Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Било би проточно. А искрено тај потез није никад био нешто бајан нити пријатан. Са друге стране Вилсонов булевар је већ одвукао транзит Савска улица-Савски мост, тако да би из Карађорђеве долазила само возила из Немањине. Није бајно али свакако боље од семафора на сто метара од кружног тока. Замислимо гужву у кружном току због чепа који прави семафор са Карађорђевом и трамвај који не може да пресече кружни ток. Аутокоманда број два.
 
A recimo da nema kružnog toka u Karađorđevoj, nego samo denivelisana saobraćajnica koja preskače Karađorđevu i Gavrila Principa (bez mogućnosti uključenja) a da se rampe za penjanje/silazak urade u rejonu sadašnjeg kružnog toka ili eventualno iz Hercegovačke?

Čini mi se da je urbanistički prihvatljivije... onaj ko iz Karađorđeve mora u tunel malo bi se provozao okolo da se popne na denivelisanu saobraćajnicu, nije sad da je to neko kruženje... jedino što nisam siguran ima li mesta za sve to tamo oko kružnog toka... ubace sve te silne rampe sa obe strane...

Največi problem denivelacije u ovom slučaju je taj prokleti tramvaj... zbog visine kontaktne mreže, denivelacija bi morala da se uradi na velikoj visini... i to bi ozbiljno nagrdilo izgled tog dela grada...
 
Ne bi morala, kao što nije morala ni na Mostarskoj petlji.

A da naši urbanisti gledaju šta ima po svetu, umesto što nekritički prepisuju doktrinarne fraze iz Zapadne Evrope - koje ni tamo niko doslovno ne primenjuje - videli bi npr. u Šangaju izuzetno uređene gradske prostore ispod vijadukta na ogromnoj visini.

Ako ništa drugo, ni na zapadu ni na istoku, niko ne pravi most preko tolikog vodotoka sa dve četvorokrake raskrsnice u nivou pred prilaznim rampama. Niti smo mi to radili na Savi, još od pre Drugog svetskog rata.
 
Ja sam za denivelisani kružni tok na NBG strani... a za Karađorđevu... ne vidim dobro rešenje bez gomile kompromisa...

Šta mislite o varijanti da tunel počne odmah nakon silaska sa mosta, recimo u zoni kružnog toka i da odatle tera dalje prema Pančevcu?

Recimo... dolazni saobraćaj preko mosta ka gradu bi jednom trakom išao u tunel a drugom trakom bi u nivou zemlje išao ja Vilsonu desno i pravo na semafor u Karađorđevoj.

Tramvaj bi sa mosta nastavio u nivou zemlje kako i sada ide...

Iz prvca Hercegovačke bi vodila rampa sa penjanjem na most, pre samog tunela....

A za kontra saobraćaj, iz tunela ka NBG bi leva traka išla na most, a desna bi se odvajala kraj Magnolije na Hercegovačku...

Valjda ima mesta da se to uklopi...
 
Па ајде Карађорђева, али Вудро Вилсон је углављен попречно пред мостом... А да је испод рампе, па да је са Карађорђевом после трокрака раскрсница - ОК све.

Овако ћемо не само мосту, него и тунелу од 100+ милиона евра, да преполовимо капацитет, на ниво 1+1 траке. Сачувај Боже и како се завршавају школе у овој земљи. Оно, само да смо школовали интелигентније људе, сад би просечна плата већ била Вучићевих 900 евра, уз сав шит у ближој и даљој прошлости.

А продужени тунел је био предвиђен у плановима из друге половине седамдесетих, са улазом негде у зони перона бивше железничке станице, повезан са новим мостом повећим рампама (за ово мислим да је већ неестетски, претеривање и разбацивање). А са овим што помињеш се, заправо, слажем... Тако некако треба.
 
