Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

_20201109_130134.JPG

Станица Сењак, јул 1944.
Аутор фотографије:
Риста Марјановић.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791112#p791112:16jcg90x je napisao(la):
Bukira » 07 Nov 2020 10:54 pm[/url]":16jcg90x]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791103#p791103:16jcg90x je napisao(la):
vradovic » Sub Nov 07, 2020 10:22 pm[/url]":16jcg90x]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791087#p791087:16jcg90x je napisao(la):
Max15 » 07 Nov 2020 09:40 pm[/url]":16jcg90x]Dobra stvar vezana za nasu promenadu je ta sto uz nju ne ide uglica tj nema saobracaja.
Koliko glup projektant moras da budes da stavis ulicu do reke.
A tek koliko bahat možeš da budeš da voziš automobil ovuda?


file.php

Ili da kao zamenik gradonačelnika dozvoliš teretni vodni saobraćaj kroz centar grada. Nikako da im padne na pamet obilazni kanal za barže Jarak-Novi Banovci. Cenu ofrlje završenih luksuznih stanova verovatno podiže i predivan pogled na "pokretne gomile rastresitog materijala".

Btw. da isto ne postane karakteristika Dunavskog Amfiteatra i 3. Beograda (uzbanizacije Kožare) ne bi bilo loše da planiraju vodnu obilaznicu Surduk-Pančevo. Da bi nam obale ličile na nešto prolazak kroz grad treba dozvoliti samo putničkim plovilima poput hidrobusa, rečnih kruzera, glisera, čamaca, jedrilica.

Vesić je pre pomisli o realizaciji projekta trebalo da urgira sa državnom vlasti izmeštanje teretnog saobraćaja van grada, što je trebalo da uključuje i vodni, međutim jasno je da obilaznica za drumski saobraćaj (kamione) nije gotova, niti je rešen železnički prevoz opasnih materija. Barže i kamioni prolaze pored Galerije, teretni vozovi kroz Vukov Spomenik.

Jasno je da vrhu gradske vlasti nije uopšte stalo do grada, jer bi u suprotnom sve navedeno bilo završeno pre početka gradnje uz obalu, uključujući i železnički čvor i železnički krak ka aerodromu.
 
Ne znam jesam li ikada pročitao post sa više preterivanja od ovog gore :)
Kanal Jarak-Banovci?

Ma sram ih bilo, stvarno ne razmišljaju o gradu koji vode...
:) ;)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791601#p791601:1zz2tlz9 je napisao(la):
Express » 09 Nov 2020 02:06 pm[/url]":1zz2tlz9]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791112#p791112:1zz2tlz9 je napisao(la):
Bukira » 07 Nov 2020 10:54 pm[/url]":1zz2tlz9]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791103#p791103:1zz2tlz9 je napisao(la):
vradovic » Sub Nov 07, 2020 10:22 pm[/url]":1zz2tlz9]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791087#p791087:1zz2tlz9 je napisao(la):
Max15 » 07 Nov 2020 09:40 pm[/url]":1zz2tlz9]Dobra stvar vezana za nasu promenadu je ta sto uz nju ne ide uglica tj nema saobracaja.
Koliko glup projektant moras da budes da stavis ulicu do reke.
A tek koliko bahat možeš da budeš da voziš automobil ovuda?


file.php

Ili da kao zamenik gradonačelnika dozvoliš teretni vodni saobraćaj kroz centar grada. Nikako da im padne na pamet obilazni kanal za barže Jarak-Novi Banovci. Cenu ofrlje završenih luksuznih stanova verovatno podiže i predivan pogled na "pokretne gomile rastresitog materijala".

Btw. da isto ne postane karakteristika Dunavskog Amfiteatra i 3. Beograda (uzbanizacije Kožare) ne bi bilo loše da planiraju vodnu obilaznicu Surduk-Pančevo. Da bi nam obale ličile na nešto prolazak kroz grad treba dozvoliti samo putničkim plovilima poput hidrobusa, rečnih kruzera, glisera, čamaca, jedrilica.

