Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Siniša Privremeni o "Beogradu na vodi":

Када је реч о капиталним пројектима, Мали је подсетио на пројекат „Београд на води”, који управо треба да помогне граду да сам зарађује.

Он је указао да је реч о 100 хектара ексклузивне земље коју треба искористити на бољи начин, који ће омогућити нове инвестиције, тачније милион и по квадрата пословно-стамбеног и комерцијалног садржаја. На тај начин би се запослила домаћа грађевинска индустрија и запослило 200.000 људи, док би град повећао атрактивност.

– Битно је напоменути да иза овог пројекта стоји први потпредседник Владе Александар Вучић, а да ће највероватније инвеститори бити из Уједињених Арапских Емирата. Архитекта који је урадио пројекат је исти који је пројектовао „Бурџ Калифу” – једну од највећих зграда на свету, и централни део Дубаија – указао је Мали.

Он је на питање о локалним изборима у Београду навео да није познат датум избора, али да је све спремно за њихово одржавање.

–Уколико наредне године град Београд спроведе мере штедње и започне развојне пројекте као што је „Београд на води”, 2015. ће бити изузетна – закључио је председник Привременог органа града Београда.

Izvor: Grad Beograd

Nisam gleda emisiju, pa ne znam da li se o pričalo o još nekim kapitalnim projektima ili će se sada do izbora mantrati samo o Beogradu na vodi. Vidim na temi o Beton hali da je rekao da su (sasvim očekivano) odustali od Fudžimotoa, ali bih voleo da znam stav Privremenog organa i o rekonstrukciji Vojvode Stepe (za koju je završena tenderska procedura i čeka se samo potpis ugovora), i o Slaviji (da li će od toga nešto biti ili će odustati), i o metrou (da li su imali bilo kakav kontakt s Francuzima od postavljenja ili su i od toga odustali), ali i o projektima koji su preduslov za taj "Beograd na vodi", kao što su Prokop (za koji do dana današnjeg nije raspisan tender za izvođača radova) ili BAS (da li je i dalje živa ideja da se stanica u bliskoj budućnosti izmesti na NBG?).

Inače, preciznosti radi - autor novog masterplana nije arhitekta koji je autor Burž Kalife, kao što tvrdi Mali, već iza tog plana stoji firma "Emaar properties". Cela zabuna je nastala tako što je PPV na RTS-u rekao da iza masterplana stoji Muhamed Alabar, čovek zaslužan za Burž Kalifu. Ali Alabar nije arhitekta, niti inženjer, niti planer - on je političar, ekonomski savetnik premijera UAE i direktor kompanije "Emaar properties". Tako da jeste zaslužan za Burž Kalifu, kao i za veliki deo drugih impresivinih građevina, uglavnom u Dubaiju, ali ne u tom smislu da je sedeo za tablom i crtao projekte :D no, neprecizna formulacija "Čuvara vrhovne istine" tokom intervjua RTS-u i pogrešna reinterpretacija te izjave od strane njegovih poslušnika, dovela je do toga da se ljudi masovno lože da "Beograd na vodi" već projektuje arhitekta koji stoji iza Burž Kalife, a to je (sada će stariji forumaši da razvuku osmeh preko lica) - Adrian Smith iz Čikaga, Beobuildu od ranije poznat kao pominjani autor projekta rekonstrukcije hotela "Jugoslavija" :D

@drum1

To na B92 je sličica iz kampanje SNS-a, pošto novih zvaničnih slika idejnog projekta nema. No, ja sam napravio dva printscreena iz priloga RTS-a (čija je izvorno vest koju je prenela i B92) na kojima se vidi nešto što je izgleda novi masterplan za BG na vodi, koji nam je doneo gorepomenuti gospodin Alabar:

bgnv1.png


bgnv2.png


Nažalost, RTS nema snimke na netu u većoj rezoluciji, pa tako zasada imamo ovo što imamo. Po onome što mogu da razaznam s prve slike je da su ljubičasto izgleda hoteli, crveno - maloprodaja, drap i žuto - stambeni prostor, svetlo plavo - objekti kulture i tamno plavo - poslovni objekti.

Isto tako, nisam više siguran da je ovo plavo što preseca Savski amfiteatar na drugoj slici, kanal :/ Kako to da se kanala završava kod hotela Bristol!? Odakle voda dolazi i gde odlazi? Da nije to koridor metroa/tramvaja/voza ili nečeg sl?
 
