Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=386503#p386503:1v0g2gvl je napisao(la):
jabbu » 17 May 2016 04:56 am[/url]":1v0g2gvl]
Pa teško da će biti spora, to je bila inicijalna ideja, od koje se nadam se odustalo. Širina nije kao "auto-put", to je normalna širina biciklističke staze :) . Ne mora uvek da bude minimalna. Jedino je možda trebalo uraditi kao kod Beton hale i staviti biciklističku najbliže obali. Drvored bi donekle proredio najezde selfi zombija i svi bi bili zadovoljni. Ovo je svakako bolje nego raspored kod Savanove. Nadam se da će ista i food trucks u nekom trenutku da "lete" :)

А ја мислим да овако пристрасно може да размишља само пасионирани бициклиста од макс.17 лета или ту негде (младос` ..... - мало сам завидан признајем :mrgreen: )

Дакле стаза на којој бициклисти "пиче" 50+ км/ч не треба да буде на самој обалоутврди уз пешаке. Да можда при тој јурњави они не уживају "у погледу на таласиће Саве"'? А још пристраснији је ''предлог'' да стаза треба да буде уз саму обалу, а шетачи који се овде воде под кодираним називом ''селфи зомби'' реку терба да доживе поиздаље малко!! Не смеју дакле ни да приђу огради, нема шансе!
Да би и бициклисти уживали у погледу на реку, вожња на стази би морала бити лагана, отприлике за кочење у 1м до заустављања. На тај начин и стаза може бити ту где је, а и укрштање са пешацима престаје да буде проблем. Ко жели само да што пре савлада растојање што већом брзином, треба да има ''велодром'' стазу на неком другом месту :grand: Мислим да је Милош био потпуно у праву.
 
Biciklističkoj stazi jeste mesto na šetalištu, ali biciklističkoj magistrali nije.
 
Podrazumeva se da su pešaci i biciklisti simbioza i da dele pešačke površine a biciklističke staze se obeležavaju i specijalno izdvajaju samo kada biciklisti treba da se izdvoje i zaštite od prevashodno - drumskog saobraćaja, i u slučajevima kada se obeležava biciklistička magistrala, odnosno upravo biciklistički tranzit kroz pešačku površinu.

Ako biciklisti treba da uživaju u doživljaju reke i prostora, odnosno ako nisu u tranzitu od tačke A do tačke B, onda se bisi staza ne obeležava ovako kako će biti obeležena, odnosno ne izdvaja se posebno.

Tačno je da su korisnici dosadašnje biciklističke staze kroz Amfiteatar isključivo bili u tranzitu maksimalnih brzina i da je to bila bici magistrala, ali je to tako bilo nužno jer taj prostor i nije bio ni za šta sem da se tuda što pre prođe, bez ikakvog zadržavanja i što je najbitnije - nije bilo pešaka. To se menja, obala se urbanizuje, pešaci dolaze na reku, i biciklisti više neće prostor isključivo koristiti kao tranzit, već će se i zadržavati tu. Za promenu - videće konačno i reku, sešće da odmore na nekoj klupi, u nekom kafiću. pogledaće koju radnju...

Izvorna ideja da se razdvoje brza magistralna bici straza i integrisana biciklističko - pašačka površina je bila skroz u redu. Ko bi hteo samo da prođe od tačke A do tačke B bez zadržavanja, koristio bi tu brzu, kojoj nije ni mesto na šetalištu, a oni koji bi da uživaju u doživljaju reke, ili prostora, oni bi išli integrisanom.

Ovo što su sebično izdejstvovali - je budalaština.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=386529#p386529:vtw3jc0u je napisao(la):
milos.tro » Tue May 17, 2016 11:28 am[/url]":vtw3jc0u]Da li je postojala pešačka staza od Starog Savskog Mosta do Gazele ranije? Nije,bila je ulica i bici staza. Evo kako je izgledalo:


file.php
Шта претстављају жута и црвена линија ?
 
