Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Uzmite bilo koju aerial fotografiju ovog dela i videcete koliko ima mesta za popravljanje postojecih bolkova, interpolaciju, regeneraciju. Bukvalno je svaki blok duz savkog anfi. u raspadu i u procesu divlje urbanizcije. Arhitektura i urbanizam katastrofalni. Zar nije bolje pazljivo srediti taj deo i dobiti tih 10-ak hotela koji nam fale. Pesacku i funkcionalnu rutu takodje. Park koji cuva zemljiste bi se uklopio u tu pricu.

Prilazem jednu ideju za priobalje. Umesto rusenja starih komercijalnih objekata u zoni duz save, napraviti od toga alternativnu mrezu klubova, radnji, scena, restorana i sl. Objekti ne bi bili trajni. Investitori privatni. Raznolika arhitetura obavezna. Skladista, delovi brodova, nasukani splavovi, vagoni, sojenice, kuce na drvecu, drvece na kucama, ciganske kafane .. preselimo nekadasnji Camden u Bg. Funkcionalno bi se nadovezao na postojece sadrzaje. I privukli bi mlade city-break turiste u Bg., sto je i jedina nasa sansa. Za to nam ne treba kredit , a pare ostaju u gradu.
 
Zahvaljujući ljudima sa sajta gradjevinarstvo.rs, prilog RTS-a o "Beogradu na vodi" dostupan je i na YouTubeu, a samim tim i za učesnike našeg foruma:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FzpUFbBQjiI[/youtube]
 
relja":359nbaj4 je napisao(la):
@Zuma
Pretpostavljam da se transport opasnih materija obavlja i preko drugih koloseka, jer iste te kompozicije prolaze i pored stambenih zgrada na Dorćolu i pored Karađorđeve ulice. Tom skladištu je vreme isteklo sa izgradnjom petlje Radnička, pa tako i tom koloseku. Samo njegovim uklanjanjem se ostvaruje bolji prilaz Savi.

Naravno, u to uopšte nema dileme. Ja sam još negde u početku rada na petlji Radnička pokušavao da promovišem ideju o spajanju Košutnjaka, Hipodroma i Ade Ciganlije u jednu turističko rekreativnu zonu koja bi onda širokom pešačko biciklističkom trasom pored obale spajala ovaj deo, Savsku obalu, Kalemegdan i Pančevački most. To bi išlo delimično obalom, delimično trasom uklonjene obalske pruge. Za tako nešto je neophodno uklanjanje i skladišta nafte i kompletne pruge pored obale. Tako bi dobili ne samo potpuni pristup Savi, nego bi i integrisali dobar deo grada u jednu povezanu pešačku eko i turističku zonu. I dalje mislim da je to najbolja šansa za radikalnu transformaciju čitavog starog dela grada. Pogotovo ako se pored obale ostavi dovoljno široka slobodna zona tako da uz stazu možemo zasaditi povezani niz zaštitnog zelenila, a da ipak ostane prostora za veći broj ljudi koji šetaju ili voze bicikle, uz povremene kafiće i druge manje uslužne objekte.

Ovde sam regovao samo zato što su ljudi posle belkine poruke počeli da čestitaju sami sebi u fazonu nismo na nivou koji veruje u bajke, nema od toga ništa, znaš ti šta je 3 milijarde! Tako se gubi iz vida da projekat uopšte ne mora da se uradi ceo da bi onaj ko ga pokrene pokupio kajmak bez velike početne investicije. Poenta je bila da, iako bih ja voleo da se ukloni pruga i NIS, to uopšte nije neophodno da bi se zauzela praktično cela Savska obala, a da se ipak ne uradi ono što je za Beograd najkorisnije i što će najviše da košta. Dakle uklanjanje pruge, autobuskih stanica, kargo terminala itd. Uradi se prva faza uz obično preusmeravanje vozova, maksimalno komercijalizuje još jedno parče obale, a ostali deo projekta se kasnije jednostavno zaboravi sa opravdanim obrazloženjem da para za to nema i da ne možemo da ih trošimo na ono što nije prioritet. Zbog preterane komercijalizacije obale je moguće dobiti dosta novaca od investitora. Taj novac onda, zbog toga što se uopšte ne troši na ostale faze projekta i na ono što će najviše koštati, bude sasvim dovoljan za 1. fazu. Tako se na kraju stvar svede na to da oni koji su projekat pokrenuli ne potroše baš ništa, ali i ne urade ništa na izmeštanju infrastrukture, jedino što je sada obala prodata i načičkana tržnim i poslovnim centrima, neko usput nešto zaradi, a jedino smo svi mi ostali zauvek izgubili priliku da ovde bude nešto kvalitetnije, od čega bi mnogo više stanovnika Beograda imalo neke koristi.

