Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

1) Pitanje je kolika je stvarna vrednost te prve faze, jer nam zapravo još niko nije ni zvanično rekao šta će tačno biti izgrađeno, a kamoli koliko će to da košta. Brojka od milijardu evra za prvu fazu je prvi put izneta u emisiji Al Jazeere, ali bez navođenja izvora za takvu informaciju. Razne brojke su se pominjale po medijima, tako da i dalje sve liči na frljanje. Što se isplativosti tiče - ne verujem da bilo koji investitor sa tolikim parama (plus/minus par miliona) ulazi u posao koji mu neće povratiti uloženi novac u nekom razumnom roku. Da li je to moguće u ovom slučaju - jbg, to je ono što u velikoj meri i izaziva sumnju u ceo projekat.

2) Potpuna slučajnost. Previše idemo na nagađanja i spekulacije. Kredit UAE od milijardu evra je završio u budžetu. Doduše, postoji to pitanje koliko je budžetskog novca izdvojeno za pripremne radove u Savskom amfiteatru? Vučić je jednom nešto pominjao kako je to šeik Muhamed bin Zajed platio iz svog džepa, ali to je rekao onako usput, kao da mu je dao pare za burek. Posle toga se ta informacija nikada nigde više nije pominjala.
 
1) Logičnije pitanje je da li će neko stvarno da potrošiti milijardu evra, ili na primer koliko je bliska potencijalno daleka budućnost u kojoj će se to stvarno desiti (pogotovo kad taj jednom dobije praktično neotuđiva prava na gradnju ili na zemlju), ili NA ŠTA će ih potrošiti, od zaključka da to niko ne troši uludo.

2) Kad postoji potpuni embargo na informacije, onda je razumno nagađanje najkvalitetnija raspoloživa informacija. Jedna od retkih koje uopšte imamo je da smo odjednom dobili čitavu milijardu dolara kredita sa 2% kamate, na deset godina. I to od strane patnera sa kojim do tada nismo imali posebno razvijene i dugotrajne trgovačke i partnerske odnose. Takva suma, sa tako povoljnim uslovima, se ne daje na lepe oči, a pogotovo ne maloj državi koja se bori da ostane na samoj ivici kreditnog statusa u kome se smatra nije u stanju da vraća dugove. I to još PRE nego što je program restruktuiranja privrede stvarno počeo (što bi donekle povećalo verovatnoću vraćanja ovako ogromnog kredita i bar malo opravdalo nisku kamatu). U čitavom ovom Rašomonu to je jedino što je sigurno.

Očigledno da mora da postoji ili zalog kredita ili mogućnost velikog ekstra profita (pa im je zato rizik ovakvog kreditiranja potencijalno problematičnog dužnika postao podnošljiv), nešto smo im dali da bi u ovako tragičnoj finansijskoj situaciji dobili ovakav kredit, a nije teško pogoditi šta je to. Naprimer povoljne uslove gradnje u Savskom Amfiteatru koji su daleko bolji od onih koje bi oni mogli očekivati da je gradnja ponuđena svima, na slobodnom tržištu, ili da su poštovane sve zaštitne urbanističke regulative koje ograničavaju šta investitor na ovako posebnom mestu može graditi. ZATO se ne sme ići na otvoreni javni konkurs, i zato se smatra da se interesi Beograda i razni propisi mogu "malo žrtvovati" zbog "interesa Srbije" (tj popunjavanja ogromne i po kredibilitet opasne rupe u budžetu, jer nam čak ni tih 1E9 dolara nije bilo dovoljno).

Ovo je jedina interpretacija koja u sebi ima bar nekakakav privid interne logike koja obuhvata sve što je poznato, ma koliko sama logika u stvari bila pogrešna. Jeste nagađanje, ali ne izgleda da je preterano daleko od istine.
 
Galeks":uzmyth1t je napisao(la):
@stf pominje se saobracaj kao celina. Mislim da je to u redu.

Мислим да није. Они помињу Савску са 12 трака а 12 трака у Савској уопште није потребно ако се планира метро.

