Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=422729#p422729:1bgrk4wd je napisao(la):
Mair » Wed Dec 14, 2016 6:36 pm[/url]":1bgrk4wd]
file.php



hehe
 
Ja mislim da im je najveći error taj što nisu eventualno predvideli izvesno nasipanje tog bloka 18.
Postoje na forumu slike od pre par godina, kada su vode Save ekstermno visoke, taj prostor gde su nekada bili koloseci ŽIT-a pliva u vodi (jer je malko niži od nivoa starog šetališta).
 
In meantime in a galaxy far far away...
New York

U Njujorku je u toku vec par godina, kako kazu, najveci gradjevinski poduhvat u americkoj istoriji, koji ce na 11ha po cijeni od 20 milijardi dolara preporoditi sredisnji dio Manhatana sa 16 novih nebodera medju kojima i najvisi neboder na zapadnoj hemisferi visok 550m. Ovako ce kazu izgledati kad bude gotvo...

Pogledajte prilog 2

No, sta je tu zanimljivo?
Zanimljivo je to sto je na putu realizacije ovog ambicioznog projekta vjerovali ili ne zeljeznicka infrastuktura! I to ne bilo kakva, vec ranzirna stanica sa 30 kolosjeka koja se nalazi u produzetku cuvene njujorske Penn Station, zeljeznicke stanice.
A da stvar bude jos zanimljivija, gospoda iz Njujorka nece uklanjati ni jedan kolosjek da oslobode dragocjeni kvadratni metar gradjevinskog zemljista na Manhatnu vec ce sve ovo graditi NA KOLOSJECIMA. Pitam se zasto :roll: Pa zar nisu culi da se u Beogradu sve to moze ukloniti i napraviti nova stanica negdje drugdje!? Ocito da nisu. :?

Pogledajte prilog 1




A ako nekog zanima kako to izgleda kad se gradi preko pruge moze pogledati ovu zanimljivu animaciju...

https://www.youtube.com/watch?v=nAc5hkCEYFU
 
Šta ćeš kad po našim prazilukovićima "elitno" i železnica neidu zajedno
 
Kako vreme prolazi renderi su sve lepši, ali ne i sve realniji. Na ovome ima nekoliko problema.

- Ova divna maltene botanička bašta umesto obaloutvrde, sa crvenim, žutim i zelenim rastinjem jednostavno nije moguća zato što se ne može održavati, tj bilo bi preskupo održavati je. Svaki put kad se nivo vode podigne i zatim povuče, nisko rastinje bi bilo uništeno naslagama mulja, naplavljenih grana, čitavog drveća, plastičnog otpada, i svog mogućeg kanalizacionog izmeta iz uzvodnih izliva. Niži nivoi se posle povlačenja vode tradicionalno čiste vodenim mlazom pod pritiskom, ali da bi to funkcionisalo obala mora biti od ravne i tvrde podloge (kamen, beton, asvalt) ili u najgorem slučaju kao prazan i ravan travnjak bez niskog rastinja. Dakle kao na levoj obali Save. Nikakve prepreke u koje nešto može da se zaplete, pošto je to nemogće jeftino i brzo očistiti, a pitanje je i kakvom bi stanju posle toga bile šarene ukrasne biljke. Takođe ovde korov i vodene biljke rastu kao ludi čim im se umesto kamena da malo zemlje. Ovo je čista reklama i sasvim nemoguće na duže staze (sem ako ne nameravaju da na blažim nagibima puste da to bude prirodna močvarna zona koja se ne čisti, kao na starom delu Zemunskog keja, ali čak i tada to ne bi izgledalo kao na renderu).

- Na biciklističkoj stazi nema biciklista, a i ne koristi se kao takva. Pretvorena je u šetalište tako da gornji nivo izgleda šire. Pa, ili ljudi ne bi smeli biti na njoj, ili su biciklisti trajno proterani, bilo na nivo koji se povremeno plavi, bilo negde iza zgrada.

- Nešto nisam baš ubeđen da će zasaditi dva pravilna reda drveća različite visine oko bici staze, i još nekoliko slučajno raspoređenih na nižem nivou tako da preklopljenim krošnjama drveća u više redova potpuno zaklone svaku mogućnost da se iz aneksa vidi reka (ili zbog ukrasnog rastinja i drveća na nižem nivou čak i iz bašti na obali). Što je čitav komercijalni smisao tih lokala i njihovih prozora. Teško da će to baš ovako izgledati.

- Bazen sa vodom je iz useka aneksa premešten u istureni deo Promenade (tik pored talpi) koja trenutno tone ili se bar sve zajedno pomera. Jedva čekam da vidim kako će baš na ovako problematičnom i nestabilnom mestu da postave bazen.
 
Ovaj render nema blage veze sa realnošću ni po pitanju širine šetališta kao ni po pitanju rastinja,bazen umesto dekinga bi bilo još gluplje rešenje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=422935#p422935:1uk52j9r je napisao(la):
Stomatolog » Čet Dec 15, 2016 4:36 am[/url]":1uk52j9r]Zar ovo šetalište bliže reke neće biti bar 1/3 godine po vodom?