Vesić je pre pomisli o realizaciji projekta trebalo da urgira sa državnom vlasti izmeštanje teretnog saobraćaja van grada, što je trebalo da uključuje i vodni, međutim jasno je da obilaznica za drumski saobraćaj (kamione) nije gotova, niti je rešen železnički prevoz opasnih materija. Barže i kamioni prolaze pored Galerije, teretni vozovi kroz Vukov Spomenik.

Jasno je da vrhu gradske vlasti nije uopšte stalo do grada, jer bi u suprotnom sve navedeno bilo završeno pre početka gradnje uz obalu, uključujući i železnički čvor i železnički krak ka aerodromu.

Koji to gradovi imaju vodne obilaznice? Ja znam jednog u francuskoj ali to je mali gradić Nemours.
 
Па има Париз.

Ал не знам зашто бисмо овде обилазили најширу и једну од ширих европских река... Мада је био предвиђен, почетком 2000-их, канал око планираног дунавског острва Чапља, а после рата канал од Земуна па негде до блокова, за потребе индустријске зоне на НБ. Ал да се манемо ћорава посла.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791634#p791634:3037s0fc je napisao(la):
Пантограф » 09 Nov 2020 03:25 pm[/url]":3037s0fc]Па има Париз.

Ал не знам зашто бисмо овде обилазили најширу и једну од ширих европских река... Мада је био предвиђен, почетком 2000-их, канал око планираног дунавског острва Чапља, а после рата канал од Земуна па негде до блокова, за потребе индустријске зоне на НБ. Ал да се манемо ћорава посла.

Pariz ima vodenu obilaznicu?
 
A ima one kanale na severu, kako nema, od pretprošlog veka. Možeš i da ga oploviš tako, a i da izbiješ sa Sene na reku Urk.

S tim u vezi, i ja bih voleo da beogradski region ima razvijeniji rečni saobraćaj, ali baš na Savi i Dunavu - da smo u pomenutom Parizu, npr. materijal za gradnju BnV bi se dovozio - brodovima, čime se smanjuje akanje ulica.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791616#p791616:2swu8wpc je napisao(la):
Perkan » 09 Nov 2020 02:44 pm[/url]":2swu8wpc]Ne znam jesam li ikada pročitao post sa više preterivanja od ovog gore :)
Kanal Jarak-Banovci?

Ma sram ih bilo, stvarno ne razmišljaju o gradu koji vode...
:) ;)

Aha, znači kanal delića dužine sistema DTD ipak predstavlja toliko preterivanje da veće u životu još nisi čuo, dok zadržavanje odlika industrijske zone u elitnom delu grada nikako ne narušava odnos cene i kvaliteta nekretnina u sklopu vrhunske lokacije? Uz to se ipak planiraju i obilaznice za sve vidove saobraćaja osim za predivne luksuzne barže koje brdima peska upotpunjuju elitni vajb Beograda na Vodi. Daj nemoj da mi pokazuješ mentalitet tipičnog stanovnika "zemlje seljaka na brdovitom Balkanu", ne moram da se štipam kako bi se prisetio da sam još ovde. :D

Inače cene nekretnina u San Pedru nadomak Terminal Ajlanda, odnosno Long Biču u čijoj se blizini nalazi rafinerija Valero ukazuju na to zašto je kvadrat uz obalu, Roling Hilsu, ili Sil Biču viši. O Venis Biču i Marini del Rej i da ne govorim obzirom na to da ima dosta glisera i jahti, a nema industrije.

Izgleda ne praviš razliku između prolaska barže kroz grad i plovidbe iste pored luksuznih solitera. Grad može biti i industrijska zona, ali luksuzno naseljelje nikako ne može.

Obzirom da je cena formirana na osnovu lokacije sve ukazuje na to da ni kvalitet gradnje, dodatni sadržaji, saobraćajno rešenje, gabarit, položaj objekata nisu toliko bitni koliko centralna pozicija, jelte, pa šta tu onda može neka barža. Upravo tom logikom vrednovanja otvara se Prokop eto da bi se otvorio (bez obzira na to da li čvor zaista vrši planiranu funkciju), stara stanica zatvara da pruga zamisli ne bi ružila grad, metro tera tamo gde treba da poveća cenu kvadrata jer izgleda ništa drugo ni ne može, pa se tako i fotogenična barža u prvom planu može slikati jer kanal pored ravnih Pećinaca ne sme da "ize" sredstva za gradnju plovnog koridora do Soluna s boga pitaj koliko prevodnica.

