Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Npr meni se ove nove zgrade BW Vizia i Nova bas ne svidjaju (verujem da je kod vecine tako).
Vidis svako je individua, meni se pa bas taj deo oko buduceg muzeja Nikoli svidja - jer su zgrade manje i nekako su mi izdvojene od guzve (kao sto rekoh, osim onog dela zgrade Nova koji gleda na bulevar) - a ponovo si blizu svega. A vizuelno - kao i velika vecina zgradi tu - cist prosek. Ozbiljno sam razmisljao (doduse jos uvek razmisljam) da uzmem neki stancic od 50/60kvm koji cu dati nekoj agenciji i da posluzi meni i mojima kada dolazimo u domovinu (jer nam je mnogo lakse da se ukombinujemo sa prijateljima)

Sad ne znam kakav je uopste kvalitet gradnje - mi smo iznajmili "apartman" dok smo u Srb bas u "prosecnoj" zgradi BnV-a (valjda bese Tera ili tako nesto) i ja sam ostalo malo iznenadjen kada sam primetio da su pregradni zidovi ustvari gipsani (Knauf) i zapazio sam neke stvari (koje jesu sitnice) koje ne odgovaraju bas 'premium' nekretninama. Da ne bi bilo da samo ja 'buncam' i host nam je rekao da su imali problema i dosta natezanja oko nekih stvari (nisam zalazio u detalje jer me iskreno i boli briga) Jer pitanje je kako ce sve izgledati za 10-20god od sada, kada se ispolji nase klasicno zanemarivanje odrzavanja

Inace ide polako u dobrom smeru sto se tice sredjivanja te okoline i dela oko reke - lokacija je definitivno-trenutno najbolja u Bg-u i tako ce ostai neko vreme zasigurno (vidim da ima sve vise zelenila i da se obraca paznja na isto, jer sam ocekivao da ce zanemariti to i da ce biti betona na tone)
 
Iako se apsolutno slažem da ne treba konstantno kritikovati, ukupno gledano BNV jeste unazadio Beograd.

Ovo je apsolutno tačno, Savski trg je trenutno prazan, ali kad se okolina sredi, fino će se popuniti. Bilo bi zabrinjavajuće da je sad već pun. Prethodna popunjenost je bila posledica saobraćajnog čvorišta, te je ljude tu samo muka terala da budu, a ne lepota prostora.

Balkan je veliki, "naj" kvalifikacije su po pravilu subjektivne ako se ne mogu brojevima potkrepiti.


Vizura grada sa reke je bila nikakva, posledica apsolutnog i višedecenijskog nemara Beograđana. Problem su sve ostale vizure, iz grada, odakle većina ljudi i gleda. Umesto da se pruža pogled sad zid blokira sve, a naročito reku.
Što se tiče spuštanja na reku, jeste privukao ljude reci, ali je takođe i napravio šetalište širine tri metra što je nedovoljno za grad veličine Beograda.


Opet "naj"...

Da, a čim se stanovi rasprodaju, isto čeka i BNV, jer zašto bi on bio izuzetak?

Ovo je opet apsolutno tačno, stvari treba (pokušati) gledati objektivno što ljudi često ne rade. Ali u ovom slučaju objektivno posmatrajući i sveukupno, BNV ne donosi pozitivan doprinos gradu.

Evo da probam da izlistam pozitivne stvari:
1. Uređenje Savskog trga i ulice.
2. Izmeštanje autobuske stanice (što je bilo planirano decenijama).
3. Uređenje ulica sa kvalitetnim materijalima i drvoredima.
4. Renoviranje železničke stanice i pošte.
5. Uklanjanje magacina, napuštenih i neuslovnih objekata iz savskog amfiteatra.

Negativne stvari:
1. Vizura iz grada je trajno uništena (zato što nije ispoštovan princip da visina zgrada prati teren).
2. Nije obezbeđeno dovoljno zelenih površina (morali su da uključe prostor preko reke da bi ispunili uslov, iako zapravo to nije deo BNVa).
3. Zgrade koje su vidljive iz pola grada su mahom ružne.
4. Zemljište nije transparentno prodato, iako je vredno milione.
5. Železnica je potpuno uklonjena, iako je mogla da ide pod zemlju, a nije isplanirani nikakav masovni javni prevoz za ovo veliko naselje.
6. Saobraćajni kapaciteti oko samog BNVa su ostali nepromenjeni, što će dovesti do zagušenja. Isto kao što su morali da dovode dodatno struju, gas i vodu samo za BNV, isto tako je trebalo i dodatne saobraćajne kapacitete, ali to nije u planu.