Panta mi otvori oči.. bukvalno da se copy/paste rešenja Mostarske petlje primene u Karađorđevoj. Silazak na sajam_silazak u Wilsona..
Izlaz za Senjak_izlaz Karađorđeva..
Izlaz ka Savskoj_izlaz u Karađorđevu..
Pravo ka Medaku_pravo u tunel.. itd.
Tramvaj, no problemo.. :kafa:
 
Ljudi, bolje je to pod zemlju gurnuti...
Em rešiš problem tramvaja koji ide svojim putem, em ne praviš skalamerije u starom gradskom jezgru, em je cena tu negde, pretpostavljam... pa i da je malo viša, isplati se dugoročno...
 
Много једноставније је решење са аутопута код Арене. Четири рампе, кружни ток на стубовима. Трамвај се спушта испод кружног тока.
 
Realno, može na sto načina - i sa kombinacijom manje složenih površinskih raskrsnica - ali je izabrano najprostije i najneinventivnije rešenje i zaklan vo za pola kila mesa, bukvalno.

(Ako mi ko objasni prednosti estetike zakrčenih površinskih raskrsnica nad alternativama, bio bih mu neizmerno zahvalan.)
 
Možda ima vremena da se preprojektuje celi potez, ionako se mora raditi projektovanje silaska sa mosta... ako već nameravaju i taj tunel da prave, bilo bi dobro da to isprojektuju kao jedinstveno saobraćajno rešenje...

Kad malo bolje razmislim, mislim da je to i najveći problem - oni verovatno nameravaju da zamene most, ali još nije doneta odluka oko tunela i onda im se nikako ne uklapa u planove da prvo čeka drugo...

Da je doneta odluka za oboje, tj. da su pare obezbeđene, ne vidim zašto ne bi integralno isprojektovali celi taj potez i uvezali saobraćaj sa produženjem tunela do ispred mosta, čime bi otpala potreba gradnje rampi, a spasio bi se i čuveni P park ispred Ekonomskog...
 
Eво да прикажем моју замисао и цртежом. Није баш најбајнија монтажа, али верујем да ће те схватити идеју.
Црвеном су уоквирене саобраћајнице на стубовима - рампа новог Савског моста, два кружна тока на аукрштањима са Вилсоновим булеваром и са Карађорђевом, рампе ка Вилсоновом булевару и Карађорђевој, и саобраћајница на стубовима која би ишла преко парка код ЕКОФа право у тунел.
Жуто представља трамвајску пругу која би овде била у потпуности одвојена од друмског саобраћаја без икаквих укрштања, у суштини од Савског трга до кружног тока испред задруге, и преко новог моста кроз до Хајата (стање преко реке нисам графички представио али би решење било слично).

Главни правац јесте мост-тунел, али су укрштања са Вилсоновим булеваром и Карађорђевом укрштања саобраћајница једнаког приоритета па су кружне раскрснице. Улица Гаврила Принципа је намерно прескочена пошто веза са њом није значајна у широј слици и постоје попречне везе.
Трамвај нема никакве семафоре од Хајата до Савског трга и Бранковог моста што ће значајно повећати поузданост система и његову брзину.
Парк7 испред ЕКОФа није испресецан саобраћајницом која води у тунел као што је предвиђено садашњим планом. А између тог парка и оближњег парка испред Бристола као препрека остаје само трамвајска пруга која се прелази неупоредиво лакше него ли садашње постојеће саобраћајнице на тој раскрсници.

Знам, и мени на прву помисао било чега на стубовима одмах паден на памет деградација амбијента, али у суштини то није неопходно. Сами стубови могу да се замаскирају вертикалним зеленилом (што је проблем што није примењено већ на Мостару, Аутокоманди и код Арене), а простор може додатно да се оплемени водоскоцима.

Сам друмски саобраћај постаје невидљив у нивоу пешака, лакше се остварују пешачке везе као и бициклистичке. Данас је прећи улицу од Екононмског ка БАСу права агонија. Прелази су само са једне стране Карађорђеве, а прелаз од парка Бристол ка БАСу је из више фаза због десних скретања. Пешачка острва су уска а колоне возила које се праве на овим семафорима крајње непријатан призор.