Kod nas su ogromne otvorene barže osnovni tip plovila velike mase, nasuprot kruzerima koji povremeno posećuju naš grad. Umesto da kruzeri postanu uobičajena pojava obzirom na ekskluzivnost lokacije, mi danas vidimo potpuno drugačiju sliku. Za razliku od brodova otvorene barže natovarene peskom, šljukom i sl. jednostavno se ne uklapaju u sliku elitnog kvarta.

Majami recimo ima kontejnerski terminal u centru grada, mada pored njega je ogroman kruzer terminal, uz šta izostaju rafinerije koje postoje u Long Biču. Nema drugih tipova brodova, niti onih sa otvorenim bunkerima. Uklapaju se u urbanu atmosferu. Barža sa peskom pored St. Regisa izgleda kao traktor s prikolicom punom peska pored neke dedinjske vile, ma koliko subjektivno zvučalo. Čak i nosač aviona privezan za dok može postati turistička atrakcija, a kontejnerski brod ispod visećeg mosta s visokim klirensom fotogeničan.

Ovde sve može drugim redom, čak i kada Naprednjaci ne budu bili na vlasti, jer ova zemlja je ipak nepresušan izvor vrhunskih političara.

Zaključio bi da je jasno da Beograd treba da iskoristi pun potencijal svojih reka, ali ne na način na koji to sada radi. Prevoz rečnim putničkim brodovima da, ali nikako transport rastresitog tereta u plovilima sa otvorenim bunkerima. Nije kanal morao da preseca Srem, da se o tome razmišljalo u sklopu izgradnje Novog Beograda mogao je biti proteran kanal Vojvođanskom i Tošinim Bunarom do Retenzije. Između Brankovog Mosta i Gazele odvijao bi se isključivo putnički saobraćaj.
 
... nije korektno što se naprednjaci prozivaju da narušavaju vizure elitnog kvarta, time što neće da kopaju kanale kraj Jarka jer su upravo oni taj kvart učinili luxuznim. Svaki brod na reci je lep, sa ili bez peska i sve su lepši, što su ređi.
 
Stranac o BG na vodi

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=EUJ-yyuJZxs[/youtube]
 
vazano za ovaj video gore, ja kao veliki kriticar ovog projekta da kazem, da je ono pre zaista predstavljalo ruglo i sramotu Beograda, i da je sada svakako prijatniji ambijent za setnju, provodjenje vremena tu. To mislim da nikome nije sporno. Ono sto je meni sporno i za zbog cega sam protivnik ovakvog projekta, je celja muljacina za zemljistem, kao i kompletan urbanizam, od saobracajnog resenja do visine objekata. Naravno da to nijedan turista ne zna, niti je upucen u tematiku, niti verovatno strucno obrazovan za tako nesto.
 
Boli uvo turistu, a i nasu decu ce boleti bas, za sve to sto si nabrojao...
 
Super ako nam deca budu slepa na pljačku i ružnoću, baš svetla slika sutrašnjice puca u daljinu.
 
Smeta železnička stanica, smeta most, pa smeta rečni saobraćaj... lepo je neko rekao aparthejd malograđana.

Послато са Mi A3 помоћу Тапатока
 
Ako neko zaista misli da Beograd karakterišu visoki urbanistički i estetski standardi, na polzu predhodnih generacija i naročito stručnjaka iz tih oblasti, a da su onda došli neki zli ljudi i nabudžili Beograd na vodi koji je oskrnavio našu komunističku i postkomunističku gospodštinu i narušio utegnute i promišljene gradske vizure i panoramske siluete, onda se moram kiselo nasmejati. Da ga ovi nisu dovatili, za života više ne bih tuda prošao, nakon što je moj stari, prešao na upravljanje nebeskim lađama, pre mnogo godina. Siguran sam da će drugi obalni zahvati imati na šta da se ugledaju ili ne, odnosno sa čime da se porede.Ovaj grad ima dovoljno neuređenih površina uz reke, da se istaknu i sledeće generacije, jer sa Dunava izgleda kao udružena Zenička, Nikšićke i Smederevska ŽELEZARA NA VODI, sa sve onim čarobnim pančevačkim mostom, koji, koliko god da je sada nevoljen, čeka svoj trenutak da postane ultimativni gradski simbol.
 