Ako se odmah planira i radi ceo ovaj prostor, kao jedna celina, onda je lakše moguće finansirati i optimizovati njegovo korišćenje tako da svi budu zadovoljni. To će biti mnogo teže ako se krene samo sa obalskim delom zato što bi tu trebalo sačuvati značajan deo za nekomercijalne potrebe. Jer tada bi neko trebao da da naše pare da to finansira, što onda može poslužiti kao opravdanje da nekomercijalni deo obale moramo smanjti na najmanju meru.

Ja ne mogu da znam šta će od svega biti i šta se stvarno planira. Sem što je sumnjivo da je apsolutno prva najavljena stvar bila tržni centar na obali. Dakle potpuno isti šablon kao i onaj koji smo imali kod Zahe, na TC Ušće, na projektu Oblak i kod Hotela Jugoslavija. A to je kombinacija ekstra kvalitetne lokacije, tj forsirano zauzimanje svih obala, i hiper produkcije poslovnih kvadrata u ne-elitnoj, masovnoj eksploataciji svake potencijalno velike koncentracije ljudi. Jednostavnije rečeno, ne investiraj u proizvodnju, to je u Srbiji rizično. Nego gledaj da uzmeš pare koje već postoje, najbolje tako što se napravi puno kvadrata za iznajmljivanje tamo gde već šeta puno novčanika (ili se može predvideti da će tako biti).

Zbog toga je važno umati na umu da postoji i mogućnost za delimičnu realizaciju "Beograda na Vodi" koje je usmerena samo na aktiviranje i preteranu komercijalizaciju još jednog dela Beogradske obale, a bez rada na ostatku Savskog Amfitetra, pa ako stvar krene na tu stranu, da ljudi toga na vreme postanu svesni.
 
Ni imena novinara ni imena sagovornika. Kakve reference oni imaju, koju funkciju da u opste pricaju od temi.
A Mali covek, nije tu ni nedelju dana kao VD vec je poceo da deli zemlju za molove koda mu je od dede ostalo.
Ovo suvise lici na SPS-SRS-SPO vladu u Bg.

Sustina u oblikovanju ovog prostora je u tome da se ostavi sto veci slobodan pojas uz reku. Ako toga nema, izgubice zanacajan kvalitet otvorenog prostora, silueta Bg. ce se izmeniti, pogotovo ako su zgrade vise od recimo 3-4 sprata. Licice na razlicite klonove developerske arhitekture. Primer je Manchester, koji nije bio tako uspesan u svom canalside urbanizmu, bas zbog toga sto je prepustio previse developer-ima. Uzgred, shopping centre na ovakvoj lokaciji ne bi prosao ni u Manchesteru ni u Leeds-u. To moze samo u Srbistanu. Canalside urbanizam bi bio mnogo prihvatljiviji u dorcolskom priobalju. Ponavljam da je najvaznije da se tacno i dugorocno locira cilj, vlasnik, ulagac, upravljac projektom i dizajner. U suprotnom sve ce biti ad-hoc pljackaska resenja, u zavisnosti od toga ko je na vlasti, sa velikim gubitkom potencijala.
 
