Što se tiče infrastrukture (vodovod,kanalizacija,toplovod,gasovod,struja) postavljao sam ranije na temi šta je potrebno da se odradi po nacrtu plana:
viewtopic.php?f=21&t=197&start=6550
S obzirom da bi se u prvoj fazi radio šoping-centar (oko 15% veći od TC ušće),najveća kula u regionu i nekoliko zgrada koje bi opsluživale veliki broj ljudi koje bi trebale da "sjašte i bljašte 24h dnevno",da posetiocima i stanarima po pitanju toplote bude maksimalno komforno,kao brojne zelene površine koje se moraju besprekorno održavati teško da bi moglo da se odradi bilo kakvo "budženje već postojećeg.
Za početak bi trebalo da se odradi jedna trafo stanica jer ćemo imati sigurno "gutače struje",vodovod proširenje postojeće mreže,kanalizacija (pod obavezno uraditi interceptor,pa dalje vezu sa BNV,investicija oko interceptora bi bila oko 3 milijarde RSD),proširenje gasovodne i toplovodne mreže.
Što se saobraćajnica tiče trebalo bi se za početak odraditi proširenje Savske,produžetak Višegradske ka kuli,kao i proširenje B.Krsmanovića u visoko kapacitetnu saobraćajniciu veza sa Karadjordjevom i nastavak ka novoj i glavnoj saobraćajnici Savski Bulevar koja bi išla ka kuli.Potebno je uraditi i nekoliko manjih saobraćajnica za početak.Sve ulične saobraćajnice su već definisane nacrtom plana (koji sa ovde postavio da imamo za dokumentaciju).
Takodje postoji i nacrt tih saobraćajnica
(radi se o velikom dokumentu veličine oko 40MB, pa bih zamolio da neko od forumaša koji je vičniji kompu od mene podeli dokument u nekoliko delova komprimuje fotke i takve postavi kako bi mogli lakše da analiziramo )
Deo iz nacrta plana koji se odnosi na saobraćajnice:
"Основна улога система примарне и секундарне уличне мреже је да повеже уличну мрежу у оквиру
границе Плана са уличном мрежом ширег простора и омогући непосредни приступ наменама које
су планиране уз саобраћајнице тих рангова.
Приступ планском подручју планира се пре свега са саобраћајног правца који чине улице
Карађорђева - Савска - Булевар Војводе Мишића, са саобраћајног правца преко Старог савског
моста (преко планиране кружне раскрснице) и са моста "Газела" преко постојеће изливне рампе
ка Булевару Војводе Мишића.
Из Карађорђеве се планира приступ на две позиције од којих је једна планирана раскрсница са
пуним програмом веза с а у лицом С АО 1 у зони Економског факултета, а друга раскрсница типа
улив-излив са улицом САО 6 у зони данашње аутобуске станице БАС-а.
Из Савске улице се такође планирају две раскрснице за приступ: једна типа улив-излив са улицом
САО 14 и друга, кружна раскрсница са САО 2, на правцу Вишеградске улице.
Из Булевара Војводе Мишића планирана су два приступа: један типа улив-излив на позицији
данашњег колског приступа за комплекс Београдског сајма и други на позицији у зони данашње
раскрснице "Мостар", где се на најнижој коти ове раскрснице планира отварање једне двотрачне
једносмерне саобраћајнице за улаз и једне двотрачне једносмерне за излаз из планског подручја
уз одговарајућу реконструкцију постојеће раскрснице и семафорске сигнализације
Примарна улична мрежа
Концепт примарне уличне мреже заснива се на стратешким решењима саобраћаја из важећих
планова и резултатима саобраћајне анализе утицаја атракције и продукције садржаја у оквиру
Плана на уличну мрежу у окружењу. У функционално рангираној уличној мрежи града, улице
Карађорђева, Савска и Булевар Војводе Мишића остају у рангу примарних магистралних
саобраћајница са укупном оријентационом дужином уз границу предметне зоне од око 2.580m.
Саобраћајни правац преко моста "Газела" је део аутопутске деонице уличне мреже града, у рангу
градског аутопута (државни пут IA реда бр.1).
Саобраћајни правац Угриновачка - Булевар Михаила Пупина - Бранкова - Дечанска - Булевар
Краља Александра са "Бранковим мостом" остаје примарни магистрални правац.
Саобраћајни правац преко Старог трамвајског моста који повезује леву са десном обалом Саве
планира се као улица првог реда, као и планирани продужетак Булеварa Зорана Ђинђића од
Милентија Поповића до улице Владимира Поповића. Наиме, на позицији Старог савског моста
планирана је реализација друмско-шинског моста (уз задржавање постојеће конструкције моста)
преко реке Саве, са основном улогом повећања капацитета саобраћајница за повезивање
сремског и шумадијског дела града, као и увођења саобраћајних токова у простор у обухвату
границе Плана.
Улица Владимира Поповића, као кичма саобраћајног система простора у обухвату Плана на левој
обали реке Саве, у функционално рангираној уличној мрежи града задржава се у рангу улице I
реда.
