Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

A sad malo hajpa sa Javnog servisa :D

Projekat "Beograd na vodi"

Beograd bi trebalo da dobije novi izgled i nove prihode kroz projekat "Beograd na vodi". Da bi se Beograd spustio na vodu, nisu dovoljne samo kozmetičke izmene priobalja, već treba izmestiti železničku i autobusku stanicu i rešiti problem zemljišta, na šta se godinama čeka i za šta je nađen novac.

bgnv1.png


Prema najavama iz Vlade Srbije, Beograd bi kroz projekat "Beograd na vodi" trebalo da dobije novi izgled, koji će mu doneti i nove prihode. Tokom razgovora sa šeikom Muhamedom bin Zajedom, ugovorena je investicija od 3,1 milijarde evra. Svoje viđenje tog projekta predstavio je i Muhamed Alabar, čovek koji je izgradio najveći deo Dubaija i Abu Dabija.

U gradu veruju da će odraz Beograda u Savi biti jasniji, i to na površini od Starog železničkog do Brankovog mosta, odnosno na oko milion i po kvadratnih metara.

Predsednik Privremenog veća Beograda Siniša Mali kaže da je ceo projekat rađen po uzoru na gradove koji su sličnog položaja kao Beograd - nalaze se na rekama. To su Kopenhagen, Linc, Mančester.

"To je projekat koji ukoliko se realizuje u mnogome može da doprinese razvoju Srbije, a Beograda pogotovo", objašnjava Mali.

bgnv2.png


Da bi se Beograd spustio na vodu, nisu dovoljne samo kozmetičke izmene priobalja, već treba izmestiti železničku i autobusku stanicu i rešiti problem zemljišta, na šta se godinama čeka, a za šta je novac nađen.

U državnom vlasništvu je 95 odsto zemljišta, a ostalih pet odsto biće regulisano kroz eksproprijaciju, kada taj projekat bude proglašen Projektom od nacionalnog značaja, tvrde u gradskoj upravi.

Siniša Mali kaže da je plan da se radi po fazama, a prema njegovim rečima, prva faza koja podrazumeva izgradnju velikog tržnog centra, ne zahteva ništa osim završetka Prokopa.

"Može da krene već krajem sledeće godine. Radi se o projektu koji bi trajao nekoliko godina", ističe Mali.

Na desnoj obali Save predviđen je deo za hotele, poslovnu zonu, stambeni prostor i sportske centre. Oni koji rade na projektu tvrde da će, iako je plan za izgradnju došao preko granice, "Beograd na vodi" angažovati domaću snagu - od fakulteta do gradilišta.

Direktor projekta "Beograd na vodi" Srđan Rupar napominje da je to najveći potez za Srbiju, pošto će i projektovati i graditi srpske firme.

"Govorim o milion i po kvadratnih metara novih površina i prostoru od oko 90 hektara koji treba infrastrukturno opremiti, a to su, saobraćajnice, pešačke staze prisupne staze, biciklističke staze, velike zelene površine", kaže Ruper.

Kao ključni adut, po kome će se taj plan razlikovati od prethodnih, u Gradu vide saglasnost sa Vladom, uvezenu ideju koja je potvrđena, ali i novac, koji je, kažu, izvestan.

Ideja o promeni namene i izgleda tog dela Beograda stara je nekoliko decenija i za to vreme menjala je i nazive.

Posle 2000. godine vlasti su nameravale da izgrade Savski amfiteatar, a poslednjih godina aktivno se govori o Beogradu na vodi. I državno i gradsko rukovodstvo veruju da su blizu tom cilju.

Izvor: RTS

Slike su screenshotovi iz priloga RTS-a (ima video na linku iznad), a na kojima se vidi taj najnoviji idejni projekat (ili masterplan kako reče PPV).
 
Биће горе и од најгорих слутњи. Једино што су уговорили је изградња тржног центра који је наводно део неког већег пројекта.

Значи да имамо у најави хангаризацију Савског амфитеатра. Објекти намењени за предграђа и аутопутеве ће бити грађени у самом центру града чиме ће се само наставити тренд девастације Београда.


BG: Tržni centar prvi korak ka vodi
IZVOR: RTS
Beograd -- Početak realizacije projekta "Beograd na vodi" moguć je već krajem 2014. kada bi trebalo da počne izgradnja velikog tržnog centra, kažu za RTS u upravi grada.



Beograd bi trebalo da dobije novi izgled i nove prihode kroz projekat "Beograd na vodi", izveštava RTS i podseća da kozmetičke izmene priobalja nisu dovoljne bi se Beograd spustio na svoje obale, već da treba izmestiti železničku i autobusku stanicu i rešiti problem zemljišta, na šta se godinama čeka i za šta je nađen novac.

Prema najavama iz Vlade Srbije, Beograd bi kroz projekat "Beograd na vodi" trebalo da dobije novi izgled, koji će mu doneti i nove prihode.

Tokom razgovora sa šeikom Muhamedom bin Zajedom, dogovorena je investicija od 3,1 milijarde evra. Svoje viđenje tog projekta predstavio je i Muhamed Alabar, čovek koji je izgradio najveći deo Dubaija i Abu Dabija.