Zar nije ovde neko bacao računicu da će jednom godišnje taj donji nivo biti plavljen.

O kojoj koti se ovde radi, a vezano za rastinje, više puta se u najavama provlačila ta informacija
da će ga navodno biti. Videćemo uostalom.
 
Meni je interesantno to što ogromni iskopi na prostoru tržnog centra ("najveći u novijoj istoriji") nisu praćeni ama baš nikakvim informacijama. Kakav će biti taj dvospratni objekat tržnog centra koji zahteva probne šipove? Hoće li imati dva nivoa podzemnih garaža?

Inače, iako su temperature već oko nule, juče se moglo videti da ispumpavanje vode na prostoru tržnog centra uopšte ne jenjava. Ne da ne jenjava, nego gledano iz pravca BW Residences, preko starog šetališta je postavljeno toliko pumpi i creva kroz koja lije voda da scena izgleda poput jednog slapa koji se obrušava u Savu. Ogromne količine vode. I šta bi se desilo sad ako ispumpavanje stane?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=422952#p422952:2gg8x215 je napisao(la):
stanislaw » 15 Dec 2016 09:03 am[/url]":2gg8x215]Meni je interesantno to što ogromni iskopi na prostoru tržnog centra ("najveći u novijoj istoriji") nisu praćeni ama baš nikakvim informacijama. Kakav će biti taj dvospratni objekat tržnog centra koji zahteva probne šipove? Hoće li imati dva nivoa podzemnih garaža?

Inače, iako su temperature već oko nule, juče se moglo videti da ispumpavanje vode na prostoru tržnog centra uopšte ne jenjava. Ne da ne jenjava, nego gledano iz pravca BW Residences, preko starog šetališta je postavljeno toliko pumpi i creva kroz koja lije voda da scena izgleda poput jednog slapa koji se obrušava u Savu. Ogromne količine vode. I šta bi se desilo sad ako ispumpavanje stane?
Dobili bi najveći bazen u novijoj istoriji Srbije, ako zanemarimo poplavljene kopove 2014. :violina:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=422894#p422894:1zrez155 je napisao(la):
Gsh » Sre Dec 14, 2016 11:12 pm[/url]":1zrez155]Šta ćeš kad po našim prazilukovićima "elitno" i železnica neidu zajedno
A novac? Jel on bitan uopšte? Mi nismo Amerika niti ćemo ikada biti. To rešenje košta, a mi nismo baš toliko bogati ili jesmo
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=422996#p422996:1cfshpfv je napisao(la):
bobcha78 » 15 Dec 2016 12:22 pm[/url]":1cfshpfv]
A novac? Jel on bitan uopšte? Mi nismo Amerika niti ćemo ikada biti. To rešenje košta, a mi nismo baš toliko bogati ili jesmo

Nije zapelo da se u Beogradu grade soliteri nad kolosecima stare železničke stanice. Nije to glavna tema.
Pitanje je samo zašto se propušta prilika da u Savskom amfiteatru ostanu dva prolazna koloseka, sa stajalištima tamo gde je zgodno (ne nužno na mestu stare železničke stanice, može recimo i ispred budućeg tržnog centra).

Ako ima novca za iskop milion kubika zemlje u BNV-u, toliko da komotno može da se pravi podzemna garaža na dva nivoa ispod celog prostora tržnog centra, kako onda nema novca za plići iskop, samo za dva prolazna železnička koloseka kroz Savski amfiteatar po cut-and-cover metodi, što bi mogla da bude osnova prve i vrlo jeftine beogradske metro linije Makiš - Višnjica?

To što nismo Amerika ne treba da bude izgovor za katastrofalne urbanističke propuste na najvrednijem beogradskom zemljištu.
 
Nema železnice, a kako su krenuli sa kopanjem (i uzevši u obzir njihove prioritete prodaje što više najkvalitetnijeg gradskog zemljišta što pre) duboko sumnjam da će je i biti. Niko je do sada ni jednom rečiju nije zvanično pomenuo. Ali metro jesu spominjali, pa ne vidim da je bilo šta predviđeno ni za njega. Takođe, pričalo se da je u vezi metroa i saradnje sa Francuzima završena nova studija saobraćaja u Beogradu. Od toga smo videli samo kratki novinski članak i jednu neobjašnjenu mapu dve linije (izvučenu iz usputne napomene u razgovoru). Ali šta bi sa ostalim rezultatima te studije (projektovani rast grada i sa tim povezane saobraćajne potrebe) jer je to sama osnova sadašnjih i budućih urbanističkih planova? Šta tamo piše? Da li je iko video tu studiju, i ako nije, zašto nije?
 

