Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Igore evo prbacu da odgovorim na tvoje pitanje.
Bilo sta da se izgradi na ociscenom prostoru Savskog amfiteatra je nesto, odnosno vise od nista.
 
Па, да се све заврши на рашчишћавању, то је ипак епохални помак за један простор који тренутно не може да буде више девастиран. Дакле, у најгорем случају, смеши нам се синдром "Митићеве рупе", тј. псеудопарк.
 
mene bi dodatno jako obradovalo ako rasciscavanje terena ukljucuje i rasciscavanje same save, tj onog groblja brodova. a sljunkare su odatle trebale da lete jos odavno, bez ili sa bnv stvarno nema potrebe da imamo skljunkare u centru grada
 
Igor":2uica7vl je napisao(la):
To je najveci benefit za sada u celoj prici i ne bih ga nikako zanemario. Cak i da nista ne bude uradjeno ostaje nam prazan prostor nadam se i uredjen makar upristojen. Sada ostaje ono pitanje da li je nista uradjeno ako se izgradi recimo kula i te dve tri zgrade dodatne ili se moze reci da je u tom slucaju ipak nesto uradjeno i da je mozda ostavljen prostor za neke korekcije vremenom itd.
spatiotecte":2uica7vl je napisao(la):
Igore evo prbacu da odgovorim na tvoje pitanje.
Bilo sta da se izgradi na ociscenom prostoru Savskog amfiteatra je nesto, odnosno vise od nista.
stf":2uica7vl je napisao(la):
Па, да се све заврши на рашчишћавању, то је ипак епохални помак за један простор који тренутно не може да буде више девастиран. Дакле, у најгорем случају, смеши нам се синдром "Митићеве рупе", тј. псеудопарк.

Od kad ja pratim Beobuild, kao stalni lajtmotiv kontraverznih projekata se ponavlja argumet da, ako ništo drugo, bar će biti uklonjeno ruglo na nekom mestu. Igor je pomenuo dve prednosti, čišćenje terena i potencijalni napredak u vidu par novih zgrada. Nažalost ovaj tip argumenta nije dobar. Koji god problem da u Beogradu postoji, vi uvek možete podići kredit i rešiti ga. To je trivijalno rešenje, to nije nešto što bi se moglo proglasiti kao sigurno dobar i koristan potez. Može biti dobro, ali i ne mora biti. Bitno je ko će to platiti, ili, ako mi plaćamo, kada je zaduživanje za njegovo rešavanje najoptimalnije. U slučaju BNVa, čišćenje SA bi bio sigurno dobar potez kad bi mi bili sigurni da će

(1) projekat BNV doneti prihod koji će pokriti troškove čišćenja i/ili
(2) da je sada najbolji trenutak za tu dobru investiciju, tj zaduživanje.

Dakle neophodni kriterijumi su dobar tajming za investiciju, a veoma poželjni izgledna zarada BNVa, a ne samo da li je nešto "u principu" korisno, ne gledajući cenu te koristi kao i optimalni tajming za oboje, i za investiciju i za pristizanje te koristi. Samo pod nabrojanim uslovima je čišćenje nekog terena u Beogradu odluka za pohvalu. Pozajmiti pare pa uraditi nešto unapred i bez analize svih mogućnosti ne znači baš ništa, jer može biti i dobro i loše, to je obično igranje na lutriji. Možda bi sada potrošene pare za neku buduću korist mogle biti još korisnije upotrebljene u OVOM trenutku? U konkretnom slučaju, uzevši u obzir našu finansijsku situaciju, potražnju za novim prostorom i trenutne izglede za blagovremenu zaradu od projekta, sama ideja da se uopšte počne sa ovim izgleda pre kao loša nego kao dobra ideja.

Što se tiče druge potencijalne prednosti, par novih zgrada, to je takođe veoma neizvesno. Kad bi master projekat bio dobar, kad bi smo bili sigurni da ove zgrade, izbor okolne infrastrukture za njih i urbanistički parametri koje će one definisati kasnije neće smetati ostvarenju konačnog, i eventualno boljeg projekta za SA, tek bi ONDA njihova gradnja mogla biti pozdravljena kao sigurni dobitak za grad, ma šta se posle desilo.

