ProžetVrlinom
Higher intermediate
- Učlanjen(a)
- 11.10.2021.
- Poruke
- 568
- Pohvaljen
- 2.742
Današnja "Politika"
Sent from my SM-S906B using Tapatalk
Sent from my SM-S906B using Tapatalk
Слива се у џепове "инвеститора" и политичке булументе која се иза њих крије, станари пребијене паре од тога не виде а плаћају комуналне услуге дупло да се та иста булемента случајно не би одрекла дела пара које може да отмеŠto je najironičnije dobar deo poreza koji mi plaćamo se direktno ili indirektno sliva upravo u Bnv
Ja samo ne vidim da je "zemlja u krizi". Kakvoj krizi mi na putanji za Mesec a ti pricas o krizi, kriza je samo ili u glavama ovih sto su emigrirali iz Srbije (pa podsvesno opravdavaju sebe kao tamo je sve lose) ili kod mrzovoljnih koji opradavaju svoj licni neuspeh pa kazu 'ma sve je lose' a realnost skroz drugacija.
Па каже...
Ili neki zapadnjak koji plati za turu razgledanja commie blokova u nekoj eks komunističkoj državi. A BnV će takav biti za desetak godina, dobrano ispatiniranih fasada zubom vremena.
Kakav si ti spin doktor! Prosto obožavam kada neko tako manipulativno raspolaže tuđim rečima.Znaci tacno je ovo sto nas predsednik kaze, to sto je on izgradio, ovi posle njega nece moci cak ni da okrece. Vidim, sam priznajes da ne planirate da krecite fasade kad nekad dodjete na vlast.
Španski zid.Ne bih da izgleda da mračim, ali da li su ove linije po beloj fasadi Metropolitana neka šara ili reljef, ili mesta potencijalnog pucanja i otpadanja fasade u bliskoj budućnosti?
Pogledajte prilog 152120
Ne mogu da verujem da živim među ovakvim ljudima sa ovakvim mentalnim sklopom koji je u stanju da podrži ovu vlast.Znaci tacno je ovo sto nas predsednik kaze, to sto je on izgradio, ovi posle njega nece moci cak ni da okrece. Vidim, sam priznajes da ne planirate da krecite fasade kad nekad dodjete na vlast.
Meni više nije bitno ni ko podržava koju vlast jer sam zbog BnV toliko spustio svoje moralne standarde da mi nije bitno ni ko će tamo da živi, makar poklanjali svojim podobnim članovima gajbe i nikog više ne pustili tamo. Bitno mi je što je more onih koji brane ovu ružnoću i šifonjere, kojima je normalno 20+ spratova odmah do reke u gradu koji je pun grebena i brda, kojima je ok što je ekipa toliko bahata da prodaje fuš pod kategorijom luks, kojima je super ovakva ulična mreža po fazonu kako mali Perica zamišlja urbanizam.Ne mogu da verujem da živim među ovakvim ljudima sa ovakvim mentalnim sklopom koji je u stanju da podrži ovu vlast.
RER C u Parizu jednim delom saobraća površinski uz Senu, a železnica kroz sam centar Amsterdama, i to uz priobalje. Beograd koji ne može da se meri po lepoti ta dva grada koja imaju priobalne, centralne pruge glumi neko ludilo već više od pola veka.Па каже...
- Измештање аутобуске станице на Нови Београд
- Измештање теретног саобраћаја
- Капацитети за теретни саобраћај ван града (терминал у Батајници, терминал у Макишу)
- Уклањање пруге око Калемегдана којом се превозе опасне материје
- Потпуно измештање железничког саобраћаја
Накнадно се пре годину, две сетио да је замишљао да стара железничка станица задржи функцију станице у систему градске железнице само што до сада нико није чуо одговор на питање како би се то извело.
Да пруга остане у нивоу? Неизводљиво. Бизарно је планирати и подизати "ексклузивно" насеље у центру града чију друмску везу са градом, са Савском и Булавером војводе Мишића пресеца пруга.
Плитки укоп? Делује логично али где би пруга ушла под земљу а где изашла тако да може да задржи везу са старим железничким мостом на Сави? Колико би се слободног места тим решењем заиста добило?
Пруга у плитком укопу без везе са старим железничким мостом? Нема превише смисла јер би тако потенцијална линија градске железнице повезала стару железничку станицу само са Раковицу (пругом која се сада диже да се би се Булевар Патријарха Павла некада у будућности спојио са мостом на Ади)
Има смисла али се заборавља да све ово што сте навели кошта, прилично. Кошта а да притом ни нова главна железничка станица још није завршена. Судбина старе железничке запечаћена је оног тренутка када се кренуло у изградњу новог чвора. Свиђало се то неком или не, то је чињеница. Да су се ствари осамдесетих одвијале онако како је тада планирано и станица и пруга били би одавно измештени и постојао би метро. Данас је измештена пруга, нова станица је стављена у функцију али не и завршена, метро не постоји, на њега ће се чекати још дуго година. Нема новца ни за завршетак нове станице, зато се и ишло на јавно приватно партнерство око станичне зграде, први и други колосек и комплетне приступне саобраћајнице чекаће се још неколико година а камоли да се иде на адаптацију старе станице и у изградњу естакада и тунела. Београд на води не гради Град него приватни инвеститор, интерес инвеститора је у овом случају изнад јавног интереса. Ако инвеститор каже "нећу шине, усеке и естакаде, хоћу простор за више квадрата" он то и добије.RER C u Parizu jednim delom saobraća površinski uz Senu, a železnica kroz sam centar Amsterdama, i to uz priobalje. Beograd koji ne može da se meri po lepoti ta dva grada koja imaju priobalne, centralne pruge glumi neko ludilo već više od pola veka.
