Eво да прикажем моју замисао и цртежом. Није баш најбајнија монтажа, али верујем да ће те схватити идеју.
Црвеном су уоквирене саобраћајнице на стубовима - рампа новог Савског моста, два кружна тока на аукрштањима са Вилсоновим булеваром и са Карађорђевом, рампе ка Вилсоновом булевару и Карађорђевој, и саобраћајница на стубовима која би ишла преко парка код ЕКОФа право у тунел.
Жуто представља трамвајску пругу која би овде била у потпуности одвојена од друмског саобраћаја без икаквих укрштања, у суштини од Савског трга до кружног тока испред задруге, и преко новог моста кроз до Хајата (стање преко реке нисам графички представио али би решење било слично).
Главни правац јесте мост-тунел, али су укрштања са Вилсоновим булеваром и Карађорђевом укрштања саобраћајница једнаког приоритета па су кружне раскрснице. Улица Гаврила Принципа је намерно прескочена пошто веза са њом није значајна у широј слици и постоје попречне везе.
Трамвај нема никакве семафоре од Хајата до Савског трга и Бранковог моста што ће значајно повећати поузданост система и његову брзину.
Парк7 испред ЕКОФа није испресецан саобраћајницом која води у тунел као што је предвиђено садашњим планом. А између тог парка и оближњег парка испред Бристола као препрека остаје само трамвајска пруга која се прелази неупоредиво лакше него ли садашње постојеће саобраћајнице на тој раскрсници.
Знам, и мени на прву помисао било чега на стубовима одмах паден на памет деградација амбијента, али у суштини то није неопходно. Сами стубови могу да се замаскирају вертикалним зеленилом (што је проблем што није примењено већ на Мостару, Аутокоманди и код Арене), а простор може додатно да се оплемени водоскоцима.
Сам друмски саобраћај постаје невидљив у нивоу пешака, лакше се остварују пешачке везе као и бициклистичке. Данас је прећи улицу од Екононмског ка БАСу права агонија. Прелази су само са једне стране Карађорђеве, а прелаз од парка Бристол ка БАСу је из више фаза због десних скретања. Пешачка острва су уска а колоне возила које се праве на овим семафорима крајње непријатан призор.
Сам саобраћај ће бити проточнији. Београд на води постаје још приступачнији колима. Из тунела ће се лако стизати и на Нови Београд преко моста, и у Београд на води помоћу ових кружних токова. Замишљеним планом, на релацији Вилсонов булевар-тунел имамо две семафоризоване раскрснице и кружни ток који пресеца трамвај. Овако имамо само два кружна тога без укрштања у нивоу са шинама.
Мислим да би овим решењем сви били на добитку - пешаци немају фрустрирајуће семафоре, бициклисит добијају своју шансу коју данас немају на овој раскрсници, паркови се повезују уместо да их планом скрате и осакате, трамваји добијају на брзини и поузданости, аутомобили немају семафоре и тиме се убрзава друмски саобраћај.
Да чујем мишљења