Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Kako bi pogled niz Vojvode Milenka izgledao posle 2 kule?

Da li bi siluete kula bile nize ili vise od solitera Usce?

mp.png
 
I ovo što su do sada objavili javno vezano za ugovor je :bash: , a "tajno"- jedino da Grad Beograd izgradi ceo SA o svom trošku za učešće u profitu od 32% :mrgreen: :bash:
 
četvrtak 14.05.2015. | 11:19
Počela trka, ko gradi BG na vodi?
Izvor: Večernje novosti
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=991711

Beograd -- Nadmetanje za izgradnju prvih obejekata u Beogradu na vodi je počelo, a svoje učešće je zvanično potvrdila kompanija Energoprojekt.

"Sa inženjerskog stanovišta, projekat nije kompleksan osim u delu fundiranja objekata“, objašnjavaju iz firme.

Kako kažu, Energoprojekt bi mogao da realizuje projekat u saradnji sa domaćim kooperantima i nešto ranije u odnosu na tenderom zahtevan rok.

Tenderom je inače propisano da rok ne bude duži od 950 dana. Dakle, ako bi tender bio završen i ugovor potpisan tokom leta, a radnici prionuli na posao od avgusta ili septembra, završetak prve dve zgrade mogao bi da se očekuje na proleće 2018. godine.

U Energoprojektu veruju da bi mogli da pobede na tenderu.

"Predali smo ponudu za realizaciju izgradnje objekta stambeno.komercijalne namene na parceli 14 koji se sastoji od zajedničkog parkinga i dve stambene kule. Ponudili smo realnu tržišnu cenu , ali ne znamo koje jop kompanije učestvuju ni kakava je njihova ponuda“, kažu u kompaniji.

Poziv na tender je, u ime investitora uputila firma Mejs koja je angažovana za rukovođenje projektom, dok je "Mašinoprojekt“ po ranije sklopljenom ugovoru sa investitorom uradio glavni projekat stambenog kompleksa.
--------
http://www.macegroup.com/
http://www.mace.co.rs/
 
MACE je od poznatijih objekata radio na Belvilu
 
Сваки пут кад помислим на изградњу бнв-а кроз главу ми пролази слика дизелке за једно 30 вагона у 23h како бруји поред луксузних станова :D
 
I jos malo pa vagoni svrate na pice u elitni stand na prezentaciju bgh2o
 
Igor":1i4pxrbc je napisao(la):
MACE je od poznatijih objekata radio na Belvilu

MACE je puna prevaranata. Prodavci na kvantasu iz 90-ih su ljudske gromade za njih. Cak i oni iz uredjene i civilizovane Britanije su na nivou nasih tranzicionih biznisera.
Ovo je iz prve ruke. Nikada gora iskustva nisam imao nego radeci sa njima.
 
Isti teren i isto početno slovo ... ali Beograd je ipak lepši .. za sad.

Ovako izgledaju veliki kontrasti, dosadan, neinventivan prostor, i bitno različite nove zgrade u starom okruženju (koje je topološki skoro jednako kao SA u Beogradu).

47985_170881144.jpg


jane-sweeney-azerbaijan-baku-view-of-city-looking-towards-the-baku-business-center-on-the-bulvur.jpg
 
Zuma":1j2zmm9g je napisao(la):
Isti teren i isto početno slovo ... ali Beograd je ipak lepši .. za sad.

Ovako izgledaju veliki kontrasti, dosadan, neinventivan prostor, i bitno različite nove zgrade u starom okruženju (koje je topološki skoro jednako kao SA u Beogradu).

47985_170881144.jpg


jane-sweeney-azerbaijan-baku-view-of-city-looking-towards-the-baku-business-center-on-the-bulvur.jpg

Ako ostavimo po strani soc-realisticke blokove i prethodno unistavanje urbanog tkiva Baku-a, ovaj prostor je urbanisticki mnogo bolje resen nego BnV. Umesto notornog zida 20-spratnica postoji zelena zona sa samostojecim, tackastim javnim sadrzajima duz priobalja. Ivica blokovske strukture se jasno ocitava u odnosu na zelenu zonu. Kule iako prejake ( i upitnog karaktera ) deluju iz drugog plana. Tu ima dosta elemenata citljivosti prostora, i dobro postavljenih funkcija. Bar na prvi pogled. Meni na vucicevu kulu, po karakteru, vise podseca ova tv antena jer zeli da vlada nad svojom okolinom bez ikakvog obzira.

Ideja iza BnV je u stvari sakriti Beograd, a prikazati novi zid i kulu kao simbol moci i progresa. Cije/cijeg? I kome prikazati? I zasto. Zasto sakriti Beograd? Koga su pitali?
 