И ја се, Хомере, исто запитах. А мислим да бих, ако је то заиста шински коридор, био спреман и да подржим овај пројекат, макар иза њега стајао, главом и брадом, господин Патјомкин (или Пацјомкин, зависно од дијалекта; познатији под именом "Потемкин", непостојећим колико и његова села).
 
^^ Mi nismo americki grad pa da napravimo ovako nesto.

Inace lep photoshop ;)
 
Predlažem da se u svrhu utvrdjivanja legitimacije ozbiljnosti i kvaliteta sagovorništva na ovom forumu, upravo po pitanju ove teme otvorimo jednu anketu ili virtuelnu opkladu, sa pitanjem ili ključem opklade: da li će projekat Beograd na vodi biti uopšte započet u smislu gradjevinskih radova do kraja 2014. i kraja 2015. godine ili ne? Ukoliko bude započet, svi oni koji sumnaju u to, gube legitimitet ozbiljnih sagovornika, a ukoliko ne bude započet, svi oni koji su tvrdili da će biti započet, imaju trajnu obavezu da svaku svoju rečenicu na forumu započnu sa komentarom: "pošto sam bio glup i verovao da će početi radovi u Savskom amfitetru...". Tako bismo malo upristojili ovo mesto i ne bismo dozvolili više pravljenje sprdnje sa našim mozgovima koja se odvija raspredanjem razvoja projekta od 3 milijarde evra u Savskom amfiteatru, o tome kako će 2015. godina u Beogradu biti divna, itd. Samo da vas podsetim da je pre samo 5 meseci kada je ova tema ponovo bačena u vatru rečeno da imamo interesovanje raznih svetskih kompanija, koje samo čekaju da počnu sa investicijama u Beograd na vodi, kad ne prodje ni 5 minuta, gde se te kompanija razbežaše, sada će investirati samo šeik iz UAE. Čoveče, pa koji mozak treba da imamo, pa da ovo svarimo.

Inače, samo da vas obavestim da Privremeni organ planira mirne duše da usvoji GUP i PGR za ceo Beograd, iste onakve, neizmenjene, kakvi su bili spremni za usvajanje pošto su prošli svu proceduru još decembra 2012. godine. I koje je Velimir ilić mrtav hladan potpisao na dan smene Dragana Djilasa, iako je pre toga godinu dana pričao kakao se radi o lošim aktima, nezakonito uradjenim itd, itd, itd. Šta reći osim: Vo imja Oca i Sina i Svjatago duha, Amin.
 
Pedlog je loš,pesimistički,eksploatatorski.. :roll: kao što rekosmo ranije,ako posle nove godine počne gradnja prokopa i na jesen izmeštanje većeine saobraćaja iz SA preko njega,onda je sve jasno i ide prema planu. :wink:
 
belka":143awjl7 je napisao(la):
Predlažem da se u svrhu utvrdjivanja legitimacije ozbiljnosti i kvaliteta sagovorništva na ovom forumu, upravo po pitanju ove teme otvorimo jednu anketu ili virtuelnu opkladu, sa pitanjem ili ključem opklade: da li će projekat Beograd na vodi biti uopšte započet u smislu gradjevinskih radova do kraja 2014. i kraja 2015. godine ili ne? Ukoliko bude započet, svi oni koji sumnaju u to, gube legitimitet ozbiljnih sagovornika, a ukoliko ne bude započet, svi oni koji su tvrdili da će biti započet, imaju trajnu obavezu da svaku svoju rečenicu na forumu započnu sa komentarom: "pošto sam bio glup i verovao da će početi radovi u Savskom amfitetru...". Tako bismo malo upristojili ovo mesto i ne bismo dozvolili više pravljenje sprdnje sa našim mozgovima koja se odvija raspredanjem razvoja projekta od 3 milijarde evra u Savskom amfiteatru, o tome kako će 2015. godina u Beogradu biti divna, itd. Samo da vas podsetim da je pre samo 5 meseci kada je ova tema ponovo bačena u vatru rečeno da imamo interesovanje raznih svetskih kompanija, koje samo čekaju da počnu sa investicijama u Beograd na vodi, kad ne prodje ni 5 minuta, gde se te kompanija razbežaše, sada će investirati samo šeik iz UAE. Čoveče, pa koji mozak treba da imamo, pa da ovo svarimo.