Šta je starije, Bara Venecija ili Beograd na Bari Veneciji? Rekao bih da je ovaj drugi presekao prugu koja je uz skromna ulaganja mogla obezbediti kapacitetnu vezu najdaljih delova makro regiona sa najstrožim centrom grada (da, pored Pančeva i Novi Sad, Sremska Mitrovica, Valjevo, Požarevac, Palanka). Umesto cut&cover dovoljan bi bio jeftiniji usek radi lakšeg spajanja ulične mreže u odnosu na nadzemnu pruga, ali imajući u vidu iskustvo sa poplavama tu bi najbolje bilo da je stari most zamenjen novim, da su dva koloseka išla do portala tunela u Karađorđevoj na stubovima, a dva pristupna da su se odvojila u nivou do nekoliko preostalih perona stare čeone stanice. Šteta je pričinjena i celoj Čukarici koja je mogla tramvajem i autobusom dolaziti do stanice Radnička. Koliko je ukidanje bilo nepromišljen potez dovoljno govori podatak da su rasponi između stubova veći zbog starog četvorokolosečnog alajnmenta koji je mogao biti iskorišćen za izgradnju perona. Uz to ima oko 200m između tramvajske pruge i nadvožnjaka, sasvim dovoljno za ljudsku stanicu kojoj su tramvajski presedači mogli imati direktan pristup, a autobuski pešačkom pasarelom nekih 60m, uz korišćenje postopjećih liftova koji skupljaju osim paučine i štroku i grafite.
Udžbenički trafikocid u vidu railbicida sa katastrofalnim posledicama (jedno 6-8 milijardi zaduženja u rasponu od pola veka).
Da su se stvari kako treba odvijale kad je bilo pravo vreme za dugoročno razmišljanje ne bi se ni dinar potrošio na tu nedovršenu stanicu. Upravo je ceo čvor (kome nedostaje najvažniji deo obilaznice radi prevoza opasnih materija, onaj bez čijeg završetka nije smelo ni da se pomisli na zatvaranje starog čvora) koštao mnogo više od pretpostavljenih troškova unapređenog čvora, čak je po ceni nove stanice bilo moguće uložiti u umetanje nekoliko novih. I bez tog patrljka od tunela (čija bi cena bila simbolična u odnosu na uloženo u suvišan rialajnment koji se očito nekolicini krivaca nije svideo zbog krivudanja) imalo bi smisla da bar neki od tri južna kraka terminira na staroj stanici makar u slučaju poremećaja kad bi zamislili da se BG:Voz sa prihvatljivim taktom pored magistralnih pruga još i iz Makiša teleportuje kroz dvokolosečni dedinjski tunel.Има смисла али се заборавља да све ово што сте навели кошта, прилично. Кошта а да притом ни нова главна железничка станица још није завршена. Судбина старе железничке запечаћена је оног тренутка када се кренуло у изградњу новог чвора. Свиђало се то неком или не, то је чињеница. Да су се ствари осамдесетих одвијале онако како је тада планирано и станица и пруга били би одавно измештени и постојао би метро. Данас је измештена пруга, нова станица је стављена у функцију али не и завршена, метро не постоји, на њега ће се чекати још дуго година. Нема новца ни за завршетак нове станице, зато се и ишло на јавно приватно партнерство око станичне зграде, први и други колосек и комплетне приступне саобраћајнице чекаће се још неколико година а камоли да се иде на адаптацију старе станице и у изградњу естакада и тунела. Београд на води не гради Град него приватни инвеститор, интерес инвеститора је у овом случају изнад јавног интереса. Ако инвеститор каже "нећу шине, усеке и естакаде, хоћу простор за више квадрата" он то и добије.
Да, то око новог чвора изазвало је контроверзе када се о томе одлучивало, већало се сатима али сада је готово. Било је касно и 90их и 00их. Најскупљи део новог чвора, тунели и нови савски мост су до тада већ били завршени. За Град је тада постало исплативије завршити Прокоп а савски амфитеатар добро "продати" него оставити нови чвор на пола, да ради са 10% капацитета и тада кренути другим и другачијим путем. Нови чвор је требао да реши и проблем капацитета који је својевремено имала стара чеона станица и проблем топографског хендикепа старе станице, рачунало се да ће путнички железнички саобраћај расти а не опадати, ушло се у амбициозан и скуп пројекат новог чвора за милионски град и дефакто главни град тадашње државе од 20 милиона становника а не државе од једва 7 милиона где путнички железнички саобраћај често изгледа као да је ивици гашења.Da su se stvari kako treba odvijale kad je bilo pravo vreme za dugoročno razmišljanje ne bi se ni dinar potrošio na tu nedovršenu stanicu. Upravo je ceo čvor (kome nedostaje najvažniji deo obilaznice radi prevoza opasnih materija, onaj bez čijeg završetka nije smelo ni da se pomisli na zatvaranje starog čvora) koštao mnogo više od pretpostavljenih troškova unapređenog čvora, čak je po ceni nove stanice bilo moguće uložiti u umetanje nekoliko novih. I bez tog patrljka od tunela (čija bi cena bila simbolična u odnosu na uloženo u suvišan rialajnment koji se očito nekolicini krivaca nije svideo zbog krivudanja) imalo bi smisla da bar neki od tri južna kraka terminira na staroj stanici makar u slučaju poremećaja kad bi zamislili da se BG:Voz sa prihvatljivim taktom pored magistralnih pruga još i iz Makiša teleportuje kroz dvokolosečni dedinjski tunel.