Bravo Stf,

Karakter staze je problem pa bila ona na gornjem ili donjem nivou ako donji nivo i bude postojao. Pominjao sam i smatram da je trajno bezbedno resenje za sve da se nakon izgradnje prvih objekata, tranzitna biciklisticka magistrala pomeri iza prvih objekata dok bi se svakako biciklistima koji zele da prodju i zaustave se na obaloutvrdi to bilo omoguceno ali ne u vidu ovako izdvojene staze koja pritom utice i na kakvu takvu estetiku. Staza na obaloutvrdi u kasnijoj fazi bi trebalo da bude takodje od granita uz obelezavanje povrsine za prolaz ali i neki znak koji bi upozoravao na zonu usporenog kretanja. Naravno obavezna su i mesta za vezivanje bicikala posto sam siguran da ce deo biciklista pozeleti da sedne i odmori iskoristi neki od sadrzaja duz obale.
 
Da li radovi na novoj promenadi imaju tablu sa informacijama, datumom početka i datumom završetka radova? Vozio sam bicikl tuda u nedelju, vrzmao se malo, ne videh tablu..
 
Tzoran1,fotke su sa Google Eartha,crvena linija je ostala od ranije kad sam nesto obelezavao duzinu buduce promenade.
 
ili su pak u pitanju "kompletni id***" koji nisu postavili tablu?
 
Već je više puta postavljeno to pitanje, ali i dalje ništa. Table nema, pa su svi ovi radovi nezakoniti. Tako da javnost uopšte ne zna po kojoj se to odluci oni sprovode, a još manje po kakvom i čijem planu, pa čak ni da li svi ovi ljudi imaju pravo da budu tu gde jesu, ili su ilegalno zauzeli deo grada. Što se zakona tiče ovo je isto kao da svi nose crne maske. Možda ih nije lako videti, ali su tu. Neko bi morao da zove policiju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=386463#p386463:2lucbk9b je napisao(la):
Delija » 16 May 2016 09:24 pm[/url]":2lucbk9b]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=386390#p386390:2lucbk9b je napisao(la):
spatiotecte » 16 May 2016 02:37 pm[/url]":2lucbk9b]Treba biti fer i za jedne i za druge.
Cesto ljudi misle da je Beobuild na jednoj ili na drugoj strani. Beobuild je neutralan, ovo je mesto slobodnog razmisljanja gde svako ima pravo glasa.
Нешто најодвратније што сам прочитао на овом форуму у све јачој конкуренцији.

Како бре да будеш неутралан између криминала и поштовања закона? Између деградације Београда и урбанизма примереног европској престоници? Између лажи и истине, тирјанина и његове жртве?!

A ti kao postujes zakon?
Bas ne bi rekao da obavljas arhitektonske usluge u skladu sa zakonima Republike Srbije.
 
Карактер стазе?! :shock:

На основу чега сте сазнали какав је то карактер? Стаза има неку прописану брзину вожње? Знак резервисано само за бициклисте типа Ленс Армстронг? Стаза има неки статус брзе стазе само зато што су коначно урадили једну бици стазу адекватне ширине?! А тек ово да се стаза склони од реке иза овог колонијалног насеља и тржног центра !?

Будибогсвама. Само ћу се цитирати:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=384082#p384082:nrh2xal6 je napisao(la):
Delija » 02 May 2016 10:42 pm[/url]":nrh2xal6]Ову тему већ дуже време посећујем само у циљу сагледавања дубина до којих српско друштво и његове мафијашке, политичке и квислиншке елите могу да досегну. Биће заиста занимљиво наредних година пратити ову тако темељну деградацију српског друштва, правног му система и београдског урбаног простора, као и начин на који се то одражава на "свест" просечног грађанина.

Нпр новинари, јавне комуналне и планерске службе су већ у последњем стадијуму пропадања без трунке преосталог интегритета. Оно мало архитеката или урбаниста који су дигли глас је дискредитовано од стране ботовске елите, градских власти и осталих фукара, социолози су заузети рекетерањем студената на филозофском или прањем шоферки на пумпама итд итд.
 