Inače, samo da vas obavestim da Privremeni organ planira mirne duše da usvoji GUP i PGR za ceo Beograd, iste onakve, neizmenjene, kakvi su bili spremni za usvajanje pošto su prošli svu proceduru još decembra 2012. godine. I koje je Velimir ilić mrtav hladan potpisao na dan smene Dragana Djilasa, iako je pre toga godinu dana pričao kakao se radi o lošim aktima, nezakonito uradjenim itd, itd, itd. Šta reći osim: Vo imja Oca i Sina i Svjatago duha, Amin.

+1

Pošteno sam se smejao dok sam čitao, iako je zapravo jako tužno.
 
Da li je moguće da se samo manji deo ovog prostora već sada može iskoristiti uz relativno male investicije, pa makar ta, delimicna promena namene prostora, bila neracionalna? Onda bi stvar bila jednostavna. Sve moze biti samo marketing sa ciljem da se opravdaju početna ulaganja, kredit, ili oduzimanje zemljista za par najkomercijalnijih objekata, a čitav ostatak projeketa Beograd na vodi, onaj koji podrazumeva ozbiljna izmeštanja postojećih objekata, će uslediti "kad se nađu novi investitori". Što, formalno posmatrano, i nije neistina. Na taj način bi stvarno sledio već čuveni tip sigurne investicije u Beogradu: "tržno-poslovno-zabavno-hotelski" centar na obali reke. Što se tiče svega ostalog .... ne lipši magare do zelene trave.
 
Žao mi što prekidam zabavu, ali ono što je tragično jeste da ovaj projekat ipak bez naročitih problema može da počne i da taj početak ne bude preterano skup. Predstavili su ceo projekat, pa ljudi implicitno pretpostavljaju da neko stvarno ima nameru da ga odmah (ili bilo kada) uradi CELOG, ali to nigde nije rečeno. Kad se pogleda na mapu vidi se da najkvaliteniji deo zemljišta, uz obalu, zahteva najmanje investicije. Jedini stvarni problem je onaj jedan kolosek koja ide uz samu obalu. Ali to je trivijalno rešiti. Samo prebacite na drugu stranu ove dve skretnice. Obalski kolosek je, koliko vidim, tranzitni, nista se ovde ne istovaruje iz vagona, pa se relativno redak saobraćaj lepo može preusmeriti tako da ide okolo, kroz koloseke gde se parkiraju kargo vozovi.

SavskiAmfiteatarPr.jpg


Tako se otvara ogroman prostor (do prvih sledećih šina, tj do železničkog kargo terminala) na kome se trenutno nalaze samo barake i montažni objekti. NE MORATE izmeštati šine, železničku stanicu, autobusku stanicu, kargo, ne treba završiti Prokop ... A otvarate za prodaju neverovatnu površinu obale Save u samom centru grada. Za to se isplati naći druge prostorije za firme koje se tu trenutno nalaze. To je daleko jeftinije od izmeštanja ostale infrastukture i smešno jeftino u odnosu na potencijale i neverovatnu količinu kvadratnih metara poslovnih kula koje svi toliko žele na obalama reka. A za sam početak, ne mora ni to. Gradnja može početi baš na samoj obali Save, ispred pruge. Recimo, šta će ono stovarište peska na obali? Samo ono ima dubinu, do pruge, oko 80 metara. Tu se mnogo što šta može smestiti, a da ne menjate ništa naročito sem što ih oterate sa mesta gde ionako ne mogu dugo ostati. Ili se, recimo, preparkiraju oni prastari brodovi, a brodarskom preduzeću, koje i onako skoro i ne radi, nađe pogodnije mesto od centra grada. Sve se to može u medijima nazvati početak rada na projektu Beograd na Vodi, pa da formalno bude istina. Jedino što mu se ne zna nastavak, a pogotovo ne kraj, ali dotle će proći mnogi izbori.

SavskiAmfiteatarBi.jpg
 
Zumo, to je ovo
viewtopic.php?p=257359#p257359

uh3r.jpg


JohnnyLee":3k3rcern je napisao(la):
relja":3k3rcern je napisao(la):
Zbog NISovog skladišta kod Hipodroma?
Po tome je dobar deo Savskog amfiteatra "taoc" planova za to skladište nakon izgradnje petlje Radnička...
Naravno, ne previđam ostale koloseke, ali oni su makar grupisani, a ovaj nekako "usitnjava" jedan veliki prostor između tih grupisanih koloseka i Save.

