Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Стварно разочаравајуће за овако важну локацију у граду. Идејни промашај од намене (станоградња и трговина), преко урбанизма (мрежа улица и истеривање масовног превоза) до саме архитектуре објеката.
 
Aman, ljudi, terate me da citiram samog sebe :D

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=772896#p772896:18vq866h je napisao(la):
Homer Jay » 08 Sep 2020 10:47 am[/url]":18vq866h]

Ti "planovi" i mape na njihovom sajtu ne znače baš ništa. Jedino je relevatno ono što prođe urbanističke procedure i što je pušteno u prodaju, a poslednji urbanistički projekat koji beše na javnom uvidu je upravo ovaj za blok od Nikolaja Kravcova do Pošte, kojim je predviđena izgradnja dva stambena kompleksa u Savskoj - Quarteta i još jednog takvog, ali malo većeg - i oba imaju ova dvorišta ka Savskoj. Front ka Savskoj imaće poslovni objekat na samoj raskrsnici sa Nikolaja Kravcova, i drugi, manji poslovni objekat iza Pošte u Savskoj.

Dakle, bezveze gubite vreme na diskusije o objektima koji se najverovatnije neće graditi. Koliko juče su na istim tim renderima "Navodnog Beograda" na mestu "Quarteta" bili potpuno drugačiji objekti, kao što i dalje na mestu "Scale", "Sole" i "Liberte" stoji nešto što nema veze s mozgom.

Naravno, to ne znači da će finalni projekti biti bolji, bojim se upravo suprotnog :D ali dok urbanistički projekti za pomenute blokove ne dođu na javni uvid, raspravljate samo o generičkim objektima koje "renderopravitelji" koriste da popune rupe.
 
Avgust update
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=pYA-V2LZdbw[/youtube]
 
moze li neko da mi pojasni kako je zamisljeno da metro ide savskom a da metro stanica bude iza stare zgrade zeleznicke stanice?
 
Možda skrene ispod zgrade pošte sa obnovljenom fasadom, nikad se ne zna koliko komploikovano tehničko rešenje može ovima da padne na pamet.
 
Govorim kao laik za ove stvari, ali sama metro pruga možda ni mora da skrene (može ići ravno trasom Savske), ali će verovatno podzemni deo stanice biti veliki i zahtevati da se malo pešači od ulaza do samog voza. Ko će ga znati...
 
Па мене занима како метро станица да буде испред зграде ГЖС кад је испред ње црпна станица са све колектором.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=772988#p772988:3p2vgdm4 je napisao(la):
razgradjevinar » Uto Sep 08, 2020 3:49 pm[/url]":3p2vgdm4]moze li neko da mi pojasni kako je zamisljeno da metro ide savskom a da metro stanica bude iza stare zgrade zeleznicke stanice?

Nisam zidar, ali evo da pokusam da objasnim. Od ulaza u metro stanicu do platforme, nekada se pesaci i 5 minuta.
 
Metro stanica nije samo platforma. S obzirom da ce se ovde ukrstati dve linije za ocekivati je veci prostor i barem 3-4 nivoa.

Po planu trasa Savskom je u dubokom iskopu TBM-om, moze da ostane u osi Savske, a ostali nivoi i ulazi mogu da budu iza zeleznicke ili sirom Savskog trga, ulaze bi trebalo praviti i iz Nemanjine, a logicno bi bilo napraviti veci podzemi prostor gde bi se mogao naci i manji trzni centar.

U idealnom slucaju, kad se vec postavlja ovaj spomenik moglo se razmisljati u pravcu da jedan podzemni nivo ili deo bude posvecen izlozbenom/muzejskom prostoru sa tom tematikom, nesto kao stanica linije 5 u Seulu (Gwanghwamun Plaza).

Mada.. odo predaleko :p
 
И даље није јасно куда ће тачно да прође метро, Савском имамо проблем да станица буде испред бивше железничке, а ако буде иза онда мора да прође траса кроз БнВ што су надлежни демантовали да ће бити.

Мислим да колектор онемогућава било какве подземне пролазе из Немањине ка метро станици, из истих разлога је правдано непостојање подземног пролаза ту. А тржни центар искрено боље не, имамо баш лепо искуство код Вука, Сајма и на Теразијама.
 
Problem je samo odrzavanje koji na tim lokacijama koje si naveo ne postoji, a protok ljudi bi bio ogroman, nemoguce da se ne isplati.
 
Malo postovanja pokazite, nije ovo sastanak naprdnog mesnog obora, dakle ovde ima nas laika ali nema nas priglupih.. dakle, kojom trasom ce metro voz iz savske, sa povrsine savske, ici do lokacije podzemne stanice iza zgrade zeleznicke stanice. ponovicu, za one koji sporije citaju, pitam za trasu metro voza a ne za trasu kako ce putnici sa povrsine ulice doci do vrata metro voza
 
Mislim da nisi tako formulisao pitanje inicijalno :) Voleo bih da grešim ali osim ako nema francuza na forumu, verovatno niko ne zna odgovor na ovo drugo pitanje, finalnu i tačno definisanu trasu gde će položiti metro prugu. Ako je uopšte bude, naravno.
 
srdjane, inicijalno pitanje je bilo vrlo konkretno a odgovori su pravi primer kako oni funkcionisu. smuti neki pokusaj cinizma i prospi mulj pa ce da se smore ljudi i valjda niko nece nista smisleno da pita dok ne bude vec kasno.

ako kao sto gore neko napisa ipak planiraju da metro savskom ide u dubokom ukupu zasto, o zasto i kako ljudi moji, objasniti da ce raditi tako a ne recimo u plitkom ukopu ispod bulevara koji su napravili a koga su btw nekoliko puta asfaltirali i raskopavali. moze li se dati bilo kakav odgovor na ovo moje pitanje a da nije - to je tako jer su oni bas bas ali bas bas bas skandalozna skupina
 
Izvinjavam se što je bez komentara,jedva uhvatih vremena da slikam




































 
Nikako ne mogu da složim u glavi na šta će ličiti promenada oko Galerije.
Toliko nivoa, kaskada...
 
