Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Upravo to i jeste razlog zbog kojeg mnogi veći projekti (mimo BNV) o kojima se godinama priča kao aktuelnim i samo što nisu, stoje u mestu. Ove godine u BNV nije započeta izgradnja ni jedne nove zgrade a najavljeno je 8. Priča se da imaju veliki broj neprodatih stanova u već izgrađenim, kao i zgradama u Savskoj čija gradnja se prolongira jer nemaju dovoljno kupaca a trebalo je odavno da budu već useljene. Nekome nije u interesu da cena kvadrata padne a ima mogućnosti da blokira masovniju izgradnju koja bi vodila ka tome.

Isto se pričalo i za Belvil... Bila je priča da je Mišković blokirao svu izgradnju u Beogradu dok ne rasproda ceo belvil... Ustvari, investitori su bili delimično stali sa gradnjom, jer je počela ekonomska kriza. Posle toga se nešto malo izgradilo, ali i cene su drastično pale tamo 2013, 2014.

Ne bih se složio da projekti generalno stoje, samo na NBG se gradi nekoliko: The One, Bell Mondo, Soul, Garden... Ako neki od tih stane, znači da je neki veći problem na strani tražnje.

Mogu da zamislim da u BnV imaju solidno neprodatih stanova. Puno se izgradilo, ali valjda su to i planirali - da neće u pretprodaji prodati tolike stanove.
 
Ех, ноћу и из авиона леп је и Никшић.
Ovakav odgovor implicira da je danju ruzno a to nije slucaj. To su prevazidjeni koncepti pljuvacine po svemu jer je nase, pa jos od ove vlasti, sto znaci da nista ne valja.
Beograd je pre Bnv bio cadjava ruina, nije bilo 3 ulice da vrede i da te nije sramota da nekoga tu provedes. Setite se samo Savske i savskog trga, ono je bilo jezivo. Bnv je dao toliku vrednost Beogradu da je trka izmedju regionalnih prestonica zavrsena. Game over, igrica je zavrsena. Ta trka je do nedavno bila jako aktuelna i mnogima je Zagreb bio bolji i prosperitetniji grad od Beograda. Danas na ssc temi Zagreba duva promaja, prate par manjih projekata. Pritom, Bnv je tek na nekih 20-30 % izgradjenosti, kada se prosiri na sajam, kada bude setaliste do Ade, kada se zavrse svi projekti, zgrade, prenamene i rekonstrukcije objekata u muzeje, operu i druge vrste ponude to ce biti ludilo. To ce biti vracanje Beogradu titule neprikoslovenog lidera ovog dela evrope sa kojim nema nikakvih poredjenja jer je klasa iznad. Ostaje jos metro da upotpuni tu pricu ali radi se nesto i po tom pitanju i mislim da ce nepodnosljive guzve uciniti da i ta prica postane stvarnost.
To je onda to, metro, grad spusten na obalu, luksuzni deo uz reku kao novi standard urbanog zivota i centar balkana, nacionalni stadion, novi sajam, nove stanice itd. Posle ostaje da se na to nadovezuje urbanizacija nbg dela obale, marina Dorcol, luka Beograd, da se resi selo preko puta Bnv...ali to ce verovatno da saceka sledecu generaciju, treba i ona da uziva u gradnji.

Ne znam za vas ali ja uzivam trenutno kao dete u fabrici cokolade. Na ssc sam 16 godina, most na Adi je prvi projekat koji sam pratio sa ovoliko entuzijazma a tada je bilo to i nista vise. Sada je mnogo projekata, za entuzijaste je ovo kao neki san koji postaje java, bar ja tako to dozivljavam.
 
БнВ је уназадио естетику Београда која је била оронула. Добили смо неприродну безличну композицију на кључној локацији.
 