Ovako ja zaista ne vidim kako bi smo se unapred mogli opredeliti da li će početne faze projekata BNV biti štetne ili korisne. Jedino što JESTE sigurno, a to je nažalost veoma loše, jeste da se ne poštuju procedure koje su razmere i značaj projekta, iskustvo struke i elementarna logika situacije u našem društvu definisali kao neophodne. I to je, kad odstranimo politiku koja je nebitna, pravi, ili bar onaj racionalni izvor negativnih očekivanja u javnosti.
 
Sto se tice pocetka izgradnje kule,meni je citava prica sa pocetkom radova neozbiljna.Na konferenciji se prvo gosp. Abar cudio pocetkom radova na kuli,zatim lokacija kule tipa pomericemo kulu ako bude bilo problema sa tokom Save itd. Pre pocetka svih radova treba uraditi kompletnu obaloutvrdu za ceo SA oko 4km.Znaci idejna resenja,projekat i izgradnja cele obaloutvrde i to za svega 7 meseci,totalno nerealno. Zatim pitanje podzemnih voda,setite se samo podzemnih voda u zgradi zadruge,potrebna je detaljna analiza i resenja,pogotovo sto se planira izgradnja 40.000 podzemnih parking mesta?

Veoma bitan element je i zakup celog SA na kome insistira arapski investitor.Postoji razliciti modaliteti zakupa od realne cene zemljista od 450 miliona evra do davanja u zakup bez nadoknade uz saglasnost vlade,nadam se da ce se ova zadnja solucija u svakom slucaju izbeci.Posto citavo zemljiste ide arapskom investitoru,postavlja se pitanje sta ce biti sa zemljistem ako se izgradi samo deo SA? O tome se mora razmisljati tokom sklapanja ugovora.

U svakom slucaju ocekujem da ce poceti radovi na prvoj podfazi prve faze, doduse kasnije od planiranog , sto je u svakom slucaju napredak u odnosu na krs koji tamo imamo trenutno.
 
Zuma Od kad ja pratim Beobuild je napisao(la):
Pitanje kredita koji si naveo me je podstaklo na razmisljanje,da li buduci arapski investitor moze dati hipoteku na ceo SA kad dobije zemljiste i dobiti kredit za recimo prvu fazu izgradnje?
 
A što ne bi mogao? I zašto da ne da? Pa tako se radi u modernom svetu: dobiješ besplatno zemljište i onda ga založiš kao garanciju za kredit od koga gradiš zgrade. Što i mi to sami ne bi mogli da uradimo? Zato što smo retardirani.
 
Зашто нигде на макетама а можда ни у плановима није показано куда ће трамвај да прође? Зар се одустаје од трамваја кроз Савску, Карађорђеву и околне улице? Како ће прећи на Нови Београд?
 
Ne odustaje se od tramvaja. Naprotiv, predviđeno je širenje tramvajske mreže i to kroz novi bulevar u Savskom amfiteatru. Ipak, treba imati u vidu da od saobraćajnica u ovoj prvoj A fazi izgradnje planiraju samo produžetak Višegradske ulice do prvih novih objekata. Nove tramvajske rute dolaze tek kasnije (naravno, ako ikada bude nešto od ovog "Navodnog Beograda"). Više detalja bi valjda trebalo da ponudi taj Plan detaljne regulacije koji bi trebalo da nam bude predstavljen na jesen.

Zanimljivo je da je i projekat za Luku Beograd takođe predviđao širenje tramvajske mreže kroz Dunavsku ulicu.
 
Da li ce se jos nesto od infrastrukture raditi u prvoj podfazi izgradnje osim produzetka Visegradske ?
 
Zar nije uz pompu bilo najavljeno da će ove nedelje početi rušenje prvih objekata, šta bi sa time?
 
Bivis":1ospksnv je napisao(la):
Zar nije uz pompu bilo najavljeno da će ove nedelje početi rušenje prvih objekata, šta bi sa time?

To im je bila najava - najave :laugh:
 
Gledam nešto Gazelu od Save do Mostara. Prostor ispod auto-puta, Koliko tu ima dužnih metara, koliko kvadrata? Tu bi mogla garaža barem na tri sprata. Koliko bi tu moglo parking mesta?
 
milos.tro":1gapbz7m je napisao(la):
Zatim pitanje podzemnih voda,setite se samo podzemnih voda u zgradi zadruge,potrebna je detaljna analiza i resenja,pogotovo sto se planira izgradnja 40.000 podzemnih parking mesta?