Друго што ми је засметало јесте њихов осврт на планирани садржај у АМфитеатру (искључиво јавни карактер) и ограничавање висине објеката. Као што сам више пута навео, тако нешто је у данашњем систему економски неодрживо изградити и урбанизација по том концепту би трајала 200 година.
Бојим се да се Академија не осврће превише ан економску страну овако великих пројеката урбанизације градова. И даље живе у комунизму.
 
i njihova brojka od 40.000 parking mesta je blago rečeno preterana.

pa koliki je procenat zaposlenih u beograd koji na posao dolaze kolima? u mojoj firmi ne verujem da je 10%.
 
Da li negde postoji podatak o ukupnom broju parking mesta po parking zonama u Beogradu?
Tako bi mogla da se dobije neka predstava o tome koliko je 40.000 mesta za prostor SA (samo predstava, jer u centu se parkira i po dvorištima, garažama...)
 
relja":3d4zkhsw je napisao(la):
Da li negde postoji podatak o ukupnom broju parking mesta po parking zonama u Beogradu?
Tako bi mogla da se dobije neka predstava o tome koliko je 40.000 mesta za prostor SA (samo predstava, jer u centu se parkira i po dvorištima, garažama...)

Evo nekih podataka iz 2011g :
"Inače, broj mesta u nadležnosti parking kontrole je 18.782, od toga u prvoj zoni je 874, drugoj - 5.438, dok je u trećoj zoni 12.046 parking mesta. Tu je i 424 parking mesta samo sa naplatom parkiranja bez vremenskog ograničenja."
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... king-mesta
Trebalo je da se izgradi tada još oko 1.500 znači 2011g - ukupno cca 20.000 mesta .
U javnosti se pominje podatak da nedostaje još oko cca 10.000 mesta
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/499693 ... za-parking

Bar po maketi imali bi veliki broj nadzemnih garaža jer su se Arapi raspitali o zemljištu (podzemne vode,seizmičke karakteristike itd.)
 
Uskoro bi trebalo da dobijemo još jedan ugostiteljski objekat u BNV-u (do 1.oktobra) - Brod Sip

"Betonski brod Sip je jedan od dva preostala betonska broda u Evropi, izrađena u seriji od 50 primeraka 1943 u Nemačkoj,
po direktnom nalogu Hitlera, namenjen za prevoz ranjenika sa Baltičkog mora u Nemačku. Njegov betonski brat blizanac, proglašen je 2003 godine Nemačkim nacionalnim dobrom i smešten je u Muzej brodarstava u Rostocku.

Buduća namena broda SIP : Muzej brodarstva, naučna radionica i ugostiteljski objekat

Cilj projekta: U težnji za dobijanjem Plave zastavice - brod će u potpunosti zadovoljiti sve ekološke parametre i uslove, uz maksimalan učinak u iskoriščenju električne energije na potpuno alternativan način. Takođe ćemo po prvi put na ovim prostorima, koristiti ekološke tankove za fekalije namenjene objektima na vodi.

Želja nam je da BROD "SIP" predstavlja most između prošlosti i budućnosti, sa jasnom porukom o značaju negovanja istorijske baštine i ulaganja u vreme koje dolazi uz maksimalan akcenat na očuvanje životne sredine i alternativne načine snabdevanja električnom energijom."
http://www.brodsip.rs/

Prilog o betonskom brodu u Beogradskoj Hronici - Srbija Danas (24.2)
http://www.youtube.com/watch?v=QXmnEPfq_Lo
 
Beograd na vodi: Savamalu neće rušiti!
J. N. | 09. mart 2015. 12:30 | Komentara: 0
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... ece-rusiti (ceo tekst)

Vladan Vukosavljević, gradski sekretar za kulturu, tvrdi da će staroj gradskoj četvrti biti vraćen nekadašnji sjaj. Pored "Beograda na vodi", zablistaće i "stara dama"
bg-savamala.jpg


SAVAMALU, deo prestonice smešten tik uz njen centar, neće "potopiti" projekat "Beograd na vodi". Ovaj kvart na atraktivnoj lokaciji kraj Save ne samo da će preživeti najavljenu pompeznu gradnju, već će mu ona vratiti nekadašnji sjaj, istakao je gradski sekretar za kulturu Vladan Vukosavljević.

