Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Ja sam jako srecan zbog svega toga jer se jako dobro secam perioda 90tih i 2000tih kada me je bilo sramota da nekog iz inostranstva ugostim u BG.
Mene uopšte nije bilo sramota da ugostim nekoga iz inostranstva ni kasnih 90-ih, ni ranih 2000-ih. Štaviše, stekao sam i neka trajna prijateljstva sa strancima u to vreme. Svih tih godina je slučaj bio da stranci dolaze u Beograd očekujući mnogo manje, nešto između Kandahara i Taškenta, i onda se pozitivno iznenade da je posredi evropski grad, to je kliše koji opstaje do danas. Mi to, sa druge strane, nismo baš mogli da razumemo, jer prirodno očekukemo više (pošto, je li, nismo iz Kandahara, niti iz Taškenta). Isto važi i za odnos njih pojedinih, prema Beogradu na vodi.

Ponižavajuće je da imaš odnos prema svom gradu kroz prizmu 'evo šta o njemu kaže jedan stranac iz multinacionalne kompanije'. I apstraktno i konkretno - ponižavajuće i trećerazredno. Ful provincijalno.
 
Ne znam ko je to. I kakve ima veze sa ovom temom?

Inače btw kako nikom ko kritikuje BNV nije palo na pamet da ode na airbnb i rentira neki od brojnih stanova tamo na 1 ili 2 dana i da sve to oseti iz prve ruke, napravi fotke nekvalitetnih stanova i zgrada i zaista ima nesto cvrsto za sta moze da se uhvati kada kritikuje BNV. Mislim da bi to ipak bilo znantno svrsishodnije.

Ovako gomilu kritičara doživljavam kao ljude koji se voze 17icom i sa Gazele posmatraju BNV kao nekakvu udaljenu i otuđenu naseobinu kojoj ne pripadaju i koju ne žele da upoznaju, a nekako je ipak podsvesno žele jer je to nešto što se i njima samima nekada sviđalo kada vide neki takav deo grada kada putuju negde na zapad, USA ili middle east.
Zagonetna licnost je Ana Brnabic. Ima veze sa temom jer to je neko ko ima seksi profil na linkedin-u, putovanja, hoteli, malo Dubai, malo LA, sastanci, brancovi, direktori, sekretarice... a glup, primitivan, ogranicen i bahat do krajnjih granica.

Znam ljude koji su izdavali stanove u BNV-i i pobegli odatle. Kvalitet je krs, a narocito krs za tu cenu. Takvi ljudi, za te pare, pobegnu odatle i nadju duplo bolje.

Pricam o onim Vistama, ne znam kakva ce biti Kula na primer.

Da odgovorim i tebi i @vradovic- u, meni je Beograd na vodi najsigurnije mesto u Beogradu. Nisam nikad video nijedan incident ili onako pandure u onim dzipovima kako se sunjaju i presrecu ljude. Bio sam skoro u onom kaficu Diverzija i moze covek da se opusti.

Sa druge strane, sta je BNV, onih par ulica? Vec je autobuska zesce problematicna i sve okolo u jednom jako sirokom krugu. Sad je neki uspeh sto je par ulica novog naselja uredno i odrzavano? Takav je i West 65 blok i sve sto je novo.

Neko je pocistio krs i napravio nesto i taj rad bi bio za pohvalu da nije uradjeno nelegalno i nekvalitetno i sa ciljem pranja i kradje para. I da to nije ruzno i sa jos milion jednom manom.

Daj Boze da se konstantno odrzava jer i ovako je vec na ivici katastrofe, a par godina neodrzavanja pretvara ovo u ful Labudovo brdo u centru Beograda


IMG-20230512-194206.jpg


#samodasegradi

Ne bi bilo bolje ovako nesto kao na slici ispod, a to sam uradio za pet minuta u fotosopu, zamisli kakva bi resenja mogao da iznese neko strucan sa vecim ulozenim trudom?