Promoteri projekta "Beograd na vodi" daju ovom poduhvatu mesijansku dimenziju, jer su njihovi javni nastupi dobili već veoma predvidljivu formu - prva polovina intervjua je uvek o tome kako je grad skroz propao, kako je na ivici ponora, kako nemamo para za kapitalne projekte, kako je Riđi sve drpio, kako je, eto, sreća što uopšte imamo grejanje, što uopšte idu autobusi, što nam uopšte odnose smeće... a onda kreće rokenrol - dolazi šeik sa 3,1 milijarde dolara u džaku i podiže "Beograd na vodi" i svima će nam biti kul. Ceo koncept razvoja grada se svodi na dve imenice i jedan predlog između njih "Beograd-na-vodi"...

Elem, deo intervjua Siniše Malog listu "Politika":

Ostaje nam samo stezanje kaiša...

Pokušavamo da smanjimo rashode gde god je to moguće. Biće ukinuti troškovi putovanja, dnevnice, telefoniranja. Sva gradska javna preduzeća će morati da stegnu kaiš i smanje troškove poslovanja. Nema mesta za nova zaduživanja. Beogradu su potrebni dodatni prihodi, a to bi po mom mišljenju moglo da se obezbedi ostvarivanjem projekta „Beograd na vodi“ i formiranjem novih privrednih zona. Osim što bi obezbedili nova radna mesta, poslodavci u tim zonama plaćali bi porez i takse i Republici i gradu.

Pominjanje „Beograda na vodi” do sada je po pravilu bilo u predizbornim kampanjama...

Nije reč o kampanji, a objasniću i zašto sam uveren da je ostvarenje ovog projekta realistično.

U situaciji smo da nam projekat radi arhitekta Muhamed Alabar, koji ima bogato iskustvo u realizaciji sličnih poduhvata. Drugo, kroz kuvajtski kredit obezbeđen je novac za završetak železničke stanice „Prokop”, i očekujem da će u narednih nekoliko godina iz Savskog amfiteatra biti izmeštena Glavna železnička stanica, kao i splet šina. Očekujem da će se i Glavna autobuska stanica izmestiti sa sadašnje lokacije. Sam projekat bi se radio u nekoliko faza. Prva faza koju predlažu jeste izgradnja tržnog centra, a za tu fazu nam treba samo da izmestimo koloseke koji se odavno ne koriste. U tu fazu možemo brzo da krenemo. Veoma je važno da postoji politička spremnost Vlade Srbije da stane iza ovog projekta. I poslednje, ali jednako važno, naveo bih mogućnost da od Ujedinjenih Arapskih Emirata dobijemo model i način finansiranja.

Koliko bi, okvirno, podizanje „Beograda na vodi” koštalo?

Predračunska vrednost je 3,1 milijardu dolara, to je procena naših prijatelja iz Emirata.

Ko je spreman da uloži toliko u projekat, a izvesno je da uloženo ne može brzo da bude vraćeno?

Razgovaramo sa investitorima iz Emirata da oni sa nama zajedno krenu u razvoj te lokacije.

Koliko bismo mi novca uložili?

Oni bi uložili svoje znanje i novac, a Beograd bi dao zemlju i infrastrukturu.

Kako bi se delila zarada?

O tome se vode razgovori.

Kada bi ostvarenje planiranog moglo da otpočne?

Zavisi od toga šta podrazumevate pod početkom projekta. Mi već radimo na master planu ili konceptualnom dizajnu, i taj plan je već gotov. Zatim sledi formiranje pravnog lica, što je uslov da država „Beograd na vodi” proglasi projektom od nacionalnog značaja. Time se stvara preduslov za eksproprijaciju dela zemljišta koje nije vlasništvo države – to je negde oko pet posto od ukupnog zemljišta. Paralelno bi se radili urbanistički planovi i ostale stvari bitne da bi ovaj projekat zaživeo. Očekujem da prvi deo projekta možemo da uradimo već krajem sledeće godine.