Сам саобраћај ће бити проточнији. Београд на води постаје још приступачнији колима. Из тунела ће се лако стизати и на Нови Београд преко моста, и у Београд на води помоћу ових кружних токова. Замишљеним планом, на релацији Вилсонов булевар-тунел имамо две семафоризоване раскрснице и кружни ток који пресеца трамвај. Овако имамо само два кружна тога без укрштања у нивоу са шинама.

Мислим да би овим решењем сви били на добитку - пешаци немају фрустрирајуће семафоре, бициклисит добијају своју шансу коју данас немају на овој раскрсници, паркови се повезују уместо да их планом скрате и осакате, трамваји добијају на брзини и поузданости, аутомобили немају семафоре и тиме се убрзава друмски саобраћај.

Да чујем мишљења :)
 

Prilozi

  • most tunel.jpg
    most tunel.jpg
    565,8 KB · Pregleda: 3.685
Svaka čast na trudu!
Imaš plus!

Moja najveća zamerka je upravo u denivelisanim kružnim tokovima... nikako mi se tu ne uklapaju.
Imam dva pitanja:
1. Da li levi kružni tok uopšte može da stane u raspoloživom prostoru, jer mi se čini da je ovaj ćošak zgrade pored Ekonomskog u Karadjordjevoj previše blizu samog kružnog toga?
2. Da li bi mogao da osmisliš rešenje sa tunelom koji počinje negde između dva kružna toka na tvom crtežu ili eventualno kod desnog kružnog toka? Ili eventualno da postoji desni kružni tok, ali u nivou zemlje, a da se pravas sa mosta vodi podzemno negde is centra tog kružnog toka dalje ka Dunavu?

Još jednom svaka čast na trudu!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=812341#p812341:35wy97tw je napisao(la):
Perkan » Пон Јан 11, 2021 4:42 pm[/url]":35wy97tw]Svaka čast na trudu!
Imaš plus!

Moja najveća zamerka je upravo u denivelisanim kružnim tokovima... nikako mi se tu ne uklapaju.
Imam dva pitanja:
1. Da li levi kružni tok uopšte može da stane u raspoloživom prostoru, jer mi se čini da je ovaj ćošak zgrade pored Ekonomskog u Karadjordjevoj previše blizu samog kružnog toga?
2. Da li bi mogao da osmisliš rešenje sa tunelom koji počinje negde između dva kružna toka na tvom crtežu ili eventualno kod desnog kružnog toka? Ili eventualno da postoji desni kružni tok, ali u nivou zemlje, a da se pravas sa mosta vodi podzemno negde is centra tog kružnog toka dalje ka Dunavu?

Još jednom svaka čast na trudu!
Хвала :)

1. Ово је само прекопиран кружни ток код арене зарад приказа, верујем да може да се испројектује одговарајући кружни ток за ту локацију.

2. мало ми је тесан простор за тунел пре Карађорђеве. А и упитно је какав је терен испод. Опет би тунел морао више да се пење од гребена ка ботаничкој башти. Овако ако саобраћајница иде већ на стубовима и портал тунела ће бити виши самим тим и тунел од гребена ка ботаничкој виши.

Сад кад гледам мени са као проблем чини више што су два кружна тока можда близу. Шта мислите о томе?
 
@Došljak, upravo htedoh da kažem da se bojim da dva kružna toka sama po sebi predstavljaju čep koji ne može nikako da se otkloni...
Dovoljno je 20tak automobila da se naniže na ulazu u levi kružni i da se desni kružni blokira, a onda se čep prenosi na most i opet ništa nismo uradili....
 
Не видим само ситуацију због које би се нанизали аутомобили? Први најближи семафор је на Савском тргу, следећи најближи је испод Бранковог моста. Верујем да ће сви који иду у Београд на води користити искључење на Вилсонов булевар, а да ће искључење у Карађорђеву користити само они који иду ка Немањиној.

Исправка, постоји семафор и у Карађорђевој код Бристола, али он би био укинут пошто би стајалишта свих трамваја била испод кружних токова.