Средишњим делом планског подручја на десној обали, планирана је централна, високо
капацитетна саобраћајница САО 1 (Савски булевар) која се планира као део примарне мреже и то
као улица првог реда.
Све остале саобраћајнице у оквиру планиране уличне мреже су део секундарне мреже, са
основном улогом функционалног повезивања и опслуживања појединачних локација.
Карађорђева улица се планира са променљивом ширином регулације. Од северне границе Плана
до раскрснице испред зграде Београдске задруге регулација садржи трамвајску баштицу ширине
7.3m, коловоз од 3.5m за једносмерни режим саобраћаја и обостране тротоаре променљиве
ширине од 1.6m до 1.8m са једне, односно од 1.5m до 2.2m са друге, западне стране улице. Код
објекта са кућним бројем 49-51 планира се додатна саобраћајна трака ширине 3m за десна
скретања. Од раскрснице испред зграде Београдске задруге па до Савског трга, Карађорђева
улица је двосмерна и регулација садржи два коловоза од по 5.5m, односно 6.5m (од Хотела
Бристол), т рамвајску б аштицу у с редини п роменљиве ш ирине ( од 6 .7m до 10.3m) и обостране
тротоаре променљиве ширине од 2.9m до 5.9m са једне, односно од 2.8m до 3.3m са друге,
источне стране улице.
Савска улица се планира са коловозом ширине 14m и тротоаром са источне стране променљиве
ширине од 1.5m до 5m у зони Савског трга. Од Савског трга до Рисанске улице, регулација Савске
улице садржи д ва к оловоза о д по 7 m, озелењену трамвајску баштицу од 10m у средини,
обострано зеленило ширине 3 m са једне и 6 m с а друге, источне стране, обостране тротоаре
променљиве ширине од 3.2m до 6m са једне односно од 3.5m до 9.43m са друге, источне стране
улице. Од Рисанске улице до петље "Мостар", Савска улица у свом профилу садржи два коловоза
од по 10m, озелењену трамвајску баштицу у средини од 10m, обострано зеленило од по 3 m и
обостране тротоаре ширине 3m са једне стране и променљиве ширине од 3.9m до 4.1m са друге,
источне стране улице.
Булевар Војводе Мишића се задржава у постојећем профилу који садржи два коловоза од по
9.25m, разделно острво ширине од 1.5m, трамвајску баштицу са источне стране ширине 7.5m и
обостране тротоаре променљиве ширине. Ширина тротоара на страни објекта БИГЗ-а износи од
6.9m до 8m, а на страни зграде Фабрике хартије Милана Вапе 3m. На овој страни је планиран и
појас зеленила од 3m.
Мост "Газела" (државни пут IA реда бр.1) се задржава у постојећем стању без планираних
интервенција. У зони моста планиран је заштитни појас и појас у коме је забрањена изградња
објеката високоградње ширине 20m. Приликом реализације саобраћајница и других саобраћајних
садржаја у зони моста потребно је извршити одговарајућу заштиту стубова моста.
Саобраћајни правац преко Старог савског моста се планира у новом п рофилу. У средини новог
профила задржава се постојећи мост ширине 10.4m за шински саобраћај, а обострано се додају,
на посебним конструкцијама, по један коловоз од 6.5m са техничком стазом од 1m на страни ка
Старом савском мосту и пешачко-бициклистичком стазом од 3m са друге стране. Овај саобраћајни
правац се на страни шумадијског дела града спушта реконструисаном навозном рампом нагибом
од 5% до планиране кружне раскрснице са САО1, САО5 и САО9, а са новобеоградске стране
постојећом нивелетом до кружне раскрснице са Владимира Поповића.
Планирана рампа нагиба 5% ка кружној раскрсници и Карађорђевој улици омогућава пролазак
планиране саобраћајнице САО 8 испод конструкције новог моста са висином слободног профила
од 5m.
Могуће је након спроведених провера и анализа (конструктивних и хидрауличких), у оквиру
дефинисане регулације планирати и нову мостовску конструкцију са истим садржајем профила.
Планирање овог саобраћајног правца са новим, већим капацитетом у складу је са потребама
планираних намена, као и закључцима Програма за урбанистички план простора Савског
амфитеатра - прва фаза1. Наиме, један од закључака Програма јесте и потреба за планирањем
додатне везе између Савског и Дунавског амфитеатра испод Теразијског гребена, која се реализује
планирањем тунела чији би улазни портал био у зони Економског фaкултета испод Каменичке
улице (наставак планиране саобраћајне везе преко Старог савског моста), а даље трасом испод
Трга Републике до излазног портала у Француској улици, у зони постојеће бензинске станице НИС-
а. Траса ове тунелске везе ће бити предмет посебног планског документа.
Имајући у виду да Стари савски мост представља значајан елемент силуете и визуелног
идентитета града, конструктивно решење реконструкције моста са елементима архитектонског
обликовања неопходно је дефинисати кроз јавни конкурс.