BW_2020-01-01_01 (2) (1) (1).png
 
Ajmo da izaberemo random africku zemlju i njen glavni grad

IMG_20230618_102057.jpg


2_1k9kpTURBXy83MmI4ZGY4YmYwNmQ0N2Y3YTVhY2ZjZDZkNGRkNmY1Yi5qcGeSlQMAAM0EsM0Co5MFzQJYzQE73gABoTAF.jpeg


Dakle, i moja baba se razvila u 21.veku, narocito u ovih poslednjih desetak godina kada je bilo para za pranje sa svih strana.

Srbija je prosla kroz ratove i sankcije, pad svih sistema vrednosti i svega moguceg, ubijen joj je premijer, menjala ime drzave, nije znala koja joj je himna, koja zastava, otcepila se Crna Gora, otcepilo se Kosovo, dosla svetska ekonomska kriza...

Tako su izgledale 90e i 2000e, 2010e su tek bile zrele za neke ovakve projekte, ko god bio na vlasti.

Sto ne znaci da ona zuta govna nisu mogla da bar Savski amfiteatar drze urednim i cistim, da odrzavaju zelene povrsine, postave nove klupice, igralista, sklone svu starudiju sa tog prostora, betoniraju, poplocaju...

Ali ovi kad su uzeli da grade, tesko da su mogli gore od ovoga.
 
Kolege iz UK i Malte su komentarisali kako im sve izgleda jako moderno i lepo i da su jako iznenadjeni koliko je BG savremen grad
Lol Malta, koja je urbanistički i infrastrukturni krš, naravno da će se kolegama sa Malte svideti BnV. Stranci, posebno sa Zapada, su uvek iznenađeni Beogradom zato što su 1) nedovoljno informisani, 2) jer radi propagandna mašina da je Beograd i Srbija tipa neka crna rupa Evrope, svi siromašni, besni, hodaju ulicom sa puškama, i slično.
 
Јефтини префабриковани стамбењаци. Право лукс насеље би било да су ту направили сто вила као на Дедињу, тј. да су продавали сто парцела по папреној цени на лицитацији. Али онда нема Игл хилса, нема куле као симбола комплекса, булевара, кафића. На крају треба да признају да лукс није за шири центар града. Као ни масовна станоградња. Овде је све погрешно постављено.

- Тржни центар је требао бити дуж Савске, са железницом у тунелу по узору на Бетон халу док су њом тутњили возови.
- Обала је требала да буде широка са појасом зеленила, као преко пута, са више нивоа, и са одвојеним пешачким, бициклистичким и стазама за трчање.
- Железница је морала бити сачувана у функцији превоза путника, два колосека до ложиомице до станице, пет колосека са перонима на станици, пруга од поште до ложионице у зиданом тунелу кроз тржни центар.
Са станице да крећу приградски возови за Лазаревац, Младеновац, Смедерево, Ваљево и Инђију, међународни возови који нису пролазни, аутовозови за Бар, Солун, Атину, и музејски возови Романтика и Плави воз.
-Ложионица би постала музеј старих локомотива
-БАС би био исељен на НБГ а на његовом месту исправљен пут од Савског трга до Савског моста, да се трамвај брже креће.
-За друмски саобраћај би добили нови мост у продужетку булевара Зорана Ђинђића преко Саве.
-Друмско-пешачка веза Савске са Савским амфитеатром би била кроз подвожњак попут оног на Дорћолу, само ширим. Сличан подвожњак би био и на Сајму.
 
Сећам се добро, све скупа је крш естетски, типа блокови око арене, крш зграда по Чукарици и рана Врачаризација.
Ово што се прави у БнВ је слично, само са десетак спратова. Једини су изузетак она кула, која је исто ружна али као модерна фенси, и она прва степенаста зграда која и ако је занимљива има депресивне боје.
И опет, заборавља се погубност гашења железничке.
Знам да упадам као падобранац али да се надовежем да би ту архитектуру требало званично именовати као нпр. "транзициону" и студирати као још један период архитектонске историје Београда

Неке карактеристике које сам ја приметио су: зграде од белих цигала, црепнати кровови на зградама без обзира на висину, демит фасада неретко розе боја, коришћење колонада ако се гради у затвореним блоковима (бар у већем обиму него данас), коришћење металних и вештачких елемената у пуном обиму, неретко занемаривање зеленила итд.