Са друге стране, може да буде само један кружни ток, на раскрсници са Вилсоновим булеваром, а да преко Карађорђеве само пређе вијадукт. Пут ка мосту би био преко Вилсоновог булевара тј. Херцеговачке. То би нажалост био мало дужи пут из правца Карађорђеве али верујем проточнији.
 
Нема ту места за два кружна тока на стубовима, нити има потребе за оба. Главни правци улива саобраћаја у тунел су с НБг и из Бул. Вудроа Вилсона. Исто у обрнутом смеру.
Ко иде од Славије низ Немањину има краћи пут према Панчевачком мосту од спуштања у Карађорђеву. Ко је у центру још мање му се исплати да се спушта на супротну страну гребена да би дошао на ону другу. Сврха тунела је да центар растерети, а не да сав саобраћај преусмери у себе. Они који иду Сарајевском и Савском на време - још од Мостара - треба да се усмере у Булевар ВВ, па на петљу/кружни ток. Булевар ВВ - јер је најшири, има највећи капацитет.

Нигде се у великим градовима не може из сваке улице скренути у сваком смеру, већ мора да се мисли унапред, усмери на одговарајући главни правац и од њега скреће према потреби. Иде се до главног тока и великих раскрсница, па онда даље. Као у Милоша Великог, на пример. Принцип није пролаз најкраћим, али спорим путем који сече друге токове (па мора да се чека неколико семафора да би се прошло), већ најпроточнијим, самим тим и најбржим. Главни токови се јасно дефинишу заједно с приливним мањим токовома и онда иде даље у главни правац уз добро планирано одливање по угледу на функционални крвоток. Не може крв из руке право у ногу, свака грана тела има своју под-мрежу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=812396#p812396:2ozg0lso je napisao(la):
Дошљак » Pon Jan 11, 2021 9:44 pm[/url]":2ozg0lso]Не видим само ситуацију због које би се нанизали аутомобили? Први најближи семафор је на Савском тргу, следећи најближи је испод Бранковог моста. Верујем да ће сви који иду у Београд на води користити искључење на Вилсонов булевар, а да ће искључење у Карађорђеву користити само они који иду ка Немањиној.

Исправка, постоји семафор и у Карађорђевој код Бристола, али он би био укинут пошто би стајалишта свих трамваја била испод кружних токова.

Са друге стране, може да буде само један кружни ток, на раскрсници са Вилсоновим булеваром, а да преко Карађорђеве само пређе вијадукт. Пут ка мосту би био преко Вилсоновог булевара тј. Херцеговачке. То би нажалост био мало дужи пут из правца Карађорђеве али верујем проточнији.

Možda si u pravu!
Nego jedna druga stvar mi je ovde interesantna - ako bi se na desnom kružnom toku obezbedio razuman silazak i penjanje na denivelisanu saobraćajnicu (recimo obavezno sa i na Vilsona) koja je onda poenta uopšte imati levi kružni tok? Što mora Karadjordjeva da ima izlaz na gornju saobraćajnicu? Ja u stvari ne vidim potrebu za levim kružnim tokom uopšte...
 
У суштини сад видим да је денивелисање као и сама раскрсница са Карађорђевом вишак.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=813579#p813579:2rfa6tlf je napisao(la):
vucko » Fri Jan 15, 2021 7:22 pm[/url]":2rfa6tlf]Sklopljeni su ugovori za građenje Simfonije. Šta znamo o njoj?

Па две зградице иза Метрополитена, некима шифоњери, ја немам проблем с тим, мало ми је то преблизу мосту ал ко воли...
Пљоснате, станови у 2 реда, чини ми се пројектоване за практичност, доста прозора и тераса да се надокнади само један правац светлости за усендвичене станове...
Станови од неких 50так квадрата у нижим деловима до ~170квадрата на последњим спратовима..
 
Nadam se da je ovo šala, jer nisam video ogavniji predlog zgrade za Savski amfiteatar, i to u žestokoj konkurenciji Viste i njenih klonova.

rmjm vida.JPG


Čak i da je reč o nekom ranom konceptu, uopšte mi se ne sviđa u kom pravcu razmišljaju :?
 
Vrh