Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=419256#p419256:128kbuo9 je napisao(la):
kkorisnikk » 26 Nov 2016 03:03 pm[/url]":128kbuo9]
Da ne dužim evo današnje reportaže Kalenića.

DANAS SAM OPET OBISAO GRADILISTE I
Nasipanje kamena je gotovo i sledi izlivanje betonske grede na kamenu podlogu,a zatim razne kosine, kerefeke itd.
Pre dekinga radice se u sklopu ovih radova ogromna terasa i pristan za brodice
Setaliste iza zadruge se privodi kraju,a do njega ce nici prelep park,sa mozda jednim iznenadjenjem.
Parking je gotov i to je to.
Stubovi koji vire, gde je bila recna policija seku se.
Postavlja se malo iznad 57 sipova u vodi, stubova koji ce nositi stazu 8 metara siroku, a 90 metara dugacku, zmijolikog izgleda, krivudava koja ce ici preko vode u pravcu i ispod Brankovog mosta.

Kalenić sa SSC-a
Izgleda da su ipak shvatili da je šetalište previše usko. Ovo je sada već druga intervencija koja ima za cilj da se stvori više mesta, iako ne na njegovom glavnom delu. Uništavanje ivice najnižeg nivoa Nemačke obaloutvrde i nabacivanje ovolikog kamenja mnogo dalje nego što je bio njen položaj ustvari znači da se ivica najnižeg nivoa budućeg nasipa pomera prilično ka centru rečnog toka. Znači da će reka biti sužena da bi se dobilo više mesta na nižim nivoima (umesto da za toliko udalje zgrade, a reku ostave na miru). A sada imamo i informaciju o 8 metara širokoj i 90 metara dugačkoj vijugavoj platformi na šipovima i iznad vode. Da li to znači da će ona biti JOŠ dalje ka središtu reke? Odnosno dalje od pojasa nabacanog kamenja? Pretpostavljam da šipove koji je drže neće da nabijaju kroz nabacani kamen. Valjda bi onda postavili prvo šipove, pa onda kamen? Što bi moglo da znači da je ova staza verovatno još dalje u desno. Ako je tako, to bi značilo da dobijamo prilično mesta na donjim nivoima, ali na uštrb potencijalno značajnog suženja slobodne površine reke. Mada treba sačekati sa konačnim zaključkom posto je još uvek nejasno gde će tačno da bude ivica buduće obale. Za sada imamo samo približnu indikaciju koju daje standardna i uvek ista udaljenost od obale ovih barži koje su nasipale kamen. On je nasut sve do mesta gde je postavljen brod, dok je ranija ivica obale bila možda metar ili dva dalje od linije gde je na ovoj slici granica između kamena i vode iza proširenog dela promenade. Ako nova ivica zaista bude tamo gde počinje brod, to nije baš mali pomeraj u korito reke. U tom slučaju se povećava brzina proticanja vode.

IMG_0223_resize.jpg
 
Kolike je otprilike širina barže, da jeste nelogično da pobijaju šipove kroz ovaj deo koji sada nasipaju.

Recimo da granica donjeg nivoa obale bude do barže kao što se pretpostavlja, a da se tih 8 metara širine staze
nalazi baš uz granicu donjeg nivoa.

Opet, ako je ta informacija tačna ta staza će biti vijugavog izgleda, verovatno zig-zag. A zanimljivo je to što se
planira da ide i ispod brankovog mosta. Videćemo, dosta je nepoznanica.

Edit: U stvari, grešim... Oni nisu ni nasipali deo od Zarićevog do Brankovog mosta, verovatno će ta vijugava staza
na šipovima biti na tom potezu. A ne od zarićevog mosta pa nadalje.
 
Znači vijugava staza nad vodom je nizvodno od Zarićevog mosta. Dakle, uzvodno od njega je granica nasutog kamenja verovatno negde blizu i malo izvan osnove budućeg nasipa, a dalje od toga je samo reka. To je verovatno negde kod ivice barže koja je nasipala kamen. U međuvremenu sam nekako uspeo da nađem staru fotografiju koja tačno određuje odnos ivice starog Nemačkog nasipa i talpi na isturenom delu. To je ovo:

IMG_2435_resize.jpg


Kao što vidite, gornja ivica najdaljeg dela starog Nemačkog nasipa je ipak bila tačno u liniji sa spoljašnjim redom talpi u isturenom delu Promenade. Što znači da će reka biti nasuta i sužena (u odnosu na staru obaloutvrdu) otprilike za toliko koliko ima od broda do isturenog dela Promenade.

IMG_0223_resize.jpg
 
Цистерне и маневарка у складишту НИС на Чукарици.
 
Inače kako je napisao neko na drugom forumu, navodno se radi projekat za još jednu zgradu, ali
ona će biti pozicionirana sa druge strane Zarićevog mosta, potez Zarićev-Brankov most.

Ne znam gde uopšte ima mesta tu za zgradu.
 
E, ovo treba izmestiti iz centra grada. Treba naći mesto gde se može napraviti rečni terminal/pretakalište a da ima i železničku vezu. Nekakav presek reka/železnica/obilaznica.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=419390#p419390:2se7r8cp je napisao(la):
kkorisnikk » 26 Nov 2016 11:06 pm[/url]":2se7r8cp]Inače kako je napisao neko na drugom forumu, navodno se radi projekat za još jednu zgradu, ali
ona će biti pozicionirana sa druge strane Zarićevog mosta, potez Zarićev-Brankov most.

Ne znam gde uopšte ima mesta tu za zgradu.