Sta ti nije jasno? Uostalom nisi ni procitao moj post gde sam rekao da se zadrzi staza na obaloutvrdi ali da bude poplocana i za manje brzine dok bi brža tranzitna staza bila iza prvih objekata.

Jabbu je napisao "Pa teško da će biti spora, to je bila inicijalna ideja, od koje se nadam se odustalo."
 
Meni izgleda da su apsolutno sva prethodna mišljenja o položaju i statusu biciklističke staze pogrešna (sem Delije koji je rekao samo za šta nije, pa ga izdvajam). I jabbu koji želi da budu pored reke, i ovi što žele da pomešaju staze, i ovi što žele da ih proteraju iza zgrada. Ovo je retka situacija u kojoj moram da kažem da je rešenje koje su graditelji izabrali najbolje koje je moglo da se uradi. Ono nije dovoljno dobro, zato što je ukupna širina obale mala, ali je u ovoj situaciji najbolje.

Osnovna greška je posmatrati "tranzitni" biciklistički saobraćaj kao nešto odvojeno od običnog biciklističkog saobraćaja. Priroda biciklizma je takva da ljudi UVEK uživaju u okolini kroz koju prolaze, nezavisno od brzine. To je nedvojivi deo privlačnosti biciklizma. On se ne može svesti samo na običan transport. To je dobar deo razloga zašto ljudi pristaju na povećane napore. Bicikl je namerno potpuno otvoren ka spoljašnjosti. Između našeg tela i prostora nema ničega, pa je sam čin vožnje uvek i direktna komunikacija sa okolinom. Ne postoji ograda, zaštita. Čak je i mehaničko sredstvo koje se koristi skoro nevidljivo, ono brzo postaje neprimetno, organski nastavak našeg tela, nešto što apsolutno bez razmišljanja kontroliše isključivo autonomni nervni sistem. Ne postoje čak ni tragovi svesti šta se ustvari radi kad čovek "vozi" bicikl. Bicikisti i pešci su u tom smislu isto.

Zbog toga bi proterivanje biciklista koji tobože "samo žele da prođu" iza prvog reda zgrada bilo duboko nepravedno. Oni postaju građani drugog reda, manje važni od pešaka. Moglo bi se postaviti pitanje zašto da pešaci ne budu iza zgrada, na "brzoj pruzi za pešake". I tamo postoje svi ulazi u lokale i zgrade. Kad je u pitanju unutrašnji doživljaj, u čemu je fundamentalna razlika između njih? Zatim imamo i činjenicu da se biciklisti više naprežu od pešaka, pa je njima ustvari potrebniji čist i svež vazduh koji je daleko bolji pored reke.

Ukratko, kazniti bicikliste zato što su pohlepni ljudi na vlasti ukrali od nas deo javnog zemljišta nije pravedno. Ako treba da se pati, neka pate svi podjednako. Možda tako narod sledeći put bude pametniji u biranju i javnim akcijama, pa ćemo tako na kraju izvući i neku pravu korist od cele priče.

Ideja o mešanju na istom prostoru takođe nije dobra, a kao objašnjenje je dovoljno reći, bezbednost.

Ukratko, ovo što sada prave je najbolje od loših rešenja. Povremena ukrštanja se donekle mogu obezbediti i predstavljaju manje zlo pošto će očigledno svi paziti malo više i voziti nešto sporije. Sem toga tu su i džogeri kojih će biti sve više i više. Oni će takođe koristiti bici stazu, a oni ne mogu biti negde iza zgrada.
 
Није ми јасно по ком критеријуму је ово брза стаза? Биће то бици стаза као и свака друга двосмерна бици стаза у граду. А брзина на њој ће бити прилагођена скучености и пренатрпаности целог приобалног појаса.