Sigurno ni u jednoj, ni u drugoj listi nisam sve nabrojao, ali ono što se vidi je da je većina pozitivnih stvari estetske prirode, dok su negativne stvari funkcionalne prirode. Funkcionalne stvari su obično skuplje, a na žalost i trajnije.
Заиста конструктиван и добронамеран одговор, слажем се са доста тога, са нечим не, али све је то нормално. Ово је заиста по мени пример како би требало да комуницирамо. Свака част
 
Žališ se na vizure i onda pokažeš gro plan zgrade iz žablje perspektive.
Па ово се види и са Теразија, и то је присутно на скоро свим зградама. Да сам поставио слику на којој се виде те две зграде у пуној висини било би само још више црне и сиве боје...
 
Мислим да ће сајам у најскорије време бити порушен, да би се ставила тачка на критике и неке дисонантне идеје.
 
Мислим да ће сајам у најскорије време бити порушен, да би се ставила тачка на критике и неке дисонантне идеје.
Citam ovo i vidim vradovica kako se raduje, i nesto mislim, pa sve moze da se srusi, kule, galerije, viste, piste, simfonije.... pitanje je samo koliko bahatost nekih izludi neke druge
Ovo ostavljam za pokoljenja
Screenshot 2024-10-18 105243.jpg
 
@nombre Ово се види данас када се погледа из правца НБГ са места које одакле је настала фотографија са стањем пре изградње Бнв. Без светла на фасадама то изгледа овако.
Pogledajte prilog 215652
Deo štetočinstva ove našminkane favele se upravo tiče otežavanja, čak i sprečavanja gradnje normalnih/logičnih mostova. U toj zoni je predviđan prvo drumsko-metro most, koji takozvana "druga longitudinala", od Zemuna preko Mihajla Pupina na Železničku stanicu Beograd (podzemno ukrštanje dva železnička pravca tada nazvano "Regionalni metro"), Nemanjinu, Slaviju. Za Brankov most je predviđano da se nadoveže na Bulevar Nikole Tesle. Dakle to su 1970-te, brzo rastući Beograd, i Branko Pešić kao gradonačelnik.

Posle su bili skromniji ili ambiciozniji projekti, ali je uvek predviđen nekakav metro most, pri čemu most na logičan način savlađuje visinsku razliku između Novog Beograda i obale Save sa jedne strane, i Terazijskog grebena sa druge strane. Vezano za drum, most (ili tunel) je najskuplji transportni objekat koji se gradi tako da se koristi maksimalno kapacitet saobraćajnih traka, kao na autoputu. Zato se na krajevima skupog objekta grade minimum "Y" petlje u dva nivoa, ako ne i neke komplikovanije petlje. Ono što ima kod Brankovog mosta na desnoj obali je minimum minimuma, Y račvanje na dve semaforizovane raskrsnice. Na pravcima gde se očekuje zagušenje, a ovaj je jedan od njih, kružni tok je gori čak i od obične semaforizovane raskrsnice. U uslovima zagušenja, kružni tok prenosi zagušenja i na pravce koji se inače ne zagušuju. Po prezentovanom projektu, jedina prednost novog mosta bi bila to što bi se tramvaj izdvojio u odnosu na kola, postao pouzdaniji i osim bicikla bio jedinim prevozom koje garantuje vreme putovanja. Međutim, žitelji Beograda na vodi se nisu žalili na železnicu, već upravo na bučni tramvaj! U oktobru 2024 sam se provozao tramvajem, i osetio da niti se šine glačaju, niti bandaži točkova obrađuju da se buka smanji. Odnosno, sasvim je realno očekivati da opstanak dahija znači trajni odlazak tramvaja preko mosta. Inače, ukidanje železnice nije bilo apsolutno ni u čijem interesu, već isključivo i samo hir i šinofobija Dahija i arhitektonskih antitalenata.