Šta taj projekat donosi?

Beograd bi potpuno promenio svoj profil, postao bi potpuno drugačiji. Prema našim prvim analizama, više od 200.000 ljudi bilo bi uposleno na tih 1,5 miliona kvadrata gde bi bili izgrađeni tržni centri, poslovni objeti i komercijalni sadržaji. Posebno naglašavam da bi izgradnja ovog projekta zaposlila domaću radnu snagu i bila veliki podsticaj oporavku naše građevinske industrije.

Izvor: Politika

PS PPV-a ovim putem i formalno molim da apeluje na Sinišu Malog da prestane da se blamira i govori kako je Muhamed Alabar arhitekta. Alabar je diplomirao biznis i finansije, a to što je direktor najveće građevinske kompanije u UAE ne čini ga planerom, niti arhitektom!!!
 
Баш напротив,Мали и треба да настави да се бламира јер докле год то чини знамо да лажу,да никаквих озбиљних преговора нема и да је ово управо оно што каже да није - предизборна кампања.
 
Kljucna stvar je zemljiste koje u vecinskom drzavnom vlasnistvu..pa ce mozda i biti nesto od toga
 
Znate ko će ovde najviše da profitira dok se dve strane raspravljaju oko ove neozbiljnosti?
Nebojša Čović. Živi bili pa videli.
 
Zuma":32qiktx0 je napisao(la):
relja":32qiktx0 je napisao(la):
@Zuma
Pretpostavljam da se transport opasnih materija obavlja i preko drugih koloseka, jer iste te kompozicije prolaze i pored stambenih zgrada na Dorćolu i pored Karađorđeve ulice. Tom skladištu je vreme isteklo sa izgradnjom petlje Radnička, pa tako i tom koloseku. Samo njegovim uklanjanjem se ostvaruje bolji prilaz Savi.

Naravno, u to uopšte nema dileme. Ja sam još negde u početku rada na petlji Radnička pokušavao da promovišem ideju o spajanju Košutnjaka, Hipodroma i Ade Ciganlije u jednu turističko rekreativnu zonu koja bi onda širokom pešačko biciklističkom trasom pored obale spajala ovaj deo, Savsku obalu, Kalemegdan i Pančevački most. To bi išlo delimično obalom, delimično trasom uklonjene obalske pruge. "Za tako nešto je neophodno uklanjanje i skladišta nafte i kompletne pruge pored obale." Tako bi dobili ne samo potpuni pristup Savi, nego bi i integrisali dobar deo grada u jednu povezanu pešačku eko i turističku zonu. I dalje mislim da je to najbolja šansa za radikalnu transformaciju čitavog starog dela grada. Pogotovo ako se pored obale ostavi dovoljno široka slobodna zona tako da uz stazu možemo zasaditi povezani niz zaštitnog zelenila, a da ipak ostane prostora za veći broj ljudi koji šetaju ili voze bicikle, uz povremene kafiće i druge manje uslužne objekte.
Молим за објашњење наведеног.

По питању саобраћаја, 1.500.000 квадрата ће генерисати око 200.000 нових кретања, од чега бар 150.000 моторизованих (кола и јавни транспорт). Ако би се сва моторизована кретања одвијала колима, захтевала би око 400 од 90 хектара, колико има СА. Ако би се за иста кретања користио искључиво површински шински транспорт, то би било око 2-3 хектара.

Под условом да се претходно изграде обилазна теретна пруга, као "бај-пас" за овај недрумски коридор републичког и међународног значаја, изгради нови контејнерски терминал уз обилазницу, као пројекти далеко већег економског значаја од самог "Београда на води", и теретни возови се могу склонити са приобалне пруге, а да то не буде против интереса Србије.