Није уопште стаза проблем већ целокупно урбанистичко решење СА и приобалног појаса због чега ће испаштати сви. Пребацивање одговорности на бициклисте или "решавање проблема" преко њихових леђа је само још једна од друштвених девијација коју сам предвидео да ће се десити у овим околностима фашистичке власти и (ауто)цензуре.
 
Prvo pitanje koje se postavlja kada ce uopste biti otvorena staza za bicikliste na promenadi? Znate šta će biti na kraju promenade (to bi bio deo kod gradilišta kule?Verovatno neki pano i ništa više,da li je neko video da se radi staza koji bi isla od kraja nove promenade lokacija gradilišta kule ka obilaznoj stazi koja već postoji?Koliko se sećam po reportazama nisam je video.Za sada buduća bici staza na buducoj promenadi je SLEPA STAZA,i pitanje je koliko će se i koristiti dok se ne izgradi veza te staze sa VEĆ POSTOJEĆOM OBILAZNOM STAZOM oko gradilišta iili kada se završi promenada do Gazele a to neće biti baš skoro.

Kada se i uradi ta veza i staza bude u funkciji,a planovi su koliko sam razumeo da kad završe lokale u prizemlju,vec budu u funkciji (a to bi moglo da bude u skorijem periodu) bez obzira na kranove?! šta mislite koliko će biti presecanja i presecanja te staze od strane šetača koji će moći da pridju tim lokalima,komercijalnim sadržajima SAMO SA TE STRANE,sa druge strane iz pravca gradilišta gde non-stop cirkulišu kamioni,nema šanse.

Biće tu konstantnog zastoja i zastoja na toj stazi mozete ja zvati kako god hoćete,ja cu je nazvati ZASTOJNA BICI STAZA.
 
Njima je važno samo da što pre puste u rad Savanovu broj 2 i počnu da zarađuju na još jednom mestu. Pošto su već počeli da vraćaju velike panele duž novog dela šetališta (prolaza?), na to nećemo previše čekati. Biciklisti tu samo smetaju, pa bi se lako moglo desiti da oni i dalje idu okolo, a pešaci pored reke samo do Savanove broj 2. Tako biciklista uopšte nema pored reke sve dok se ne završi i kula i tržni centar.

Kontejnere su već ofarbali u vesele dečije boje.

IMG_3807_resize.jpg

IMG_3808_resize.jpg

IMG_3809_resize.jpg

IMG_3810_resize.jpg

IMG_3811_resize.jpg

IMG_3812_resize.jpg

IMG_3813_resize.jpg


A crne okvire za reklamne panele ponovo vraćaju.

IMG_3842_resize.jpg

IMG_3829_resize.jpg

IMG_3833_resize.jpg
 
ma jok biciklisti bi trebali da idu Beogradskom obilaznicom :bash:
 
Popisuju objekte u savskom priobalju
N. V. | 17. maj 2016. 13:18 | Komentara: 2
Direkcija za građevinsko zemljište evidentira nepokretnosti u zoni projekta "Beograd na vodi"
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... -priobalju

EVIDENTIRANjE objekata i njihovih korisnika u zoni projekta "Beograd na vodi" nastavljeno je i u ponedeljak. Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju grada obaviće popis nepokretnosti u novobeogradskim ulicama Zemunski put i Brodarska, kao i na području Savskog trga na opštini Savski venac.

Kako kažu u ovoj gradskoj instituciji, biće evidentirani objekti koji se nalaze u obuhvatu Prostornog plana područja posebne namene uređenja priobalja grada Beograda - područje priobalja reke Save za projekat "Beograd na vodi".

- Na osnovu rešenja direktora Direkcije o formiranju Radne grupe, predstavnici stručne službe Direkcije započeli su evidentiranje nepokretnosti i korisnika - navode u Direkciji. - Radna grupa će utvrditi status postojećih objekata i pravni osnov njihovog korišćenja. Evidentiranje i prikupljanje dokumentacije vršiće se samo uz saglasnost i prisustvo korisnika, kojima će se objasniti razlozi i ciljevi ovih aktivnosti.