Vezano za most, u sadašnjim uslovima moguć je novi drumsko-železnički most na drumskom pravcu Milutina Milankovića sa drumskim račvanjem ka Čukarici i Vudrua Vilsona, te železnički pravac minimum, Novi Beograd - - Sajam - Topčider - Rakovica sa razmatranjem voza podzemno ka centru grada. Ali i tu se planira u funkcionalnom smislu divlja gradnja. A buka? Baš zato se i ne treba da bude stambene i hotelske gradnje između Gazele i Novog železničkog mosta. Gradnja sadržaja zatvorenog tipa (tržni centar) uz Gazelu je jedan od retkih logičnih poteza.
 
Deo štetočinstva ove našminkane favele se upravo tiče otežavanja, čak i sprečavanja gradnje normalnih/logičnih mostova. U toj zoni je predviđan prvo drumsko-metro most, koji takozvana "druga longitudinala", od Zemuna preko Mihajla Pupina na Železničku stanicu Beograd (podzemno ukrštanje dva železnička pravca tada nazvano "Regionalni metro"), Nemanjinu, Slaviju. Za Brankov most je predviđano da se nadoveže na Bulevar Nikole Tesle. Dakle to su 1970-te, brzo rastući Beograd, i Branko Pešić kao gradonačelnik.

Posle su bili skromniji ili ambiciozniji projekti, ali je uvek predviđen nekakav metro most, pri čemu most na logičan način savlađuje visinsku razliku između Novog Beograda i obale Save sa jedne strane, i Terazijskog grebena sa druge strane. Vezano za drum, most (ili tunel) je najskuplji transportni objekat koji se gradi tako da se koristi maksimalno kapacitet saobraćajnih traka, kao na autoputu. Zato se na krajevima skupog objekta grade minimum "Y" petlje u dva nivoa, ako ne i neke komplikovanije petlje. Ono što ima kod Brankovog mosta na desnoj obali je minimum minimuma, Y račvanje na dve semaforizovane raskrsnice. Na pravcima gde se očekuje zagušenje, a ovaj je jedan od njih, kružni tok je gori čak i od obične semaforizovane raskrsnice. U uslovima zagušenja, kružni tok prenosi zagušenja i na pravce koji se inače ne zagušuju. Po prezentovanom projektu, jedina prednost novog mosta bi bila to što bi se tramvaj izdvojio u odnosu na kola, postao pouzdaniji i osim bicikla bio jedinim prevozom koje garantuje vreme putovanja. Međutim, žitelji Beograda na vodi se nisu žalili na železnicu, već upravo na bučni tramvaj! U oktobru 2024 sam se provozao tramvajem, i osetio da niti se šine glačaju, niti bandaži točkova obrađuju da se buka smanji. Odnosno, sasvim je realno očekivati da opstanak dahija znači trajni odlazak tramvaja preko mosta. Inače, ukidanje železnice nije bilo apsolutno ni u čijem interesu, već isključivo i samo hir i šinofobija Dahija i arhitektonskih antitalenata.

Vezano za most, u sadašnjim uslovima moguć je novi drumsko-železnički most na drumskom pravcu Milutina Milankovića sa drumskim račvanjem ka Čukarici i Vudrua Vilsona, te železnički pravac minimum, Novi Beograd - - Sajam - Topčider - Rakovica sa razmatranjem voza podzemno ka centru grada. Ali i tu se planira u funkcionalnom smislu divlja gradnja. A buka? Baš zato se i ne treba da bude stambene i hotelske gradnje između Gazele i Novog železničkog mosta. Gradnja sadržaja zatvorenog tipa (tržni centar) uz Gazelu je jedan od retkih logičnih poteza.
Некако не могу да замислим да би ишли тако далеко да укидају трамвајску пругу преко моста.
 
На горњој слици су проблем наше неодржавање, климе,антене… да су сређене фасаде то би било лепо.
Вара се ко год мисли да БНВ неће проћи исто са одржавањем.

Isto kao što su, posle 10 godina, prošli Belville, West65, ABlok i Savada koji su verovatno prvi imali sistem tzv. privatnog krovnog održavanja... Eno sva ta naselja su i danas kao da su juče otvorena.
 
Nemoj da kačiš ovakve slike na kojima BnV ne zaklanja famozne "vizure"... Neko bi pomislio da zgrade u BnV nisu dovoljne visine...
 
Vrh