Ovakav odgovor implicira da je danju ruzno a to nije slucaj. To su prevazidjeni koncepti pljuvacine po svemu jer je nase, pa jos od ove vlasti, sto znaci da nista ne valja.
Beograd je pre Bnv bio cadjava ruina, nije bilo 3 ulice da vrede i da te nije sramota da nekoga tu provedes. Setite se samo Savske i savskog trga, ono je bilo jezivo. Bnv je dao toliku vrednost Beogradu da je trka izmedju regionalnih prestonica zavrsena. Game over, igrica je zavrsena. Ta trka je do nedavno bila jako aktuelna i mnogima je Zagreb bio bolji i prosperitetniji grad od Beograda. Danas na ssc temi Zagreba duva promaja, prate par manjih projekata. Pritom, Bnv je tek na nekih 20-30 % izgradjenosti, kada se prosiri na sajam, kada bude setaliste do Ade, kada se zavrse svi projekti, zgrade, prenamene i rekonstrukcije objekata u muzeje, operu i druge vrste ponude to ce biti ludilo. To ce biti vracanje Beogradu titule neprikoslovenog lidera ovog dela evrope sa kojim nema nikakvih poredjenja jer je klasa iznad. Ostaje jos metro da upotpuni tu pricu ali radi se nesto i po tom pitanju i mislim da ce nepodnosljive guzve uciniti da i ta prica postane stvarnost.
To je onda to, metro, grad spusten na obalu, luksuzni deo uz reku kao novi standard urbanog zivota i centar balkana, nacionalni stadion, novi sajam, nove stanice itd. Posle ostaje da se na to nadovezuje urbanizacija nbg dela obale, marina Dorcol, luka Beograd, da se resi selo preko puta Bnv...ali to ce verovatno da saceka sledecu generaciju, treba i ona da uziva u gradnji.

Ne znam za vas ali ja uzivam trenutno kao dete u fabrici cokolade. Na ssc sam 16 godina, most na Adi je prvi projekat koji sam pratio sa ovoliko entuzijazma a tada je bilo to i nista vise. Sada je mnogo projekata, za entuzijaste je ovo kao neki san koji postaje java, bar ja tako to dozivljavam.

Jos kada tome dodas veliki akvarijum, prirodnjacki muzej i filharmoniju koji ce biti preko puta BNV, EXPO (zajedno sa zabavnim i vodenim parkom, stalnim cirkusom, delfinarijumom...) jasno je da u sirem regionu nece biti konkurencije. Da je bilo malo vise pameti da se napravi bar za nijansu lepsa arhitektura, da ne bude sifonjera, da je ubacena jos neka staklena zgrada, Beograd ne bi imao konkurenciju u Evropi. Ovako je propustena ta prilika.
 
Jos kada tome dodas veliki akvarijum, prirodnjacki muzej i filharmoniju koji ce biti preko puta BNV, EXPO (zajedno sa zabavnim i vodenim parkom, stalnim cirkusom, delfinarijumom...) jasno je da u sirem regionu nece biti konkurencije. Da je bilo malo vise pameti da se napravi bar za nijansu lepsa arhitektura, da ne bude sifonjera, da je ubacena jos neka staklena zgrada, Beograd ne bi imao konkurenciju u Evropi. Ovako je propustena ta prilika.
Da, steta je sto arhitektura nije dinamicnija sa jos nekom staklenom kulom.
 
Upravo to i jeste razlog zbog kojeg mnogi veći projekti (mimo BNV) o kojima se godinama priča kao aktuelnim i samo što nisu, stoje u mestu. Ove godine u BNV nije započeta izgradnja ni jedne nove zgrade a najavljeno je 8. Priča se da imaju veliki broj neprodatih stanova u već izgrađenim, kao i zgradama u Savskoj čija gradnja se prolongira jer nemaju dovoljno kupaca a trebalo je odavno da budu već useljene. Nekome nije u interesu da cena kvadrata padne a ima mogućnosti da blokira masovniju izgradnju koja bi vodila ka tome.
Započeli su zgradu Viktorija kod mosta, od skoro i zgrade Nota i Rima i do njih neku poslovnu ka Gazeli kopaju se temelji...
 
Jos kada tome dodas veliki akvarijum, prirodnjacki muzej i filharmoniju koji ce biti preko puta BNV, EXPO (zajedno sa zabavnim i vodenim parkom, stalnim cirkusom, delfinarijumom...) jasno je da u sirem regionu nece biti konkurencije. Da je bilo malo vise pameti da se napravi bar za nijansu lepsa arhitektura, da ne bude sifonjera, da je ubacena jos neka staklena zgrada, Beograd ne bi imao konkurenciju u Evropi. Ovako je propustena ta prilika.
Па да. Када још уништимо једини парк на Новом Београду, онда ће Београд на води још више вредети. Трудила се ова власт активно да уништи Стари град. Сад ће прећи и на НБГ…А када све уништимо онда ћемо полако припајати делове Београду на води.
 
Ovakav odgovor implicira da je danju ruzno a to nije slucaj. To su prevazidjeni koncepti pljuvacine po svemu jer je nase, pa jos od ove vlasti, sto znaci da nista ne valja.
Ко критикује Београд на води он пљује по свему што је наше?
Beograd je pre Bnv bio cadjava ruina, nije bilo 3 ulice da vrede i da te nije sramota da nekoga tu provedes.
И да ли се нешто ту променило? Колико људи иде у улице у БНВ да пета, а да не рачунамо сам кеј?