Beograd-na-vodi-4-620x350.jpg


Da nije jedna od ovih zgrada?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=419392#p419392:3ozfxsyb je napisao(la):
brdjanin » 26 Nov 2016 11:11 pm[/url]":3ozfxsyb]E, ovo treba izmestiti iz centra grada. Treba naći mesto gde se može napraviti rečni terminal/pretakalište a da ima i železničku vezu. Nekakav presek reka/železnica/obilaznica.
Buduća luka? Tamo bi ionako morala da postoje sva tri tipa transporta. Ali nikako ne uzvodno od grada, kao što bolesni umovi trenutno nameravaju.
 
Ove zgrade levo su nekada imale dekorativnu fasadu. Treba ih sacuvati i vratiti im orginalni izgled.

file.php
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=419411#p419411:2nlblcen je napisao(la):
Max15 » Sun Nov 27, 2016 1:41 am[/url]":2nlblcen]Ove zgrade levo su nekada imale dekorativnu fasadu. Treba ih sacuvati i vratiti im orginalni izgled.

file.php
Zgrade levo su planirane za rekonstrukciju,desno će se rekonstruisati fasada zgrade rečnog brodarstva,jevrejski spomenik pored ostaje, ostale zgrade desno su planirane za rušenje tokom sledeće godine.
 
Fasade zgrada sa leve strane su unistene do neprepoznatljivosti,svako je prezidjivao prozore kako je stigao. Kako to misle da rese, s obzirom da su tu privatni stanovi ne znam...
 
Da li se ruši i zgrada ofarbana u žuto?
 
Što se tiče žute zgrade, prilično zabrinjava to što je odnedavno iseljena a svi prozori su zatvoreni belim daskama. Bila bi šteta, jer na predratnim slikama se vidi da je to bila najlepša i najviša zgrada u Braće Krsmanovića.
Inače mimo te žute zgrade, praktično cela leva strana Braće Krsmanovića pre raskrsnice sa Travničkom je zaštićena od rušenja, i Milutin Folić se hvalio da je to Ova Vlast rešila.
Mislim da je veliki propust ako neće sačuvati žutu zgradu, pogotovo što mogu da je restaurišu u izvorno reprezentativno stanje, sada kada je iseljena. S obzirom na ograničenu spratnost u Savamali mislim da je i na samoj granici isplativosti rušiti je (ali ipak upada u plan raščišćavanja do 2008. godine).
A mislim da bi svakako trebalo sačuvati i celu desnu stranu Braće Krsmanovića, izuzev poslednjed objekta u kojem je autoservis.
 
Pored toga sto ce biti sacuvane, valjda ce im vratiti orginalan izgled, tj fasadu.

bgbg.png


11417472_1041464529227185_1939460458_n.jpg


Te zgrade bi mogle biti kao one u centu Novog Sada.

dunavska-1.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=419394#p419394:1mzywmwd je napisao(la):
spatiotecte » Ned Nov 27, 2016 12:20 am[/url]":1mzywmwd]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=419390#p419390:1mzywmwd je napisao(la):
kkorisnikk » 26 Nov 2016 11:06 pm[/url]":1mzywmwd]Inače kako je napisao neko na drugom forumu, navodno se radi projekat za još jednu zgradu, ali
ona će biti pozicionirana sa druge strane Zarićevog mosta, potez Zarićev-Brankov most.

Ne znam gde uopšte ima mesta tu za zgradu.

Beograd-na-vodi-4-620x350.jpg


Da nije jedna od ovih zgrada?


To ne znam, videćemo uostalom. On kaže do mosta verovatno misli zarićevog.

@Stanislav

Pretera ga Stanislave, slažem se za levu stranu, ali osim zgrade rečnog brodarstva na desnoj strani ništa vredno nema
da bi se sačuvalo.

Baci slobodno slike kako izgledaju ti objekti, mene mrzi da tražim.
 
Bilo je dosta priče o tome. Da ponovim ukratko moj stav. Ako ne nameravaju da ruše nečije stare zgrade samo zato da bi ih zamenili novim i sopstvenim, onda se slažem sa rušenjem i zute i ovih u prvom redu. Imaju neku malu istorijsku vrednost ali ni jednu drugu. Žuta zgrada je jedina originalna, jedina koja u tom bloku nije srušena u bombardovanju (crveno), pa bi ostala usamljena i, budući da je prlično ružna, ometala bi skladno rešenje čitavog tog bloka, a zaista nije toliko vredna.

BraceKrsmanovic.jpg


Bez nje bi Geozavod i veza do njega bili vizuelno upečatljiviji, a pre svega bi, kad se jednom ukloni pruga, dobili više mesta na obali za pešačku zonu. Istovremeno bi ulični front Karađorđeve bio po udaljenosti od Save simetričan u odnosu na Brankov most (jer su prvom redu ionako samo bivši obalski magacini a ne stambene zgrade), čime bi čitava obala mnogo više ostavljala utisak jedne jedinstvene celine koju Brankov most ne deli na dva potpuno različita dela.

ObalaBrankovM.jpg


U ovakvom slučaju bi postojao jasan i dosledan koncept uređenja obale. I originalno su ovde postojala dva različita niza zgrada. Tik uz obalu su bili magacini zato što je ovde bila teretna luka. Iza reda magacina su bile kombinovane stambeno poslovne zgrade. Pošto teretna luka više ne postoji, a nizvodno od Brankovog mosta je prostor bivših magacina pretvoren u obalsku pešačku zonu, to isto treba uraditi i uzvodno od mosta.

KradjordjevaTalpe.jpg
 
Vrh