Uredno je, nema splavova, raspalih brodova... šetaliste je široko sa zelenim pojasom odvojeno od grada, buke...
Kod nas skoro sve suprotno. Reku sve teže možeš da vidiš od splavova i plovećih krmača. Na velikom delu obale je izvršena otimačina, obala je "privatizovana" i ne može joj se više prići (Blok 45-Ostružnica, ali i druga mesta).
 
Ova fotka iz Baku-a je prava opticka varka po pitanju velicine. Setaliste je siroko oko 24m u ovom delu koji je oivicen kao nekim zardinjerama tj ogradom prema vodi a sa druge strane do zelenog pojasa. Ukupna sirina je sa delom do same vode je oko 37m.

https://www.google.rs/maps/@40.366851,4 ... !1e1?hl=en
 
A obalsko šetalište plus zeleni pojas, tj rastojanje od ulice od vode, je 170 metara.
 
Meni se taj zeleni pojas i ne svidja toliko, ne zato sto je los nego zato sto u nasoj slucaju bi prakticno dobili kopiju nbg strane savskog setalista koja je jednolicna skoro pa dosadna i vise za rekreaciju dok nama treba neka kombinacija urbanisticki uredjene sredine naravno sa zelenilom ali ne kako su oni to uradili.

Razmisljajuci malo i o sirini setalista koje je zuma ranije pominjao mislim da je optimalno izmedju 20-30m kao recimo deo pre Venecije onaj siroki novi deo u nekim uzim delovima mozda da bude i oko 15m. Imajte u vidu da je Knez sirok oko 15-17m u proseku i ta sirina i populacija mu daju dinamiku.
 
Kombinacija zelenila i drugih vrsta urbanizovanog javnog pešačkog prostora sa sitnim uslugama i ponekim prizemnim objektom je sasvim prihvatljiva, sve dok su prve visoke zgrade ili prva ulica dovoljno udaljeni od vode. Mora se napraviti dovoljno mesta za ogroman broj ljudi. E sad, koliko je "dovoljno", je mnogo teže pitanje. Treba imati u vidu mnoge faktore.

Recimo, Knez je već danas tesan, a ne predstavlja jedinu pešačku vezu dva dela grada (bez pentranja po brdima), nema kroz sebe provučenu biciklističku stazu, i nije na obali reke. Čak se i Zemunskim kejom, uz svu njegovu širinu i dodatno nasuto proširenje na nižem nivou više ne može tako lako proći. Neću ni da spominjem jezivu gužvu koja već dugo vlada u delu pored Hotela Jugoslavija. Na šta će to ličiti i koliko će ljudi biti na Beogradskim obalama za 20 i više godina? Kolika će tada biti prosečna letnja temperatura na asvaltu, dalje od reke, i koliko će meseci da traje leto? Tada više nećete moći da pomerite red solitera i napravite više mesta.

Pa zatim imamo problem što se za svaku novouređenu površinu na obali reke sada nekako podrazumeva da je ustvari predviđena za restoransku baštu, i da pripada kafani koja se tu nalazi kao njen ekonomski prostor i jedini razlog zašto je ona uopšte voljna da plaća tako skupo mesto. Jedini izuzetak je stari deo Zemunskog keja i to samo zbog tradicije, navike i činjenice da bi Zemunci podigli revoluciju kad bi im se i to uzelo, kao što je to učinjeno sa svim preostalim, novim delovima Zemunskog keja. Od tobožnjeg i nesuđenog "pristaništa" pored kapetanije, pa bukvalno sve što je napravljeno uzvodno. SVUDA su na obali SAMO kafanski stolovi i ništa drugo, tj. ako ne računamo parkinge na samom keju, što se takođe može smatrati kao neka vrsta kafanskog prostora, ali za auto cenjenog gosta.

To znači da se pri izboru neophodne širine buduće obale mora računati i na to da će njen dobar (pa možda i najveći) deo biti zauzet kafanskim baštama ili nečim drugim što nekome donosi pare. Naše vlasti vide Beogradske obale kao jedinstvenu mogućnost dodatne zarade (i to je čitava njihova motivacija za "silazak Beograda na reke"), a ne kao prolaz, odmorište, rekreativno šetalište, eko zonu ili bilo šta drugo što je isto tako besplatno i svima pristupačno. Tako da za obalu morate ostaviti POPRILIČNO mesta da bi vam na kraju ostalo bilo šta. Nije Jovin nije bez veze spominjao 100 metara. Pedeset bi verovatno bio apsolutni minimum, ali uz znatan stepen urbanističke i komunalne discipline, i potpuno drugačiji politički pristup korišćenju najvrednijeg zemljišta, što je nažalost u našoj praksi nedostižni ideal.