Односно, Ви Зума, сте против овога, ако сам добро схватио:
2.jpg
 
Render je makar lako napraviti, ali mi je malo bez veze da se već u idejnoj fazi unapred vežemo za polovne tramvaje iz Britanije umesto za ove pouzdane "švajcarce"...ako ništa drugo da nas ne gaze vozila iz suprotnog smera...

naravno - :)
 
Ове шине на слици су ми толико близу води, да се плашим ће неко исклизнуће значити наутички туризам :)
Лепо би било, како год на крају испало, да је већи празан простор уз обалу...
 
Ја сам урадио тај рендер на брзину и на основу лоше фотографије позадине у јеку оне Вучићеве контраофанзиве против здравог разума када је спиновао нашу иницијативу за коришћење два колосека уз реку зарад неких денвно-политичких поена.

Очигледно постоји тај нежељени ефекат малог и опасног простора али боље није могло у датом тренутку и свакако сам имао далеко комплетнију замисао али као што рекох,на брзину сам успео само да прикажем неки концепт и могућу естетику простора који би само допринео потенцијалној урбанизацији и хуманизацији савског приобаља што је мој/наш одговор на Вучићеве,благо речено, нестручне и нетачне закључке по ком смо ми против "Београда на води" и за пропале колосеке по ком тутње тешки возови.
 
Ма опуштено, ја свакако морам да гунђам :wink:
Уплашила ме чињеница да ми не бруји нешто иза леђа док гледам у воду... какав сам лицемер на више нивоа. У воду гледам готово искључиво на обалама ван града, а највећа љубав ми је Дунав.

Рендер је дотеран, дорађени делови ок, али је град мало превише сив иза твојих живих боја. Уз тих пар девојака овај јапи дође као вишак, биљка уз клупицу делује некако као коров а не племенита садња, клупа некако згужвано делује а трава у баштици као етисон скинут из балона за фудбал... :p

Хе, хе без шале, похвала за труд.
 
Добро да сте указали на све мане рендера. Град изгледа тмурно јер је сликано касно поподне, фотоапарат није био подешен како треба, а ја сам нисам имао искуства са подлогама за рендере. Касније сам правио квалитетније подлоге за рендере, па је испадало овако:

3.jpg


Али ово је Обреновац. Видећемо првом приликом да на оном истом месту направимо квалитетнију подлогу за онај рендер на приобаљу.
 
Jedno je sigurno a to je da Delija ima prepoznatljiv stil uredjenja javnog prostora i ja bih mu vrlo rado prepustio uredjenje odredjenih gradskih celina.
 
Наравно, наравно.
Има мало од онога шмека за локацију у краља Петра, која ми је фантастична.
Опет да поновим да су све критике биле шаљиве ( да избегнем могућност погрешног тумачења )
Делија може да буде поносан, а ја се никада не бих дрзнуо да озбиљно критикујем нечији труд.
 
Koliko bismo mi novca uložili?
Oni bi uložili svoje znanje i novac, a Beograd bi dao zemlju i infrastrukturu.

Ovo mi smrdi na cistu korupciju, gde ce zeljiste SA biti ustupljeno nekakvim Arapima bez ikakve finansijske naknade. Naravno politicari ce dobiti pare na privatne racune.
 
Karlo del Ponte":1636yu3o je napisao(la):
Односно, Ви Зума, сте против овога, ако сам добро схватио:

2.jpg

Da li sam protiv da posle 100 godina jedne šine zamenimo drugim? Jesam. Beograd je to već isuviše skupo platio na hiljadu različitih načina. Grad na ušću dve velike reke, sa velikim ostrvom, sa bregom i ravnicom oko ušća, i dalje je kao zidom sprečen da se na razne načine otvori svom prirodnom središtu, što je za posledicu imalo da na krajnje neprirodan način bude usmeren da svoj centar traži na kopnu. Za ovakvu lokaciju to je čista perverzija. Iako bi tramvaj koji bi išao tačno po trasi pruge doneo neke prednosti u javnom saobraćaju, verujem da su prednosti ipak manje od mana. Ionako je jedino stvarno rešenje za javni saobraćaj i ovakvu konfiguraciju terena samo metro, pa je sve drugo gubitak vremena i novca, što sve mane ovog rešenja čini još teže prihvatljivim. Mada bi obrazlaganje ovakvog zaključka tražilo malo dužu analizu.