Železnička pruga,brdo kontejnera,magacini,barake,most....
periferija...Londona
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=423027#p423027:5qkw035g je napisao(la):
stanislaw » Thu Dec 15, 2016 2:31 pm[/url]":5qkw035g]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=422996#p422996:5qkw035g je napisao(la):
bobcha78 » 15 Dec 2016 12:22 pm[/url]":5qkw035g]
A novac? Jel on bitan uopšte? Mi nismo Amerika niti ćemo ikada biti. To rešenje košta, a mi nismo baš toliko bogati ili jesmo

Nije zapelo da se u Beogradu grade soliteri nad kolosecima stare železničke stanice. Nije to glavna tema.
Pitanje je samo zašto se propušta prilika da u Savskom amfiteatru ostanu dva prolazna koloseka, sa stajalištima tamo gde je zgodno (ne nužno na mestu stare železničke stanice, može recimo i ispred budućeg tržnog centra).

To je pravo pitanje a vjerujem da je odgovor u tome da ne postoji razum iza trenutno poznatih planova. Ko uopste stoji iza ovih planova? I koji su mu ciljevi?

U jednom Manhatnu gdje je mozda najskuplji gradjevinski kvadrat i koji razvijaju najvece i najbogatije kompanije i pojedinci u biznisu, ne usudjuju se da maknu zeljeznicku infrastrukturu iz sred manhatna vec ce da prave grad preko ranzirne stanice. Zasto? Zato sto nema tog novca koji bi platio izgradnju nove zeljeznice na nekom drugom mjestu. A i na kom drugom mjestu kad im bas tu gdje jeste, tu i odgovara! A da je srpski genije tamo vjerujem da bi odavno zeljeznica bila iseljena iz Njujorka i prebacena na polja pamuka u Virdizniji.

E zato mi srbi u svojim redovima nemamo biznismene. Nemamo ni 3 generacije u bilo kojoj porodicnoj firmi osim Topalovica u Maratoncima. Svaki posao koji zapocnemo zavrsi se na prvom ili drugom koljenu. Nemamo tradicije, znanja a ni kapitala. Do juce smo zivjeli u socijalistickom drustvu a sad bi da se bavimo land developmentom. Neka nam je Bog na pomoci.
 
Nego, Miloš je pominjao da je na račun BnV relativno skoro legla još jedna tranša.

Vidim sa gazele, a iz slika brdo mehanizacije, radnika, kamiona itd. Koliko je to finansijskih
sredstava ubrizgano da poprati sadašnju dinamiku radova.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=422892#p422892:1mcfvw3n je napisao(la):
RioBL » 14 Dec 2016, 23:08[/url]":1mcfvw3n]In meantime in a galaxy far far away...
New York
Nešto slično je rađeno u Njujorku još početkom prošlog veka kada su prekrili koloseke Grand Central stanice da bi oslobodili zemljište za gradnju.

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=423126#p423126:2kmy3wip je napisao(la):
kkorisnikk » 16 Dec 2016 12:19 am[/url]":2kmy3wip]Nego, Miloš je pominjao da je na račun BnV relativno skoro legla još jedna tranša.
Vidim sa gazele, a iz slika brdo mehanizacije, radnika, kamiona itd. Koliko je to finansijskih
sredstava ubrizgano da poprati sadašnju dinamiku radova.

U BNV d.o.o. je uplaćeno tačno 60 miliona evra kapitala. To je tačno 40% od ugovorenih 150 miliona, mada izgradnja projekta traje već dve godine, a za realizaciju početne faze (dovršetak započetih zgrada, izgradnja tržnog centra, eventualna izgradnja Kule Beograd, probijanje saobraćajnica sa kanalizacionom, vodovodnom, gasnom, elektro- i TT-infrastrukturom, završetak obaloutvrde i šetališta) verovatno bi bilo neophodno svih 150 miliona.

Pri tom svi radovi obavljeni na raščišćavanju Savskog amfiteatra, uključujući eksproprijaciju, rušenje i uklanjanje površinskog sloja zemljišta, NE spadaju u ovu kalkulaciju. U to je prema podacima Siniše malog do septembra ove godine uloženo 11 miliona evra budžetskih para.
 
Dobro, nije se železnica baš pretrgla. Demontirali su koloseke sopstvenom mehanizacijom, a jedan procenat tih prastarih skretnica što su povadili, čak su iskoristili na živim prugama po Srbiji. Pored toga je građevinska sekcija železnice očerupala i demontirala deo sopstvenih kućica.

Najveća stavka im je bila selidba ŽIT-a. Mada i to izgleda da je urađeno maksimalno štedljivo, Google Earth pokazuje da je počelo slaganje kontejnera u Makišu, naravno kraj oduvek postojećeg koloseka, ima tamo prostora taman koliko treba. Ali nigde ne vidim nikakav zamenski kran da je instaliran u Makišu. Da li je moguće da sada autodizalicom skidaju kontejnere sa vagona?

Možda je ovo dobar pokazatelj na šta će ličiti zamenska rešenja za autobuske stanice iz Savskog amfiteatra itd.
 
Vrh