Koliko sam ja skapirao parkinzi ce biti nadzemni. Tj istureni aneksi zgrada u prvih nekoliko spratova ce biti parkinzi.
 
Bivis":2whdbk3l je napisao(la):
Zar nije uz pompu bilo najavljeno da će ove nedelje početi rušenje prvih objekata, šta bi sa time?

Jeste najavljeno, ali na maketi će prvo rušiti, neće tek tako bez analize da ruše, nisu oni neki šarlatani. :kafa:
 
vranac":zkieeuja je napisao(la):
milos.tro":zkieeuja je napisao(la):
Zatim pitanje podzemnih voda,setite se samo podzemnih voda u zgradi zadruge,potrebna je detaljna analiza i resenja,pogotovo sto se planira izgradnja 40.000 podzemnih parking mesta?

Koliko sam ja skapirao parkinzi ce biti nadzemni. Tj istureni aneksi zgrada u prvih nekoliko spratova ce biti parkinzi.

Pre neki dan je gosp.Vesic gostovao na tv-u i rekao da uopšte neće biti nadzemnih parking mesta,sve će biti pod zemljom :?
nadam se da je omašio u priči.Gde će se parkirati ta silna vozila,turistički autobusi itd?
 
Opet me razocarase ljudi od struke clanovi ovog foruma!
Kao prvo vidim da su svi "legli na rudu" Vucicevog "Beograda na vodi".
Iz tog prvog proizilazi i drugo a to je izostanak bilo kakvog komentara na preneseni intervju Kovacevica. Ocekivao sam bar, na ovom forumu, podrsku strucnjaka onome o cemu je govorio Kovacevic.
Zuma svaka cast za svaki post, ovaj Kovacevic kao da je prepisivao sa tvojih postova na ovom forumu!
 
Primetio sam :)

Čovek je precizno nabrojao desetine stvari o kojima pišem već ni sam ne znam koliko dugo. Od primitivnog bezobrazluka ovolike gradnje tik pored Kalemegdana, investitorskog urbanizma, vraćanja ljudi na obale reka, Terazijskog grebena koji bi, uz odvovarajuće slobodne vidike, jednu grupu ljudi trebalo da vodi niz jednu njegovu stranu, na Dunav, a drugu grupu niz stranice Savskog amfitetra do Save, njegov centralni položaj, veliki emotivni značaj vizuelnog identiteta i panorame starog Beograda, zatim organizacije javnog prostora, i još mnogo drugih stvari.

Srećom, nije ih pokupio od mene, nego je to opšte mišljenje ogromne većine stručnjaka kad pričaju privatno. Nisu svi "kupili" beskrajno glupavu, čak uvredljivo apsurdnu ideju da ćemo propasti ako odmah ne otuđimo sve najbolje lokacije centra grada, a naročito i "pod obavezno", da baš SVE one moraju da odu pre nego što se uspostavi bolja javna kontrola urbanističkih odluka (koja trenutno ne postoji UOPŠTE, ali baš ni u tragovima).
 
milos.tro":2u8u1vuq je napisao(la):
Pre neki dan je gosp.Vesic gostovao na tv-u i rekao da uopšte neće biti nadzemnih parking mesta,sve će biti pod zemljom :?
nadam se da je omašio u priči.Gde će se parkirati ta silna vozila,turistički autobusi itd?

Ovo je i posle nasipanja terena bilo deo plavnog područija Save. Podzemne garaže u više nivoa ovde neće biti baš tako jednostavne, a pogotovo ne jeftine. Imam utisak da će biti maltene kao da ih pravite u koritu reke. Pritisak podzemne vode ovako blizu reke verovatno nije bitno različit. Evo dve stare slike. Pogledajte na kolikoj površini leži voda.

http://secure.flickr.com/photos/4803855 ... 695362171/
http://secure.flickr.com/photos/4803855 ... 695996360/
 
@Rasho62
Kovacevic je napisao vrlo istinite stvari o Savskom amfiteatru. Za dosta cinjenica je ubo pravo u centar.
 
Камо лепе среће да ми имамо инвеститорски урбанизам. И Задруга је последица инвеститорског урбанизма, пола Старог Града, пола Дорћола, онај породични Врачар којег више нема...

Оног трнутка када будемо имали јаке домаће ивеститоре имаћемо и урбанистички напредак Београда.
 
Da, ali to ne znaci da ne trebas dici svoj glas protiv necega sto to nije!
 
Vrh