StariPosmatrač
Higher intermediate
- Učlanjen(a)
- 19.09.2018.
- Poruke
- 1.510
- Pohvaljen
- 3.029
Očigledno šeta gospođinog ljubimca
Stiže Ed ŠiranAman, ne dolazi nam niko, prestanite sa zamenom teza. Kucajte top 100 muzicara koji su najvise strimovani na Spotifaju i niko ne dolazi u Srbiji. Nemamo ni Tejlor Svift, ni Arijanu Grande, ni Eda Sirana, ni Herija Stajlsa, a nemamo ni Drejka, Bed Banija, Vikenda, a sa druge strane ni Springstina, U2, Makartnija, Metaliku... Nemamo nista.
E, to je A lista, onda da se krene sa B listom, nemamo ni to.
I u velikim gradovima kao što su Pariz, Milano itd lokalne samouprave subvencionišu dolazak velikih zvezda kao što je Weekend bio prošle godine i na taj način podižu posetu gradu kao i priliv novca, jer su ljudi spremni da predju pola Evrope da bi dosli na te koncerte.PDV jeste jedan od problema, ali ne toliki. Jednostavno, koncertna industrija je postala skupa zabava. Kada u USA, zahvaljujući derikožnom algoritmu Ticketmastera, karte za Tejlor Svift ili Brusa Springstina dostižu cenu pristojnog automobila, jasno je da o organizaciji koncerata u egzotičnoj, siromašnoj evropskoj državi poput Srbije, globalnim promoterima nisu na vrhu liste prioriteta.
Desiće se i dalje da neko uleti, poput sada Eda Širana ili Ramštajna. Pritom "otuđenog brata čarobnjačke porodice Vizli" dovodi jak ruski promoter (Honeycomb) koji se usled rata koji se ratom ne sme zvati, dislocirao u Beograd. Eto neke nade, jerbo su braća sa Istoka donela i "know how", a i publiku koja platežno može da isprati velike turneje.
Naravno, nisu za sve krive globalne okolnosti (znate ono: "inflacija je uvezena"). Postoje stvari koje mogu da se poboljšaju. Prvo da se za koncertnu opremu i instrumente ne rade carinski papiri. Zatim da grad dobije adekvatne koncertne prostore. Koncert na Ušću deluje kao "laća", ali je logistički pakao. Koncert na Tašu je tek poslastica. Iako je stadion lepo sređen, zbog propisa o dozvoljenom nivou buke, svaki izvođač koncerta u startu mora da uračuna i kaznu za prekomernu buku od koncerta (kažu nemoguće je da bude ispod dozvoljenog nivoa, a da to nije npr. hor "Kolibri").
Za zatvorene koncerte Arena jeste dobra, ali sada je kalendar baš zgusnut zbog basketa, a i ne može svako da ima 15.000 - 20.000 ljudi na svirci. Stoga nedostaju jedan dobar, pravi koncertni prostor, veći od Doma omladine, a manji od Arene. Kapaciteta npr. negde oko 2.000 - 4.000 ljudi. Taj kapacitet će imati Sava centar, ali ne može baš svaki koncert u Plavu dvoranu, zar ne!? Bečki Gasometar je npr. baš dobar primer kako se to radi.
Eto, ako je BGHO mogao nečemu da doprinese, to je mogao da bude neki adekvatan prostor za "nesedeće" koncerte. Umesto toga, imaćemo jednu dvoranu u Ložionici koja je manja od Amerikane u DOB-u. Dakle, nikakav "upgrade" u odnosu na sadašnje stanje.
Postoji: Hala Pionir. Nekada su se pravili sjajni koncerti tamo.PDV jeste jedan od problema, ali ne toliki. Jednostavno, koncertna industrija je postala skupa zabava. Kada u USA, zahvaljujući derikožnom algoritmu Ticketmastera, karte za Tejlor Svift ili Brusa Springstina dostižu cenu pristojnog automobila, jasno je da o organizaciji koncerata u egzotičnoj, siromašnoj evropskoj državi poput Srbije, globalnim promoterima nisu na vrhu liste prioriteta.
Desiće se i dalje da neko uleti, poput sada Eda Širana ili Ramštajna. Pritom "otuđenog brata čarobnjačke porodice Vizli" dovodi jak ruski promoter (Honeycomb) koji se usled rata koji se ratom ne sme zvati, dislocirao u Beograd. Eto neke nade, jerbo su braća sa Istoka donela i "know how", a i publiku koja platežno može da isprati velike turneje.
Naravno, nisu za sve krive globalne okolnosti (znate ono: "inflacija je uvezena"). Postoje stvari koje mogu da se poboljšaju. Prvo da se za koncertnu opremu i instrumente ne rade carinski papiri. Zatim da grad dobije adekvatne koncertne prostore. Koncert na Ušću deluje kao "laća", ali je logistički pakao. Koncert na Tašu je tek poslastica. Iako je stadion lepo sređen, zbog propisa o dozvoljenom nivou buke, svaki izvođač koncerta u startu mora da uračuna i kaznu za prekomernu buku od koncerta (kažu nemoguće je da bude ispod dozvoljenog nivoa, a da to nije npr. hor "Kolibri").
Za zatvorene koncerte Arena jeste dobra, ali sada je kalendar baš zgusnut zbog basketa, a i ne može svako da ima 15.000 - 20.000 ljudi na svirci. Stoga nedostaju jedan dobar, pravi koncertni prostor, veći od Doma omladine, a manji od Arene. Kapaciteta npr. negde oko 2.000 - 4.000 ljudi. Taj kapacitet će imati Sava centar, ali ne može baš svaki koncert u Plavu dvoranu, zar ne!? Bečki Gasometar je npr. baš dobar primer kako se to radi.
Eto, ako je BGHO mogao nečemu da doprinese, to je mogao da bude neki adekvatan prostor za "nesedeće" koncerte. Umesto toga, imaćemo jednu dvoranu u Ložionici koja je manja od Amerikane u DOB-u. Dakle, nikakav "upgrade" u odnosu na sadašnje stanje.
Radio je to Dragan Đilas kada je subvencionisao Madonu.I u velikim gradovima kao što su Pariz, Milano itd lokalne samouprave subvencionišu dolazak velikih zvezda kao što je Weekend bio prošle godine i na taj način podižu posetu gradu kao i priliv novca, jer su ljudi spremni da predju pola Evrope da bi dosli na te koncerte.