Setite se samo Savske i savskog trga, ono je bilo jezivo. Bnv je dao toliku vrednost Beogradu da je trka izmedju regionalnih prestonica zavrsena. Game over, igrica je zavrsena. Ta trka je do nedavno bila jako aktuelna i mnogima je Zagreb bio bolji i prosperitetniji grad od Beograda.
Он је свакако просперитетнији. Плате су дупло веће него у Београду. Превоз неупоредиво боље функционише. Град је чистији. Рупа на путу скоро да нема. Дивље градње у последњих 50 година такође нема. И даље су сачуване таванице са косим кровом.


Danas na ssc temi Zagreba duva promaja, prate par manjih projekata. Pritom, Bnv je tek na nekih 20-30 % izgradjenosti, kada se prosiri na sajam, kada bude setaliste do Ade, kada se zavrse svi projekti, zgrade, prenamene i rekonstrukcije objekata u muzeje, operu i druge vrste ponude to ce biti ludilo. To ce biti vracanje Beogradu titule neprikoslovenog lidera ovog dela evrope sa kojim nema nikakvih poredjenja jer je klasa iznad. Ostaje jos metro da upotpuni tu pricu ali radi se nesto i po tom pitanju i mislim da ce nepodnosljive guzve uciniti da i ta prica postane stvarnost.
Ово није могао човел да напише. Ово је онај софтвер генератор СНС постова.


To je onda to, metro, grad spusten na obalu, luksuzni deo uz reku kao novi standard urbanog zivota i centar balkana, nacionalni stadion, novi sajam, nove stanice itd. Posle ostaje da se na to nadovezuje urbanizacija nbg dela obale, marina Dorcol, luka Beograd, da se resi selo preko puta Bnv...ali to ce verovatno da saceka sledecu generaciju, treba i ona da uziva u gradnji.

Ne znam za vas ali ja uzivam trenutno kao dete u fabrici cokolade. Na ssc sam 16 godina, most na Adi je prvi projekat koji sam pratio sa ovoliko entuzijazma a tada je bilo to i nista vise. Sada je mnogo projekata, za entuzijaste je ovo kao neki san koji postaje java, bar ja tako to dozivljavam.
А који је сада инфраструктурни пројекат. Тада је био Мост на Ади, Пупинов мост, и реконструкција Панчевца и Газеле. Чак и бехатон тада постављен је читав и дан данас, док се овима распадају улице после две године. Калдрму коју су стављали 3 године сада заливају асфалтом. Ниједан инфраструктурни пројекат није покренут….
 
Previse ostrasceno gledas na stvari. Ne postoji nesto poput "ova vlast je htela da unisti stari grad". To je isto kao kad navijaci Partizana kazu "Vucic hoce da ugasi Partizan u kosarci" pa se drugi dan probude kao jedan od pretendenata za F4 evrolige.
Zagreb jeste cistiji ali oni se zale na mnoge stvari. Uostalom otidji na njihovu temu na ssc, ne moram da prepricavam. Dovoljno je reci da oni iako vrhunska reprezentacija u fudbalu i iako Maksimir posle zemljotresa ne moze da prima ljude na neke tribine i dalje nemaju ozbiljan projekat novog stadiona.
U pravu si da niko ne zalazi u unutrasnjost Bnv ali sama promenada je dovoljno duga da uz setnju sa Kalemegdana do kraja i nazad uz pice u nekoj basti moze da se provede dugo vremena.
Sto se tice infrastrukture pa upravo se rusi stari most i pravi novi. Zavrsen prokop, da ne pricam na nivou drzave sta se pravi od puteva i pruga. Nema razloga za toliku ostrascenost.
 
Dovoljno je reci da oni iako vrhunska reprezentacija u fudbalu i iako Maksimir posle zemljotresa ne moze da prima ljude na neke tribine i dalje nemaju ozbiljan projekat novog stadiona.
Шта ти више треба као доказ да су озбиљнија држава...

Sto se tice infrastrukture pa upravo se rusi stari most i pravi novi.
А што није направљен нови поред, па када се заврши онда демонтирамо стари? Претпостављам да не живиш у Београду чим пишеш на тај начин.

Zavrsen prokop, da ne pricam na nivou drzave sta se pravi od puteva i pruga. Nema razloga za toliku ostrascenost.
Прави се једна пруга Београд-Суботица и то је то. Остале пруге нису пипнуте 40 година. Прокоп је потпуни промашај па сада морају да праве далеко већу станицу на Новом Београду. Исто ће бити и са аутобуском, само ће сада морати да праве нову јужну. Бг воз је са овим интервалом обесмишљен.
 