Iz Direkcije dodaju da će korisnicima dati i obaveštenje o pravima i obavezama u postupku raseljavanja, saglasno zakonima Republike Srbije i Akcionom planu, koji je usvojio grad Beograd i na koji je saglasnost dala Vlada Srbije.
 
stf":1lgd8lde je napisao(la):
Podrazumeva se da su pešaci i biciklisti simbioza i da dele pešačke površine a biciklističke staze se obeležavaju i specijalno izdvajaju samo kada biciklisti treba da se izdvoje i zaštite od prevashodno - drumskog saobraćaja, i u slučajevima kada se obeležava biciklistička magistrala, odnosno upravo biciklistički tranzit kroz pešačku površinu.

Ako biciklisti treba da uživaju u doživljaju reke i prostora, odnosno ako nisu u tranzitu od tačke A do tačke B, onda se bisi staza ne obeležava ovako kako će biti obeležena, odnosno ne izdvaja se posebno.

Tačno je da su korisnici dosadašnje biciklističke staze kroz Amfiteatar isključivo bili u tranzitu maksimalnih brzina i da je to bila bici magistrala, ali je to tako bilo nužno jer taj prostor i nije bio ni za šta sem da se tuda što pre prođe, bez ikakvog zadržavanja i što je najbitnije - nije bilo pešaka. To se menja, obala se urbanizuje, pešaci dolaze na reku, i biciklisti više neće prostor isključivo koristiti kao tranzit, već će se i zadržavati tu. Za promenu - videće konačno i reku, sešće da odmore na nekoj klupi, u nekom kafiću. pogledaće koju radnju...

Izvorna ideja da se razdvoje brza magistralna bici straza i integrisana biciklističko - pašačka površina je bila skroz u redu. Ko bi hteo samo da prođe od tačke A do tačke B bez zadržavanja, koristio bi tu brzu, kojoj nije ni mesto na šetalištu, a oni koji bi da uživaju u doživljaju reke, ili prostora, oni bi išli integrisanom.

Ovo što su sebično izdejstvovali - je budalaština.
Kako se to podrazumeva da pešaci i biciklisti dele pešačke površine?

ZoBS kaže potpuno suprotno.

TT
 
Naravno da ne treba da dele povrsine.
Iz ZOBS-a
26) biciklistička staza je put namenjen isključivo za kretanje bicikala,

Clan 89.
Vozač bicikla ne sme da se kreće biciklističkom stazom brzinom većom od 35 km/h.

Član 96
Pešak je dužan da preko kolovoza i biciklističke staze prelazi pažljivo i najkraćim putem, nakon što se uveri da to može da učini na bezbedan način.

Član 140.
Za regulisanje kretanja bicikala i mopeda na biciklističkim trakama ili stazama, mogu se upotrebljavati semafori sa trobojnim svetlima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=386635#p386635:228y5b0c je napisao(la):
Saobraćajna Kamera » Maj 17th, 2016, 10:31 pm[/url]":228y5b0c]Izmeni ako si pri kompjuteru, dodaj odrednice za trotoar, pešačku stazu i površinu koju mogu da koriste biciklisti.

Izmena: ima ovde kompletan materijal:


https://saobracajnakamera.wordpress.com ... nedoumice/
TT
Član 94

Na putu koji ima trotoar ili drugu površinu namenjenu za kretanje pešaka, odnosno površinu pored kolovoza pogodnu za kretanje pešaka, pešak je dužan da se kreće tim površinama.

Radi obilaženja neke prepreke na trotoaru, pešak je dužan da, pre stupanja na kolovoz, obrati pažnju na udaljenost i brzinu kretanja vozila koje mu se približava i da se prethodno uveri da stupanjem na kolovoz ne ugrožava bezbednost saobraćaja.
 
Vrh