- Prema onome što ja znam, a to nije uža oblast mog delovanja, projekat "Beograd na vodi" ne obuhvata rušenje Savamale - izjavio je Vukosavljević. - Naprotiv, on će se graditi na jednom prostoru koji je omeđen, a koji možemo videti u Urbanističkom planu.

Pritom, lice ove "stare dame" biće osveženo. Naime, njene okrnjene fasade, na kojima su vidljive "rane" u spoljašnjim zidovima nastajale godinama, biće sanirane.

- Dobio sam izvesno uveravanje da će prostoru Savamale, ovakvom kakav je sada, biti dodeljena sredstva - ističe Vukosavljević. - Ona će biti iskorišćena za obogaćivanje kulturnih sadržaja, određivanje većeg prostora za kulturne aktivnosti, renoviranje, rekonstrukciju...

Savamalu prepoznatljivom čine mnoga zdanja, između ostalih, "Mikser", Urbani inkubator, Gete institut, Kulturni centar "Grad", koji su nastali po ugledu na slične u četvrtima Berlina i Njujorka.
 
milos.tro":3cbobr06 je napisao(la):
relja":3cbobr06 je napisao(la):
Da li negde postoji podatak o ukupnom broju parking mesta po parking zonama u Beogradu?
Tako bi mogla da se dobije neka predstava o tome koliko je 40.000 mesta za prostor SA (samo predstava, jer u centu se parkira i po dvorištima, garažama...)

Evo nekih podataka iz 2011g :
"Inače, broj mesta u nadležnosti parking kontrole je 18.782, od toga u prvoj zoni je 874, drugoj - 5.438, dok je u trećoj zoni 12.046 parking mesta. Tu je i 424 parking mesta samo sa naplatom parkiranja bez vremenskog ograničenja."
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... king-mesta
Trebalo je da se izgradi tada još oko 1.500 znači 2011g - ukupno cca 20.000 mesta .
U javnosti se pominje podatak da nedostaje još oko cca 10.000 mesta
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/499693 ... za-parking

Bar po maketi imali bi veliki broj nadzemnih garaža jer su se Arapi raspitali o zemljištu (podzemne vode,seizmičke karakteristike itd.)

Zanimljivi podaci. Hvala na trudu.
 
milos.tro":15du4929 je napisao(la):
Bar po maketi imali bi veliki broj nadzemnih garaža jer su se Arapi raspitali o zemljištu (podzemne vode,seizmičke karakteristike itd.)

Jedino me plasi sto te podzemne garaze budu u 90% slucajeva nakaze.
 
Leks specijalis za "Beograd na vodi" stigao u Skupštinu

Vlada Srbije dostavila je Skupštini na usvajanje po hitnom postupku predlog leks specijalisa o utvrđivanju javnog interesa i posebnim postupcima eksproprijacije i izdavanja građevinske dozvole za projekat "Beograd na vodi".

U obrazloženju predloga objavljenom na sajtu Skupštine Srbije (www. parlament.gov.rs) navodi se da bez donošenja leks specijalisa predlogom za utvrđivanje javnog interesa ne bi mogli da budu obuhvaćeni objekti namenjeni turizmu, ugostiteljstvu, poslovni i stambeni objekti koji treba da se grade na toj lokaciji.

Procenjeno je na će na delu priobalja, na površini od oko 177 hektara, gde će biti realizovan Beograd na vodi biti izgrađeno milion kvadratnih metara stambenog prostora, oko 750.000 kvadrata poslovnog i komercijalnog prostora i više od 62.000 kvadrata javnih ustanova kao što su vrtići, škole, ustanove kulture, socijalne i zdravstvene ustavove, kao i 242.000 kvadrata zelenih površina.

Očekuje se da će u novoizgrađenim objektima biti zaposleno više od 13.000 radnika i da će na tom prostoru stanovati oko 17.000 ljudi.