Slobodno se kiselo smej kad budeš prolazio kroz Knez Mihailovu, ili kad, poput mene, budeš prisustvovao međunarodnom skupu na kojem će Nemac koji je obnavljao Berlin reći da je Novi Beograd arhitektonski najvredniji modernistički grad.

Zašto toliko ne poštujemo svoje pretke, sebe, a prodajemo neki jeftin patrio-nacionalizam na sve četiri strane?
 
Пантограф":1drcbq3v je napisao(la):
Super ako nam deca budu slepa na pljačku i ružnoću, baš svetla slika sutrašnjice puca u daljinu.
Zašto toliko ne poštujemo svoje pretke, sebe, a prodajemo neki jeftin patrio-nacionalizam na sve četiri strane?
p.s.
Reče mi jedan (te isti) čovek!


Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791601#p791601:2ixva6kr je napisao(la):
Express » 09 Nov 2020 03:06 pm[/url]":2ixva6kr]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791112#p791112:2ixva6kr je napisao(la):
Bukira » 07 Nov 2020 10:54 pm[/url]":2ixva6kr]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791103#p791103:2ixva6kr je napisao(la):
vradovic » Sub Nov 07, 2020 10:22 pm[/url]":2ixva6kr]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791087#p791087:2ixva6kr je napisao(la):
Max15 » 07 Nov 2020 09:40 pm[/url]":2ixva6kr]Dobra stvar vezana za nasu promenadu je ta sto uz nju ne ide uglica tj nema saobracaja.
Koliko glup projektant moras da budes da stavis ulicu do reke.
A tek koliko bahat možeš da budeš da voziš automobil ovuda?


file.php

Ili da kao zamenik gradonačelnika dozvoliš teretni vodni saobraćaj kroz centar grada. Nikako da im padne na pamet obilazni kanal za barže Jarak-Novi Banovci. Cenu ofrlje završenih luksuznih stanova verovatno podiže i predivan pogled na "pokretne gomile rastresitog materijala".

Btw. da isto ne postane karakteristika Dunavskog Amfiteatra i 3. Beograda (uzbanizacije Kožare) ne bi bilo loše da planiraju vodnu obilaznicu Surduk-Pančevo. Da bi nam obale ličile na nešto prolazak kroz grad treba dozvoliti samo putničkim plovilima poput hidrobusa, rečnih kruzera, glisera, čamaca, jedrilica.

Vesić je pre pomisli o realizaciji projekta trebalo da urgira sa državnom vlasti izmeštanje teretnog saobraćaja van grada, što je trebalo da uključuje i vodni, međutim jasno je da obilaznica za drumski saobraćaj (kamione) nije gotova, niti je rešen železnički prevoz opasnih materija. Barže i kamioni prolaze pored Galerije, teretni vozovi kroz Vukov Spomenik.

Jasno je da vrhu gradske vlasti nije uopšte stalo do grada, jer bi u suprotnom sve navedeno bilo završeno pre početka gradnje uz obalu, uključujući i železnički čvor i železnički krak ka aerodromu.
Kroz centar Kelna i Dizeldorfa Rajnom prolaze teretni brodovi na svakih pet minuta!
Zajedno sa recnim kruzerima, turistickim brodicima, i privatnim jahtama.
Nikad se niko zbog toga nije uzbudio , jer bas to daje ,,smek" jednom velegradu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791971#p791971:t9gm3q6f je napisao(la):
Пантограф » Uto Nov 10, 2020 8:48 pm[/url]":t9gm3q6f]Slobodno se kiselo smej kad budeš prolazio kroz Knez Mihailovu, ili kad, poput mene, budeš prisustvovao međunarodnom skupu na kojem će Nemac koji je obnavljao Berlin reći da je Novi Beograd arhitektonski najvredniji modernistički grad.