@woona
Београд је постојао и пре Бнв, такође је био подједнако посебан и пре Бнв.
Без икаквог умањења значаја нечије улице... али било која улица у историјском центру града је и значајнија и препознатљивија у поређењу са било којом улицом у Бнв.
Људи користе променаду, али такво шеталиште је могло да постоји и без таквог насеља, а уосталом шеталиште је и постојало пре Бнв, а да су само уклоњени бродови опет би било посећено ( што не значи да није требало направити уређено шеталиште, и да није требало смислено уредити простор Савског амфитеатра), то такође важи за цео потез од Бранковог моста до Аде.
Музеје и оперу покушавају да уселе у ненаменске објекте, а при томе имају намеру да поруше симбол града- Сајам, али то се неће догодити, уз помоћ Божију.
Аутобуска станица која је отворена нема неке од основних услова за функционисање, у складу са бројем људи који исту користе.
Нова железничка станица није завршена, а и оно што је завршено се јако слабо одржава.
Нови мост се уклања у моменту када је саобраћај доведен до ивице колапса због непланских радова, проширења и кружних токова, као и због деценијског неулагања у приоритете.
Толико тога се у Србији гради, али је исто тако доста тога подложно критици, а исто тако се доста тога одржава веома слабо.

Београд је увек имао значај за Балкан, такође, увек је био регионални центар, и биће.

@vranac Загреб и Београд су подједнако чисти, ниво одржавања је исти и у једном и у другом граду.
 
IMG_5916.jpeg
 
Прокоп је потпуни промашај па сада морају да праве далеко већу станицу на Новом Београду. Исто ће бити и са аутобуском, само ће сада морати да праве нову јужну. Бг воз је са овим интервалом обесмишљен.

Prokop je zamišljen i započet još u SFRJ... Puno toga je urađeno na Prokop-u i u pitanju je objekat kakav Srbija prethodnih decnija nije jednostavno bila u stanju da kompletira.
Stanica NBG je planirana paralelno, jer trenutno zapravo i ne postoji prava stanica sa ove strane mosta. Prokop ne isključuje stanicu NBG i potrebne su i jedna i druga.

А што није направљен нови поред, па када се заврши онда демонтирамо стари? Претпостављам да не живиш у Београду чим пишеш на тај начин.

Gde tačno?

Dovoljno je reci da oni iako vrhunska reprezentacija u fudbalu i iako Maksimir posle zemljotresa ne moze da prima ljude na neke tribine i dalje nemaju ozbiljan projekat novog stadiona.

Ako je to krieterijum, neka im bude :)

PS: Nije sve tako crno. Chill.
 
Poslednja izmena:
Ствари везано за БНВ за које сматрам да су позитивне:
- Реурбанизација
(Објективно, тај део града био је један од најнеугледнијих ако не и најнеугледнији део у ширем центру ако не и у читавом граду)
- Променада
(Неспорно позитивна ствар)
- Утицај на непосредну околину и град
(Обалоутврда, уклањање бродова и сплавова, фасаде у Карађорђевој...
Да ли је град то могао да уради и без БНВ - могао је
Да ли би град то и урадио без БНВ - тешко)

Ствари везано за БНВ за које сматрам да су негативне
- Начин на који је реурбанизација спроведена
(Лекс специјалис и све што иде уз то)
- Спратност већине објеката при чему не мислим на Кулу Београд.
- По мом мишљењу веома дискутабилна архитектура готово свих објеката

Ствари везано за БНВ према којима имам амбивалентан став

- Недостатак објеката јавне намене
(Тренутно постоји само тржни центар, како ће бити у будућности и како ће на крају све то изгледати видећемо)
- Измештање БАС-а и ЖС.
(Иако је то урађено у склопу пројекта БНВ измештање је планирано неколико деценија раније.
Постоје јаки аргументи и за и против али чињеница је да је то планирано много пре БНВ)
 
Poslednja izmena:
Haha, ovo je za sada najbolji argument za koji sam čuo. Kao da je ostatak grada Pariz, pa ga Bg na vodi ruži. Naružio nam je Beograd na vodi Mirjevo i Kalidjericu, pa su se svi smorili….:))
Ово је стварно добро и духовито речено. Потпуно се слажем. Као да имамо огромно, уређено, стилски уједначено градско језгро, па га БНВ квари. Нажалост, имамо 70 посто града које не личи ни на шта ни у погледу архитектуре, а камоли у погледу одржаваности. Такође, имамо и један део града који би могао да изгледа солидно ако се уради барем хиљаду фасада и још много тога како би дошао на неки средње-европски просек. Многи се понашају као да смо на неком високом нивоу па се бавимо истанчаном естетиком, визурама и осталим нијансама. Ми се нажалост налазимо у фази развоја када је све што је уређено, чисто и не превише ружно и више него добродошло. Слажем се и са претходним коментаром да је естетика великог броја зграда у БНВ веома упитне лепоте (Виста, Аква и остало...). Делује ми, да се квалитет ипак постепено подиже. Такође, слажем се да фали садржај, али мислим да ће пар музеја, Ложионица, пијаца и остало дати један нови садржај и додатно учинити овај простор атрактивним.
 