"Navedeni podaci ukazuju da projekat Beograd na vodi predstavlja jedan od najznačajanijih investicionih poduhvata u Srbiji", navodi se u obrazloženju.

Procenjeni troškovi 33,7 milijardi dinara
Procenjeni troškovi koji se odnose uređenje prostora, izgradnju infrastrukture i eksproprijaciju iznose 33 milijarde dinara, a Vlada očekuje da će prihodi po osnovu doprinosa za uređenje građevinskog zemljišta na lokaciji Beograda na vodi biti 33,7 milijardi dinara.

Navodi se i da je Vlada Srbije usvojila uredbu kojoj je za projekat Beograd na vodi utvrđen Prostorni plan područja posebne namena, a koji je stupio na snagu 31. januara 2015. godine.

Troškovi Grada Beograda na uređenju građevinskog zemljišta biće regulisani posebnim ugovorom između Grada Beograda i Republike Srbije.

Prema predlogu zakona doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta platiće investitor, a troškove eksproprijacije snosiće korisnik eksproprijacije. Navodi se i da Grad Beograd i Republika Srbije imaju sva prava, obaveza i odgovornosti korisnika eksproprijacije.

Prema ranijim najavama, u projekat Beograd na vodi biće uloženo između tri i četiri milijarde evra, a trebalo bi da ga gradi kompanija Igl hils (Eagle Hills) iz Ujedinjenih Arapskih Emirata u partnerstvu s Vladom Srbije.

Vučić najavio da radovi počinju na leto
Premijer Srbije Aleksandar Vučić najavio je prošle sedmice da će radovi na gradnji Beograda na vodi početi na leto.

Grad Beograd ima oko 200 kilometara obale koja je u najvećem delu zapuštena i neuređena.

Projekat Beograd na vodi trebalo bi da bude izgrađen na delu obale Save koji se prostire od Brankovog mosta do kompleksa Beogradskog sajma.

Planiranim radovima predviđa se između ostalog i izmeštanje železničke i autobuske stanice, ojačanje obaloutvrda kao preventiva u slučaju poplava i bolja saobraćajna komunikacija sa ostalim delovima grada.

http://rs.n1info.com/a41508/Vesti/Beogr ... stinu.html
 
Пантограф":1i4sb63p je napisao(la):
Надземне, Спасио, надземне. То су тек наказе.

To sam hteo da kazem, ne znam sto sam napisao podzemne. :wink:
 
ponedeljak 9.03.2015 | 19:13
Lex specialis za "Beograd na vodi"
Izvor: Tanjug

Beograd -- U Skupštinu Srbije stigao je Predlog specijalnog zakona o postupcima eksproprijacije i izdavanja građevinske dozvole radi izgradnje projekta "Beograd na vodi".

15375731455434c9c3e9158409849210_640x427.jpg


Ovim zakonom uređuje se utvrđivanje javnog interesa za eksproprijaciju nepokretnosti radi realizacije projekta izgradnje ­ "Beograd na vodi", kao projekta od posebnog značaja za Republiku Srbiju i Grad Beograd, rečeno je u Predlogu zakona.

Njime se određuje korisnik eksproprijacije, uređuje postupak i drugi odnosi koji nastanu u realizaciji Projekta, postupak i način izdavanja građevinske dozvole i drugih akata potrebnih u postupku izgradnje objekata...

Takođe, utvrđuje se javni interes za eksproprijaciju nepokretnosti radi privođenja zemljišta nameni radi izgradnje poslovno-stambenog kompleksa "Beograd na vodi" sa pratećom infrastrukturom, a u skladu sa Prostornim planom područja posebne namene uređenja dela priobalja grada Beograda.

Po tom zakonskom predlogu Republika Srbija i Grad Beograd imaju sva prava, obaveze i odgovornosti korisnika eksproprijacije predviđene zakonom kojim se uređuje eksproprijacija kao i ovim zakonom.

Za eksproprisanu nepokretnost vlasnik ima pravo na naknadu koja ne može biti niža od tržišne vrednosti nepokretnosti, navodi se i dodaje da je vlasnik nepokretnosti dužan da se izjasni u roku od osam dana od dana dobijanja predloga za eksproprijaciju.