Улица Владимира Поповића задржава своју постојећу регулациону ширину од 83m, али се на
траси планира нова кружна раскрсница са саобраћајним правцем преко Старог савског моста, што
представља измену до сада планираног саобраћајног решења ове раскрснице (Детаљни
урбанистички план блокова 19 и 20 у Новом Београду ("Сл. лист Града Београда", бр.5/87 и 5/89) и
Урбанистички услови за изградњу дела саобраћајнице Владимира Поповића од хотела "Хајат“ до
Булевара Николе Тесле са припадајућом инфраструктуром, бр. 350-3876/2005).
Булевара Зорана Ђинђића у продужетку од улице Милентија Поповића до улице Владимира
Поповића, планира се овим саобраћајним решењем као директна веза централних делова Новог
Београда са планираним реконструисаним Старим трамвајским мостом. Регулациона ширина ове
саобраћајнице садржи два коловоза од по 7m, трамвајску баштицу у средини од 8m и обостране
тротоаре од по 4.5m.
Овим планским решењем се мења саобраћајно решење из Детаљног урбанистичког плана
блокова 19 и 20 у Новом Београду ("Сл. лист Града Београда", бр.5/87 и 5/89), у зони раскрсница
ул.Милентија Поповића и продужетка Бул.Зорана Ђинђића.
Саобраћајница САО 1 (Савски булевар) планира се у профилу који садржи два коловоза од по 9m,
разделно острво од 5m, обострано зеленило од по 5m и обостране тротоаре од по 3.5m. Ова
саобраћајница представља кичму уличне мреже планског подручја на коју се везују све остале
планиране улице. Њена траса се планира од трокраке раскрснице са пуним програмом веза са
Карађорђевом улицом на северу до раскрснице типа улив-излив са Булеваром Војводе Мишића
на југу простора обухваћеног Планом. Раскрницу саобраћајнице САО 1 (Савски булевар) и Булевар
Војводе Мишића у даљој техничкој разради додатно преиспитати са аспекта типа везе (пун
програм или улив-излив) у сарадњи са Секретаријатом за саобраћај. Укупне дужина планиране
саобраћајнице је око 2.000m. На траси ове саобраћајнице су планиране следеће раскрснице:
- кружна, са саобраћајним правцем преко Старог трамвајског моста и улицама САО 5 и САО
9;
- четворокрака, са пуним програмом веза са улицама САО 4, САО 7, САО 3 и САО 2;
- кружна, са саобраћајницом САО 6;
- раскрснице типа улив-излив са улицама САО 10, САО 11 и САО 13;
- раскрсница типа улив-излив и омогућеним левим скретањем из САО 1 са улицом САО 12.
Остале планиране саобраћајнице припадају секундарној уличној мрежи и служе за приступ
конкретним садржајима унутар блокова.
Секундарна улична мрежа
Решење саобраћајних површина секундарне уличне мреже у оквиру границе Плана заснива се на
принципу функционалног повезивања и опслуживања свих садржаја и блокова.
1. Програм за урбанистички план простора Савског амфитеатра - прва фаза (Анализа развојних могућности подручја савског амфитеатра
На правцу северозапад - југиосток планирано је више саобраћајница са основном улогом вођења
саобраћајних токова ка обали реке Саве: САО 4, САО 7, САО 3 и САО 2. Нешто значајнију улогу са
аспекта позиције у простору и тачака које повезује има саобраћајница САО 2 на правцу
Вишеградска улица - обала реке Саве у зони будућег високог објекта, куле Београд и она је
планирана са профилом који садржи два коловоза од по 9 m, разделно острво од 5m, обострано
зеленило од по 5m и обостране пешачке стазе од по 3.5m.
Значајно је истаћи и планиране саобраћајнице САО 1 1 и С АО 1 2, које омогућавају приступ
предметној зони из постојећег чвора "Мостар". Ове саобраћајнице секундарне мреже су
планиране као једносмерне и са профилом који садржи коловоз од 7m, једностране тротоаре од
2m, односно 3m и једностране банкине од 1m према стубовима моста "Газела". Приликом
реализације поменутих саобраћајница и других саобраћајних садржаја потребно је извршити
прописану заштиту стубова моста "Газела".
У нивелационом погледу предложено решење саобраћајница прилагођено је постојећем стању на
терену на потезима који пролазе поред објеката који се Планом задржавају уз улице Карађорђеву,
Савску и Булевар Војводе Мишића. Нове саобраћајнице се са једне стране прилагођавају
нивелацији постојеће саобраћајне мреже у коју се укључују и са друге стране планираним котама
одбране од поплава (горња кота обалоутврде).
Нивелационе коте у одговарајућим графичким прилозима су дате оријентационо и могу се
преиспитати и кориговати кроз израду техничке документације.
У зони Савамале, улице Мостарска, Зворничка, Травничка и делови улица Браће Крсмановић и
Хаџи Николе Живковића, планиране су као колско - пешачке улице. "
p.s.izvinjavam se na opširnijem postu,bolje je da imamo ovde u dokumentaciji nego da se stalno vraćamo na nacrt plana.