Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Gužva je bila jer ne mozes desno u Savsku.

I deo za garažu naravno

Ne treba ni smetnuo sa uma da prosečni beogradjanin voli da čeka u redu. Pa i sa kolima.

I slabo se informise iako postoji app sa slobodnim mestima
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: 10k
Malo je smesno da je neko od 0 projektovao naselje za nekoliko desetina hiljada stanovnika bez ikakvog javnog prevoza visokog kapaciteta. I mi svi ovde koji smo priuceni razumemo da je automobil nemoguce saobracajno resenje za toliki broj ljudi i toliku gustinu naseljenosti.
S jedne strane cinjenica je da je planiran metro, i to dve linije. Ali na samom kraju naselja i daleko od kule i galerije koji bi trebali da budu glavna destinacija u celom naselju. A ipak, sa druge strane, prave se zgrade sa 1.5 parking mesta po stanu. Tako da je definitivno plan da ne samo svaka porodica nego i svaki stanovnik primarno putuje autom.
Iskreno ne znam sta imaju u planu, ali nesto ce definitivno morati da se menja. Jer trenutna situacija je vec losa sa 1/3 izgradjenog naselja i verovatno manje od pola useljenih stanova. A nisam siguran da ce neko ko je stan platio 300-400 hiljada evra biti preterano srecan da putuje pola sata sa jednog na drugi kraj naselja.
 
Savska danas

Ć
IMG_5721.jpeg
IMG_5723.jpeg
IMG_5715.jpeg
IMG_5711.jpeg
IMG_5705.jpeg
IMG_5712.jpeg
 
S obzirom da ni Beograd ni republika nemaju para za izgradnju podzemne metro linije ispod BNV jer smo prezaduženi, najbolje bi bilo da preprojektuju metro da bude na stubovima iznad Bulevara Vudroa Vilsona. Jedino tako će se izbeći ovakvi saobraćajni kolapsi kad se izgrade sve planirane zgrade u BNV a prva metro linija bude u decenijskom kašnjenju zbog komplikovanih radova na probijanju tunela u savskom amfiteatru i nedostatka para da se zatvori finansijska konstrukcija.
 
Oni bi u stvari trebali da imaju i tramvaj i metro. Jer je BNV tako dizajniran da dovlači dodatne posetioce na kej, u šoping i ugostiteljske objekte. I onda ti posetioci bolje da dolaze javnim prevozom, taksijem ili biciklom, nego svojim automobilom. Stanari BNV-a nisu problem jer svi uglavnom imaju garažna mesta u podzemnim garažama i retke su te situacije da baš svi oni krenu automobilom, verovatno bi se stvarale gužve ujutru i popodne kad krenu na posao i kad se vrate se posla. Pitanje je koliko procenat ljudi koji žive u BNV imaju standardan office posao od 9 do 17 pa da bi te gužve bile neki veliki problem. Najveći je problem kad previše posetioca dođe svojim automobilom i onda napravi gužvu. Tako da će morati da osmisle način da veliki broj ljudi dođe javnim prevozom do BNV-a i to vrlo brzo. Neće moći da se čeka završetak podzemne linije metroa onako kako su ga naprednjaci zamislili, moraće nešto brže i jeftinije, a nadzemna linija je mnogo jeftinija i brža za izgradnju nego podzemna linija.
 
Jedino što oni osmišljavaju je kako da opljačkaju i privatizuju zemljište. Sada se širi na Sajam, sutra na Šećeranu, prekosutra na Hipodrom. Da im je do brige kako da ne budu saobraćajne gužve, ne bi to nakaradno naselje ikada pravili.
 
Bas htedoh da napišem. Zašto čestitamo nacionalni dan emirata sa sve slikom sejka ???
Вашарска естетика коју режим негује. Пошто немају интелектуални капацитет за нпр. свечану академију, неке фолклорне игре и сл.
 
S jedne strane cinjenica je da je planiran metro, i to dve linije. Ali na samom kraju naselja i daleko od kule i galerije koji bi trebali da budu glavna destinacija u celom naselju.
Jel mozes ovu laz objasniti malo detaljnije. Na primer da nam das podatak koliko metara ili kilometara ce metro stanica biti udaljena od Galerije? Unapred hvala.
 
Jel mozes ovu laz objasniti malo detaljnije. Na primer da nam das podatak koliko metara ili kilometara ce metro stanica biti udaljena od Galerije?
Pa dobrih 20 minuta od galerije i slicno toliko od kule ako je verovati gugl mapama. Mislim na stanicu na Savskom trgu koja omogucava manje vise celom gradu da dodju do destinacija. Znam da je u planu i stanica kod Mostara, ali samo za liniju 1. Pominje se jos neka stanica kod parka ali to je sve nesigurno. Moja poenta je bila da se generalno ovakva naselja prave sa metro stanicom kroz koju prolaze 2 ili vise linija, ili cak glavnom zeleznickom stanicom, u centru naselja. Dok je Beograd na vodi je ocigledno zamiljen tako da se stanovnici primarno prevoze autom. A vec sa trecinom izgradjenosti naselja i delimicnim useljenjem vidimo da ta ideja ima svoje probleme koje moze da resi samo prebacivanje fokusa javni prevoz, sto naravno sumnjam da ce se desiti.
 
Ako računamo i buduće proširenje, SAO "Beograd na vodi" ubuduće će opsluživati čak četiri metro stanice (Šećerana, Sajam, Ložionica i Savski trg). Imajući u vidu da je zbog toga žrtvovana trasa koja bi opsluživala Prokop i Klinički centar, mislim da je "Navodni Beograd" i više nego dobro prošao.

Primera radi, od metro stanice kod Ložionice do Galerije imate 5-10 minuta laganog hoda po ravnom širokom trotoaru. Da biste sa iste te stanice stigli na pregled u Klinički centar treba da se popnete u Kneza Miloša, pored Skylinea, pa odatle do Višegradske, pa do KCS.

Ali eto, Vesić je obećao mega-eskalator da reši taj problem 😕
 
Pa dobrih 20 minuta od galerije i slicno toliko od kule ako je verovati gugl mapama. Mislim na stanicu na Savskom trgu koja omogucava manje vise celom gradu da dodju do destinacija. Znam da je u planu i stanica kod Mostara, ali samo za liniju 1. Pominje se jos neka stanica kod parka ali to je sve nesigurno.
Pametnom je sve jasno iz ovoga koliko je tvoje misljenje vazno. Namerno si izbegao da kazes koliko ce Galerija biti udaljena od stanice kod parka (3 minuta), dalje "Pominje se, prica se...", pa nije ni to dovoljno nego na kraju "sve je to nesigurno". A tek ono stanica kod Mostara ali samo za liniju 1. A sta, linija 2 bi trebalo da ide paralelno sa linijom 1 pa da obe linije imaju stanicu kod parka i na Savskom trgu. Samo nastavi, sve ce to biti ocenjeno.
 
Vrh