Po okončanju postupka eksproprijacije i upisu prava svojine na nepokretnostima, Republika Srbija, neizgrađeno građevinsko zemljište može dati u dugoročni zakup, u cilju privođenja zemljišta urbanističkoj nameni, kaže se u Predlogu zakona.

Troškovi Grada Beograda na uređivanju građevinskog zemljišta na lokaciji biće regulisani posebnim ugovorom između Grada Beograda i Republike Srbije.

U obrazloženju se kaže da je Ustavni osnov za donošenje ovog zakona sadržan u odredbi kojom je predviđeno da pravo svojine može biti oduzeto ili ograničeno samo u javnom interesu utvrđenom na osnovu zakona, uz naknadu koja ne može biti niža od tržišne kao i da Republika Srbija uređuje i obezbeđuje svojinske i obligacione odnose i zaštitu svih oblika svojine.

Kako se navodi, Beograd ima oko 200 kilometara obale, koja je u najvećem delu zapuštena i neuređena.

Deo obale, Savsko priobalje po svojoj lokaciji spada u najatraktivnije delove Beograda, a analizom postojećeg stanja utvrđeno je da bi aktiviranjem i uređenjem lokacije, grad i Republika značajno unapredili i podigli svoje turističke potencijale, sa jedne strane, dok bi sa druge taj deo grada bio komunalno i saobraćajno uređen.

Iz svih navedenih razloga, Projekat „Beograd na vodi" je odlukom Vlade utvrđen kao projekat od značaja za Republiku Srbiju i grad Beograd, rečeno je u obrazloženju.

Sa aspekta ustavnosti, donošenje tog zakona, koji je po svojoj pravnoj prirodi lex specialis u odnosu na opšti zakon je moguće, s obzirom na to da je Vlada Republike Srbije taj projekat procenila kao projekat od posebnog značaja za Republiku Srbiju.

Analizom vlasničkih odnosa na građevinskom zemljištu, utvrđeno je da je Republika Srbija upisana kao vlasnik na najvećem broju katastarskih parcela, na manjem broju katastarskih parcela upisan je grad Beograd, a najmanji broj katastarskih parcela evidentiran je kao privatno vlasništvo pravnih i fizičkih lica.

Analiza i utvrđivanje prava svojine na objektima je sprovedena, navodi se i dodaje da je ta analiza pokazala da u obuhvatu planskog dokumenta za ovo područje postoji određeni broj bespravno sagrađenih objekata, koji nisu evidentirani u javnoj knjizi o evidenciji nepokretnosti i pravima na njima, kao i da postoje zahtevi ranijih vlasnika za vraćanje imovine, podneti u skladu sa zakonom kojim se uređuje restitucija.

Navedene analize korišćene su prilikom rada na izradi nacrta ovog zakona, formulisanjem odredaba koje će uvažiti sve pravne situacije koje mogu nastati prilikom razvlašćivanja, poštujući pritom opšte načelo da se za eksproprisane nepokretnosti mora isplatiti tržišna vrednost nepokretnosti ili u svojinu dati druga, adekvatna nepokretnost.

Za sprovođenje zakona potrebna su dodatna finansijska sredstva iz budžeta.

Navodi se i da je u toku 2014. godine usvojen planski dokument, započete aktivnosti na raščišćavanju terena i obezbeđen je investitor radova, što su preduslovi da se, imajući u vidu odredbe ovog zakona, započne i sa izgradnjom.

Jedan od strateških prioriteta u realizaciji plana razvoja Beograda i Republike Srbije je Beogradski čvor, završetak putničkog sistema i oslobađanje Savskog amfiteatra planiranom izgradnjom stanice Beograd Centar, postrojenja TPS, RTC u Makišu i drugog koloseka od Pančevačkog mosta do Pančeva.

Rešenja predložena ovim zakonom rešiće pitanje izmeštanja beogradskog železničkog čvora iz savskog amfiteatra, raseljavanje stanovnika koji decenijama stanuju u starim, trošnim i neuslovnim objektima bez osnovne saobraćajne i komunalne infrastrukture.