да, возови довозе гориво из Панчева дотле. мислим да имају два воза дневно са неких 15 до 20 вагона (знам сигурно за два, јер сам их оба лично видео), један у току дана и један увече око 10 пролази кроз Дорћол. а вуче сеееее, не можеш да замислиш. пешке стигнеш пре њега. иначе, док се НИС одатле не исели нема склањања те пруге.
 
Чини ми се да се приказани "мастерплан" поклапа са Зуминим предлогом. Није проблем да се између те две скретнице воз преусмери. Потребно је само уклонити паркиране колоне вагона са те трасе. Уколико погледамо "мастерплан" видећемо да "прва фаза" обухвата део од Саве до те трасе на коју бисмо пребацили возове. Тј. тај "канал" на "мастерплану" се поклапа са трасом те резервне пруге.
 
Браво Белка!

Зума је, иначе, у праву - изградња на том простору би заиста могла да почне у догледно време. Најаву за тако нешто добисмо и од господина Малог, који рече да ће се прво градити велики тржни центар (што ће бити дебакл своје врсте, са гаражом за једно 3.000 аутомобила, али добро).
Нама се, међутим, не представља никаква реална дугорочна опција градње у Савском амфитеатру, већ се ствара утисак у јавности да ће доћи неко и одмах подићи зграде вредне три милијарде евра. А ко ће да изнајми или откупи те некретнине? Чуо сам, например, да "Гугл", "Епл", "Гаспром" и "Ексон Мобајл" планирају да преместе своја глобална седишта у Београд, одушевљени енергијом и самртном озбиљношћу ППВ-а (Тајног-младожење-који-се-никад-не-смеје); али и њих све можемо да сместимо у Блок 26.
Да ли годишња стопа привредног раста у Србији треба да буде двоцифрена, или троцифрена, па да тек тако у Београду никне један Ла Дефанс?
Видим још, на другом топику форумаши расправљају о градњи стотина хиљада квадратних метара на Прокопу... Чујем да "Верано" још тражи купца за готове квадрате у Блоку 23. Па, срећно, свима!
 
Tekst iz "Danasa" - dobra namera, ali slab tekst :(

TRAGOM - Ideja o uređenju priobalja u prestonici ponovo aktuelna
Projekat „Beograd na vodi“ podelio stručnjake
AUTOR: LJ. BUKVIĆ
Beograd - Ideja da se Beograd približi rekama nije od juče. Decenijama se priča o tome, detaljan i razrađen plan silaska na Dunav napravili su i u Luci Beograd, a najnoviju ideju da se stari deo grada spusti na Savu, između Brankovog i novog železničkog mosta ambiciozno je pre neki dan javnosti predstavio i prvi potpredsednik Vlade Aleksandar Vučić.
...............................................................................................................................................
1003_ocp_w380_h300.jpg


U dogovoru sa, s kim drugim do šeikom Bin Zajedom, takav jedan projekat bi koštao, kako je rekao Vučić, tri milijarde dolara, ali bi turistički uzdigao grad na neslućene visine, doveo bi već naredne jeseni nove investitore, uposlio čak 200.000 ljudi... „To je ogroman projekat. Značiće mnogo za industriju, izgradiće se četiri nova hotela, šoping molovi“, objasnio je pre neki dan Vučić. Ceo potez koji bi podrazumevao iseljenje autobuske i železničke stanice, i izgradnju gotovo dva miliona kvadratnih metara poslovnog i stambenog prostora, radio bi se u nekoliko faza, a sve bi moglo da bude gotovo u narednih šest do osam godina.

Međutim, pojedini stručnjaci tvrde da to neće ići tako lako. „Takvo nešto nije bilo izvodljivo ni u mnogo bolja vremena. Grad na vodi povećao bi broj stanovnika za nekoliko stotina hiljada. Beograd je ovakav kakav jeste predviđen za maksimalno 1,25 miliona stanovnika, a sada u njemu živi više od 1,7 miliona, sa dnevnim migracijama više i od dva miliona“, napominje arhitekta Mahmud Bušatlija.

On podseća da Beograd ima lošu kanalizaciju i vodosnabdevanje i generalno lošu infrastrukturu, o kojoj očigledno prilikom pravljenja ovakvog projekta nije vođeno računa.