Nemac nikada nije čuo za Nimajera i Braziliju koja je zbog svoje arhitekture pod zaštitom Uneska?
 
Nema potrebe preterivati, ni sa jedne ni sa druge strane. Nije Novi Beograd izmislio modernizam, ali nije ni beznačajan, inače ne bi bio deo izložbe o arhitekturi Jugoslavije u Muzeju moderne umetnosti u Njujorku. Samo ta izložba bi trebalo da je dovoljna afirmacija kvaliteta arhitekture sa ovih prostora iz tog perioda. To što neko ne voli betonske blokovske zgrade je drugo, ali mu takav subjektivni stav ne umanjuje vrednost. I činjenica je da studenti sa celog kontinenta dolaze da prošetaju Novim Beogradom i da ga vide. Ja lično sam bio sa Nemcima i Dancima, i svi se oduševe, ne samo tim delom grada.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791967#p791967:3ovv829n je napisao(la):
пошло на остику » 10 Nov 2020, 19:39[/url]":3ovv829n]Ako neko zaista misli da Beograd karakterišu visoki urbanistički i estetski standardi, na polzu predhodnih generacija i naročito stručnjaka iz tih oblasti, a da su onda došli neki zli ljudi i nabudžili Beograd na vodi koji je oskrnavio našu komunističku i postkomunističku gospodštinu i narušio utegnute i promišljene gradske vizure i panoramske siluete, onda se moram kiselo nasmejati. Da ga ovi nisu dovatili, za života više ne bih tuda prošao, nakon što je moj stari, prešao na upravljanje nebeskim lađama, pre mnogo godina. Siguran sam da će drugi obalni zahvati imati na šta da se ugledaju ili ne, odnosno sa čime da se porede.Ovaj grad ima dovoljno neuređenih površina uz reke, da se istaknu i sledeće generacije, jer sa Dunava izgleda kao udružena Zenička, Nikšićke i Smederevska ŽELEZARA NA VODI, sa sve onim čarobnim pančevačkim mostom, koji, koliko god da je sada nevoljen, čeka svoj trenutak da postane ultimativni gradski simbol.
Upravo je ovo ono o cemu sam napisao. Da jeste bilo lose, bilo je uzasno, ponizavajuce za bilo koji grad pogotovo glavni grad. Ali to nemoze bilo opravdanje da otudjivanje javne imovine na nacin na koji je uradjeno, to nije opravdanje da se promeni GUP koji je za to propisao obavezan javni medjunarodni konkurs, to nije opravdanje da se unisti vekovni san o spustanju terazijske terase do reke, to nije opravdanje da se ukine studija visokih objekata, da se oni grade tamo gde im mesto nije, to nije opravdanje da se ulicna matrica ne nadovezuje na postojecu, jer grad treba da se nadoveze i unapredi postojece stanje a ne da ga ignorise. Uredjenje onog krsa i loma nije opravdanje da se ne napravi planirani kolektor od hitne pomoci do pancevackog mosta, da bi se grad konacno komunalno uredio, itd.

Dakle lepo je sto je sredjeno, sklonjen onah haos, udzerice, krs i lom, jeste sada je prijatnije sada tamo boraviti, prosetati, ima sadrzaja uz reku, sve je to ok. Ali ja ne mogu sa profesionalne strane da predjem preko ovde gore navedenih stvari jer to posredno ili neposredno utice na ostatak grada. Dakle uredjenje onog uzasa apsolutno da, nacin na koji je to uradjeno - apsolutno ne. I da, svestan sam da 90% ljudi i sada a ne u buducnosti, ne zanima niti vidi sve ove najborajne stavke gore. Ali ovo je gradjevisnki forum nas malobrojnih zaludjenika za izgradnjom, tako da je prirodno da se takve stvari ovde pisu.
 
Vrh