Prema podacima iz Prostornog plana, na površini plana od oko 177 hektara predviđeno je da se ostvari nešto više od 1.000.000 kvadratnih metara stambenog prostora, oko 750.000 kvadratnih metara poslovnog i komercijalnog prostora, više od 62.000 kvadrata javnih sadržaja kao što su vrtići, škole, ustanove kulture, socijalne i zdravstvene zaštite i oko 242.000 kvadrata novih zelenih površina.

Ovi kapaciteti, navodi se u obrazloženju Predloga zakona, omogućavaju da na ovom prostoru bude više od 13.000 zaposlenih i više od 17.000 stanovnika.

Podaci ukazuju, dodaje se, da projekat "Beograd na vodi" predstavlja jedan od najznačajnijih investicionih poduhvata u Republici Srbiji, a izgradnja ovih sadržaja znatno će doprineti podizanju vrednosti okruženja i Beograda kao celine.

Pored izgradnje, ova lokacija bi bila i od velike važnosti za promociju turizma, sama za sebe i kao integralni deo ponude Beograda i Srbije.

Ukupni orijentacioni troškovi realizacije javnih površina i objekata i raseljavanja iznose oko 33 milijardi dinara, a prihodi od poreza su 37,3 milijardi dinara, dok će se pozitivni efekti ove investicije pokazati i u narednom periodu kroz prihode koji će se ostvarivati u toku eksploatacije, kroz razne vidove poraza i prihoda.

Ekonomska analiza pokazala je da je predloženi projekat sprovodiv i sa aspekta države i lokalne samouprave i sa aspekta investitora, a direktni efekti vezani su za investiciona ulaganja koja angažuju celokupnu građevinsku industriju i povezane delatnosti, kao i za pokretanje ukupnih privrednih aktivnosti.

Koristi su mnogostruke, od poreza na promet nekretnina, taksi i doprinosa, preko dohodaka pravnih i fizičkih lica, do naknada za korišćenje javnih dobara i drugih prihoda. Indirektni efekti su povećanje kvaliteta životne i radne sredine, ekonomski i društveno održivi i isplativi.

Izvor:
http://www.b92.net/info/vesti/index.php ... _id=966576


:kafa:
 
Izgleda da se sa projektom Beograd na vodi ozbiljno ubrzava,cim je Leks specijalis za "Beograd na vodi" stigao u Skupštinu nevidjenom brzinom i Eagle Hils otvara u beogradu kancelariju i trazi radnike sta li je sada Veliki Vodja Pickousti sad smislio? :D
 
I dalje insistiraju na otvorenoj prevari oko količine zelenih površina. Ovde imate plan namene površina. Prenesite u GeoSrbiju glavne uagone tačke zeleno ofarbanih područija (tu postoji alat za merenje površine), pa ćete dobiti.

Na desnoj obali Save oko 60.000 m2
Na levoj obali Save oko 165.000 m2

Ukupno 225.000 m2. To se otprilike slaže sa iznetom cifrom od 242.000 m2, pa nisam punu pogrešio pri grubom prenošenju ključnih tačaka. Međutim to onda znači da su oni uzeli u obzir i već postojeći park na levoj obali Save, pa ga onda uračunali u ukupnu zelenu površinu koju će tobože ONI obezbediti predloženim projektom, ako ga poslanici odobre.

Prava veličina zelene površine projekta BNV je svega oko 60.000 m2, što je samo 27% iznete cifre. 73% već postoji, nema nikave veze sa Beogradom na Vodi, i za njega uopšte nisu oni zaslužni.

namena.jpg


http://www.geosrbija.rs/rga/default.aspx?gui=1&lang=2
 
Zakon koji ovo definiše kao javni interes.
Oni su poludeli od vlasti.
 
Ovo su pitali i u AAS-u. Kako je moguće da gradnja stambenog i poslovnog prostora bude od posebnog značaja za republiku?
 
"Вук на овцу своје право има ка тиранин на слаба човјека; ал тирјанству стати ногом за врат, довести га к познанију права, то је људска дужност најсветлија!"
 
Vrh