Ako pričamo samo o situaciji koja je prikazana na fotografiji, onda tu stvarno nema šta da se razmišlja. Sumnjam da je danas u Evropi moguće naći i jedan jedini grad koji bi pristao na ovako nešto. Probajte da zamislite porodičnu šetnju na ovom mestu. Ili onu masu koja se valja kejom pored hotela Jugoslavija. Gde dete da potrči? Kako da se ljudi ovde opuste? Pa zar nisu došli ovde da pobegnu od buke i gradskog saobraćaja? Koliko njih može ovuda da prođe? Treba li na obali da pravimo tramvajske stanice? Da ovde budu prolazni pešački koridori javnog saobraćaja sa masama koje baš na keju čekaju zeleno svetlo na semaforu? Dok neko zabacuje udicu, pa peca više one na tramvajskom pešačkom prelazu nego što uhvati riba, a svi ostali pokušavaju da se proguraju između dve grupe. Ovde nema potrebne dubine obalskog prostora, tu jednostavno nema mesta ni za šta, i opet se mešaju potpuno nekompatibilni sadržaji. Ovako je efektivno ukinuto šetalište pored reke i pretvoreno u modernu verziju trotoara pored saobraćajnog koridora.

Da je ovo negde drugde, a ne na obali Save, bilo bi sjajno. Sam render je urađen sasvim dobro, a i prostor oko tramvajske pruge je ukusan i lepo rešen, samo što je sve zajedno na pogrešnom mestu. Meni je ovde naročito zanimljiv jedan detalj. Koliko čitav dizajn rendera dobro i dosledno otkriva implicitnu ideju o nameni prostora pored obala. Ovde je neophodna mala digresija.

Parkovi i kej su pored mnogih drugih namena, u principu tu da bi napravili ravnotežu u ambijentu u kome čovek velikog i haotičnog grada provodi vreme. Uglavnom je oko njega buka, užurbanost, gužva, ograničeni vidik pun zidova i prepreka, mašine, geometrija. To je, ukratko, artificijelni prostor. Pri tome je čovekov unutrašnji mentalni svet ispunjen zadacima, namerama, obavezama, orjentisan je ka konkretnim ciljevima. Javni prostori kao što su trotoari su zbog toga pre svega usmereni na to da osobu što brže sprovedu iz jedne tačke u drugu, to nisu mesta na koja su optimizovana za zadržavanje. Otuda i moderna estetika minimalnog. Prostor je očišćen svih viškova, ukrasa, svega što bi samo dodavalo ionako pretrpanom ambijentu. Efikasnost je ključ svega, sve mora da klizi, brzo i bez prepreka, a čovek okrenut sam ka sebi, ignoriše okolinu i okolne mase, dok žuri kroz grad pokušavajući da obavi mnogobrojne zadatke i predvidi buduće probleme.

Parkovi, zelene površine i obale reka zbog toga moraju da uspostave ravnotežu, i budu SVE SUPROTNO od nabrojanog. To su, što je prirodnije moguća, šira, tiša i otvorenija mesta gde se čovek opušta, gde mu se otvaraju vidici a on smanjuje brzinu, privremeno zaboravlja na ciljeve, brige i neposredne zadatke, prestaje da bude orjentisan sam ka sebi, okupiran brigama i zabavljen sopstvenim mislima, oslobađa se pritiska i otvara ka okolini, ponovo primećujući ljude koje ne poznaje, i grad koji ga okružuje. Urbanisti MORAJU da obezbede da ovakvi prostori postoje i da ih bude dovoljno za sve u razumno dalekoj budućnosti. To im je zadatak. Jer, investitori imaju para koje su gradu neophodne, pa će se već pobrinuti da sebi nekako obezbede poslovni prostor, ali neko mora da misli i o ovim ljudima koji su u obliku poreza takođe dali pare kojima, za razliku od investitora, oni sami više ne upravljaju.