„Taj deo grada je sa ostatkom povezan jedino Nemanjinom i Balkanskom ulicom, koje nisu naročito prohodne. Novih 100.000 ili 200.000 stanovnika ne znam kako bi mogao da opsluži, a što se tiče poslovnog prostora, pa samo u radijusu od 100 metara od Palate Albanija imate 25.000 kvadratnih metara poslovnog prostora koji zvrji prazan. Ko će onda kupovati i iznajmljivati taj novi prostor“, pita Bušatlija. On ovakve najave vlasti shvata kao „dnevno-političke priče“, koje su pričale i prethodne vlade.

Izmeštanje železničke stanice u Prokop je, prema njegovim rečima, još jedna sumanuta ideja. „Ne postoji prestonica u Evropi koja nema bar jednu železničku stanicu u centru grada. Samo Pariz ima četiri stanice u centru ili blizu centra“, ističe Bušatlija.

Za njega, ceo projekat je trošenje državnog novca. „Druga stvar bi bila da su Arapi došli i rekli hoćemo da uložimo svoj novac. Onda bi to bilo drugo. Ovako, oni će odobriti kredite koje ćemo mi posle morati da vraćamo. Sa stanovišta zdravog razuma u ovome nema ništa lepo“, napominje Bušatlija.

Goran Rodić iz Građevinsko-industrijske komore Srbije podseća da ideja o spuštanju grada na reke nije nova, postoji još od početka devedesetih. „Tada se govorilo o tome da bi Beograd mogao i trebalo da bude centar jugoistočne Evrope“, kaže Rodić, parafrazirajući reči čuvenog arhitekte Le Korbizjea kome je prva misao po dolasku u našu prestonicu bila da je to „najružniji grad na najlepšem mestu na svetu“.

Ono što bi trebalo uraditi da bi Beograd mogao da siđe na obe reke jeste već jednim delom započeto, kaže Rodić. „Kanalizacioni tunel prema Velikom selu počeo je pre nekoliko godina da se kopa. To bi bilo rešenje, da se sva kanalizacija Zemuna i Novog Beograda usmeri ka tamo, a ne da ide u Dunav, čime bismo dobili čistu reku“, napominje naš sagovornik.

Rodić tvrdi da je deo pristaništa i Karađorđeve ulice od izuzetnog značaja za strane investitore koji bi u slučaju da se to sredi dali svoj novac da se izgrade tu hoteli. „Osim toga, ceo taj Koridor 7, koji podrazumeva sređivanje obala Dunava, značajan je na evropskom nivou. EU je za uređenje obala ove reke izdvojila 220 milijardi evra, a zašto onda Beograd ne bi imao sređenu obalu kao što to imaju neki drugi veliki evropski gradovi koji leže na ovoj reci“, ističe Goran Rodić.

Izvor: Danas
 
relja":52btaiyv je napisao(la):

Da, samo što se tu kaže da dok se ne izmesti NIS kod Hipodroma, nema pomeranja ovog dela pruge. Ali to nije tačno. Te kompozicije sa naftom mogu da se skrenu kod ove dve skretnice, pa da i dalje idu drugim krakom pruge, dok se pruga pored obale tada može kompletno razmontirati. Tako se za gradnju vrlo lako oslobađa čitava ova obalska zona. Ja imam utisak da su oni sada pokrenuli projekat Beograd na vodi imajući baš to na umu. Iskoristiti najbolji prostor pored obale odmah, a neka neko drugi posle plaća skupa izmeštanja infrastukture koja je potrebna da bi oslobodio i ostatak prostora koji zauzima ostatak projekta (preostale koloseke, razne stanice, Prokop, Kargo).

Ono što se meni u čitavom projektu ne dopada je sasvim pricipijelne prirode. Intervencija ovako ogromnih razmera i ovakvog značaja za grad ne sme ni da krene bez vrlo široke javne rasprave u koju su uključeni svi. Dakle i kulturna i naučna javnost, razne službe i interesi. Na zapadu bi se o nečemu sličnog značaja raspravljalo bar deset godina. Pre nego što bilo kome uopšte i padne na pamet da misli o nekom planu, treba videti šta sve Beogradu treba, a nije imao zato što nikada do sada nije imao na raspolaganju ovakav prostor u centru grada. Recimo centri hitnih službi, neka neophodna klinika, možda najzad dobijemo bar jedan veliki trg, ili muzej, ili Opera, možda neka centralna infrastuktura za metro koja traži dosta mesta, možda pristupna petlja i saobraćajnice za još jedan most, itd, itd, spisak je ogroman. Pa se tek posle toga pitamo šta sve ovde možda nije neophodno, ali bi bilo najbolje, ljudima najpristupačije ili najekonomičije. Pa se onda na osnovu toga traže investitori, gleda finansijska konstrukcija i pravi konačan izbor sadržaja. Pa tek se ONDA neko usuđuje da napravi projekat. To je redosled. A ne ovo. Nemamo čak ni bednu fotografiju plana, a kamoli da je neko raspravljao o njemu. Ali zato uskoro kreće realizacija!? A ako je opisana mogućnost tačna, ponovo su se izgleda nameračili na obalu reke sa tržnim centrom. Niko ništa ne zna, ali je izgleda sve dogovoreno, pa se onda može najaviti i da gradnja počinje. Pa stvarno ...
 