Све у свему један од мени неомиљенијих стилова / периода али ваљало би га категорисати. Бар да показује да ипак јесмо доста напредовали од тада
 
Irak sa ovim cenama nafte može da gradi šta hoće. Naša braća po veri Etiopljani sagradili su, uveliko, u Adis Abebi laki metro. Mi nismo. Ceo svet napreduje - a i Srbi bi više napredovali, da poput najzabitijih urođenika i pagana za makar i najmanje plodove napretka ne govore 'sagradio Tito', 'sagradio Vučić'...
 
Ево још пар ствари које сам заборавио за боље конципиран пристор Саваког амфитеатеа, нов и модеран стадион ФК Железничар на месту где је био, немачки бункер пирамида ближе реци као мањи музеј окупације Београда, уз обалу али увучени за појас зеленила објекти културе - филхармонија, опера, ансамбл Коло.
У старим магацинима иза станице лепше архитектуре су могли да преселе БИГЗ сцену.
Неки празан простор је могао да се поклони Ђоковићима за модеран тенис центар.
И ето, лепо и корисно.
 
Mala digresija: mene bi mrzelo da idem sa telefonom u ruci od zgrade do zgrade i da fotografisem nedostatke, narocito ukoliko je zgrada i dalje u izgradnji (tj. nije zavrsena).

Ovo je skroz netačno.
Ovakve pukotine se mogu primetiti na skoro svim "šifonjerima" u BNV-u..
I ja sam kačio slične stvari na ovoj temi, iako nisam išao od zgrade do zgrade tražeći greške, takođe mogu se primetiti i ostali "fuš radovi" na zgradama.

Sva sreca pa se takvi kao ti ne pitaju sta bi tu trebalo da bude. Da su to uradili unakazili bi ljude u Srbiji jer bi m2 danas kostao 10.000 eura na Vracaru. Nama treba sto vise izgradnje od Makisa do bloka 18 kako bi bili veoma konkurentni sa cenom!! Na sve to nevidjena finansijska inekcija za drzavu.

Smešam si (kao i uvek), tvoji argumenti se ne mogu uvažiti, ovo je trebao biti javni prostor, a pretvoren je u skroz nešto treće.
Prosečan građanin nema ništa od toga koliko košta stan na Vračaru niti to ima bilo kakve veze sa finansijskim injekcijama za državu.
Da je država htela da zaradi na ovom prostoru totalno bi drugačije koncepcirala ovaj projekat, razlozi ovakve gradnje su prilično jasni i nisu povezani sa finansijkom injekcijom ili već bilo čime drugim dobrim po državu.
Uostalom, nije sve u parama, već nešto i o građanima i ispunjavanju njihovih potreba.

Ma gledaju ljudi N1, zato treba tu televiziju ugasiti. Kvari omladinu. Procenat onih koji su 2014 glasali da od BNV nema nista, pokazuje koliko procenat na ovakvim forumima se truje na tim televizajama. :ROFLMAO:

Pogledajte prilog 164965

Ja ne gledam N1 i uopšteno slabo pratim televiziju.
Međutim osobe koje su popunjavale anketu su ispale na kraju delimično u pravu.
Projekat posle 10 godina još nije završen, a većina stvari koje su do sada završene su ispale kao čisto razočarenje. (milion rendera sa mnogo odstupanja, guranja što više kvadrata na relativno malom prostoru i gušenje Beograda.)
A tek o Prokopu bi mogli da razglabamo do sutra, završava se tek stanična zgrada, dok će ostao deo ploče i dalje biti prazan dok Gruja ne izgradi sve, nije zaboden ašov za povezivanje Prokopa sa Autoputem, stanica nije integrisana dobro sa Javnim Prevozom itd...