U gornjem renderu je vrlo lepo i dosledno obala prevorena u poslovnu zonu. Pogledajte opremu i "ukrase". Nema ni jedne porodice. Nema dece. Nema penzionera. Nema pecaroša. Nema biciklista. Nema parova. Ima užurbani japi koji govori mobilnim telefonom. Ima jedna devojka koja je takođe usmerena ka sebi. Kao i japi uopšte ne zna gde se nalazi, ne gleda okolinu, nego verovatno čeka tramvaj zadubljena u mobilni ili knjigu. Predivan detalj je devojka koja sedi okrenuta ka tramvaju, ne ka reci. Sve je efikasno, geometrijski ravno i prazno, ali skladno, za biznis bez prepreka, gde nema ničega da odvlači pažnju od postavljenih ciljeva, ili da, nedaj bože, aktivira maštu. I u svakom pojedinom detalju direktno suprotno onome što bi ovde trebalo da se nalazi.

Ovo sam detaljno opisao zato što mislim da lepo odslikava izvor razlika koje imamo u ovim raspravama. Čak se i obala zamišlja kao moderno poslovno okruženje? Nije ni čudo da se onda u tako zamišljeni ambijent obale Beogradskih reka lepo uklapa i Zaha na Kamegdanu i poslovna kula na levom rukavcu Dunava. I ja bih voleo da Beograd ima ono što mu fali. Jak biznis i poslovni ambijent koje gradu donosi dovoljno para da bi se konačno mogao transformisati u modernu metropolu koja tako i izgleda. Ali to se neće desiti ako pri tome zbog privremene koristi uništavamo jedine stvarne prednosti koje Beograd ima u odnosu na druge gradove, ostajući tako bez ičega što može da kompenzuje njegove mane koje će još dugo vremena ostati. Na kraju krajeva, poslovnim ljudima prirodne i opuštene oaze na obali reka trebaju više, a ne manje od ostalih.
 
Обично толеришем твоје сољење памети на форуму али сада си се обрео у слепој улици и притераћу те уз ћошак.

Кажеш да је пословни амбијент на основу људи које сам убацио у рендер?! Не могу да верујем да неко при здравој памети,релативно писмен и образован може тако да лупета.

Нисам случајно одрадио овакав модел трамваја

Паз' овај "пословни амбијент"

bordeaux-tram.jpg


tram_bordeaux.jpg


tram%20bdx.jpg


Поврх свега,на рендеру је испало као да је пруга тик уз реку а у реалности она је у валидном делу СА само у једној тачки (коју одприлике и представља овај рендер) на неких 20-30м од Саве а онда се удаљава од реке и преко 100м.На рендеру би се наравно нашао и зелени појас,још једно или два шеталишта и још штошта али сам ово радио у временском оквиру од само пар сати.

По свом обичају почастио си нас још једним томом твог неоснованог филозофирања али овог пута добијаш повратну информацију,

Дакле Зума Зумић недовољан(1),без могућности поправног.
 
Čovek je pitao šta mislim o rešenju na renderu, gde pruga ide tik uz reku, a ne o nečemu nepoznatom i do tada nespomenutom, što je potpuno različito od slike koju je poslao i za koju pita. Kako zamišljaš da odgovorim na takav zahtev? Ipak sam, za svaki slučaj, razdvojio i posebno komentarisao rešenje sa rendera i, na samom početku, pretpostavku da ste imali na umu nešto drugo, tj. da tramvaj ide tačno po trasi trenutne pruge, koja je praktično svuda mnogo dalje, a ne na rastojanju koje je ovde prikazano. Za ono prvo sam rekao da na kraju ipak ispada da je loše zadržavati bilo kakvu prugu, ali da argumenti za takav stav nisu toliko očigledni i da zahtevaju opširnije objašnjenje i analizu. Za razliku od predloga sa rendera, koji nema nikakvog smisla, ali ga je ipak interesantno komentarisati jer nudi po meni pogrešnu viziju u kom pravcu bi trebalo uređivati obale Beograda tako da one izgledaju "moderno". Pogotovo što se ambijent prikazan kao poželjan savršeno slaže sa stalnim pokušajima da se tržni centri i biznis uvedu tik uz reku, tj da se ona gradnjom hiljada kvadrata pretvori u elitnu biznis zonu.