U gradu veruju da će odraz Beograda u Savi biti jasniji, i to na površini od Starog železničkog do Brankovog mosta, odnosno na oko milion i po kvadratnih metara.

Predsednik Privremenog veća Beograda Siniša Mali kaže da je ceo projekat rađen po uzoru na gradove koji su sličnog položaja kao Beograd - nalaze se na rekama. To su Kopenhagen, Linc, Mančester.

"To je projekat koji ukoliko se realizuje u mnogome može da doprinese razvoju Srbije, a Beograda pogotovo", objašnjava Mali.

Da bi se Beograd spustio na vodu, nisu dovoljne samo kozmetičke izmene priobalja, već treba izmestiti železničku i autobusku stanicu i rešiti problem zemljišta, na šta se godinama čeka, a za šta je novac nađen.

U državnom vlasništvu je 95 odsto zemljišta, a ostalih pet odsto biće regulisano kroz eksproprijaciju, kada taj projekat bude proglašen Projektom od nacionalnog značaja, tvrde u gradskoj upravi.

Siniša Mali kaže da je plan da se radi po fazama, a prema njegovim rečima, prva faza koja podrazumeva izgradnju velikog tržnog centra, ne zahteva ništa osim završetka Prokopa.

"Može da krene već krajem sledeće godine. Radi se o projektu koji bi trajao nekoliko godina", ističe Mali.

Na desnoj obali Save predviđen je deo za hotele, poslovnu zonu, stambeni prostor i sportske centre. Oni koji rade na projektu tvrde da će, iako je plan za izgradnju došao preko granice, "Beograd na vodi" angažovati domaću snagu - od fakulteta do gradilišta.

Direktor projekta "Beograd na vodi" Srđan Rupar napominje da je to najveći potez za Srbiju, pošto će i projektovati i graditi srpske firme.

"Govorim o milion i po kvadratnih metara novih površina i prostoru od oko 90 hektara koji treba infrastrukturno opremiti, a to su, saobraćajnice, pešačke staze prisupne staze, biciklističke staze, velike zelene površine", kaže Rupar.

Kao ključni adut, po kome će se taj plan razlikovati od prethodnih, u Gradu vide saglasnost sa Vladom, uvezenu ideju koja je potvrđena, ali i novac, koji je, kažu, izvestan.

Ideja o promeni namene i izgleda tog dela Beograda stara je nekoliko decenija i za to vreme menjala je i nazive.

Posle 2000. godine vlasti su nameravale da izgrade Savski amfiteatar, a poslednjih godina aktivno se govori o Beogradu na vodi. I državno i gradsko rukovodstvo veruju da su blizu tom cilju.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=789320
 
А пошто нам се цењени ППВ јуче тајно оженио, можда направе и Салу за венчања на води ,на Старом железничком мосту, да може да приведе и трећу и четврту супругу, у друштву шејка. Глупо је да се крију по Дому гарде...
 
Ali neeeeeeee .... opet tržni centar !!!???? :shock:
 
Možda padne neka pretumbacija.. :D Delta Planet premestiti u SA a autobusku na Autokomandu.. :kafa:
 
Pa gledano urbanisticki najbolje resenje..realno..will see. :kafa:
 
хаха, реченица: "Ако не знаш шта да ставиш, ти стави тржни центар" све више и више има смисла у овом граду...
 
BG je veliki grad i potrebe stanovnika i regiona ce biti u uzlaznoj putanji..evo recimo na B.Brdu je neophodan trzni centar minimum tipa Delta C. kod secerane..a isto i na Vidikovcu...Banjici,ljudi su prihvatili mega centre sasvim dobro...a i ranije najavljivano gasenje malih prodavnica nije se desilo..samo su se preorijentisali na delatnosti koje su potrebne u tom kraju.. :kafa:
 
Ја бих се оставио тог тржног центра за раднике Железнице :) и прокоментарисао "мастерплан". Ово већ има неког смисла у односу на онај предизборни памфлет. Доста зеленила, симпатичан растер улица и чудна траса канала. Чини ми се да канал прати трасу железничких колосека који и после изграње Прокопа морају ту остати до завршетка ТПС Макиша и ТСП Земуна. Због тога је унутар тог полукруга и Фаза 1. Уосталом и људи из Железнице су рекли да Прокоп не уклања све колосеке.

Ово све је овлаш коментар јер боље не може на основу пикселизованог скриншота.
 
- Мастерплан би морао да буде предмет међународног конкурса са све међународним жиријем.
- Конкурс би морао да обухвати и леву обалу Саве.
- Ако је оно црвено у средини ТЦ против овог плана се треба борити свим силама
- Ако није предвиђан никакав шински јавни превоз против овог пројекта се треба борити свим силама
- Најшири булевар иде укосо од пешачког моста и удара директно на ову кружну зграду тиркизне боје - апсолутно нелогично.
 