Da vidite kako to izgleda u Zemunu:

Ovde su u vreme Šešelja bez skrupula prekinuli stari Zemunski kej i nastavak šetališta proglasili privatnom kafanskom baštom gde su se skupljale i pijančile glavešine vladajuće Radikalne stranke. Da bi svima bilo jasno da ako ne žele u kafanu, dalje ne treba da idu, sazidali su i poprečni zidić i zasadili gust zeleni zid. Bili su tu i neki metalni stubovi i lanci, ali su ih posle skinuli kao nepotrebne.

IMG_2953_resize.jpg

IMG_2955_resize.jpg


Kada uporni šetač ovde ipak uđe, shvati da je ostavljen prolaz nešto "jači" od 1 metar. Sve ostalo je predviđeno za kafanske stolove. Ako neko ovde stane, mimoilaženje nije tako jednostavno.

IMG_2963_resize.jpg


Posle nasipanja i proširenja obale, jednostavno su se i oni proširili, pa je gornji nivo keja za šetnju i prolaznike jednako nedostupan kao što je i do tada bio.

IMG_2965_resize.jpg


Vremenom se otvorena bašta pretvorila u dodatnu zgradu, koja sada, na novonasutom delu, ima SVOJU baštu.

IMG_2966_resize.jpg


I od ovog mesta uzvodno, svuda je jednako. I bivša i nova obala se sastoji od pojasa prekrivenog stolovima, što smenjuje pojas prekriven parkingom. Onda opet idu stolovi, pa iza njih parking ...

IMG_8734_resize.jpg


Mada se ovde, razumljivo, ne vidi dobro, sasvim levo na gornjoj slici je nastavak već tradicionalnog "novog Beogradskog šetališta" širokog 1 metar.

Još dalje, više ne postoji ni ono.

Ako na Savskoj obali i bude bilo bolje, teško da će biti bitno bolje. I dalje će dobar deo ionako male javne površine biti predviđen kao komercijalni prostor koji koriste zakupci lokala na obali. Ako se od reke do zgrada ostavi samo 20-30 metara, od te obale nema ništa.

Inače, što se tiče širine obale i vođenja računa o pešacima u projektu BNV, ne moramo previše pogađati. Ovako izgleda okolina prvog objekta i prvi urbanistički izbor po tom pitanju. Nažalost, ovde to više nije ni pitanje urbanističkih normi, već nešto daleko elementarnije: koliko se ljudi ovde može mimići ako tokom šetnje požele i da pričaju jedan sa drugim bez potrebe da govore u potiljak sagovornika.

IMG_3080_resize.jpg

IMG_3088_resize.jpg
 
Iskoristio sam fotku koju je ranije Igor postavio, po ovom renderu se vidi sasvim prihvatljiva širina obale cca 30-40m
residences02.jpg

Neko od forumaša koji je vičniji u proračunima bi mogao da odredi precizniji širinu,mada meni ovako vizuelno izgleda sasvih prihvatljiva širina šetališta i ne bi trebalo očekivati "reprizu Kneza,Zemunskog šetališta,šetališta kog Juge itd", po pitanju gužvi.

Sasvim drugo pitanje će biti izgradnja same zgrade,dinamika radova kao i namena prostora.Koliko smo imali prilike da čujemo u planu je "open space" varijanta kombinacija stambenog i poslovnog prostora,tipa interesovanja budućih stanara i zakupaca poslovnog prostora.

Pominje se rok izgradnje kraj 2018g (koji je i te kako diskutabilan ako sagledamo koliko su pomerani rokovi po pitanju početka radova,da ne pominjemo izgradnju celog BNV-a od cca 4-30 godina).Finansiranje? Krediti koje treba da uzme Arapski investitor prvo za Grad (130 miliona), pa za samu izgradnju ili tipa keš od budućih stanara.

Finansiranje od avansa kupaca? Nisam baš siguran koliko bi to bilo kupaca koji bi trebali da kešnu 50.000 evra u startu (npr avans 10% za stan prosečne kvadrature) i koji bi bili "poprilično strpljivi" da se ti stanovi izgrade u najboljem slučaju za 3.5godine (s obzirom na dosadašnje iskustvo pomeranja rokova). Potencijalnih zakupaca poslovnog prostora će biti kada radovi budu pri kraju ,kako bi mogli da se uvere u kvalitet radova,kada bi mogli da se usele i koliko bi bila cena rentiranja.

Sve u svemu mnogo nepoznanica u smislu same izgradnje i visine "nasukanih kruzera",mogu samo da se nadam da će biti izbegnuta najgora moguća solucija a to bi bili "nezavršeni nasukani kruzeri" i "prevareni" kupci.
 
Opet neki masoni preko Mašinoprojekta ubacili oblik trougla u fontanu. Mogli su da naprave okruglu fontanu.
 
Ovaj zvanicni render dve kule tj setalista pre svega je po meni optimalno i dobro resenje. Kafici tj letnje baste su uz objekte dok je setaliste ima pravu sirinu niti usko da je guzva niti presiroko.
 
Vrh