Слике говоре више од 1000 речи, свака част на труду :) Занимљиво ово кажњавање :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=773020#p773020:2bdeuvdq je napisao(la):
Дошљак » Уто Сеп 08, 2020 3:47 pm[/url]":2bdeuvdq]И даље није јасно куда ће тачно да прође метро, Савском имамо проблем да станица буде испред бивше железничке, а ако буде иза онда мора да прође траса кроз БнВ што су надлежни демантовали да ће бити.

Мислим да колектор онемогућава било какве подземне пролазе из Немањине ка метро станици, из истих разлога је правдано непостојање подземног пролаза ту. А тржни центар искрено боље не, имамо баш лепо искуство код Вука, Сајма и на Теразијама.


Траса прве линије је позната, после Савске улице, иде испод Карађорђеве до Теразијске терасе и даље до Трга Републике. Тако да ће станица метроа у бившој железничкој станици бити сасвим близу трасе метроа. Промакла вам је вест да ће бити смештена у бочно крило станичне зграде, тако да ће станица бити у ствари у Карађорђевој, а не на самом Савском тргу...

На сликама изнад се не види ништа од раскошне панораме Београда над Савом, мали део који се види ће бити заклоњен најављеним хотелом, тако да ће се Београд над Савом видети као сеоце са црквом, на падини Косанчићевог венца. Цела панорама Београда са стотинама зграда, свешће се на зграде на обали, које могу да се изброје на прсте једне руке. Заиста успешно урађен пројектни задатак са циљем да се заклони ружна слика белог града !
 
Ako je ikako moguće, bilo bi dobro da se pri završnim radovima pusti puzavica ili makar stavi neko žbunje oko stubova nadvožnjaka ka Gazeli, da ih grafiteri ne bi zapišavali.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=772827#p772827:ejspjtpj je napisao(la):
stf » 08 Sep 2020 08:23 am[/url]":ejspjtpj]Где ли сам овај урбанистички моменат већ видео .... а да ... Маршала Бирјузова .... скандал.

marsala-birjuzova.jpg

Potpuno se slažem sa tobom STF.

Inace SFRJ urbanizam je uniśtio toliko uličnih frontova da je to straśno, naravno to neće niko kritikovati i uvek će se naći neki izgovori.

Ne zaboravi da na forumu 3 stvari ne smeju nikako da se kritikuju i uživaju status božanstva a to su:
- Modernizam
- SFRJ
- Tito i komunisti
 
Hahaha ali SFRJ, Tito i komunisti :)

Stvarno svašta :)
 
Pa ne znam, ali kad god bi neko kritikovao nesto sto je uradjeno od strane SFRJ vlade ili komunista odmah bi krenuo čopor branitelja i kakav utisak da se stekne?
STF je zaista dao odličan primer.
A reakcija na forumu je bila uobičajna (nije to isto, ne moze da se uporedjuje, bla bla)
Taman posla da se neko usudi da kaže nesto loše na račun SFRJ urbanizma. To je protivno mainstream mišljenju foruma.
Zaista ne razumem ta 2 standarda u razmišljanju, da je nešto uvek sveto, a da ovo drugo uvek mora da se pljuje.
 
Нећу да браним СФРЈ урбанисте и архитекте, али треба прво упоредити саме улице (Савску и М. Бирјузова), затим урбану матрицу и ткива и постојање зеленила на обе локације. У блоку Бранкова-Поп Лукина-М. Бирјузова-Царице Милице то је једина зелена површина. Улица је једносмерна и зграде прате висину околних. Са друге стране, Савска има 6 трака + трамвај, имамо парк са друге стране и имамо игнорисање висине постојећих зграда са леве стране улице.
 
Glupo je generalizovati, dajte pojedinacne elemente pa onda da ih ocenjujemo a ovo neartikulisano opovrgavanje urbanizma i arhitekture samo zato sto je iz SFRJ-a je krajnje neprofesionalno. Ne kazem da nema losih primera u arhitekturi u tom periodu al takvu generalizaciju koja dovodi do banalnosti licno ne mogu da shvatim- slicna stvar se desila na temi o Hramu i biblioteci.
 
kontinualni ulichni front, u jendoj ravni u marsala birjuzova, sa sirinom ulice kakva jeste, bi znacio samo depresivno mrachni i uski kanjon za prolaznike a za stanare tih zgrada bi potpuno obesmislio pojam prozora - ne bi bilo svetlosti na nizim nivoima a i kada bi prisao prozoru jedino sta bi video jeste sta komsija ima za rucak. Porediti ovo sa savskom nije na mestu i ovo nema veze sa komunizmom nego sa humanim urbanizmom, koji se nekada praktikovao i kod nas

i cek da razjasnimo ovo oko metroa - u buducnosti metro ne moze kroz BNV (rekli dotichni), ne moze podzemno ispod zeleznicke ili ispred zbog kolektora, treba da ide ispod savske (duboki ili plitki iskop) i da onda izroni da bi, ne prva linija ali jednog dana neka, presla preko tramvajskog mosta preko reke na nbg (jer su rekli da ce taj most biti za metro pa ga zato rekonstruishemo)...pa sta onda moze??!?!?! gde ce onda da bude most i izlazak na povrshinu? Picin park? Ispred Bristola?....
 
Vrh