и од игралишта Железничара направити Национални стадион, са Националним базеном (Национална хала за остале спортове нам не треба, имамо Арену) :)
 
Zuma":27p1ip7p je napisao(la):
Ja imam utisak da su oni sada pokrenuli projekat Beograd na vodi imajući baš to na umu. Iskoristiti najbolji prostor pored obale odmah, a neka neko drugi posle plaća skupa izmeštanja infrastukture koja je potrebna da bi oslobodio i ostatak prostora koji zauzima ostatak projekta (preostale koloseke, razne stanice, Prokop, Kargo).

Не знам зашто и како би неко инвестирао и градио преко пруге. Како би се уопште саобраћајно прилазило том делу? Tу до измештања главнине пруге, и ако остану 2 колосека њеног делимичног укопавања, има да никну једино неки импровизовани објекти, шопинг центри (што је најављено), клубови, евентуално неки хотел... Нажалост у Србији импроизације касније постају трајна решења. Бушатлија је био потпуно реалан у овом интервјуу за Данас.
 
Problem sa poslovnim prostorom je i druge prirode... Svaki investitor koji gradi kancelarije "hoce da obrne pare za 2 godine" i lupa nenormalne cene... Zato su nam firme po stanovima, kucama i objektima devedesetih...

Kada cene postanu normalne poslovanje ce da se preseli u za to predvidjen prostor i imace smisla graditi i velike i visoke poslovne zgrade... Treba samo nekako dovesti do toga...
 
Nisu cene uopste prevelike, nego je privreda u srbiji na evropskom zacelju, pa nam je sve skupo. Ai i normalno je da u zemlji u kojoj je veci rizik u svakom pogledu, bude i veca profitna stopa, jer je veca i mogucnost propasti investicije. Prosto ovde u Srbiji nema privrede koja bi imala potrebu za poslovnim prostorom koji raznorazni 3D modelari planiraju uz savu.
 
Na zdravim tržištima gradnja odnosno prodaja prati potražnju poslovnog prostora samo na uobičajenim lokacijama, tamo gde je uvek moguće investirati ako je to potrebno. Kad su u pitanju retke i ekstra lokacije, koje je veoma retko moguće dobiti, tu se "zauzima mesto" ako se ukaže prilika, tj. gledaju se dugoročni potencijali neke lokacije. U takvim dugoročnim investicijama često pribežište traže veliki viškova kapitala ili kapital koji nije sasvim legalan. Ne očekuje se da će brzo početi da se vraća. Mestima koja svi smatraju naj poželjnijim cena manje pada u situaciji kao postoje viškovi prostora, pa je i sama takva investicija sigurnija, tj može se koristiti za i čuvanje vrednosti novca budući da postoji očekivanje da će se, za razliku od drugih, uvek moći prodati bez velikih gubitaka.
 
vranac":2gxs3n2s je napisao(la):
Не знам зашто и како би неко инвестирао и градио преко пруге. Како би се уопште саобраћајно прилазило том делу? Tу до измештања главнине пруге, и ако остану 2 колосека њеног делимичног укопавања, има да никну једино неки импровизовани објекти, шопинг центри (што је најављено), клубови, евентуално неки хотел... Нажалост у Србији импроизације касније постају трајна решења. Бушатлија је био потпуно реалан у овом интервјуу за Данас.

Postoji put pored obale koji vodi do brodarskih preduzeća i do Savske strane kargo terminala.
 
@Zuma
Pretpostavljam da se transport opasnih materija obavlja i preko drugih koloseka, jer iste te kompozicije prolaze i pored stambenih zgrada na Dorćolu i pored Karađorđeve ulice. Tom skladištu je vreme isteklo sa izgradnjom petlje Radnička, pa tako i tom koloseku.
Samo njegovim uklanjanjem se ostvaruje bolji prilaz Savi.
 