Zaključak o poslovnom ambijentu ne proizilazi samo iz tipa ljudi na renderu, već pre svega iz više drugih činjenica koje se vrlo dosledno dopunjuju, a izbor tipa ljudi je samo dopuna i konačna potvrda vrste ambijenta koji se želeo postići.

- Samo prisustvo bilo kakvog tramvaja na obalskom šetalištu.
- Njegova blizina reci odnosno širina prostora koju si ostavio za sve aktivnosti koje se stvarno dešavaju na tom mestu i na svim takvim mestima. Pa ovde ne može da se smesti ni jedna dobra pecaljka. Kako da shvatim ozbiljno takav predlog?
- Čitava minimalistička i geometrijska estetika prostora. Sve je ispražnjeno. Uklonjena je postojeća ograda prema pristaništu, i a čak ti je smetala i ograda prema tramvajima zato što bi ometala vidik i perspektivu, pa makar svi izginuli.
- Nigde i jednog jedinog zelenog žbuna. Ali zato je tu nešto što je najverovatnije zamišljeno kao plastična simulacija trave na šinama i plastična simulacija drveta na šetalištu.
- I tek na kraju ljudi, njihov tip, izbor onoga što rade , gde su okrenuti i gde im je usmerena pažnja. I koga sve nema na slici a ima u stvarnosti.

Da se razumemo, ne komentarišem ja ovde toliko šta neko smatra ružnim ili lepim, već su mi izbor estetike, dimenzije i oprema prostora pokazatelji kako neko ko je napravio render i oni kojima se on dopada vide poželjnu namenu i izgled Beogradskih obala, što se može naslutiti iz načina na koji bi ih oni uredili i opremili. Ovo su ambijenti iz reklama za poslovni prostor, a ono što je na renderu odsutno je čak i najelementarnija naznaka osećaja za realan način korišćenja i poželjan izgled obala (zbog funkcija koje treba da obavljaju, ne estetike). Jedino što može poslužiti kao delimično opravdanje je nedostatak vremena za rad na renderu, ali ako je stvarno ispao totalno drugačije od onoga što si želeo, onda ne vidim svrhu njegovog predstavljanja kao poželjnog modela uređenja Beogradskih obala.

Ovi primeri tramvaja u poslednjoj poruci nisu na obali, pa je to nešto sasvim različito od ovoga o čemu pričamo. Tip tramvaja je nebitan. Bitno je razmišljanje koje ubacuje saobraćaj, bilo kakav, na mesto gde ljudi idu da bi pobegli od njega.
 
Зума, да ли можеш да направиш свој приказ, сцену? Да добијемо слику. Удаљеност, људе, амбијент, пецаљке... посебно пецаљке. Ја тај простор стварно не могу да видим као место погодно за упражњавање спортског риболова. Можда на по неком ћошку, као што је пристаниште поред Бранковог моста... Будући простор СА и пецаљке не могу да склопим. Тај простор неће бити природа са понеком трим стазом, велики доступни травнати плато...који би интерес то гурао и финансирао?
 
Decko ukljuci mastu ne budi bukvalista ocigkedno nisi shvatio poentu i svrhu rendera ,hvatas se za detalje koji nisu poenta .Render je tu da gradjani sa tri razreda osnovne mogu da vizuelizuju sta je pisac mislio reci i pored recimo lose sklepanog prateceg teksta od strane malicjoznog pretencjoznog novinara .kapito
 
Vrh