Stf jer konačno prigrlio plan "Beograd na vodi" :wink: .ČiIni mi se da su ovoga puta više koristili Libeskinda..a kako smo saznali sada su se u celu priču uključila velika imena..pa to obećava.. :kafa:
 
Па не бих мој коментар описао као "пригрлио". Све везано за овај "пројекат" је поразно. Више трамснапрентности је било за време Тита. Неке вође су нешто одлучиле, све се ради у фазону државне тајне, не пита се стручна јавност него узак круг одабраних ...

... као Северна Кореја.
 
Ovaj projekat je bolji od prethodnog sigurno. Vidim da ima zeleznila, da su se potrudili da naprave perspektive sa drvoredima. Deluje urbanije svakako.

Medjutim ima tu jos dosta da se radi da bi to izgledalo idealno.
 
а шта ће да раде са Бристолом? ваљда ће да га реконструишу, и врате му стари сјај (леп, луксузни хотел)
 
Приметно је да ни на новом мастерплану нема метро-друмског моста.
 
А иначе, друмски мост је уцртан у нови ГУП, документ којем је републичка власт аминовала дан после смене Ђиласа.
 
Изгледа да сам ја нешто пропустио..... не знам о чему ви причате али ако причате о слици која је на линку Б92 ја заиста не видим разлику у односу на раније.

Мане:

*Ко је ово радио? По чијој процени површина и намена?
*Јавне површине су готово непостојеће на толико великој површини а толико близу града. Остали су нам тотално неискоришћени аутобуски и пицин парк... Где су важне градске и националне институције уз обалу? Филхармонија, опера, можда нови народни музеј? Свакако да нема пара сада за то али треба оставити парцеле за то.
*И даље смо остали ускраћени за трг у Београду (част Н.Пашићу и још неколицини изузетака)
*Силазак са Теразија не постоји, већ се удара у улицу ка савском мосту. Поглед такође удара у солитер - "зид"
*Острво - главни део обале је елитистичко затворено пусто острво....са све "шанцем", не до бог да приђеш без возача.
*Хотели и пословни центри су тотални вишак тренутно у граду. Што не значи да им не треба предвети парцеле, али свакако не сада нити у наредних пет година. Хотели треба да буду на новобеоградској страни, уз пословни центар који се тамо развија, онда када држава откупи све ситне парцеле и препарцелише.
*Још једна предизборна кампања, ван сваке реалности а толико лепо звучи народу сиромашном народу без наде, који фетишизује "елитна" насеља и хотеле које не може да приушти ни да погледа.

Предности:
Прича се о томе...мада у погрешно време. Потпуно погрешно време. Нема раста посла, нема раста људи, нема бума некретнина.
 
stf":cldwog41 je napisao(la):
Приметно је да ни на новом мастерплану нема метро-друмског моста.
Ovaj plan se nije time bavio,ostavili su za siru odluku gradskih vlasti..inace po Jovinovom planu metro je davno inkorporiran u SA i GUP ,i nije u koiziji sa bilo kojim delom ili parcelom..metro se odmah po prelazku Save izdize preko postojece saobracajnice koja ostaje ista.. :kafa:
 
2012":1lsz27ts je napisao(la):
stf":1lsz27ts je napisao(la):
Приметно је да ни на новом мастерплану нема метро-друмског моста.
Ovaj plan se nije time bavio,
To ti je i krunski dokaz amaterizma. Raditi masterplan centralno gradskog kvarta koji pretenduje da postane centar regiona bez osvrta na javni prevoz ... kako drugačije to nazvati nego amaterizam.
 
Nema potrebe jer okolne ulice i dalje ostaju iste ,tramvaj ide gde je i sada ,metro trasa ide tik do starog mosta i skrece preko tih istih ulica a ne preko parcela SA...nepoznanica ostaje Gradska z.ali polako ce nam se otkrivati detlaj po detalj projekta ,koji se jos razaradjuje..nije konacan...jer su tu sada svetski arh angazovani.. :kafa:
Uostalom drago mije da si izneo primedbu... pa ako nas tvorci ovoga projekta prate ,neka nam kazu nesto vise i o tom segmentu. :kafa:
 
2012":y8nn88xc je napisao(la):
...ali polako ce nam se otkrivati detlaj po detalj projekta...

Ovo sto sam ti izvukao je najveca istina. Oce, polako ce nam otkrivati detalj po detalj, sve mocniji i grandiozniji, i sve tako do izbora.
Onda ce cela prica polako utonuti u zaborav. Isto kaoci vetroparkovi, solarni parkovi, mega kanali, giga poljoprivreda, brze pruge Srbije i razni drugi mega projekti za megazaglupljivanje naroda sa mkzgom zlatne ribice

P.S
Volim i ja kafu, ali smanji malo skodi zdravlju, razara zeludac ;-)


Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Pa ne bih voleo da je tako ,a pravi test je Prokop. Ako posle nove godine se počne sa radovima,da bi se dobar deo završio do jeseni i prebacio ž.saobraćaj na Prokop kako je rečeno , onda je ceo projekta krenuo u realizaciju.Ranije je direktor Ž.S rekao da će se 70%šina i kapaciteta izmestiti za 6 meseci..ako računamo od nove gpdine ..to je to..
P.S a jeste stvarno za kafu..moram na detoksikaciju.. :D
 
Vrh