Stanje pre početka projekta BNV je bilo loše, no umesto da se iskoristi za otvaranje Beograda ka reci, da se sredi stara Železnička i zadrži svoju funkciju i još mali milion potreba, stvari su se samo zagorčale i sve je otišlo u potpunu drugu krajnjost.
 
Da sumiramo, da je ostalo stanje kao sto je bilo pre deset godina i da sutra postanem gradonacelnik, dalo bi se sve lako srediti i isplanirati, rascistiti prostor i poceti sa izgradnjom necega sto bi bilo u sluzbi gradjana i za ponos.

Ovako, gotovo je nemoguce popraviti stetu i ne znam sta bih radio da sutra postanem gradonacelnik osim cupao kosu zbog svega.

Sta cu sa ovim?

IMG-20230512-194206.jpg


Morale bi nove fasade na nove zgrade da idu i da se nekako kreativno resi, a to bi nas kostalo boga oca. A i to bi samo resilo estetski problem.


Zmije, pacovi i narkomani se lako rese.
 
Pa ne može se rešiti. I ne znam šta se čudite, bar vas par razumnih ovde, kad ovaj grad već vekovima ređa kolosalne urbanističke promašaje. Jer ga vode potpune slepčine i debili.

A ovi što klepeću i kritikuju narod što govori "sagradio Tito" i "sagradio Vučić" a sami dele srpsku arhitekturu i istoriju na 1) vreme komunista 2) vreme bez komunista, bolje neka ćute i neka se vrate svojim "prosvetiteljskim" aktivnostima, npr brisanjem istorije koja im se ne dopada, ili relativizacijama.
 
Ne treba da pravimo grad za strance ili Tiktok/Instagram storije nego za ljude koji žive u njemu.
O da, i te kako treba da pravimo grad koji ce privlaciti ljude koji ce BG besplatno promovisati kroz objave na Instagramu i Tiktoku, pa ce zbog tih objava dolaziti novi i novi ljudi koji ce dalje siriti pozitivan vajb BG-a... to je poenta besplatne promocije BG-a... a to ce zapravo koristiti svima koji zive u Beogradu. Jednostavno to su kanali koje prati najveci broj gen Z i milenijalaca i to su gosti koji vec sada cine gro ljudi koji putuju i trose na tim putovanjima, i vremenom ce njihov udeo samo rasti.

Razumem da generaciji X taj momenat nije blizak, ali prosto to su novi trendovi. Pitajte lokalne gen Z i milenijalce da li im se svidja takav razvoj BG-a kakav je sad, verujem da je vecina ipak ZA takvav razvoj kakav je sada, a ne suprotno.
Mene uopšte nije bilo sramota da ugostim nekoga iz inostranstva ni kasnih 90-ih, ni ranih 2000-ih.
BG je tada bio jedno veliko selo i ljudi koji su tada dolazili u BG su nas uglavnom zalili, sto sada nije slucaj.
Takav je i West 65 blok i sve sto je novo.
Tako je, i West 65 je odlican, i vecina ovih novih naselja iz premium cenovne kategorije u novom i starom delu BG. Mada sam primetio da i ove zgrade iz neke srednje cenovne klase lagano ide ka toj "fensi", ali malo jeftinijoj fensi prici, sto je takodje dobar pomak.
1. Тржни центар је требао бити дуж Савске, са железницом у тунелу по узору на Бетон халу док су њом тутњили возови.
2. Обала је требала да буде широка са појасом зеленила, као преко пута, са више нивоа, и са одвојеним пешачким, бициклистичким и стазама за трчање.
3. Железница је морала бити сачувана у функцији превоза путника, два колосека до ложиомице до станице, пет колосека са перонима на станици, пруга од поште до ложионице у зиданом тунелу кроз тржни центар.
4. Са станице да крећу приградски возови за Лазаревац, Младеновац, Смедерево, Ваљево и Инђију, међународни возови који нису пролазни, аутовозови за Бар, Солун, Атину, и музејски возови Романтика и Плави воз.-Ложионица би постала музеј старих локомотива
5. БАС би био исељен на НБГ а на његовом месту исправљен пут од Савског трга до Савског моста, да се трамвај брже креће.
6. За друмски саобраћај би добили нови мост у продужетку булевара Зорана Ђинђића преко Саве.
7. Друмско-пешачка веза Савске са Савским амфитеатром би била кроз подвожњак попут оног на Дорћолу, само ширим. Сличан подвожњак би био и на Сајму.
Morao sam da dodam brojeve na ove tvoje bulletpointe da bi ti lakse odgovorio, tj. da bi citaoc mogao da prati na sta sam replicirao:

1) Slazem se, mogla je zeleznica da ide u tunelu ispod, npr. od Pancevackog mosta do Topcidera. To bi svakako bio dobar kompromis, ali i ovo sada je dobro, obzirom da Prokop pri kraju i po videima i renderima bice to top stanica.
2) Slazem se, bilo bi bolje da je obala malo sira i da su pesacke staze odvojene od biciklistickih, tj. da je sve pomereno za nekih 50-100 m unutra. Ali to je sto je, ni ovako nije lose.
3) Kao sto rekoh, kroz tunel bi bilo skroz korektno resenje, ali sta je tu je
4) Ko jos koristi autovozove? To je bilo popularno pre 20-30 godina. Sada ljudi sednu u auto i provozaju se do dole.
5) Slazem, se, to bi bio dobar dodatak
6) Slazem se. I to oko novog drumskog mosta bilo bi dosta bolje nego resenje koje se planira koje svakako nije lose, ali ovo sto ti predlazes bilo bi bolje
7( Slazem se, i to oko psesacke veze je dobro resenje. Odlicno!
 
BG je sada jedan fensi grad. Grad u kojem sada ima mnogo vise lepih i lepo sredjenih ljudi (cak i top sredjenih devojaka i momaka) nego pre 10-20 godina. I ja sam presrecan zbog toga jer mi je jako falilo 2000tih to sto BG nije bio deo svetskih i evropskih trendova, sto sada jeste.
 
Претрпан хаотичан град мешаних стилова где нови нагрде стари, са свом недовољном инфраструктуром, од канализације, преко мањка паркинга до недовољног броја вртића и школа.
 
BG je tada bio jedno veliko selo i ljudi koji su tada dolazili u BG su nas uglavnom zalili, sto sada nije slucaj.
Nije tačno. Družio sam se, recimo, sa Holanđaninom koji je, ispred jedne velike međunarodne organizacije ovde prvi put došao 1997. Tada mu je jedino stvarno čudno bilo što na ulici nema bankomata. Ostalo ne. Za njega je Beograd bio jedini city između Pešte i Stambola, razmišljao je, odavno, da ovde kupi stan. Onda jedan Amerikanac iz IRI-ja, koji mi je, tamo neke 2002, pričao kako je bio u Skoplju i kako je ispred Sobranja video kako kenja konj, te reče šoferu: OK, that does it, let's go back to Belgrade. I mojih nekoliko prijatelja Francuza - svi su bili pozitivno iznenađeni kada su došli, još pre 20 godina. Očekivali su neki Alžir. I nisu ga dobili.

Posebno ljudi iz bivših kolonijalnih sila, znaju da na svetu postoje i mnogo, ne, nego - neuporedivo gori gradovi, koji u evropskom smislu gradovi i nisu. A i Amerikanci, da ih pomenemo opet - našta liči dobar deo LA, na primer? To mi ovde nikad nismo imali.

Takođe, strance je u principu i pre četvrt veka fasciniralo što, za razliku od istoka Evrope, ovde dosta ljudi govori engleski. Da Beograđani nisu bili 'fensi' pre 20 god, npr. u poređenju sa Nemcima, Amerikancima... Austrijancima, Česima... - reci ti meni, koliko si poznavao svet u tim prošlim decenijama?

A moram ti sad reći, analizirajući, ovlaš, tvoje postove na tri teme, da mislim da nam ti ovde pomalo ipak troluješ.
 
Poslednja izmena:
Београд - село? Ццц… видим где су ти очи, ал’ где су ти уши?
 
Vrh