Ми се нажалост налазимо у фази развоја када је све што је уређено, чисто и не превише ружно и више него добродошло.
Ми се налазимо у фази деструкције а не у фази развоја,

Слажем се и са претходним коментаром да је естетика великог броја зграда у БНВ веома упитне лепоте (Виста, Аква и остало...). Делује ми, да се квалитет ипак постепено подиже.

Естетика је заправо и мањи проблем БНВ. Много је већи проблем што је он потпуни урбанистички промашај. Отворени блокови у зони затворених блокова. Грађен уз потпуно игнорисање своје околине. Булевари од 6 трака који се уливају у улице од две траке.

Такође, слажем се да фали садржај, али мислим да ће пар музеја, Ложионица, пијаца и остало дати један нови садржај и додатно учинити овај простор атрактивним.
Ложионица ће посебно дати. Само још да смислимо чему служи.
 
Bokte koji KPI ...hit rate i no. of clicks je na ZG SCC manji od našeg. Bravo Beobuild forum pravi ste forumski tigrovi.
 
Ми се налазимо у фази деструкције а не у фази развоја,



Естетика је заправо и мањи проблем БНВ. Много је већи проблем што је он потпуни урбанистички промашај. Отворени блокови у зони затворених блокова. Грађен уз потпуно игнорисање своје околине. Булевари од 6 трака који се уливају у улице од две траке.


Ложионица ће посебно дати. Само још да смислимо чему служи.
Па добро, свако има неки свој угао гледања. Нити ћу променити своје мишљење, нити мислим да ћу ја променити туђе.
Свакако мислим да ће Ложионица, Водоторањ и плато бити једно од најлепших делова града.
Што се тиче развоја и деструкције, и поред свих мањкавости мислим да се ипак налазимо у периоду развоја. Он би могао бити и већи да је мање корупције, да су квалитетнији људи, кадрови и остало.
Што се урбанизма тиче, нисам стручњак, али памтим тај део града некад и сада и једноставно је неупоредиво, наравно у позитивном смислу.
 
Водоторањ и ложионица су обесмишљени са тзв. Анексом ложионице.

Ljudi toliko kukaju na Beograd na vodi a on zauzima samo 0.49% povrsine Beograda. Zasto je problem da se na 0.49% povrsine uradi nesto malo drugacije?! Kao da je ostatak grada Pariz pa ovo sada lose.
Проблем је што је та локација била последњи "чист" простор за прелазак Саве.
Проблем је што је улична матрица неприродна.
Проблем је што су измењене транспортне функције града које смо имали на Савском тргу.
Проблем је што имамо насеље које стилски не уклапа у суседне посотјеће зграде, нити уз нови споменик Немањи на тргу. Изузетак је само Галерија, али она нема комуникацију са претходним објектима.
БГ није Париз, али је ово погубно по функционалност и естетику града.
 
Ljudi toliko kukaju na Beograd na vodi a on zauzima samo 0.49% povrsine Beograda. Zasto je problem da se na 0.49% povrsine uradi nesto malo drugacije?! Kao da je ostatak grada Pariz pa ovo sada lose.
Проблем је када је тих 0.49% површине буквално у највреднија површина у центру града на којој смо добили без икаквог обзира према околини пројектовано насеље.
Тих 0.49% површине града је управо уређено другачије, скоро сваки већи пројекат у граду има боље дизајнерско и архитектонско решење ( у Београду на води је пет- шест зграда за сада солидно решено, али се слажем са @срббгд90 да су почели да граде зграде боље дизајнираних екстеријера ( да су Виста и близанци имају фасаду као Терасе не би уопште било тако великог проблема који сада имамо))
Проблем је и када на тих 49% површине имамо историјску железничку станицу коју треба затворити због насеља које нема довољно јавних садржаја ( не оних које усељавају и које неко жели да усели и ненаменске објекте) и нема довољно велике јавне површине које су очекиване за такву локацију.
 
Vrh