Naravno da je Busatlija u pravu.
Kako stvari idu dobicemo novi privatni limeni shopping centre na najboljoj lokaciji u Bg. i unistenje svakog buduceg koncepta koji bi mogao da se dogodi.

- Iz ovih dogoadjaja, jasno se vidi da je probem u vlasnistvu i upravljanju. To jest cije je zemljiste i ko treba da odlucuje o njemu. Vucic sa novim pametnim naocarima, Arapin bez zuba i Simonovic iz Grocke to sigurno nisu. Zemljiste treba da se bude u vecinskom vlasnistvu grada, delimicno Republike i to je prvi posao. Zeleznica prima 200 me subvencija godisnje, drzava je njoj platila tu zemlju vec 10x. Grad Bg. bi mogao da u kompenzaciji finansira neki deo Prokopa.

- Sta je kvalitetan ostvarljiv i odrziv cilj? Da li da imamo stambeno poslovno prosirenje grada visokih gustina gde bi investitor imao veliki povracaj na ulozeno? Da li je to hotelski centar? Ili mozda nesto sto nema veliki povracaj para a sluzi gradu. Sudeci po demografskim, ekonomskim i dr kretanjima , Europolis velikih gustina nema nikakvog smisla.

- Ko investira da bi se napravila dodata vrednost i ko dobija dodatu vrednost? Znaci ne Velja i ekipa sa livade, radikalcici, Mrka, Dacic i bivse srpske pare sa Kipra, ne Arapin, Merdok vec -domaci fondovi, grad Beograd, Republika Sr, penzioni fond, gradjani Srbije/RS, ostali privatni/institucionalni investitori u odredjenoj meri.

- Upravljanje projektom - ko upravlja projetom. Po meni to moze da bude samo ArhFakultet i SANU uz pomoc neke jace zapoadne skole ili firme.

- U vezi sa prethodnim uraditi business plan, feasibility- anazovati neku britansku QS firmu.

- urbanisticka istrazivanja, socio-istrazivanja, makro urbanisticki plan. Tu se mogu ukljuciti i kvalitetni strani univerziteti i arh/urb prakse.

- Napraviti popisi infrastrukturnih radova i plan koraka sa budzetiranjem.

E onda pocinju crtezi blokova i razgovori o pojedinim lokacijama i da li pruga moze da ide malo levo ili malo desno.

S obzirom gde zivimo, kakav je narod i kakva je ekonomija najbolje je da se ovaj prostor rezervise za buducnost u vidu velikog parka Sava Mala. Sta god dotakne ova generacija Srba, pretvori se u prasinu, bolje da nista ne pipaju. Najvazniji posao je da se zemljiste transferise na Grad/Republiku da bi se sprecile malverzacije i dobila cista vlasnicka struktura.
 
Nisam siguran da li Vucic zaista veruje u ovo( makar to bilo i zbog njegovog neshvatanja celog projekta) ili ovo prodaje kao sarenu lazu koja mu treba za predstojece izbore.
Kao sto nisam siguran u bilo sta u vezi Vucica, da li on zaista veruje u sve ovo sto sada prica( sto je posledica njegove naknadne pameti i pokajanja sto nece priznati) ili je u pitanju gluma zarad privilegija koje vlast donosi.
Bilo kako bilo, mislim da je buducnost ovog projekta veoma maglovita, mislim da je vecini na BB forumu jasno zbog cega. U nasim uslovima to je decenijski projekat, ekvivalentan recimo mrezi metro linija.
 
S obzirom gde zivimo, kakav je narod i kakva je ekonomija najbolje je da se ovaj prostor rezervise za buducnost u vidu velikog parka Sava Mala. Sta god dotakne ova generacija Srba, pretvori se u prasinu, bolje da nista ne pipaju. Najvazniji posao je da se zemljiste transferise na Grad/Republiku da bi se sprecile malverzacije i dobila cista vlasnicka struktura.

Bio bih protiv klasicnog parka, a posebno protiv livadskog kakvim obiluje Novi Beograd. Ali kada bi to bio park unutar kog bi bili muzeji, opera, galerije, i eventualno uz reku da budu komercijalni (ugostiteljski i hotelski, i neki manji otvoreni lokali) sadrzaji ne velikog gabarita to bih odmah podrzao.
 
Vrh