, setaliste pored Save sabija na desetak metara, pruge pored reke tek nisu nista pred najezdom polupismeniuh kriminlaca.
 
Vrh